Stránka 6 z 8

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2015 10:29
od ANDi
.Nie.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2015 10:30
od yombie
pochybujem.. napojenie na diaľničnu sieť majú.. R1A -> R1 -> D1.. nevidím dôvod prečo by mali urýchlovať výstavbu R8, aj keď by sme ju teda všetci samozrejme privítali ;-) jediné čo sa spomínalo v súvislosti s príchodom automobilky do Nitry je obchvat Dražoviec.. viewtopic.php?f=8&t=17993&start=175#p171561

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2015 10:13
od ecce
Ak nieco, podla mna by mohla skor urychlit obchvaty dedin smerom na Nove Zamky a Komarno. Ale velmi by som sa na to nespoliehal.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 11:39
od mikeBoss
Veru dôležitejšia je prelozke I/64 lebo ísť z NR do NZ to je otras cez tie dediny.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 15:43
od yombie
sorry, ale mne to nedá.. skúšal si niekedy NR -> TO po 1/64? :D to je minimálne 15 km cez dediny.. a vkuse.. z jednej rovno do ďalšej.. :D to smer na NZ je podľa mňa ešte relatívne ok ;-)

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 15:57
od Sentilj
presne, stačila by aspoň preložka cesty I/64 v parametroch C11,5m nech aj light s KO namiesto MÚK...

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2015 17:28
od ecce
yombie napísal:sorry, ale mne to nedá.. skúšal si niekedy NR -> TO po 1/64? :D to je minimálne 15 km cez dediny.. a vkuse.. z jednej rovno do ďalšej.. :D to smer na NZ je podľa mňa ešte relatívne ok ;-)


otras je to oboma smermi, ale tipujem, ze ak niekde, tak budu extra kamiony jazdit skor na juh do Madarska ako do Topolcian

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2015 08:58
od pristy27
Od Topolcian po Prievidzu je uz tiez dost automotiv dodavatelov, navyse od nich uz dnes chodi aj po I/64 dost kamionov. Tiez buduca automobilka bude na sever od Nitry a nie na juh. Nemaju dovod jazdit do Madarska.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2015 10:51
od michaelse
R8 je nepotrebne sci fi ,
urobit prelozku I/64 aby isla mimo dlhych pospajanych dedin a je to na dlhe desatrocia v suchu

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2015 11:08
od Peterman
Urcite R8 nie je teraz potrebná, je pravda su tam dlhé dediny, ktoré tvoria súvislý pas, aj mnoho firiem, ale su oveľa dôležitejšie úseky, kde je potrebná diaľnica, resp. rýchlostná cesta.
Toto je hlavne politická záležitosť vodcu Smeru, aby ukázal ako sa vie postarať o svojich rodných
Obchvaty, mozno súvislá nová cesta poza zastavane územie primeraného širkoveho usporiadania to vyrieši na dlhu dobu.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2015 11:03
od mikeBoss
Súhlasím - R8 je zbytočná keď existuje preložka I/64 - už ju len rýchlo postaviť...

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2015 15:33
od yombie
A vysvetlí mi niekto aký je rozdiel medzi R8 v polovičnom profile a preložkou I/64 mimo dedín (ak teda nerátame obchvat TO a úsek od R1 po Jelšovce) ?
Podľa mňa sa totižto bavíme o jednej a tej istej veci.. nevidím jediný dôvod v trase plánovaných RC budovať nejaké preložky, ak sa môžu vybudovať rovno RC v polovičnom profile (R3 Horná Štubňa, Trstená, Oravský Podzámok, R2 Ožďany, Figa, Tornaľa, Žiar nad Hronom, Bánovce nad Bebravou, atď..)
Preložky sa budujú prevažne tam, kde nie sú v pláne ani vo výhľade žiadne D ani RC (napr. obchvaty Prievidza, Brezno, Bardejov, Trnava, Galanta, atď..)

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 15:34
od Andrej
Rozdiel je v parametroch a v cene. V pripade I/64 nevidim dovod na budovanie RC, kedze sa nejedna o ziadnu dialkovu trasu, ale o spojnicu regionu a obsluhu prevazne mensich okresnych miest.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2015 21:52
od Kanky
Aky rozdiel je v cene? O kolko je lacnejsi km obchvatu BJ alebo BR oproti akemukolvek polprofilu Rky?

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 08:27
od Andrej
V principe plati, cim zlozitejsi teren, tym je cenovy rozdiel jednotlivych kategorii ciest vacsi. Obchvaty BJ a BR su v hornatom terene, I/64 je takmer vylucne na rovine, cize predpokladam, ze v prepocte na km by mohla prelozka vyjst podstatne lacnejsie. Napr. obchvat Topolcian stal v prepocte cca 4 mil. e / km.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2015 12:20
od mikeBoss
Andrej napísal:Rozdiel je v parametroch a v cene. V pripade I/64 nevidim dovod na budovanie RC, kedze sa nejedna o ziadnu dialkovu trasu, ale o spojnicu regionu a obsluhu prevazne mensich okresnych miest.


