Stránka 1 z 1
R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
27. Sep 2015 09:02
od ANDi
http://ndsas.sk/useky-caka---velky-krtis/44364s43626cDĺžka úseku: 75 470 m
Technická štúdia: dodanie štúdie: 10/2005, 06/2006 (doplnok)
Objekty:
- križovatka: 7 ks
- estakáda: 83 mostov
- odpočívadlo: 2 ks
- SSÚR Svodov, SSÚR Malý Krtíš
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
27. Sep 2015 10:21
od i15
zabudol si na:
Plánovaný začiatok výstavby: 2020
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
27. Okt 2015 11:29
od mmarcel
Vie niekto, ktorý z troch hlavných variantov A,B,C je najreálnejší? Odporúčaný je variant B, ale má prísť ešte vyjadrenie EIA. Ide mi o úsek okolo Hrušova
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
27. Okt 2015 16:03
od mjk
Citujem zo zámeru: V ďalšom stupni hodnotenia vplyvov na životné prostredie odporúčame posudzovať variant červený B so subvariantom B1.
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
27. Okt 2015 22:27
od Peterman
Aj ked je to veľmi, veľmi vzdialená budúcnosť. Červený variant je veľmi zle trasovanie, z veľkej časti tohto useku je vedený takmer pri hranici, tým pádom obslúži oveľa menej z oblasti ktorou prechádza, asi o polovicu, a zväčšuje sa aj dostupná vzdialenosť k diaľnici, kedže prebieha úplným okrajom územia. Variant modrý prechádza severnejšie a logicky obsluhuje väčšie priestor; a kedže je dostupný z oboch strán je lepšie využiteľný. Viem ze prechádza z casti hornatým, zvlneným terénom, ale je lepšie lokalizovaný. Aj pokračovanie od VK na LC je v modrom variante z tých istých dôvodov oveľa lepšie.
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
28. Okt 2015 10:16
od eric987
Akurat ze v pokracovani z VK na LC bol cerveny varian predbezne zmietnuty zo stola - zasahuje totiz do NATURA 2000 a je tu alternativa v podobe modreho (takze cerveny sa ex lege nesmie realizovat). Cize bud bude modry po celej dlzke, alebo fialovy alebo nakreslia este jednu spojnicu medzi nimi pred VK - BTW je to vyskovo vobec mozne ? Pytam sa lebo miestne pomery absolutne nepoznam.
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
28. Okt 2015 12:51
od Peterman
Miestne pomery poznám, je to zvlnený terén, pahorkatina. Od Horných Semeroviec, resp. Pláštoviec smerom na VK je pomerne dlhé stúpanie, ale zvládnuteľné a ďalej je krásna pahorkatina až takmer k Lučencu. Modrý variant, je polohove veľmi dobré riešenie ... Aj ked dalekooooooo
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
01. Nov 2015 12:39
od ANDi
Mne sa ten modry variant (oranzova) nepozdava, ide to stredom pomedzi male dediny, daleko od Siah, daleko od Levic...
Kdezto vhodnym juznejsim trasovanim (zlta) by sa dala skratit trasa a napojili by sa priamo Sahy. Napojenie Levic by mala riesit R3.
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
02. Nov 2015 12:43
od Peterman
Andi, modrý variant je v každom prípade z navrhnutých najlepší. Ako som písal poznám terén aj prostredie a určite najlepšie obslúži celú lokalitu.
Aj v práspevku vyššie (nižšie) som písal, že ak by bola trasa takmer pri hranici s H, tak by značne zvýšila dostupnosť a v príncípe by bola len z jednej strany rýchlostnej cesty, takto ide v primeranej vzdialenosti od hraníc a obslúži celý priestor od Krupiny k hraniciam s primeranou dostupnosťou z oboch strán.
A pre obyvatelov Šiah to bude cca 10-12 km k rýchlostnej ceste; to skrátenie co si vyznačil je minimálne (mslím, že je to aj v jednom variante)
A Levice sa nachadzajú v rovnakej vzdialenosti od navrhovanej R7 a R1 - cca 20km.
Pre oblasť južnej časti Slovenska od NZ po LC je modrý variant určite najoptimálnejšie riešenie -a ak by pol čo i len v polprofile, tak je to najrýchlejšia spojnica BA-KE (pre priame spojenie, nechcem teraz polemizovať o priemysle a využitelnosti, ale aj tak by časom prevzal dosť dopravy...)
