R8 Nitra - Hradište

Križovatka s R1 – Nitra – Topoľčany – Partizánske – križovatka s R2

Moderátor: Moderátori

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod i15 » 28. Jan 2011 16:36

no tato RC uz mala byt rozostavana, ci nie? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Zulo » 28. Jan 2011 17:18

Ja som sa už po nej viezol, len čo to F. povedal.............v duchu . No potom som sa prebral a bolo mi jasné, že skôr sa dôchodku dožijem ako sa to dostavia. Ale u Vás na východe to je podobné s R9 a už čakám kto a kde navrhne R10 ..svoj politický pomníček.......
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 28. Jan 2011 21:00

Tak zase tato cesta ma svoju logiku a alternuje casti D1, R1, R2 a osobne by som ju potiahol na druhej strane az smerom do Madarska niekde ku Komarnu s krizovanim R7 az po Madarsku M1. V sucasnosti to sice nie je potrebne ale zase aj tak tuto cestu dostavaju mozno v roku 2035, vtedy mozu intenzity rast aj tymto smerom...

Neberiem to ako politicky pomnicek na rozdiel od R9. Pohybujem sa v tejto oblasti denne a intenzity od zavedenia myta dost vyrazne stupli. Kamionisti sa snazia usetrit roznymi skratkami a vyuzivaju aj cestu z od Partizanskeho cez Skycov na Zlate Moravce a to je cesta kde maju co robit aj osobaky. Nevravim, ze tieto kamiony naozaj cestu R8 vyuziju, skor asi nie, kedze sa snazia prave naopak mytu vyhnut, ale moze to pomoct mestam a dedinam v ich zlozitejsej situacii a zaroven moze pritiahnut investicie do tejto hladnej doliny. Na rozdiel od R2 ide menej zlozitym a takmer nezastavanym uzemim.

Ten zeleny variant sa mi uplne nepaci, hlavne to napojenie na R2 je zbytocne predlzene...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod LubosG » 29. Jan 2011 09:55

Tak v prvom rade - začať s výstavbou prvého úseku by chceli už v r. 2013?? To skutočne by začali stavať R8 skôr ako omnoho dôležitejšiu R2 v okolí TN a BB :roll: . Neverím, že sa tak stane. A ďalej tie termíny, pre pána kráľa...tak prvý určite najdlhší úsek (síce asi najdôležitejší) chcú dostavať do 3 rokov (2016), ďalší od TO po Ostratice, ktorý je o možno o polovicu kratší sa má stavať 9 rokov (2025) a najkratší úsek Ostratice-R2 má byť hotový až v r.2035, teda za 10!! rokov? Ako chápem, že to netreba asi stavať hneď všetko naraz, no ale aby taký krátky úsek - ten posledný, trvalo postaviť 10 rokov alebo aby bol 10 rokov nenapojený na blízku R2, ktorá predpokladám že už v r. 2035 tam bude, dokonca v tých časoch by už mohla či nutne mala byť R2 komplet od TN až po PD či dokonca ZH? Nerozumiem prečo vôbec aj rozdelily R8 od TO po R2 na ďalšie dva úseky, keďže zostávajúci úsek od Ostratíc po R2 je dosť krátky. Pochopil by som, ak by 10 rokov stavali R8 od TO po R2 vcelku, avšak aj to je dlhá doba. Ak je niečo v tom článku nepravdivé, určite sú to spomenuté termíny.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 29. Jan 2011 17:57

Tie terminy celkovo su nejake uletene, ale aj to delenie samotne. Ved Ostratice su uplne nevyznamna dedina uprostred nicoho, dokonca ani cesta druhej triedy cez nu nevedie...
Bolo by pekne keby sa aj v tomto regione nieco stavlo ale podla mna nezacnu ani s tou R2 a uz vonkoncom nezacnu stavat nieco do rodneho mesta pana Fica...
Ved este aj obchvat Topolcian co sa staval za neho SSC uz asi pol roka nechava pustnut a tam chyba uz iba meter, mozno meter a pol nasypu a asfalt...
Takto to stoji uz od augusta, kedy sa vymenilo vedenie SSC
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod perets » 30. Jan 2011 14:21

tie termíny sú úplne mimo, ako aj všetky na slovensku, v podstate minimálne meškanie 4 roky oproti niakým plánom teraz mi síce napadá len pár príkladov Sverepec - Vrtižer prípadne Važec - Mengusovce - Jánovce a vlastne všetky úseky PPP 1 a 3, D3 ale aj tak sa to vždy niako posunie a potom sa to "predčastne" otvára
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Qwert » 03. Feb 2011 14:40

