Starý most je len začiatok

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Starý most je len začiatok

Odoslaťod doktorandfei » 29. Okt 2013 11:32

Starý most je len začiatok

Ďalší rozvoj nosného dopravného systému navrhne nový územný generel
Obrázok

Mesto Bratislava podpísalo minulý týždeň zmluvu na realizáciu koľajovej dráhy do Petržalky a rekonštrukciu Starého mosta so združením s názvom MHD – Starý most. V konzorciu, ktoré vedie košická firma Eurovia SK, sú ešte ďalšie dve spoločnosti z francúzskeho koncernu Vinci, Eurovia CS a SMP CZ, ktoré majú na Slovensku organizačné zložky.
Stavba sa delí na 3 ucelené časti - Staré Mesto, Starý most, Petržalka - podľa toho, kde sa budú realizovať stavebné práce. Tie majú stáť vyše 70 a pol milióna eur, aj s DPH a po podpise zmluvy s nimi už realizátor môže začať.
Doba výstavby je určená na 24 mesiacov. Súťaž bola vyhlásená v januári 2013 a posudzovali sa ponuky ôsmich uchádzačov.
Ministerstvo dopravy považuje projekt za dostatočne pripravený, na základe predbežných rokovaní s Európskou komisiou (EK) a s jej technickými poradcami. Schválenie projektu zo strany Jaspers očakáva v nasledujúcich týždňoch. Rozhodnutie zo strany Jaspers je poslednou podmienkou predloženia Žiadosti o nenávratný finančný príspevok na ministerstvo dopravy a následne na EK.

Projekt s názvom „Nosný systém Mestskej hromadnej dopravy, prevádzkový úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie v Bratislave, 1. časť Bosákova ulica - Šafárikovo námestie“ sa bude financovať z Operačného programu (OP) Doprava, v rámci prioritnej osi 4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov. Bez DPH je jeho hodnota vyčíslená na 58,8 milióna eur. Miera spolufinancovania z prostriedkov EÚ je 85 percent, zvyšok majú pokryť národné verejné zdroje.
Podľa verzie OP Doprava, ktorú schválila EK v apríli tohto roka je v tejto prioritnej osi 4 vyčlenených pol miliardy eur a popri prepojení Petržalky s centrom sa z nich má financovať aj kúpa osemdesiatich trolejbusov a tridsiatich električiek, na ktoré už boli schválené žiadosti o nenávratný finančný príspevok.
Okrem toho má časť zdrojov ešte pokryť modernizáciu električkových tratí v Dúbravke a na Hlavnú stanicu. Na tieto projekty sa podľa rezortu dopravy pripravuje verejné obstarávanie a do konca roka má byť predložená žiadosť o financovanie z európskych fondov. Nákup 29 nových vlakových súprav za 170 miliónov eur už Jaspers odobril a schvaľuje ho EK. Pre Bratislavu má byť pätnásť.
Dôležité pre hlavné mesto je aj vypracovanie územného generelu dopravy, ktoré má tiež finančne pokryť OP Doprava. Štúdia komplexne zanalyzuje dopravnú situáciu v Bratislave a navrhne najvhodnejšie riešenia na ďalší rozvoj nosného systému MHD.
Žiadosť o finančný príspevok sa pripravuje a zmluva o dielo na realizáciu plánu je podľa Ministerstva dopravy pred podpísaním. Z prostriedkov Európskej únie, ktoré bude mať Slovensko k dispozícii v ďalšom programovacom období hodlá rezort financovať aj druhú časť projektu nosného systému MHD, v rámci ktorej sa má dobudovať električková trať v Petržalke až po Janíkov dvor.

Zdroj - HN portál: http://reality.etrend.sk/realitny-biznis/stary-most-je-len-zaciatok.html
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.