Diaľnicu do Bratislavy Rakúšania odsúvajú

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Diaľnicu do Bratislavy Rakúšania odsúvajú

Odoslaťod Viktorius » 16. Okt 2014 22:17

Diaľnicu do Bratislavy Rakúšania odsúvajú

Zdroj: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... -odsuvaju/

O štarte výstavby diaľničného spojenia medzi Slovenskom a Rakúskom uvažuje každá strana inak.

Slovensko potrebuje diaľnicu S8 už v roku 2020, keď by sa mala napojiť na obchvat Bratislavy D4. Po jeho dobudovaní by sa malo z D2 v smere od Záhoria pred Bratislavou dať odbočiť buď doľava a cez tunel Karpaty obísť Bratislavu v smere na Poľsko, alebo doprava ísť ďalej do Rakúska. Rakúsky minister dopravy však hovorí o úseku v Rakúsku až po roku 2023.

„Diaľnica S8 predstavuje pre Rakúsko len alternatívu už súčasného prepojenia Viedne s Bratislavou a následné napojenie Viedne na trhy prepojené našou D1 v smere na Poľsko. Súčasné diaľničné prepojenie Viedne s Bratislavou je spustené využitím A6 v smere na Budapešť a A4. Nová S8 bude pre Rakúsko len alternatívou tohto napojenia, ktorá síce dosť podstatne skráti súčasnú trasu, ale určite majú prioritu viaceré nedoriešené diaľničné obchvaty niektorých väčších miest,“ uvažuje o možných prioritách Rakúska dopravný analytik z Výskumného ústavu dopravného Pavol Kajánek.

Zároveň podotkol, že v Rakúsku sú teraz preferované investície do environmentálne prijateľnejších módov dopravy, ako je železnica, a podobne teda aj plánovaný objem fi nančných prostriedkov na S8 určite rešpektuje aj tento aspekt. Odhaduje sa, že výstavba S8 si vypýta 600 miliónov eur.

„Vzhľadom na dopravné zaťaženie v Bratislave je veľmi potrebné, aby sme intenzívne pracovali aj na druhom spojení Bratislavy a Viedne, ktoré odkloní tranzitnú dopravu z diaľnice D2 ešte pred vjazdom do nášho hlavného mesta,“ povedal po rokovaní s rakúskym ministrom dopravy Ján Počiatek.

Minister dopravy sa preto dohodol s Aloisom Stögerom na zriadení pracovnej skupiny a na urýchlení príprav výstavby S8.

„Dôležité je stanoviť vhodný hraničný priechod, ktorý by v maximálne možnej miere vyhovoval aj náročným kritériám pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie,“ vraví rakúsky minister dopravy Stöger.

„Dopravné spojenie medzi Bratislavou a Viedňou sa buduje príliš pomaly. Potrebujeme čo možno najrýchlejšie vybudovať rýchle a moderné vlakové spojenie. Potom musí byť najprv dobudovaný diaľničný obchvat Viedne. Ak by bola rýchlostná cesta S8 dobudovaná skôr ako toto napojenie, pre Viedeň by to znamenalo zaťaženie. Táto cesta ako hlavná mestská spojnica medzi severovýchodom a juhozápadom je už aj tak príliš zaťažená a preťaženie spôsobené celou dopravou nielen zo Slovenska, ale dopravou smerom z Českej republiky si nemôže mesto Viedeň dovoliť,“ vysvetľuje Richard Teichmann zo Slovensko–rakúskej obchodnej komory, ktorý sa dlhé roky zaoberá témou dopravy.

Kajánek hovorí, že ideálne by bolo, keby sa podarilo spojiť diaľničný obchvat D4 s rakúskou S8 v jednom momente.

„Úplne by sa tým vymedzila tranzitná doprava z Bratislavy nielen v smere na Viedeň, ale takisto tranzit v smere z Viedne na D2 smerom na Českú republiku. Ale aj bez tejto rakúskej diaľnice bude D4 schopná určite plnohodnotne plniť funkciu obchvatu mesta a jej napojenie na S8 bude len zvýšením jej pridanej hodnoty,“ poznamenal Kajánek.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.