Výberom zeleného variantu sa beztak vzdialená výstavba R8 ešte oddialila. Hlavne úsek medzi NR a TO bude dosť drahý, lebo prechádza pahorkatinným terénom, pritom kúsok odtiaľ je údolie rieky Nitry. Na druhej strane tá cene 985 mil. € za zelený variant sa mi nejako nechce veriť. Je to 17,454 mil. € za km (54,885 km), čo je trochu veľa aj na slovenské pomery.

Inak, ak odhliadnem od zbytočne navýšenej ceny v porovnaní s červeným variantom, nie je zelený variant až taký zlý. Oproti červenému variantu je veľkou výhodou MÚK Nadlice, na druhej strane MÚK Topoľčany je aj v tomto variante nelogicky umiestnená, lepšie by bolo, keby táto križovatka bola na ceste medzi TO a Solčanmi, ušetril by sa jeden kruhový objazd na topoľčianskom obchvate a napojenie by bolo logickejšie, pri tom navrhovanom to vyzerá, ako keby autá z TO jazdili len do NR a nie aj smerom na PE a BN.

Úsek od MÚK Lehota po MÚK Jelšovce by sa v prvej etape stavať nemusel, namiesto toho by sa mala rozšíriť I/64 medzi SO NR a PP sever na 4 pruhy, postaviť obchvat Drážoviec a nejako zlepšiť tú ostrú zákrutu v Čakajovciach. Vznikol by tak de facto privádzač od R8, ktorý je nutný tak či tak, lebo autá smerujúce do NR, ktorých je väčšina nepôjdu na okružnú jazdu okolo Zbehov a Lužianok po R8 len preto, aby sa dostali do NR, pôjdu po starej I/64. Navyše len tento privádzač sám o sebe by významne zrýchlil hlavne rannú cestu do NR aj bez R8.

Etapizácia výstavby spomenutá v hodnotení je úplne nezmyselná, nehovoriac už o tých vtipných rokoch výstavby. R8 má zmysel rozdeliť na 3 etapy, ale iné než navrhované:
1.) Jelšovce - TO - Nadlice
2.) Nadlice - R2
3.) Lehota - Jelšovce

S tým, že posledná etapa vôbec neponáhľa a je nutné priradiť aj nultú etapu v podobe toho tzv. privádzača NR - Jelšovce (inak by sa to dalo nazvať aj preložka I/64), bezohľadu na R8 tiež treba postaviť obchvat Žabokriek n/N. a PE, lebo hlavne v PE je dopravná situácia vďaka neskutočne hlúpo vyriešenému kruhovému objazdu strašná.. Všetko by samozrejme stačilo stavať v polprofile okrem tretej etapy, tú ma zmysel stavať až vtedy, keď bude odôvodnený plný profil.

Ešte je tu ďalšie, možno schodnejšie riešenie, zrušiť celú R8 a stavať namiesto nej postupne kratšie preložky I/64 od NR po PE (len s tým, že od Jelšoviec po Ludanice by to musela byť jedna veľmi veľká preložka) a nahradiť II/592 novou cestou prvej triedy, ktorá je už roky napr. v ÚP Rybian.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 03. Feb 2011 16:54

Qwert napísal:Výberom zeleného variantu sa beztak vzdialená výstavba R8 ešte oddialila. Hlavne úsek medzi NR a TO bude dosť drahý, lebo prechádza pahorkatinným terénom, pritom kúsok odtiaľ je údolie rieky Nitry. Na druhej strane tá cene 985 mil. € za zelený variant sa mi nejako nechce veriť. Je to 17,454 mil. € za km (54,885 km), čo je trochu veľa aj na slovenské pomery.

Inak, ak odhliadnem od zbytočne navýšenej ceny v porovnaní s červeným variantom, nie je zelený variant až taký zlý. Oproti červenému variantu je veľkou výhodou MÚK Nadlice, na druhej strane MÚK Topoľčany je aj v tomto variante nelogicky umiestnená, lepšie by bolo, keby táto križovatka bola na ceste medzi TO a Solčanmi, ušetril by sa jeden kruhový objazd na topoľčianskom obchvate a napojenie by bolo logickejšie, pri tom navrhovanom to vyzerá, ako keby autá z TO jazdili len do NR a nie aj smerom na PE a BN.

