R8 Nitra - Hradište

Križovatka s R1 – Nitra – Topoľčany – Partizánske – križovatka s R2

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod johhan » 29. Dec 2008 21:39

Rio13.zm napísal:ak si spravne pamatam, Lehotania si vydupali krizovatku, podla tvojho nakresu sa nedostanu ani na jeden smer, iba po starej do NR

nevydupali ... oni nechceli ani križovatku ani R1 ... križovatka je tam preto aby sa dalo dostať do NR a v budúcnosti (R8) do TO

Celá križovatka je divoká. Prečo neponecháme existujúcu R1 a Trnavskú bezo zmeny?


To čo nakreslil Vlados je hlúposť pretože R1 pokračuje južným obchvatom NR - teda musí poračovať kontinuálne telesom cesty a nie zjazdom z telesa bude pokračovať
.
kebyže to necháš bez zmeny tak všetci budú pokračovať do NR a nepojdu po obchvate a spravíš tam totálny chaos
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Vlados » 29. Dec 2008 21:56

johhan: ak vhodne navrhneš teleso cesty a správne realizuješ VDZ a ZDZ, tak nebude žiadny chaos.
Ako si predstavuješ MÚK D4 s D1? Predpokladám, že bude záujem odkloniť dopravu z BA...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod Andrej » 29. Dec 2008 22:25

johhan, preco by mal vzniknut chaos? V Rakusku na A2 pri Klagenfurte si zvykli, nie je tam najmensi problem, okrem toho, ktovie, ci viac aut nepojde od TT prave do NR.
Mne ta krizovatka pride dost poddimenzovana. Viem, ze sa nemoze robit klasicky stvorlistok, ale ved nie je najmensi problem urobit 3 urovne :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Rio13.zm » 30. Dec 2008 00:52

ako mne je to jedno, ja len reagujem, preco je ta krizovatka tak, ako je a preco nebude podla tvojho karesu a my sa tu mozme aj na hlavu postavit, aj tak to tak nebude
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 122
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod i15 » 27. Máj 2009 16:47

uz je zamer EIA:

http://eia.enviroportal.sk/detail/rychl ... zovatka-r2

kategoria je R 24,5/120, posudovali sa 3 varianty:

cerveny ... vychodne od I/64 ... 54,641 km... 713,571 mil. euro
modry ... zapadne od I/64 ... 56,542 km ... 1098,203 mil. euro
fialovy ... zacina ako modry, pred TO prechadza do cerveneho ... 53,749 km ... 954,307 mil. euro


(je tam aj mapa v pdf, ale neviem ju skonvertovat do nejakeho rozumneho formatu)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2009 23:40

R24,5/120 .. fiha, vsak take parametry nema ani R1 ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 493
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Vlados » 27. Máj 2009 23:56

politická objednávka... ešteže sa jej dnešný zadávateľ toľko v politike neudrži, aby sa stihla aj výstavba.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod expwy » 28. Máj 2009 08:30

Ani D3, tá má parameter D24,5/80.

Avšak podľa novej normy by sa totižto mali všetky nové RC (tam kde to podmienky dovolia), plánovať aj s minimálne 2 metrovým odstavným pásom, teda v kategórii R24,5/120, 100, v krajnom prípade 80. Kompetentní konečne pochopili, že RC s parametrom R22,5 by sa mali navrhovať len v krajnom prípade - horské prostredie, mesto, etc. Je to samozrejme nepomer k terajším RC, ktoré boli navrhnuté ako R22,5 a javí sa to ako luxusné riešenie, ale je to podľa mňa krok správnym smerom. V nových parametroch by mala byť z väčšej časti postavená už aj terajšia R2.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 133
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod i15 » 28. Máj 2009 15:02

luxusna je ale rychlost 120... ved vela usekov D1 ma navrhovu rychlost 100kmh

inac vyustenie na R2 nebude podla mapy pri Hradisti, ale skor pri Banovciach (krizovatka Pravotice)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 28. Máj 2009 18:49

Je to rovina, tak prečo nie ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod qantas » 28. Jún 2009 19:31

vie sa uz ako sa bude projektovat alebo kto projektuje R8 dik
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod qantas » 06. Júl 2009 21:49

Termín začatia výstavby je daný Uznesením vlády č. 492/2008, ktoré ukladá ukončiť prípravu
stavby do roku 2010. Predpokladaná doba výstavby, vyplývajúca z tohto uznesenia je :

- I. etapa 2011 – 2014 (úsek Nitra – Topoľčany),
- II. etapa 2012 – 2015 (úsek Topoľčany – rýchlostná cesta R2) aspon keby sa toto dodrží ale asi to nebude realne koli peniazom a hlavne moznej vymene vlady v roku 2010
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 06. Júl 2009 21:51

Na R5 a R7 neexistuje ani 1 km, teda hlavne na R7. Ak by sa do r. 2015 vôbec rozostaval nejaký úsek na R2, zjem kefu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Júl 2009 21:51

