Posun bratislavského megaprojektu. Na rade je Budajov rezort

Moderátor: Moderátori

Posun bratislavského megaprojektu. Na rade je Budajov rezort

Odoslaťod Ister » 17. Dec 2020 15:29

Železnice Slovenskej republiky predložili na ministerstvo životného prostredia zámer modernizácie západnej časti železničného uzla v Bratislave.

Megaprojekt bratislavského železničného uzla sa pohol. Železničiari predložili zámer na posúdenie envirorezortom. Informuje o tom portál imhd. Ide o takmer 16 kilometrov dlhý úsek medzi Devínskou Novou Vsou a Hlavnou stanicou.

Projekt, ktorý vypracovala firma Reming Consult, obsahuje okrem práce na rekonštrukcii trate a mostných objektov aj navýšenie počtu koľají zo súčasných dvoch na tri.

To vyvolá aj nutnosť vytvoriť ďalšiu 600-metrovú tunelovú rúru a rozšírenie dvoch mostov. Nové parametre odstránia aj rýchlostné prepady pri Červenom moste stanici Lamač či Hlavnej stanici.

Zmeny sa dotknú aj jednotlivých staníc, teda ich koľajiska a dobudovania mimoúrovňových prechodov k nástupištiam. Plánované zastávky Bory a Devínska Nová Ves tento projekt nerieši, ale počíta s nimi.

V rámci prvej etapy sa strojkoľajní úsek od Hlavnej stanice po ŽST Bratislava-Lamač. V druhej etape sa ďalšia koľaj potiahne až po Devínsku Novú Ves. V rámci nej sa Lamačská stanica plošne zredukuje a prebuduje na zastávku. Vlaky pôjdu po novom na niektorých úsekoch 120 km/h, kým na Hlavnej stanice budú môcť premávať namiesto súčasných 30 rýchlosťou až 50 km/h.

​Na Hlavnej stanici budú predĺžené nástupištia a pribudne aj nástupište číslo 5. v obvode "Dvor" pre smer z Devínskej Novej Vsi. Taktiež sa vybuduje mimoúrovňové prepojenie na zastávku MHD Sokolská.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/22 ... jov-rezort
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Naspäť na 2020

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.