Úsek od MÚK Lehota po MÚK Jelšovce by sa v prvej etape stavať nemusel, namiesto toho by sa mala rozšíriť I/64 medzi SO NR a PP sever na 4 pruhy, postaviť obchvat Drážoviec a nejako zlepšiť tú ostrú zákrutu v Čakajovciach. Vznikol by tak de facto privádzač od R8, ktorý je nutný tak či tak, lebo autá smerujúce do NR, ktorých je väčšina nepôjdu na okružnú jazdu okolo Zbehov a Lužianok po R8 len preto, aby sa dostali do NR, pôjdu po starej I/64. Navyše len tento privádzač sám o sebe by významne zrýchlil hlavne rannú cestu do NR aj bez R8.

Etapizácia výstavby spomenutá v hodnotení je úplne nezmyselná, nehovoriac už o tých vtipných rokoch výstavby. R8 má zmysel rozdeliť na 3 etapy, ale iné než navrhované:
1.) Jelšovce - TO - Nadlice
2.) Nadlice - R2
3.) Lehota - Jelšovce

S tým, že posledná etapa vôbec neponáhľa a je nutné priradiť aj nultú etapu v podobe toho tzv. privádzača NR - Jelšovce (inak by sa to dalo nazvať aj preložka I/64), bezohľadu na R8 tiež treba postaviť obchvat Žabokriek n/N. a PE, lebo hlavne v PE je dopravná situácia vďaka neskutočne hlúpo vyriešenému kruhovému objazdu strašná.. Všetko by samozrejme stačilo stavať v polprofile okrem tretej etapy, tú ma zmysel stavať až vtedy, keď bude odôvodnený plný profil.

Ešte je tu ďalšie, možno schodnejšie riešenie, zrušiť celú R8 a stavať namiesto nej postupne kratšie preložky I/64 od NR po PE (len s tým, že od Jelšoviec po Ludanice by to musela byť jedna veľmi veľká preložka) a nahradiť II/592 novou cestou prvej triedy, ktorá je už roky napr. v ÚP Rybian.


Ty v podstate navrhujes najvytazenejsi usek tejto cesty okolo Drazoviec a priemyselneho parku nestavat?
Isiel si tadial niekedy cez den? Lebo tento usek je najkritickejsi.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Qwert » 03. Feb 2011 17:43

Išiel som tadiaľ veľakrát a preto navrhujem rozšíriť I/64 od severného obchvatu NR po priemyselný park na 4 pruhy. Na tento úsek by nadväzoval obchvat Drážoviec, už len dvojpruhový samozrejme. Ak by sa to napojenie obchvatu na starú I/64 za Drážovcami v smere do NR urobilo rozumne, tak by sa tým zároveň odstránili kolóny, ktoré vznikajú na II/593 na križovatke s I/64, keďže by v podstate od toho napojenia ochvatu na súčasnú cestu už bol 4-pruh - neboli by tam prakticky žiadne zdržania. Chcelo by to aj lepšie vyriešiť križovatku pri PP, no tejto oblasti dosť pomôže aj napojenie PP na R1, čo bude už čoskoro.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 03. Feb 2011 19:21

Ak bude aj PP napojeny samostatne stale sa tu stretavaju minimalne cesta I/64 a cesta II/593, uz samotne tieto dve cesty vytvaraju zlozitejsiu dopravnu situaciu a nasledne je tym padom hoesia aj situacia v Drazovciach. Tejto obci urcite nepostaci dvojprudovy obchvat ale uplne odklonenie tranzitnej dopravy, ktora cez nu prechadza. Lokalna by uz nemala byt potom problemom pre samostatnu cestu I/64.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Qwert » 03. Feb 2011 20:34

Dražovce podľa teba potrebujú štvrpruhový obchvat? To nemá ani drvivá väčšina miest. :D

Na úplné odklonenie tranzitnej dopravy z Drážoviec stačí ten dvojpruhový obchvat, naopak, samotná R8 to nerieši, lebo veľa ľudí by aj po jej dostavbe jazdilo cez Drážovce do PP alebo do samotnej NR, takisto málokto by šiel po R8, ak by prišiel od TO a pokračoval by na ZM alebo LV.