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
03. Nov 2015 16:03
od ANDi
Oblsluznost, ved ale koho chcces obsluzit? Ja by som radsej napojil mesto, ako desat dedin... Ale pomery tam nepoznam, nebudem sa hadat. A tiez je otazne, ci sa tohto useku vobec dozijeme...
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
06. Nov 2015 06:42
od black1
tento region potrebuje obchvaty a nie Rku
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
06. Nov 2015 17:43
od Sentilj
ANDi navyše V.Krtíš je v počte obyvateľov ako 10 bežných dedín, tam naozaj treba reko a prelozky jednotiek. Inak je to pekna cesta takmer prazdnou krajinkou a I/75 LV - VK - LC za da pouzit ako obmena R1 ZV LC pri ceste na vychod, odporucam
vyuzil som pred 2 mes. ked bolo vela oprav a semaforov na ZV-LC
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
07. Nov 2015 20:55
od eric987
Co sa tyka samotnej R7, ta by mala mat zmysel, no nie dnes. R7 po pripadnom dobudovani (snad o 20-30 rokov) bude najkratsou spojnicou KE (MI) <=> BA, AT a tak prevezme velku cast z D1 (resp. aj z R1), pricom prva menovana zrejme nebude kapacitne stacit na Povazi a druha zasa po NR. Ohladom modreho vs. cerveneho variantu - obe maju svoje pre a proti. Ak vezmeme do uvahy nadvaznost, vyhrava jednoznacne modry. Ten nadvazuje na schvalenu trasu DS-NZ Caka aj nezatrhnutu trasu VK-LC. Avsak je drahsi a zrejme vo vyslednom variante by museli byt aj tunely, obsahuje totiz bezne 25-27 m hlboke zarezy, najhlbsi ma mat az 37 m (modry "len" 27 m). Z tohto pohladu je naschodnejsim riesenim fialovy, ktory obchadza oba extremy, avsak je najdrahsi. Tento usek ma este cas (vlastne ako cela R7 od NZ az po LC), ide o to vybrat trasu a uzemne ju stabilizovat, aby po dobudovani D1 a problematickych usekoch R2-7 bolo co staviat.
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
09. Nov 2015 13:02
od Andrej
Pripadna R7 v polprofile odlahci D1, pripadne R1+R2 len zanedbatelne. A budovat cca 250 km novej RC kvoli skrateniu spojenia o cca 20 km je absolutny nezmysel, aj v dalekej buducnosti.
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
10. Nov 2015 09:28
od pristy27
Ja si naopak myslim, ze v dalekej buducnosti toto spojenie bude mat zmysel, ale najprv treba mat postavene ostatne dolezitejsie useky na D1, R2, R3 a R4.
Faktom ale je ze od NZ na vychod tato cesta bude urcena skor tranzitu z juhovychodnej cast BBSK a Kosickeho kraja na juhozapad a zapad. Na druhu stranu, keby uz dnes stala cela aj v polprofile aj s naslednou R2, asi by to nebola dialnica duchov a verim tomu, ze dost ludi cestujucich z vychodu na zapad a opacne by ju volilo radsej ako stalo pod Strecnom... Tazko ale sudit intenzity, lebo naozaj od NZ po LC je to okrem VK dost mrtva zona...
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
10. Nov 2015 11:37
od Andrej
Ja si myslim, ze najprv zrekonstruujme/prestavajme vsetky cesty I-III. triedy, az potom rozmyslajme nad cestami najvyssej kategorie, ktore za miliardy € skratia cestu par tisic vozidlam za den. A potom aj tak zistime, ze efektivnejsie bude investovat do zel.infrastruktury.
Re: R7 Čaka - Veľký Krtíš
Odoslané:
10. Nov 2015 12:26
od Bager3
Otazka: Ako efektivne by bolo ak by sa napriklad taka R7 od NZ po LC stavala v parametroch cesty I triedy (bez MUK) s klasickymi urovnovymi križovatkami , ktore by sa postupne dostavovali podla potrebnej intenzity na plnohodnotnu R? cele by sa to dalo natiahnut na hodne dlhu dobu vystaby a tam by sa aj rozlozilo financovanie?