Úsek D3 na Kysuciach majú stavať tri roky

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Úsek D3 na Kysuciach majú stavať tri roky

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2013 15:28

Úsek D3 na Kysuciach majú stavať tri roky
Na Kysuciach dnes oficiálne spustili výstavbu diaľničného úseku D3 Svrčinovec- Skalité.

SKALITÉ. Na Kysuciach v stredu oficiálne začali výstavbu diaľničného úseku D3 Svrčinovec- Skalité. Výstavba dvanástich kilometrov v polovičnom profile má stáť 330 miliónov eur a trvať tri roky.

Podľa ministra dopravy Jána Počiatka ide o najnáročnejší diaľničný úsek na Slovensku, pretože na 12 kilometroch musia postaviť 24 mostov a dva tunely.

"V princípe skoro polovička celého úseku nie je na zemi, ale je na moste alebo v tuneli. Je to najnáročnejší zo všetkých úsekov diaľnice, ktoré máme. Preto je možno logické, že sa z chýbajúcich úsekov D3 začína práve s týmto. I keď to vyplýva aj z toho, aká bola pripravenosť tohto úseku v porovnaní s inými,“ povedal Počiatek. Dodal, že diaľnica D3 má rovnakú prioritu ako diaľnica D1.

"Momentálne sa na D3 súťaží južný úsek Žilina Strážov - Žilina Brodno. Budúci rok chceme začať súťaž na obchvat Čadce, čiže úseku Čadca Bukov - Svrčinovec. A následne v ďalšom roku zvyšné tri úseky. Čiže ten plán rozostavať všetky úseky diaľnice D3 do konca tohto volebného obdobia stále platí,“ informoval minister dopravy.

Výstavbu kysuckého úseku diaľnice D3 pri hranici s Poľskom a Českou republikou zabezpečia štyri stavebné spoločnosti Váhostav - SK, Doprastav, Strabag a Metrostav SK pod spoločnou hlavičkou Združenie D3 Svrčinovec - Skalité.

Združenie sa zaviazalo uskutočniť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V tendri uspelo s najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur.

Súťaž na výstavbu D3 Svrčinovec - Skalité sa začala ešte vlani v júni a ponuky štyroch uchádzačov sa otvárali v auguste. Na diaľnici má byť 24 mostov a dva tunely, a to Svrčinovec (445 metrov) a Poľana (898 metrov). Rezerva na stavbe je vo výške 10 % z ceny ponúknutej združením a je už zahrnutá v akceptovanej zmluvnej cene.

Výstavba diaľnice má byť financovaná zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v Operačnom programe Doprava.


streda 30. 10. 2013 15:08 | sita

Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/6989055/usek- ... z2jDQjPFZE
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.