Napojenie II/593 by po dostavbe obchvatu už nebol problém. Buď by tie autá mohli prechádzať Drážovcami a napojiť sa už na štvorpuhovú I/64 za Drážovcami v smere do NR s tým, že kamióny by prejazd Drážovcami mali zakázaný, alebo by od súčasnej križovatky II/593 a I/64 prešli asi 300 m po I/64 v smere na Čakajovce a potom by vyšli na obchvat smer NR (to by bolo prikázané pre kamióny, ktoré by z nejakého dôvodu išli po II/593, čo by sa ale malo pre tranzit úplne zakázať, aby sa nevyhýbali mýtu, ale výhodné by to bolo aj pre osobné autá, aj keď by to bola trochu zachádzka).

Ak by ale bola postavená R8, tak po II/593 bude jazdiť minimum áut, pôjde len o autá z okolitých dedín.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 03. Feb 2011 21:24

Stale nechapem tvoju logiku lieviku pri krizovatke a zbiehani jednotlivych ciest ale predpokladam, ze si sa nad tym asi len nezamyslel...
Ja nevravim, ze to Drazovce potrebuju, pretoze su dedina s X obyvatelmi, ale vravim to, ze sa tam momentalne zbiehaju dve vyznamnejsie cesty a tym padom aj dost tranzitnej dopravy smerujucej z horneho ponitria smerom na zapad.

Neviem z coho vychadzas, pri tvojich teoriach o doprave smerom od TO na ZM alebo LV, ti urcite tuto cestu R8 nikdy nevyuziju, uz dnes chodia cez Skycov alebo susedne Velke Pole. Druha vec je, ze tej tranzitnej dopravy z horneho ponitria smerom na vychod logicky asi vela nebude. Ten priemyselny park pri Nitre je chyba ze nechcu riesit tiez cez tuto R-ku aspon formou privadzaca, urcite by mu to prospelo, taktiez pripadnym dodavatelom daneho priemyselneho parku z tohto regionu.

K tej poslednej vete, mas pravdu, ale ved ja som vychadzal z tej tvojej "zvlastnej" teorie o vybuduvani iba casti R8 a vynechani vystavby casti od Jelsoviec po Lehotu. V tom pripade by sa to stretlo zase vsetko iba na krizovatke pred Drazovcami. Je jedno ci by tranzit isiel po II/593, I/64 alebo po tej tvojej casti R8, tam by sa to vsetko stretlo.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod okorec » 04. Feb 2011 00:03

z TO do ZM cez Velke Pole? :)
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Qwert » 04. Feb 2011 00:53

pristy27 napísal:Stale nechapem tvoju logiku lieviku pri krizovatke a zbiehani jednotlivych ciest ale predpokladam, ze si sa nad tym asi len nezamyslel...
Ja nevravim, ze to Drazovce potrebuju, pretoze su dedina s X obyvatelmi, ale vravim to, ze sa tam momentalne zbiehaju dve vyznamnejsie cesty a tym padom aj dost tranzitnej dopravy smerujucej z horneho ponitria smerom na zapad.

Neviem z coho vychadzas, pri tvojich teoriach o doprave smerom od TO na ZM alebo LV, ti urcite tuto cestu R8 nikdy nevyuziju, uz dnes chodia cez Skycov alebo susedne Velke Pole. Druha vec je, ze tej tranzitnej dopravy z horneho ponitria smerom na vychod logicky asi vela nebude. Ten priemyselny park pri Nitre je chyba ze nechcu riesit tiez cez tuto R-ku aspon formou privadzaca, urcite by mu to prospelo, taktiez pripadnym dodavatelom daneho priemyselneho parku z tohto regionu.

K tej poslednej vete, mas pravdu, ale ved ja som vychadzal z tej tvojej "zvlastnej" teorie o vybuduvani iba casti R8 a vynechani vystavby casti od Jelsoviec po Lehotu. V tom pripade by sa to stretlo zase vsetko iba na krizovatke pred Drazovcami. Je jedno ci by tranzit isiel po II/593, I/64 alebo po tej tvojej casti R8, tam by sa to vsetko stretlo.