Dialniciar napísal:Na R5 a R7 neexistuje ani 1 km, teda hlavne na R7. Ak by sa do r. 2015 vôbec rozostaval nejaký úsek na R2, zjem kefu.
Pardon, R8 som myslel samozrejme. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod qantas » 06. Júl 2009 22:27

Dialniciar napísal:
Dialniciar napísal:Na R5 a R7 neexistuje ani 1 km, teda hlavne na R7. Ak by sa do r. 2015 vôbec rozostaval nejaký úsek na R2, zjem kefu.
Pardon, R8 som myslel samozrejme. :-)
no ale kazdopadne by to bolo dobre
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 06. Júl 2009 22:36

Ja si to nemyslím, že je rozumné investovať 1 mld. € v 4 rokoch namiesto týchto peňazí vložiť ich do R2 a R4 alebo R7 pri BA alebo D4. Takže nebolo by to dobré: roozumné je postaviť max. obchvaty miest TO, NR, NZ a KN v parametroch RC na 1/2 profil.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod qantas » 07. Júl 2009 12:08

Dialniciar napísal:Ja si to nemyslím, že je rozumné investovať 1 mld. € v 4 rokoch namiesto týchto peňazí vložiť ich do R2 a R4 alebo R7 pri BA alebo D4. Takže nebolo by to dobré: roozumné je postaviť max. obchvaty miest TO, NR, NZ a KN v parametroch RC na 1/2 profil.
no hej ale ked uz ma byt pl profil tak nech je uz plny je to lacnejsie naraz urobit ako neskor o par rokov
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 07. Júl 2009 12:16

qantas napísal:
Dialniciar napísal:Ja si to nemyslím, že je rozumné investovať 1 mld. € v 4 rokoch namiesto týchto peňazí vložiť ich do R2 a R4 alebo R7 pri BA alebo D4. Takže nebolo by to dobré: roozumné je postaviť max. obchvaty miest TO, NR, NZ a KN v parametroch RC na 1/2 profil.
no hej ale ked uz ma byt pl profil tak nech je uz plny je to lacnejsie naraz urobit ako neskor o par rokov
tam je plný profil zbytočný a SR nemá dosť peňazí, radšej viac 1/2 profilov celoplošne na Slovensku ako na plné na jednom mieste.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Rio13.zm » 08. Júl 2009 02:19

R8 by mohla este dlho zostat na papiery, urcite su dolezitejsie useky ktore treba stavat.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 122
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod aquila » 07. Sep 2009 16:43

i15 napísal:(je tam aj mapa v pdf, ale neviem ju skonvertovat do nejakeho rozumneho formatu)


stalo sa ;)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6490
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 493
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Pe3k » 07. Sep 2009 17:00

Myslite, ze po vybudovani R2 bude efektivne vyuzita R8?
Obrázok používateľa
Pe3k
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Obrázky: 1
Založený: 07. Sep 2009 15:34
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Rio13.zm » 07. Sep 2009 21:15

asi ano, mozno viac lokalnou dopravou, lebo od NR do TO ides v jednom kuse v obci 50km/h, cize domaci to budu vyuzivat, mozno nejaky tranzit. asi nadlho by tam stacila 1+1 ...
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 122
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

@

Odoslaťod Pe3k » 08. Sep 2009 06:51

Ved prave, poznam to trochu a kolony sa robia iba kvoli tej retazi dedin. Keby boli miestami pruhy 2+1, nebol by vacsi problem este dlho, intenzity tam nie su velke. Navyse, vela vodicov jazdi po dvojke z Bosian, kde sa ide iba par dedinami a da sa frcat... Podla mna tiez polprofil staci...
Obrázok používateľa
Pe3k
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Obrázky: 1
Založený: 07. Sep 2009 15:34
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod mel » 08. Sep 2009 12:29

tretia cesta medzi dvoma paralelnymi par 100 metrov od seba je dost luxus ... I64 je jedna velka dedina, takze len prelozku tejto cesty a nech to je v polprofile RC24,5/120 kludne. Ale stvorpruh je luxus.

Takisto nechapem preco nevyuziju obchvat topolcian ale stavaju este jeden k tomu ... toto je uz na hranici zdraveho rozumu podla mna. AJ ked mi budete hovorit, ze nema parametre RC ... no a co ... tak sa spomali na 100km/h ... co sa tyka dolezitosti je tato cesta potrebna ako prelozka I64 ale ako RC len vo veelmi dalekom vyhlade, to skor treba pokracovanie smerom na juh na NZ a KO ako toto...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Vlados » 08. Sep 2009 13:29

je to luxus. Ja si ani nemyslím, že by to mal byť 1/2 RC ale "iba" preložka cesty I. triedy s rozšírením na 2+2. Rovnako by mohla byť realizovaná R2 v úseku TN-ZH.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R8

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.