Denník Pravda opäť s pomocou poslanca Vážneho zavádza

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Denník Pravda opäť s pomocou poslanca Vážneho zavádza

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2010 12:58

26.10.2010

Ministerstvo dopravy sa dôrazne ohradzuje proti skresľovaniu faktov ohľadne termínov výstavby rýchlostnej cesty R7, ktoré v pondelkovom vydaní (25. 10. 2010) uverejnil denník Pravda v článku: „Minister Figeľ prikrášlil termíny R7“ na 6. strane.

Záznam z porady, ktorý ako nosný argument údajného „prikrášľovania“ termínov denník používa, je len pracovným zápisom z prvého rokovania na tému výstavby R7 medzi ministerstvom dopravy, NDS a magistrátom mesta Bratislava. Nejde o žiaden dokument alebo zámer, ale ako sme už uviedli, iba o záznam zo stretnutia z polovice augusta 2010.

Už krátko po týchto rokovaniach bolo zrejmé, že existujú možnosti, ako skrátiť dobu prípravy tohto mimoriadne dôležitého úseku, čo sa neskôr následne aj potvrdilo. Generálny riaditeľ Inštitútu stratégie na MDPT Ján Kovalčík na stretnutí redaktora p. Kostelanského na tieto aspekty upozornil, no ten ich z dôvodov, o ktorých môžeme len špekulovať - ignoroval. Aj preto považujeme prístup redaktora za nekorektný a účelový.

Od polovice augusta sa uskutočnila séria niekoľkých rokovaní medzi MDPT a NDS, z ktorých vyplynulo nasledovné:

- krátka dĺžka jediného nepripraveného úseku R7 (popri Slovnafte, 6 km) a skutočnosť, že s ním počítajú všetky doterajšie územné plány – dávajú reálny predpoklad na skrátenie prípravy (najmä dokumentácie) oproti bežným lehotám,

- ďalšie významné priblíženie termínu výstavby prinesie rozhodnutie MDPT obstarať zhotoviteľa tohto úseku metódou: „Naprojektuj – postav“. V rámci nej môžu paralelne popri sebe bežať viaceré prípravné činnosti súvisiace s realizáciou stavby. To významne šetrí čas.

Vyjadrenia p. poslanca Vážneho o tom, že prvý úsek rýchlostnej cesty R7 v zmenenej trase nie je možné otvoriť skôr ako v roku 2018, považujeme za poplašné, nekorektné a účelovo nasmerované k blížiacim sa komunálnym voľbám. Považujeme ich za súčasť predvolebnej kampane. Už sme si zvykli, že pán poslanec Vážny (kandidát na primátora Banskej Bystrice) v snahe zabezpečiť si úspech robí všetko preto, aby sa pred komunálnymi voľbami zviditeľnil za každú cenu. Zdá sa, že v očierňovaní zámerov novej vlády je exminister úspešný vzhľadom na mediálny priestor, ktorý sa mu dostáva.

Nové vedenie MDPT na čele s ministrom dopravy Jánom Figeľom ubezpečuje verejnosť, že avizovaný termín začatia výstavby R7 v roku 2014 a jej sprevádzkovanie v roku 2016 sú oveľa realistickejšie ako väčšina zámerov bývalej vlády v oblasti výstavby cestnej infraštruktúry. Typickým príkladom je nerealistická snaha postaviť diaľnicu z Bratislavy do Košíc do roku 2010.

Súčasné vedenie ministerstva dopravy nemá ambíciu manipulovať analýzy potrebné pre rozhodovanie vlády o veľkých infraštruktúrnych projektoch, ako sa to robilo za exministra Vážneho. Minister Figeľ sa preto, na rozdiel od svojho predchodcu p. Vážneho, nenechá nikým zatlačiť ani zmanipulovať do nereálnych termínov. A to je aj prípad rýchlostnej cesty R7. Pre novú vládu neplatí heslo p. Vážneho – človek mieni, premiér mení.

Na rozdiel od kritikov, ktorí majú veľa rečí o tom, ako sa príprava R7 skrátiť nedá, my hľadáme spôsob ako pri dobrej organizácií všetkých potrebných krokov zrealizujeme výstavbu v naplánovanom termíne.

http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=80293
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.