Asi ti to musím nakresliť. :D Respektíve mám pocit, že si si neprečítal môj prvá post dosť dôkladne. Odpoviem tak heslovite:

Ja poznám situáciu v Drážovciach a R8 ju vyrieši len veľmi okrajovo. Tranzit po R8 v smere od TO do NR by po R8 v úseku Jelšovce - Lehota nechodil, ten by chodil po súčasnej I/64. R8 v úseku Jelšovce - Lehota neodľahčí Drážovce, tento úsek odľahčí cesty z TO do HC a PN, kadiaľ sa jazdí smer TT a BA. Vďaka R8 by sa z TO do TT a BA jazdilo po R8 a R1, ale kvôli R8 nikto nepôjde tesne pred NR na okružnú jazdu do Lehoty aby sa odtiaľ potom vracal do NR .

Ani zďaleka nie všetka doprava z TO na ZM ide cez Skýcov (s tým Veľkým Poľom si sa trochu pomýlil), hlavne v zime ide dosť ľudí radšej cez NR, ak by bola postavená R8, tak by to bolo ešte viac ľudí, ale celkovo je premávka TO - ZM dosť zanedbateľná, takže to tu ani nemusíme rozoberať.

Práve ten mnou navrhnutý obchvat Drážoviec by bol vlastne časťou privádzača od PP k R8.

Premávka z R8 a I/64 by sa stretla ešte pri Jelšovciach, to by ale taký problém nebol, ak by sa tam spravila dosť kapacitná križovatka, táto premávka by pokračovala po obchvate Drážoviec, takže táto obec by bola zahojená a s premávkou z II/593 by sa stretla až na križovatke pri PP za Drážovcami s tým, že odtiaľ by už bol 4-pruh. Premávka z II/593 by ale v prípade postavenia R8 od TO po Jelšovce bola zanedbateľná, nikto okrem obyvateľov tých dedín by sa netrepal po tej hnusnej kľukatej ceste. V Drážovciach ani pri PP by problém nebol, potenciálny problém by mohol nastať jedine tam, kde by sa stretávala premávka z R8 a I/64, to by sa ale dalo vyriešiť, len by to chcelo zainvestovať trochu viac a nepostaviť len nejaký maličký kruhák. Viac by sa mohlo zainvestovať aj preto, že by sa ešte dlho nemusel stavať úsek od Jelšoviec po Lehotu.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 04. Feb 2011 13:16

Qwert napísal:Asi ti to musím nakresliť. :D Respektíve mám pocit, že si si neprečítal môj prvá post dosť dôkladne. Odpoviem tak heslovite:

Ja poznám situáciu v Drážovciach a R8 ju vyrieši len veľmi okrajovo. Tranzit po R8 v smere od TO do NR by po R8 v úseku Jelšovce - Lehota nechodil, ten by chodil po súčasnej I/64. R8 v úseku Jelšovce - Lehota neodľahčí Drážovce, tento úsek odľahčí cesty z TO do HC a PN, kadiaľ sa jazdí smer TT a BA. Vďaka R8 by sa z TO do TT a BA jazdilo po R8 a R1, ale kvôli R8 nikto nepôjde tesne pred NR na okružnú jazdu do Lehoty aby sa odtiaľ potom vracal do NR .

Ani zďaleka nie všetka doprava z TO na ZM ide cez Skýcov (s tým Veľkým Poľom si sa trochu pomýlil), hlavne v zime ide dosť ľudí radšej cez NR, ak by bola postavená R8, tak by to bolo ešte viac ľudí, ale celkovo je premávka TO - ZM dosť zanedbateľná, takže to tu ani nemusíme rozoberať.


No len aby si bol uplne v obraze, kedze pracujem v Topolcanoch tak mam o tejto situacii dost dobry prehlad. Neviem ci si uz o tom pocul, ale na tomto fore sa to uz viackrat spominalo, ze rychlostne cesty a dialnice sa stavaju pre tranzitnu dopravu, nie priamo pre lokalnu. Lokalnej sice do velkej miery pomozu a mozu ju odlahcit, ale nie kazda dedina musi mat vyjazd na dialnicu ci R-ku.
Suhlasim, ze R8 nie je idealne trasovana smerom na NR a ZM smerom od TO. Ten smer TO - ZM ti mozem aj z vlastnych skusenosti povedat, ze je medzi kamionistami coraz oblubenejsi prave Skycov. Je to asi kvoli mytu. Velke Pole som uvadzal ako trasu na smery dalej ako ZC, ZH a ZV, co ale ako vidim viacerym ludom nedoslo, kedze to dalej ako po Zlate Moravce nepoznaju...

