Stavba, ktorá rozdeľuje Slovákov a politikov, bude meškať ta

Moderátor: Moderátori

Stavba, ktorá rozdeľuje Slovákov a politikov, bude meškať ta

Odoslaťod plš » 17. Dec 2018 07:24

17.12.2018, 00:00
Stavba, ktorá rozdeľuje Slovákov a politikov, bude meškať takmer dva roky
Radovan Jankovič

Dokončenie križovatky Triblavina bude podľa diaľničiarov trvať zhruba o rok dlhšie, než odhadoval minister dopravy Árpád Érsek. Mierne zlepšenie situácie na D1 však môžu vodiči pocítiť už na budúci rok.
Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek počas vyjadrenia k prieťahom pri získavaní kľúčových povolení, ktoré sú potrebné na plné rozbehnutie dopravných stavieb Triblavina a D4R7
Zdroj: TASR - Marko Erd

Stavba, ktorá celé roky rozdeľovala verejnosť a politikov, bude meškať ešte ďalšie takmer dva roky. Vzhľadom na prieťahy, ktoré zapríčiňoval tak štát, ako aktivisti, sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti najnovšie ráta s dokončením križovatky Triblavina v polovici roku 2021.

Zmluvným termínom bol rok 2019. „Termín ukončenia stavby podľa dodatku č. 4 k zmluve je rok 2019, ale vzhľadom na vydanie právoplatnej zmeny stavby pred dokončením sa predpokladá ukončenie stavby okolo polovice roku 2021,“ povedala pre HN hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Minister Érsek ešte v auguste hovoril o roku 2020. Dôvody meškania však zostávajú nezmenené – vypustenie kolektorov v rámci spomínanej zmeny stavby a následné protesty aktivistov. Od meškania Triblaviny a rozširovania diaľnice D1 sa zároveň odvíja aj meškanie obchvatu Bratislavy z ciest D4/R7.

Prvý míľnik na jar
Na mieste budúcej križovatky medzi Bratislavou a Sencom aktuálne stavbári pripravujú rozširovanie diaľnice o nový jazdný pruh. Od augusta, keď minister odštartoval výstavbu, vzniká nový pruh na južnej strane cesty, teda bližšie k Ivanke pri Dunaji a Bernolákovu. „Práce na južnej strane telesa diaľnice D1 by mali trvať do konca apríla 2019,“ uviedla Michalová. To znamená, že minimálne do apríla budú vodiči na dotknutom úseku D1 jazdiť v zúžených pruhoch a pomalšie. Jeden celý pruh totiž zaberajú stavebné stroje. Diaľničiari zároveň povolenú rýchlosť prispôsobujú potrebám stavby, väčšinou musia vodiči spomaľovať na 80 až 60 kilometrov za hodinu.

Po dokončení prvého míľnika by sa mala situácia mierne zlepšiť, aspoň čo sa týka šírky jazdných pruhov. V máji sa síce začne rovnaký proces na severnej strane, južná však bude mať už o pruh viac a nebude tak treba zužovať pruhy. Po rozšírení krátkej časti diaľnice na štyri pruhy v oboch smeroch sa začne s výstavbou samotnej križovatky.

Kolektory v rukách župy
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/18 ... e-dva-roky
Po rozhodnutí ministerstva dopravy a NDS, že v rámci križovatky Triblavina nevzniknú pri diaľnici samostatné súbežné napájacie cesty, teda
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.