Figeľ čaká, že sa s SaS o diaľnici dohodne

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Figeľ čaká, že sa s SaS o diaľnici dohodne

Odoslaťod duro_z_dediny » 25. Nov 2010 00:21

Strana Richarda Sulíka vraj nechcela stopnúť tretí balík, keď ho prehodila z vlády na koaličnú radu. Sulík sa o tom radil aj s poslancom, ktorý pôsobil v dcérskych firmách Doprastavu.


BRATISLAVA. „Dúfam, že ide o nedorozumenie." Takto včera reagoval minister dopravy Ján Figeľ (KDH) na to, že koaličná SaS chce na poslednú chvíľu posudzovať tretí balík súkromných diaľnic na koaličnej rade.
Minister Figeľ bol už totiž pripravený predložiť do vlády dodatok k zmluve na výstavbu takmer 30 kilometrov diaľnic medzi Martinom a Žilinou. Koncesionár, ktorý súťaž o balík za bývalej vlády vyhral, naň totiž ponúkol asi 30 percentnú zľavu.

Chcú viac informácií
Figeľ tvrdil, že ministrov priebežne informoval o postupe rokovaní o tomto balíku. Rozprával sa o ňom pred pár dňami aj s predsedom SaS Richardom Sulíkom. Ten vraj nepovedal, že by sa mu niečo nepozdávalo. Sulíkova hovorkyňa Tatiana Tóthová povedala, že strana chce najmä detailnejšie informácie o výhodnosti balíka.
Potvrdil to aj predseda poslaneckého klubu SaS Jozef Kollár. Strana nechce ísť do rokovaní s tým, že je za alebo proti, ale KDH by malo presvedčiť, že je projekt ekonomický. Kollár predvčerom povedal, že je „násobne drahší" než zrušený prvý balík súkromných diaľnic medzi Martinom a Prešovom.
Šéf poslaneckého klubu SaS mal byť podľa kuloárnych informácií v minulosti finančným poradcom Doprastavu v otázke prvého balíka PPP. Doprastav bol v konzorciu, ktoré malo pôvodne stavať zrušený prvý balík PPP.
Kollár to včera poprel, povedal však, že pôsobil v dcérskych firmách Doprastavu - Doprastav Alfa a Development. „Kde je za tým konflikt záujmov? Prvý balík je nenávratne zrušený. Nemá to teda žiadny súvis s touto témou," povedal.
V Doprastave Development pôsobil poslanec Kollár v septembri tohto roka. Firme svoj odchod oznámil do tridsiatich dní po tom, ako sa stal poslancom.
KDH by na rozdiel od SaS na dnešnej koaličnej rade mala podporiť premiérka i SDKÚ. Most Híd sa stále presne nevyjadril. „Pre nás je dôležité, aby sa stavali cesty. Ostatné si povieme na koaličnej rade," povedal predseda strany Béla Bugár.

Na cesty aj z dôchodkov
Cesta medzi Martinom a Žilinou má vyjsť na 8,5 miliardy eur, ktoré by malo Slovensko zaplatiť počas tridsiatich rokov. Koncesionár pod vedením nemeckého Hochtiefu však ponúkol zľavu. V ročnom vyjadrení by podľa informácií SME mala klesnúť z 277 na necelých 220 miliónov eur.
Na financovanie diaľnic by pritom mal pribudnúť aj ďalší zdroj - peniaze z druhého dôchodkového piliera. Minister práce Jozef Mihál (SaS) má už pripravený pracovný návrh, ktorý by takéto financovanie umožnil. Bližšie ho nespresnil. „Je to návrh, ktorý treba v mnohom ešte dopracovať," povedal.
Minister Figeľ už Mihálov návrh videl a pozdáva sa mu. Dodal však, že druhý pilier bude menšinovým nástrojom financovania.

štvrtok 25. 11. 2010 | Daniela Krajanová
Zdroj: SME, portál http://www.sme.sk
http://ekonomika.sme.sk/c/5654227/figel ... hodne.html
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.