Co sa tyka Nitry ak ide niekto na smer NZ alebo iba do Ivanky pri Nitre tak sa mu asi oplati ist omnoho viacej po kompletnom obchvate a teda po R8 a dalej po R1 - JO Nitry, ktory hadam tento rok otvoria. Aj keby to bolo o 10 km dlhsie tak casovo to bude rychlejsie a plynulejsie.
Klokocina bude mat samostatnu mimourovnovu krizovatku na R1, co mi pride tiez vyhodnejsie ako kluckovat cez Drazovce, kruhovy objazd a dost zvlastny druhy kruhovy objazd s zeleznicnym priecestim...
Suhlasim, ze ak je niekto zo Zoboru, tak sa mu to neoplati vobec a ani juznejsie od neho ci stred mesta ale to uz asi nehovorime o tranzitnej ale skor lokalnej doprave.

Qwert napísal:Práve ten mnou navrhnutý obchvat Drážoviec by bol vlastne časťou privádzača od PP k R8.

Premávka z R8 a I/64 by sa stretla ešte pri Jelšovciach, to by ale taký problém nebol, ak by sa tam spravila dosť kapacitná križovatka, táto premávka by pokračovala po obchvate Drážoviec, takže táto obec by bola zahojená a s premávkou z II/593 by sa stretla až na križovatke pri PP za Drážovcami s tým, že odtiaľ by už bol 4-pruh. Premávka z II/593 by ale v prípade postavenia R8 od TO po Jelšovce bola zanedbateľná, nikto okrem obyvateľov tých dedín by sa netrepal po tej hnusnej kľukatej ceste. V Drážovciach ani pri PP by problém nebol, potenciálny problém by mohol nastať jedine tam, kde by sa stretávala premávka z R8 a I/64, to by sa ale dalo vyriešiť, len by to chcelo zainvestovať trochu viac a nepostaviť len nejaký maličký kruhák. Viac by sa mohlo zainvestovať aj preto, že by sa ešte dlho nemusel stavať úsek od Jelšoviec po Lehotu.


No co sa tyka privadzaca by sme sa asi dohodli ale zbytok klobuk dole, podla mna by ta mali zobrat priamo do NDS, lebo takuto blbost som este nikdy nepocul. Co je podla teba dost kapacitna krizovatka?
Takze si vytvoril v podstate presmerovanie R8 s Lehoty ku krizovatke I/64?
Vies ono to napojenie na odklonenie R1 smerom na JO ma svoju logiku. Ked si to cele nakreslis tak to pochopis :wink:
Je zbytocne investovat do niecoho dalsieho a potom do niecoho systematickeho...

Uzatvaram tuto plodnu diskusiu s tym, ze podla mojho nazoru by prave tato posledna cast tvojho navrhu Lehota - Jelsovce by mal byt budovany sucasne s usekom Jelsovce Topolcany. Prva cast by kludne mohla byt aj budovana ako 2+2 zbytok by asi ako polprofil postacoval. Tiez sa mi paci usek Topolcany - Nadlice, staci tu tiez polprofil. Zbytok asi tiez.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Qwert » 04. Feb 2011 14:11

No len aby si bol uplne v obraze, kedze pracujem v Topolcanoch tak mam o tejto situacii dost dobry prehlad

O tom, kto má lepší prehľad sa nejdem hádať, keď toto píšem, som 2 km do TO. ;)
Neviem ci si uz o tom pocul, ale na tomto fore sa to uz viackrat spominalo, ze rychlostne cesty a dialnice sa stavaju pre tranzitnu dopravu, nie priamo pre lokalnu. Lokalnej sice do velkej miery pomozu a mozu ju odlahcit, ale nie kazda dedina musi mat vyjazd na dialnicu ci R-ku.

Počul a sám zastávam tento názor, ale práve tu sa dosť mýliš, to čo navrhujem nie je výjazd na R8 pre Drážovce alebo pre nejaké iné dediny, je to privádzač pre Nitru, čo podľa mňa dedina nie je.
Suhlasim, ze R8 nie je idealne trasovana smerom [url][/url]na NR a ZM smerom od TO. Ten smer TO - ZM ti mozem aj z vlastnych skusenosti povedat, ze je medzi kamionistami coraz oblubenejsi prave Skycov. Je to asi kvoli mytu. Velke Pole som uvadzal ako trasu na smery dalej ako ZC, ZH a ZV, co ale ako vidim viacerym ludom nedoslo, kedze to dalej ako po Zlate Moravce nepoznaju...

