OĽaNO: Hrozí zastavenie prác na tuneli Višňové

Moderátor: Moderátori

OĽaNO: Hrozí zastavenie prác na tuneli Višňové

Odoslaťod Miro » 29. Nov 2018 13:13

OĽaNO: Hrozí zastavenie prác na tuneli Višňové


TASR 29.11.2018 12:58







Podľa opozičného hnutia OĽaNO hrozí, že sa práce na výstavbe tunela Višnové na diaľnici D1 pri Žiline výrazne utlmia alebo úplne zastavia. Na štvrtkovej tlačovej konferencii v Národnej rade (NR) SR to vyhlásil poslanec hnutia Ján Marosz.


Podľa informácií hnutia sa má totiž zo stavby stiahnuť hlavný člen konzorcia, talianska spoločnosť Salini Impregilo. „Túto informáciu máme potvrdenú z viacerých zdrojov vrátane vysokopostaveného člena manažmentu konzorcia,“ uviedol Marosz.


Čítajte viac



Érseka hnevá pomalé tempo prác na tuneli Višňové a okolí


Érseka hnevá pomalé tempo prác na tuneli Višňové a okolí


V tuneli Višňové prerazili prvú tunelovú rúru


V tuneli Višňové prerazili prvú tunelovú rúru



Lacná diaľnica pri Žiline bude výrazne meškať


Lacná diaľnica pri Žiline bude výrazne meškať


Predlžovanie výstavby úseku D1 s tunelom Višňové je pre Érseka neúnosné


Predlžovanie výstavby úseku D1 s tunelom Višňové je pre Érseka neúnosné



Podľa neho to potvrdzuje aj to, že sa v tuneli začalo s prepúšťaním robotníkov. „Podľa našich informácií vyhodili už viac ako 70 ľudí, ďalším aj v týchto chvíľach rozväzujú zmluvy a postupne má prísť o prácu viac ako 160 ľudí,“ vyčíslil Marosz.

Podľa neho to predstavuje takmer štvrtinu zamestnancov, ktorí v tuneli pracujú. Preto hrozí, že sa práce na stavbe buď výrazne utlmia alebo úplne zastavia.

Ak by zhotoviteľ zo stavby odišiel, podľa poslanca by to znamenalo odsunutie dokončenia stavby o ďalšie tri roky. Už v súčasnosti je pritom podľa neho jasné, že sa stavba sa dokončí s ročným oneskorením. Odhaduje preto, že po odchode talianskej spoločnosti zo stavby by sa tunel Višňové nedokončil skôr ako v roku 2024.

Hnutie OĽaNO tak očakáva od ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), že predstaví krízový plán na to, ako situáciu riešiť. „Zároveň sme sa rozhodli urobiť v tuneli poslanecký prieskum, pretože ľudia sa musia dozvedieť pravdu o tom, ako bude stavba pokračovať,“ avizoval Marosz.

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s daňou z pridanej hodnoty. Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Podľa odhadu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sa pôvodný termín ukončenia stavby z decembra 2019 posunie, prevádzka by sa mala spustiť do konca roku 2020.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... i-visnove/
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.