Stránka 10 z 11

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2020 09:49
od Peterman
Žiaľ typický problém pre Slovensko. Čo ma neskutočne štve. Chýba systémové plánovanie s koncepciou do budúcna. Aj ked sa to v prvom štádiu dobre naplánuje, aj s víziou ďaľšieho rozvoja, kde sa ráta s nárastom dopravy, s postupným navyšovaním intenzity, tak ked má prísť k realizácii začne do toho vstupovať politika, optimalizácia,.... a tak sa často z dobre navrhnutého projektu stane oklieštené torzo, ktoré v prvom momente splní účel, ale po krátkej dobe zistíme, čo sa nezrealizovalo, čo chýba, ...čo bude treba o 10-15 rokov prestavať, dobudovať a bude nás to stáť oveľa viac financíí.
Platí to presne aj pre D4, celá mala byť 3+3, tak bola aj naplánovaná. Zrealizovať mostné objekty o niekoľko metrov širšie a dlhšie, taktiež násypy na 3+3 by síce bolo možno 30% drahšie ( s tým že samotná diaľnica by bola zatiaľ 2+2 ), ale o pár rokov by rošírenie stálo rádovo menej a nemuseli by sa niektoré mostné objekty prestavovať, resp. aj búrať a potom nanovo budovať.
Ale tento PPP projekt pod gesciou pána Stromčeka, chcel národu ukázať ako lacno to ide. Koncesionár zoptimalizoval čo sa dalo, a ked’zmluva bola tak postavená, tak NDS a MD momentálne s tým nič nenarobí. A ako sa realizuje, to máme možnosť už aj hmatateľné vidieť.
Ono to až také lacné žiaľ nebude. Práve naopak. Koncesionár sa bude o diaľnicu starať 30 rokov. Predpokladám, že cca o 15 rokov ju bude potrebné rošíriť na 3+3 a teda bude nutné rokovať a dohodnúť za akých podmienok a ako sa zrealizuje rošírenie. A zas bude štát voči koncesionárovi ťahať za kratší koniec.

Keď porovnám takéto zmluvy pri veľkých investíciách medzi štátom a súkromnými spoločnosťami u nás a napr. v Rakúsku, či Nemecku, tak vidím zásadný rozdiel. U nich sú zmluvy jasné, vyvážené s riešením aj detailov a skôr chránia záujem štátu ako súkromnú spoločnosť. U nás mám zvláštny pocit akoby to bolo skôr naopak a štát bol mnohokrát v úlohe štatistu, ktorý musí len platiť. Nemôžem si pomôcť, ale vyzerá to často akoby aj úradníci čo majú hájiť postoj štátu, obhajovali protistranu - súkromnú spoločnosť. Prečo asi?......

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2020 12:18
od perets
110mat110 napísal:A ako konkretne si tu rezervu predstavujes? 4m siroku krajnicu?

Aj to je jedna z možnosti, ale v tomto prípade so širším stredným deliacim pásom +7,0m. Naši severný susedia tak plánujú veľa S nielen okolo veľkých miest.
S8 https://www.google.com/maps/@53.0451,22 ... 312!8i6656
S7 https://www.google.com/maps/@50.924992, ... 312!8i6656

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2020 16:10
od lostrail
Ono napr. D4 bola naplanovana na 3+3, ale ozvali sa hlasy, ze je to megalomania a ze treba vrazat inde ako do obchvatu (myslelo sa to tak, ze radsej za tie peniaze zrekonstruujme zeleznicny uzol, vybudujme TIOPy, postavme zachytne parkoviska, dovedme k nim elektricky a podobne - cize tie hlasy naozaj boli hlasy rozumu), no vystupom z toho je, ze obchvat sa postavil v najuspornejsej moznej verzii, v usporiadani 2+2, bez akejkolvek rezervy do buducna (a z tych ostatnych planov nie je nic). Z hlasov obidvoch oponentov sa teda vybral ten najhorsi mozny kompromis vobec.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2021 12:38
od emil
"Takmer všetky zvyšné úseky bratislavského obchvatu D4R7 vrátane Lužného mosta budú pre verejnosť otvorené už 26. septembra. Stane sa tak za predpokladu, že koncesionár dovtedy odstráni všetky chyby a nedorobky," priblížil Doležal.
Zdroj: https://www.teraz.sk/ekonomika/dolezal- ... lanok.html