Snáď sa zhodneme, že Skýcov nie je dlhodobá alternatíva pre ťažkú nákladnú prepravu TO - ZM, cez NR je to možno o 20 km viac, preto by som kamiónom kľudne po dostavbe R8 zakázal aspoň v zime prejazd cez Skýcov. Na druhej strane, ako som povedal, toto je dosť marginálny prúd. Veľké Pole to je už úplne iný prípad, pri ceste z TO alebo PE do ZC ci ZH je samozrejme nezmysel ísť cez NR.
Co sa tyka Nitry ak ide niekto na smer NZ alebo iba do Ivanky pri Nitre tak sa mu asi oplati ist omnoho viacej po kompletnom obchvate a teda po R8 a dalej po R1 - JO Nitry, ktory hadam tento rok otvoria. Aj keby to bolo o 10 km dlhsie tak casovo to bude rychlejsie a plynulejsie.

S tým plne súhlasím, o premávke TO - NZ som ale vôbec nehovoril. Ale keby sa nepostavil hneď úsek Lehota - Jelšovce, tak by aj pre tento smer slúžili obchvat Drážoviec.
No co sa tyka privadzaca by sme sa asi dohodli ale zbytok klobuk dole, podla mna by ta mali zobrat priamo do NDS, lebo takuto blbost som este nikdy nepocul. Co je podla teba dost kapacitna krizovatka?
Takze si vytvoril v podstate presmerovanie R8 s Lehoty ku krizovatke I/64?
Vies ono to napojenie na odklonenie R1 smerom na JO ma svoju logiku. Ked si to cele nakreslis tak to pochopis :wink:
Je zbytocne investovat do niecoho dalsieho a potom do niecoho systematickeho...

Uzatvaram tuto plodnu diskusiu s tym, ze podla mojho nazoru by prave tato posledna cast tvojho navrhu Lehota - Jelsovce by mal byt budovany sucasne s usekom Jelsovce Topolcany. Prva cast by kludne mohla byt aj budovana ako 2+2 zbytok by asi ako polprofil postacoval. Tiez sa mi paci usek Topolcany - Nadlice, staci tu tiez polprofil. Zbytok asi tiez.

Záleží od intenzít, najkapcitnejšia je mimoúrovňová, v tomto prípade by stačil aj relatívne lacný Diamond interchange: http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_interchange, no možno, vzhľadom na intenzity a vzhľadom na to, že po ich náraste by sa postavil aj úsek Lehota - Jelšovce by stačila aj veľká okružná križovatka s priebežnými pruhmi. Úplne ideálnym riešením by bolo, keby sa obchvat Drážoviec neskončil za Drážovcami, ale pokračoval by až k R8, čo by si ale vyžiadalo nový most cez rieku Nitra a dve premostenia I/64.

To odklonenie na Lehotu určite má svoju logiku a mne sa toto trasovanie R8 páči, ale, čo si ty neuvedomuješ, je, že samotná R8 nerieši všetko. Problémy v okolí Drážoviec a PP sa vyriešia jedine týmto mojím návrhom. Jasné, v ideálnom svete by sa stavala celá R8 naraz, ale zdroje sú obmedzené a pokiaľ sa dva problémy (premávka okolo PP a Drážoviec a napojenie R8 na R1 a tým pokračovanie na BA a TT) môžu vyriešiť dvoma cestami (R8 a preložka I/64), alebo jednou cestou, ktorá sa musí stavať tak či tak (preložka I/64), tak som za to, aby sa najskôr stavala tá jedna cesta, ktorá vyrieši oba problémy.

