Počiatek splní časť sľubov, premiér to preverí

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Počiatek splní časť sľubov, premiér to preverí

Odoslaťod Andrej » 24. Okt 2013 12:56

Počiatek splní časť sľubov, premiér to preverí
Eva Žgravčáková, Pravda | 24.10.2013 13:00
Veľké diaľničné plány, ktoré mal na začiatku roka minister dopravy Ján Počiatek, sa iba sčasti začnú plniť.

Tvrdil totiž, že do konca tohto roka rozostavia 80 kilometrov diaľnic a do ďalších volieb 310 kilometrov diaľnic a rýchlociest. V tento piatok sa spustí výstavba na kysuckej diaľnici D3, ktorá má niečo vyše 12 kilometrov, a zmluva na výstavbu by sa mohla podpísať na ružomberskú D1. Meškanie výstavby diaľnic začína zaujímať už aj premiéra Roberta Fica, ktorý v stredu pre Pravdu potvrdil, že sa chystá skontrolovať činnosť rezortu.

"Chystám k tomu kontrolný deň na ministerstve,“ povedal premiér na otázku, či má dôveru k práci ministra. Štart výstavby dvanásťkilometrovej diaľnice, teda presnejšie len pravého jazdného pásu od Svrčinovca po Skalité, sa ani zďaleka nepribližuje k tomu, čo sľuboval Počiatek. Zvyšné tendre však stoja na Úrade pre verejné obstarávanie, ktorý prešetruje námietky uchádzačov. Do konca roka by sa však mohlo ministrovi podariť podpísať zmluvy na výstavbu diaľnice D1 Hubová – Ivachnová či úseku s tunelom Višňové. Čoskoro by malo byť jasné aj to, kto postaví časti R2 od Ruskoviec po Pravotice a od Zvolena po Pstrušu.

Zhruba o týždeň sa bude slávnostne poklepávať základný kameň D3 Svrčinovec – Skalité. Technicky najnáročnejší diaľničný úsek začnú budovať Váhostav spoločne s Doprastavom, Strabagom a Metrostavom. "Výstavba sa začne oficiálne 25. októbra odovzdaním staveniska. V úvode budú začaté prípravné práce a práce na realizačnej projektovej dokumentácii. Zo stavebných prác budú začaté prípravné vytyčovacie práce a odlesnenie diaľnice. Následne budú v závislosti od klimatických podmienok rozvinuté ďalšie práce na objektoch prístupových ciest,“ vymenoval Tomáš Halán, hovorca Váhostavu.

Ako ďalej konkretizoval, v roku 2014 budú pokračovať stavebné práce na prístupových cestách, budú realizované sanácie územia, odvodnenie a preložky poľných ciest a inžinierskych sietí. Začnú sa zemné práce na hlavnom objekte diaľnice, vytvoria sa zariadenia staveniska pre tunely a začnú sa práce na zakladaní mostov. Tých bude na polprofile kysuckej diaľnice 24 a priestor sa nájde na dva kratšie tunely – Svrčinovec a Poľana. "Morfologickú náročnosť terénu, tvoreného strmými svahmi a relatívne hlbokými údoliami, je potrebné premosťovať vysokými mostnými objektmi,“ opisuje Halán. Prácu nájde na stavbe spočiatku 200 pracovníkov, v letnej špičke až 550 ľudí.

Samotný Váhostav by sa mal podľa všetkého podieľať aj na stavbe ružomberskej diaľnice D1 Hubová – Ivachnová a rýchlostnú cestu R2 Pstruša – Kriváň chce spolu so Strabagom a Doprastavom postaviť s najnižším rozpočtom.

Na budúci rok by sa mala začať na D3 aj výstavba z Čadce do Svrčinovca. Na úseku sú problémy s pozemkami, pri ktorých vláda počíta so zrýchleným vyvlastňovaním podľa návrhu novely zákona, ktorá je už v parlamente.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... o-preveri/
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.