Obchvat Trstenej je prejazdný

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Obchvat Trstenej je prejazdný

Odoslaťod paul0001 » 29. Okt 2010 18:57

Obchvat Trstenej je prejazdný

Do výstavby išlo približne 45-miliónov eur. Stavbu o takmer 15 percent predražila najmä protihluková stena, ktorú projektant neplánoval.

TRSTENÁ. „Takýto krátky úsek nám nepomôže. Mali by to dorobiť celé. Až potom bude mať obchvat zmysel," hovoria niektorí motoristi o obchvate R3 Trstená. Minimálne Trstenčania si však vydýchli. „Konečne. Po rokoch nám prestanú mestom prechádzať stovky kamiónov. Cesty budú prázdnejšie, ani prachu už toľko nebude."

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ dnes otvoril tretí, 4,7-kilometrový úsek rýchlostnej cesty cez Oravu. Prvý, obchvat Oravského Podzámku, dokončili pred tromi rokmi. Dvojkilometrový úsek trstenského obchvatu, sprejazdnili vlani v novembri.
Takmer o rok skôr

S výstavbou rýchlostnej cesty okolo Trstenej začal zhotoviteľ v prvej polovici roku 2008. Dokončiť ju mal v septembri budúceho roka. „Stavba nebola komplikovaná, preto sme ju dorobili skôr," povedal Ján Kato, generálny riaditeľ zhotoviteľskej spoločnosti. „Je to však nielen našou zásluhou, ale aj zásluhou ľudí, ktorí chceli mať cestu hotovú čím skôr."

Na stavbe je deväťdesiat stavebných objektov. Medzi najvýznamnejšie patrí štrnásť mostov s celkovou dĺžkou viac ako 760 metrov, dve úrovňové a jedna mimoúrovňová križovatka. Nechýba kanalizácia vrátane odlučovačov ropných látok, sieť melioračných kanálov či protihluková bariéra okolo sídliska Západ. Prevažná časť cesty vedie po niekdajších poliach.
S R3 počítajú

Mnohí mali na ministra Figeľa jedinú otázku: Čo s ďalšími úsekmi R3? „R3 má vnútroštátny aj medzinárodný význam," povedal minister. „Budeme ju teda aj naďalej rozvíjať, pokračovanie vo výstavbe však bude závisieť od možností štátneho rozpočtu či eurofondov. Táto cesta je dôležitá pre celý región, ktorý potrebuje hospodársky a sociálny rozvoj. Aj tu totiž platí, že kde je cesta, tam je život, komunikácia a rozvoj. Význam má i pre medzinárodnú dopravu, ktorá výrazne zaťažuje tunajšie cesty prvej triedy."

O termíne dokončenia obchvatu Oravou hovoril veľmi opatrne. V súčasnosti je prioritou štátu dokončenie diaľnice D1. Figeľ však podotkol, že s pokračovaním R3 určite počítajú.

http://orava.sme.sk/c/5617029/obchvat-t ... z13lumaJoq
paul0001
diskutujúci
 
Príspevky: 228
Obrázky: 12
Založený: 14. Aug 2008 13:22
Bydlisko: Brusel - Paris - Washington

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.