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2021 15:41
od emil
Pokial si chce niekto vopred overit, ako budu realizovane jednotlive pripojky, zvody a celkova situacia, tu by to malo byt prehladne zakreslene:
https://www.openstreetmap.org/#map=13/48.1187/17.1789

R7 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2021 13:57
od KN.SK
5. novembra zástupcovia 5 miest odštartovali petíciu za pokračovanie výstavby rýchlostnej cesty R7, aby vláda vyčlenila viac finančných zdrojov na rozvoj cestnej infraštruktúry, a aby aj v tejto oblasti bol dodržaný princíp regionálnej rovnosti. Zdroj.
47531 Tí "zástupcovia" sú primátormi Komárna, Nových Zámkov, Dunajskej Stredy, Kolárova a Nesvád.

• Komárnu a (možno) i Novým Zámkom by z môjho laického pohľadu viac "pomohla" vylepšená severo-južná trasa. I Kolárovu a aj Nesvadom. 1688

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2021 15:51
od vladik67
Tak opäť je to tu. Petícia. Pri Soroške majú ľudia mať rozum, na Zemplíne tiež a pri Prešov vraj megalománia a žiadnu R4 aspoň po Giraltovce a obchvat Šariského Štiavnika netreba. Po Žiline a dôležitej D3 ďalší lobisti.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2021 17:04
od cPalo
Celé Slovensko nech dá petíciu D namiesto stíhačiek, ak nie bude zmena po voľbách a máme pár problémov vyriešených

Re: R7 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2021 17:40
od jarino
KN.SK napísal:5. novembra zástupcovia 5 miest odštartovali petíciu za pokračovanie výstavby rýchlostnej cesty R7, aby vláda vyčlenila viac finančných zdrojov na rozvoj cestnej infraštruktúry, a aby aj v tejto oblasti bol dodržaný princíp regionálnej rovnosti. Zdroj.
47531 Tí "zástupcovia" sú primátormi Komárna, Nových Zámkov, Dunajskej Stredy, Kolárova a Nesvád.

• Komárnu a (možno) i Novým Zámkom by z môjho laického pohľadu viac "pomohla" vylepšená severo-južná trasa. I Kolárovu a aj Nesvadom. 1688

Faktom je, že R7 od Holíc po NZ je k výstavbe bližšie ako D3, R4 a neviem čo ešte...
Dokonca Holice - Mliečany plánuje NDS obstarávať cez žltý FIDIC ešte v roku 2023.
Neviem k čomu to bude dobré.
Keby Dolný Bar - Zemné...

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2021 17:42
od aquila
no kedze ti co odisli tie stihacky zakontrahovali, tak to bude to iste.

co sa R7 tyka, tak je skoda, ze sa nesustredia namiesto pokracovania a zbytocneho obchvatu DS (holice-mliecany) , ktory je aj tak luxusny. na useky Dolny bar - Zemne a najma Zemne - Nove zamky.

to by nam bez problemov prefinancovala EU. a trosku sa bojim, ze budu cakat az kym nebude R7 pri dolnom bare. co by bola skoda.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2021 11:54
od svaco
cPalo napísal:Celé Slovensko nech dá petíciu D namiesto stíhačiek, ak nie bude zmena po voľbách a máme pár problémov vyriešených


toto je snáď na pána Danka, Fica a Bugára

Re: R7 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2021 12:01
od IDV
jarino napísal:
KN.SK napísal:5. novembra zástupcovia 5 miest odštartovali petíciu za pokračovanie výstavby rýchlostnej cesty R7, aby vláda vyčlenila viac finančných zdrojov na rozvoj cestnej infraštruktúry, a aby aj v tejto oblasti bol dodržaný princíp regionálnej rovnosti. Zdroj.
47531 Tí "zástupcovia" sú primátormi Komárna, Nových Zámkov, Dunajskej Stredy, Kolárova a Nesvád.

• Komárnu a (možno) i Novým Zámkom by z môjho laického pohľadu viac "pomohla" vylepšená severo-južná trasa. I Kolárovu a aj Nesvadom. 1688

Faktom je, že R7 od Holíc po NZ je k výstavbe bližšie ako D3, R4 a neviem čo ešte...
Dokonca Holice - Mliečany plánuje NDS obstarávať cez žltý FIDIC ešte v roku 2023.
Neviem k čomu to bude dobré.
Keby Dolný Bar - Zemné...


