Do Detvy o dva roky diaľnicou od Strabagu

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Do Detvy o dva roky diaľnicou od Strabagu

Odoslaťod aquila » 14. Nov 2013 14:40

Eva Žgravčáková, Pravda | 14.11.2013 14:00

Výstavba štvorprúdoviek sa ku koncu roka začína rozbiehať na severe krajiny aj na strednom Slovensku.

Štátna diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu na desaťkilometrovú rýchlocestu R2 od Pstruše po Kriváň. Za výstavbu bude zodpovedný Strabag, ktorý je v konzorciu s Doprastavom a Váhostavom. "Dňa 12. novembra 2013 Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu na výstavbu rýchlostnej cesty R2 Pstruša – Kriváň,“ potvrdil Marcel Jánošík, hovorca spoločnosti.

Ako Jánošík ďalej podotkol, stavba sa stane južným obchvatom Detvy a nahradí tak existujúcu cestu prvej triedy I/50. Kým Doprastavu sa v štátnych zákazkách až tak nedarí, pre Váhostav je to už štvrtá diaľničná stavba. Pred pár dňami táto firma pre Pravdu potvrdila, že začne s náborom nových síl a postaví aj ďalšiu betonáreň. A to tesne po tom, ako žilinskí stavbári so štátom podpísali zmluvu na postavenie diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. V súťaži o ružomberskú diaľnicu uspeli v poradí so štvrtou cenovou ponukou.

Detvianska rýchlocesta by mala byť hotová v roku 2015. Strabag, Doprastav a Váhostav dostanú za ňu pri najlacnejšej ponuke v tendri celkovo 213 miliónov eur a cestu si trúfajú postaviť presne do dvoch rokov. Stavať sa podľa informácií Pravdy začne zrejme na jar budúceho roka. Po odovzdaní úseku sa z Bratislavy do Zvolena vodiči presunú po D1 a R1 a následne od Zvolena do Detvy po postavenej R2. Tá sa bude postupne ťahať južne smerom na Lučenec, Rimavskú Sobotu, Rožňavu až skončí v Košiciach. Od Žiaru nad Hronom pôjde zase R2 smerom k Prievidzi a Bánovciam nad Bebravou až takmer k Trenčínu. O práve súťažený úsek R2 Ruskovce – Pravotice by mali zabojovať takisto aj Váhostav aj Strabag.

"V stavebnej sezóne roka 2014 plánujeme prijímanie nových zamestnancov. V súčasnosti máme dostatok pracovníkov a špecialistov,“ povedala nedávno Edita Novotná, hovorkyňa Strabagu. Podľa Novotnej sa však vo firme prerokúva výstavba novej betonárne, takisto ako v prípade Váhostavu. "Nákup stavebných strojov zatiaľ neplánujeme, v rámci koncernu máme k dispozícii dostatok techniky,“ dodala Novotná.

Ako diaľničiari konkretizovali, stavba detvianskeho úseku sa bude začínať pred mimoúrovňovou križovatkou Pstruša. Obchádzať bude prírodnú rezerváciu Pstruša, križovať železničnú trať Zvolen – Fiľakovo a dostávať sa bude do súbehu s cestou prvej triedy I/50 a riekou Slatina. "Detva je na obchvat napojená privádzačom rýchlostnej cesty v rovnomennej križovatke. Po vstupe do Detvy križuje stavba rieku Slatina a ďalej pokračuje v súbehu rieky a cesty I/50 až k úpätiu vrchu Voliarky. Koniec úseku je v neúplnej mimoúrovňovej križovatke Kriváň,“ dodáva Jánošík.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... -strabagu/
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.