Komárno - Nové Zámky - Nitra - Topoľčany sú malé mestá? Nevravím, že musí byť RC, ale tak keď máme miliardy na okolie Žiliny prečo zanedbávame tieto mestá? Samá rovina a ľudia sa trepú cez dediny...

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2015 12:56
od aquila
nie su ale tu je diskusia o r8 , ktora je zbytocna a zbytocne blokuje realistickejsie obchvaty

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2015 14:13
od Andrej
Je tu diskusia o R8 NR-Hradiste. NR uz RC ma, Hradiste resp. BN budu mat tiez a kvoli Topolcanom RC vazne netreba. Nikto netvrdi, ze nie je potrebna prelozka I/64.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2015 17:53
od mikeBoss
Ale no je tu diskusia o R8 aj o I/64... súhlasím, že R8 netreba pokiaľ sa urýchlene postaví preložka od KN až po TO - je mi jasné, že táto cesta nie je pre vládu zaujímavá a nikdy nebola - prečo by potom na juhu boli také zlé cesty? Na rovine kde sa dá stavať lacno...

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2016 21:57
od BoroZA
Dnes som po niekoľkých rokoch absolvoval trasu ZA-PD-NR a späť, a môžem nestranne prehlásiť, že dôležitosť vybudovania R8 podľa môjho názoru postupne narastá. V minulosti som vôbec nechápal význam tejto rýchlostnej cesty, keďže intenzity boli v porovnaní s D3 prakticky smiešne, avšak ako som dnes videl, v priebehu niekoľkých rokoch sa situácia výrazne zmenila - toľko nákladnej dopravy na úseku Nováky-Partizánske-Topoľčany som tam nikdy predtým nestretol.
Dôvodov na vybudovanie R8 je čoraz viac - od Topoľčian do Nitry je hlavný ťah vedený takmer nepretržite cez centrum obcí, a na celom úseku je počas letných mesiacoch množstvo poľnohospodárskych strojov, ktoré úplne brzdia dopravu. Zároveň by sa tým dobudoval severozápadný oblúk okolo Nitry a Horného Ponitria, ktoré si s ohľadom na svoj historický význam zaslúži zníženie vplyvu emisií na prírodné i kultúrne pamiatky. Predpokladám, že po vybudovaní závodu Jaguar-LandRover sa dokonca intenzita nákladnej dopravy v tejto časti regiónu ešte zvýši, a zatiaľ nemám vedomosť o tom, že by sa v súvislosti s výstavbou tohto závodu plánoval vybudovať obchvat dotknutých obcí, resp. iné relevantné pripojenie priemyslného parku a okolitých ciest na budúcu R8. Nebolo by teda od veci začať reálne uvažovať o výstavbe R8 aspoň v polprofile, ako aj nadväzujúceho úseku R3 Pravotice-Nováky (kľudne i v plnom profile). Kým celý zámer a jednotlivé procesy prebehnú, bude už najvyšší čas (a v kalendári minimálne rok 2025).

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2016 06:54
od ecce
Prelozka cesty 1. triedy tam zrejme skor ci neskor bude treba, ale to neznamená hned rychlostnu cestu. Mimourovnove krizovania su tam zrejme nadbytocny luxus.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2016 08:09
od pristy27
Mimourovnove krizenia rozhone ziadnym luxusom nie su, na zapade su bezne aj na "normalnych" jednotkach, u nas sa tam da nezmyselny kruhac...

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2016 18:30
od ecce
To predsa zavisi od cesty a intenzit, nie?

Ak mas neobmedzene peniaze a zdroje, tak mozes mimourovnovo krizovat aj polne cesty ;) Ale vacsinou ich neobmedzene nemas a potom musis vydavky prioritizovat.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2016 23:37
od BoroZA
Mimoúrovňovky by boli na R8 prakticky potrebné iba štyri, a to na začiatku a na konci úseku (napojenie na existujúce križovatky Nitra-Západ v rámci R1 a Brezolupy v rámci R2), jedna pri Topoľčanoch a jedna pri Partizánskom. V krajnom prípade by mohla vzniknúť ešte jedna niekde medzi obcami Preseľany a Výčapy, ale to už by záviselo na odbornom posúdení. Podľa mňa by polprofil R8 úplne postačoval pre zlepšenie dopravnej obslužnosti územia, nepripadá mi účelné prekladať celú hlavnú cestu súbežne s plánovanou rýchlostnou cestou.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2016 06:45
od Laco
@BoroZA: z NR sa do PE predsa nechodi po I/64 ale po 593. ta je v pohode... :) i ked musim tiez priznat ze som tadial nesiel minimalne 10 rokov...