Na úseku Lehota - Jelšovce určite plný profil nateraz nie je potrebný, tu sa práve prejavuje to, čo si neuvedomuješ, že väčšina premávky, ktorá teraz prechádza cez Drážovce by tadiaľ jazdila aj naďalej po dostavbe R8.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 04. Feb 2011 15:39

Az na ten posledny prispevok sa s tebou konecne zhodnem. Ale nemyslim si, ze by bolo treba riesit aj R8 aj prelozku I/64. Vychadzam z toho, ze vacsina tranzitu, ktora prechadza Drazovcami (nemyslim auta vychadzajuce z PP, tie obcou neprechadzaju), by sa odklonili prave na R8. V tomto sa asi nedohodneme a asi ani nezhodneme.
Ako si hovoril PP bude mat svoju vlastnu pripojku, druhe riesenie by bolo ako si navrhoval podobne aj ty rozsirit I/64 po ten kruhovy objazd a tam urobit bud normalny kruhovy objazd alebo mimourovnovu krizovatku. Dalej by uz nemalo byt nic treba. To je moj nazor a nemame dane intenzity takze si ho ani nemozeme overit tak ako ani tvoj ;)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Andrej » 27. Máj 2011 09:32

Z programu vystavby D a RC:
Vzhľadom k nízkym intenzitám dopravy v trase plánovanej R8 zvažuje MDVRR vypustenie tejto cesty z plánovanej siete. Skutočným problémom cesty I/64 od Nitry až po Partizánske je, že vedie takmer súvislo zastavaným územím obcí. Adekvátnejším a aj skôr realizovateľným riešením by bola príprava preložky cesty I. triedy.
Podobné riešenie zváži MDVRR aj pre trasu uvažovanej novej rýchlostnej cesty R9 Lipníky – Vranov nad Topľou – Humenné – Snina – Ubľa. Aj tu môže byť primeranejším i skorším riešením príprava preložky cesty I/18, resp. I/74 , prípadne rozšírenie existujúcej cesty tam, kde jej smerové a výškové vedenie vyhovuje kapacitným nárokom v danom území.
Prípadné korekcie plánovanej siete rýchlostných ciest MDVRR navrhne v samostatnom dokumente v roku 2012.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 27. Máj 2011 09:58

Inymi slovami povedane, v Topolcanoch sa narodil Fico = rodisko najvacsieho zla a musime ich vytrestat :D :D :D
Neviem presne cisla intenzit, ale kedze som v tejto oblasti stravil posledny rok zivota, v poslednych mesiacoch sa rapidne zvysili.

Mozno by bolo dobre tuto prelozku I/64 riesit ako polprofil R8. Aj tak je tam od Drazoviec take mnozstvo dedin, ze sa neda robit len lokalny obchvat, ale kompletne nova cesta na 90 percent trasy od Nitry az po obchvat Topolcian.
Na druhej strane zase nekonecne Krusovce. Potom u iba vyriesit napojenie na R2, ktoru aj tak budovat najblizsich 20 rokov nebudu...

Nevravim, ze je tato cesta priorita, ale urcite ide jednoduhsim terenom ako R2 od Trencina po Vestenice, ci by stala menej je asi skor vo hviezdach, ale nenahradi to trasu z Ciech.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Driver » 27. Máj 2011 11:19

Niekedy je fakt lepšie upraviť cestu ako čakať 20rokov na R-ku. Ono tie intenzity rastú všade.
A Figeľ uvažuje aj nad zrušením svojej R-9 cez Vranov, takže politicky je to OK. :D
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Andrej » 27. Máj 2011 11:53

Ako tu pisali viaceri, R8 ci R9 by sa aj tak najblizsich 10-20 rokov nedockali realizacie, ovela realnejsie aj lacnejsie su prelozky cesty I. triedy. Takze to hodnotim ako dobry krok.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 27. Máj 2011 12:13

No Andej, s tymto uplne nesuhlasim, prelozka na trase 40 km sa mi nezda ako uplne spravna alternativa k polprofilu R8, tak ale tiez sa cudujem ze rusi aj R9 v jeho rodnom kraji...
I ked to bola uplna hlupost.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod tondiego » 27. Máj 2011 13:19

Mozno sa teraz blbo opytam, ale nie je prelozka cesty I.triedy de-facto polprofilom buducej RC?
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Andrej » 27. Máj 2011 13:24

Môze a nemusi. Zalezi od toho, v akych parametroch sa naprojektuje. Cely problem trasy R8 aj R9 je velke mnozstvo obci na trase.

Za najlepsi spôsob by som povazoval zavedenie kategorie Cesta pre motorove vozidla, ako v Reichu. Cize cesta I. triedy s MPR 100-110 km/h, prakticky bez MUK, kde je potrebne, 2+1 / 2+2 pruhy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod tondiego » 27. Máj 2011 13:29

Cize nieco ako R3 pri Hornej Stubni, alebo R2 pri Tornali a Fige.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R8

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.