Myslis ze Holice Mliecany budu stavat ako prve v 2024? Cim je blizsie R7 od Holic Po NZ k vystavbe nez D3, R4? Vysvetlis? Vdaka

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2021 12:15
od devil
toto je snáď na pána Danka, Fica a Bugára
nielen.

Re: R7 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2021 20:13
od IceFox
KN.SK napísal:5. novembra zástupcovia 5 miest odštartovali petíciu za pokračovanie výstavby rýchlostnej cesty R7, aby vláda vyčlenila viac finančných zdrojov na rozvoj cestnej infraštruktúry, a aby aj v tejto oblasti bol dodržaný princíp regionálnej rovnosti. Zdroj.
47531 1688

lol. To ešte aj R5 by bola užitočnejšia ako toto lebo politici by aspoň mohli prehlásiť, že kompletne dostavali nejakú RC :D

Re: R7 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2021 19:47
od jarino
IDV napísal:
jarino napísal:Faktom je, že R7 od Holíc po NZ je k výstavbe bližšie ako D3, R4 a neviem čo ešte...
Dokonca Holice - Mliečany plánuje NDS obstarávať cez žltý FIDIC ešte v roku 2023.
Neviem k čomu to bude dobré.
Keby Dolný Bar - Zemné...


Myslis ze Holice Mliecany budu stavat ako prve v 2024? Cim je blizsie R7 od Holic Po NZ k vystavbe nez D3, R4? Vysvetlis? Vdaka

R7 od Holíc smer Nové Zámky disponuje územným rozhodnutím resp. pri niektorých úsekoch prebieha územné konanie.
V porovnaní s R4 je teda bližšie k výstavbe, keďže od Kapušian smer Poľsko nič okrem Hunkovce - Ladomírová územným rozhodnutím nedisponuje.
Na D3 síce úseky územné rozhodnutie majú, ale tam sa pôjde od znova. Skôr ako 2025 to na vypísanie tendra nevyzerá.
Naopak, R7 by mala ísť cez žltý FIDIC (t.j. stavebné povolenie a dokumenty si vybaví zhotoviteľ) a VO-čka by podľa plánu NDS mali byť vyhlásené v rokoch 2023 resp. 2024.
Samozrejme to môžu ešte ovplyvniť MF SR a iné okolnosti.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2021 09:49
od aquila
fiha, tak to by bolo super, ja stale dufam, ze useky holice - mliecany - dolby bar skipnu a urobia najprv dolny bar - zemne - nove zamky. to by malo neskutocnu pridanu hodnoty a obrovsky impulz pre region.

holice - mliecany realne neriesiea nic a ani mliecany - dolny bar

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2021 14:11
od metelesku.blesku
Na úseku Holice - Mliečany stačí urobiť jednoduché MÚK (ako pri Mliečanoch) na križovatke pri Kostolných Kračanoch, Povode a spojení I/63 s II/572 pre zvýšenie bezpečnosti a celý úsek je vybavený na desaťročia.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2021 15:19
od aquila
tam uz tych odbociek vzniklo viac pri DS, cize tam by sa muselo urobit to, ze tie existujuce zarazit (co nepojde) vid k toyote/servisom, alebo to riesit inak. ale napriek tomu si nemyslim, ze su problem ani v spicke. su tam dost luxusne vyradovacie pruhy.

mozno pri povodskej ceste, aj to len z dovodu metransu a prekladiska, kde to podla mna uz davno malo byt. dokonca ani spojenei I/63 a II/572 neni take kriticke . tam skor je skoda, ze sa na hlavnej uz davno neurobilo nadjazd kvoli zeleznici ..

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2021 13:59
od lostrail
Ono to s tymi stihackami zasa nie je take jednoduche, kedze musime plnit aj nejake zavazky voci NATO. Druha vec je, ci sa nedalo usetrit a nakolko to bolo predrazene.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2021 15:10
od Rachotilko
Trasovanie R7:

Pozrel som sa na dopavné intenzity z roku 2015, a vychádza mi nasledovné:

Slabý až neexistujúci dopavný dopyt:

1, od Veľkého Krtíša smerom na západ.
2, od Nových Zámkov smerom na západ.

