Váhostav sa sporí s NDS. O peniaze
V roku 2011 začala stavebná firma podnikateľa Juraja Širokého – Váhostav – stavať diaľnicu D1 pri Martine. Následne dostala spoločnosť pokyn, aby popri výstavbe štvorprúdovky Dubná Skala – Turany opravila aj neďalekú cestu. Váhostav ju opravil, no od štátu sa dočkal iba zlomku zo sumy, na ktorú ho vyšla modernizácia. „Národná diaľničná spoločnosť žiada, aby práce navyše v sume 2,3 milióna eur boli čerpané z rezervy, čo Váhostav-SK rozporuje,“ konštatoval hovorca firmy Tomáš Halán. Rezerva pritom slúži na zaplatenie nečakaných a potrebných úprav.
Táto suma sa pôvodne mala preplatiť z eurofondov. V prvom kole im tieto peniaze totiž odklepla Národná diaľničná spoločnosť. Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) ho však ešte v máji stopol. Dôvodom bol podľa neho fakt, že ak by to štát urobil, tak Európska komisia by nám to nemusela preplatiť. Ako totiž v minulosti povedal hovorca rezortu Martin Kóňa, oprava cesty neďaleko Martina sa nedá považovať za oprávnený výdavok.
Váhostav pritom viac ako 16-kilometrovú martinskú diaľnicu stavia za takmer 138 miliónov eur. V súťaži ponúkol o takmer 200 miliónov eur menej, ako očakával štát. Nižšia suma v minulom roku stiahla Váhostav pri tomto projekte do straty.
To priznal začiatkom roka aj šéf stavebnej firmy Ján Kato. Títo stavbári pritom stavajú tiež úsek D1 neďaleko Levoče či spolu s ďalšími stavbármi kysuckú diaľnicu D3. Šancu na úspech majú tiež v súťažiach na diaľnicu cez Ružomberok a rýchlostnú cestu R2 blízko Zvolena.
http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy ... aze-586325