Nemecko sa sporí pre rýchlodráhu Paríž - Bratislava

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Nemecko sa sporí pre rýchlodráhu Paríž - Bratislava

Odoslaťod paul0001 » 26. Okt 2010 08:25

Nemecko sa sporí pre rýchlodráhu Paríž - Bratislava

Obyvateľov Stuttgartu rozdeľuje železničný projekt Paríž - Bratislava. V meste sa trikrát do týždňa demonštruje, zasahovať musela aj kancelárka Angela Merkelová.

BERLÍN. Nestáva sa často, aby sa slovenská metropola dennodenne objavovala v nemeckých správach a diskutovali o nej bežní Nemci v kaviarňach. Koncom leta sa však rozbehli stavebné práce na projekte, ktorý zrýchli cestovanie vlakom na 1500-kilometrovej trati Paríž - Štrasburg - Mníchov - Viedeň - Bratislava.

Nový železničný uzol v centre Stuttgartu je jeho súčasťou. Starú železničnú stanicu nahradia nové moderné nástupištia pod zemou, v okolí vybudujú 16 tunelov, 18 mostov a 60 kilometrov nových koľajníc.
Priveľké náklady, padnú dvestoročné stromy

Odporcom sa však nepáčia obrovské náklady, ktoré sa šplhajú k siedmym miliardám eur. V čase, keď si Nemci musia uťahovať opasky. Kritizujú aj plán vyrúbať v Zámockom parku tristo stromov, z ktorých niektoré sú staré aj dve storočia.

Práve na ich ochranu sa koncom septembra konala masívna demonštrácia, pri ktorej polícia použila vodné delá a slzotvorný plyn. Zranilo sa niekoľko stoviek ľudí, 16 skončilo v nemocnici.

Obrázky zo zásahu obleteli celú krajinu a z miestnej témy sa hneď stala celonárodná. Do hry vstúpila aj kancelárka, ktorá projekt podporila s tým, že ide o ekonomická budúcnosť Nemecka i strednej Európy.

Bádensko-Wüntenbersko má imidž bezproblémovej časť Nemecka. Región prosperuje vďaka automobilkám a strojárskemu priemyslu. Aby ekonomika ďalej rástla, potrebná je lepšia infraštrukúra.

Podľa dopravných analytikov prestavba železnice zrýchli dopravu a vytvorí tisícky nových pracovných miest. Po jej dokončení sa rozšíri aj zelená plocha v centre Stuttgartu.


Nemecko sa sporí pre rýchlodráhu Paríž - Bratislava

Obyvateľov Stuttgartu rozdeľuje železničný projekt Paríž - Bratislava. V meste sa trikrát do týždňa demonštruje, zasahovať musela aj kancelárka Angela Merkelová.

BERLÍN. Nestáva sa často, aby sa slovenská metropola dennodenne objavovala v nemeckých správach a diskutovali o nej bežní Nemci v kaviarňach. Koncom leta sa však rozbehli stavebné práce na projekte, ktorý zrýchli cestovanie vlakom na 1500-kilometrovej trati Paríž - Štrasburg - Mníchov - Viedeň - Bratislava.

Nový železničný uzol v centre Stuttgartu je jeho súčasťou. Starú železničnú stanicu nahradia nové moderné nástupištia pod zemou, v okolí vybudujú 16 tunelov, 18 mostov a 60 kilometrov nových koľajníc.
Priveľké náklady, padnú dvestoročné stromy

Odporcom sa však nepáčia obrovské náklady, ktoré sa šplhajú k siedmym miliardám eur. V čase, keď si Nemci musia uťahovať opasky. Kritizujú aj plán vyrúbať v Zámockom parku tristo stromov, z ktorých niektoré sú staré aj dve storočia.

Práve na ich ochranu sa koncom septembra konala masívna demonštrácia, pri ktorej polícia použila vodné delá a slzotvorný plyn. Zranilo sa niekoľko stoviek ľudí, 16 skončilo v nemocnici.

Obrázky zo zásahu obleteli celú krajinu a z miestnej témy sa hneď stala celonárodná. Do hry vstúpila aj kancelárka, ktorá projekt podporila s tým, že ide o ekonomická budúcnosť Nemecka i strednej Európy.

Bádensko-Wüntenbersko má imidž bezproblémovej časť Nemecka. Región prosperuje vďaka automobilkám a strojárskemu priemyslu. Aby ekonomika ďalej rástla, potrebná je lepšia infraštrukúra.

Podľa dopravných analytikov prestavba železnice zrýchli dopravu a vytvorí tisícky nových pracovných miest. Po jej dokončení sa rozšíri aj zelená plocha v centre Stuttgartu.

Šéfa železníc strážia

„Nemecké železnice nemôžu a ani neprestanú s výstavbou," odkázal odporcom šéf podniku Rüdiger Grube. Päťnásť rokov sa stavba plánovala a ak by sa ňou teraz prestalo, štát by prišiel o 1,4 miliardy eur.

Grube dnes patrí k najstráženejším mužom Nemecka. Má 24-hodinovú policajnú ochranu, pretože sa mu vyhrážajú fyzickou likvidáciou.

Kritici stavby však tvrdia, že stavba je neekonomická a na trasa Paríž-Bratislava aj tak nebude nikto cestovať vlakom, keď si môžu vybrať lietadlo.

Pravidelné protesty im priniesli aj prvé víťazstvo. Krajinský premiér verejnosti sľúbil, že do marcových volieb zastaví výrub stromov i demolačné práce na stanici.

Kresťanskí demokrati (CDU) držia Bádensko-Wütembersko v rukách od roku 1953, teraz im hrozí debakel. Posledné prieskumy ukazujú, že sociálni demokrati a zelení získajú na jar poľahky vládnu väčšinu. To by potom malo aj celoštátne dôsledky a otriaslo pozíciou Angely Merkelovej v strane.


http://ekonomika.sme.sk/c/5610326/nemec ... z13Ro9P335

sme.sk
paul0001
diskutujúci
 
Príspevky: 228
Obrázky: 12
Založený: 14. Aug 2008 13:22
Bydlisko: Brusel - Paris - Washington

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.