Silnejší dopravný dopyt:

1, od Komárna smerom severozápad
2, od Komárna smerom na sever na Nové Zámky a ďalej na Nitru
3, od Dudiniec smerom na Levice, Vráble a Nitru.

Otázka na južanov: nebolo by toto lepšie, než pokračovať v prehratom súboji s Orbánom o prepojenie Bratislavy a Košíc dokončením R7, postaviť radšej rýchlostné cesty z Komárna do Dunajskej, z Komárna do Nitry a z Dudiniec do Nitry ?

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2021 18:05
od cPalo
Podľa mňa každá diaľnica pri veľkom meste, by mala byť minimálne 50km dlhá, ale v parametroch R, poprípade 2+2 cesta I.triedy. V prípade BA by som bol aj za 70km viac. Nik ti nebude dochádzať 50km cez dediny v čase 1 hodiny + v meste ďalšiu 1/2 hodku. Intenzity kvôli nevhodností dochádzania sú nízke, takže o ne by som sa neopieral až tak. Dôležitý je potenciál generovať vyšší dopyt dochádzania. V prípade NZ je to 100km a to by bolo cca 45min a to už je na zváženie. To platí aj pre KE, smer MI (D1) a smer LC (R2). PO minimálne po Lipníky s tým, že R4 by pokračovala ďalej a smer VT by som spravil "privádzač"(1+1 preložka). ZA smer D3 (full, ale stačilo R parameter). NR smer KN minimálne cesta 2+2 a smer PD (R8 by asi stačilo 1+1 čiže obchvaty). Zvyšné mestá minimálne obchvaty priľahlých obcí (50km ostáva). Nechcem polemizovať nad BB vz MT, ale minimálne tie preložky by mali byť.
Samozrejme, základ by mal byť lepší železničný systém s vylepšenou MHD.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2021 16:52
od lostrail
Podľa mňa každá diaľnica pri veľkom meste, by mala byť minimálne 50km dlhá, ale v parametroch R, poprípade 2+2 cesta I.triedy. V prípade BA by som bol aj za 70km viac.


Cize sice dlha, ale teda aspon kvalitna? Lebo parametre R nie su vobec zle ani na plnohodnotnu dialnicu, aj ked je tam pravdaze par rozdielov. To sme teda vela neusetrili.

Nik ti nebude dochádzať 50km cez dediny v čase 1 hodiny + v meste ďalšiu 1/2 hodku. Intenzity kvôli nevhodností dochádzania sú nízke, takže o ne by som sa neopieral až tak.


A toto je zle? Lebo tu je pomerne dobra sanca vytvorit ponuku skor inde, ako na ceste. Prave regiony, ktore maju blbe napojenie po ceste, maju najvacsi potencial na modernizaciu zeleznice, pricom takym sposobom sa da nepriamo tlacit na obmedzovanie poctu aut.

Dôležitý je potenciál generovať vyšší dopyt dochádzania. V prípade NZ je to 100km a to by bolo cca 45min a to už je na zváženie. To platí aj pre KE, smer MI (D1) a smer LC (R2). PO minimálne po Lipníky s tým, že R4 by pokračovala ďalej a smer VT by som spravil "privádzač"(1+1 preložka). ZA smer D3 (full, ale stačilo R parameter). NR smer KN minimálne cesta 2+2 a smer PD (R8 by asi stačilo 1+1 čiže obchvaty). Zvyšné mestá minimálne obchvaty priľahlých obcí (50km ostáva). Nechcem polemizovať nad BB vz MT, ale minimálne tie preložky by mali byť.


Je naozaj treba? Pokial ludia niekde byvaju a aj tam pracuju, je potrebne im vytvarat ponuky na hodinove dochadzanie do ineho mesta?

Samozrejme, základ by mal byť lepší železničný systém s vylepšenou MHD.


Toto. A az potom zacat rozmyslat nad rozsirovanim ciest.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2021 20:02
od cPalo
Skús si to prečítať, ešte raz. A ak nemáš nič proti, tak stačí nič nepísať, poprípade potvrdiť súhlas ;)

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2022 05:58
od IDV
Pribudlo zakreslenie pokracovania R7 na katastralnu mapu od Holic po Dolny Bar a este dalej aktualne pod Topolnikmi skoncili.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2022 18:32
od aquila
potom to pokracuje dalej az temer po nove zamky. su tam zopar KU vynechanych, ale inak skoda, ze to matovic zarezal ..