R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Štátna hranica ČR/SR – Lysá pod Makytou – Púchov – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

O. T.: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod KN.SK » 01. Máj 2019 20:23

Jano1 napísal:...Predovsetkym sa starala o to, aby Praha bola napojena na Nemecko a az potom vyuzila to, ze D/RC postavena este za socializmu koncila 50 km od Ostravy. Samozrejme tam Ti toto naokoloblizsie neprekaza, lebo Ostravsko nie su Kosice. To smerom na PO a KE sa u nas postavili stovky km od konca socializmu u nas a keby pani uradnici mali zaujem o dokoncenie, tak koncom roka by chybalo cca 20 km do KE.
• Treba si všimnúť koľko kilometrov diaľnic bolo postavených pred rokom 1989, resp. 1993 v ČSR/ČR a koľko v SSR/SR za ČSSR/ČSFR. Iste to nebolo v pomere 2:1, teda 67:33. Ešte horší pomer ako požadovaných 60:40. A ak sa dobre pamätám/nemýlim, tak po roku 1990 sa "zastavila" ich výstavba na Slovensku na rozdiel od Česka.
• Veď i u nás sú prepojené D alebo R všetky krajské mestá, podobne ako v ČR.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2993
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod fh » 01. Máj 2019 21:52

dragon napísal:Haha, Babiš pôvodom určite nie je Slovák, ten má Slovensko hlboko u prdele, viď napr. Istrochem v Bratislave. A korienky hľadáme pri rieke Jordán, keď už to musí byť explicitne....


Kotlebovec zalez do diery keď už to musí byť explicitne.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Loe » 01. Máj 2019 22:03

Poďme na to zase postupne:

Po prvé:
DrX napísal:NIe, zas zavadzas. Ceska vlada mala jasne realne priority: napojit vsetky krajske mesta na Prahu a spojit Cesko dialnicami so susedmi. Z toho vsetkeho im ichyba napojenie na Rakusko (aj ked Bohumin je od neho par km), ktore, ako pises, je spomalene kvoli ochranarom. To bola ich narodna priorita a ta je. Slovenska narodna priorita bola oficialne spojit vychod - zapad. A realita je, ze suvisla dialnica konci v polke - severom, aj juhom. Ale samozrejme, co sa tyka napojenia na zahranicie, tak BA je napojena vsade (dokonca cez D3 pre BA staviame aj napojenie na Polsko). To ze vychod bude mat jedine napojenie na madarsko, ktore bude este aj suplovat spojenie BA-vychod, to je slovenska katastrofa. Takze davat stav v cechach a na SK na rovinu je blbost. Resp, sedi to re Cesko a zap.polku Slovenska.


Keď vidím pojem "národná priorita" tak sa neubránim úsmevu. To je to isté ako keď Fico vykrikoval o "národnoštátnom zájme"? :) Kto definoval tieto "národné priority" v SR a ČR a kde? Mimochodom, a neberte to v zlom, začať v Prahe, prejsť cez národné priority, napojenie BA,nadávanie na Slovensko až po hodnotiaci úsudok o blbosti, v rozsahu 5 riadkov, to je príliš hustý guláš aj na mňa a verte mi, že už som teda čítal kadečo.

Po druhé:
DrX napísal:Rastislav, no uz viac zabavne pseudoargumenty tu ani vytahovat nemusis. Babis je cesky premier zvoleny ceskymi obcanmi a stara sa o ich potreby, lebo im sa bude zodpovedat. A im presne chyba este tolko dialnic, ze D49 moze byt prioritou tak akurat Hulin-Fristak, co sa dufajme aj rozostava (a my mozeme byt len radi).


Premiér nie je volený priamo občanmi ani v ČR ani u nás. Ale to určite viete. Zodpovedá sa parlamentu,v ktorom sedia poslanci ako zástupcovia občanov, nezodpovedá sa občanom priamo. Stavba D49, Hulín - FrYšták bola rozostavaná v roku 2008, potom zakonzervovaná pre súdne spory. Samotná stavba Hulín - Fryšták ale nerieši v podstate nič (okrm akého-takého napojenia Zlína), keďže koniec trasy pri Fryštáku je povedzme neoptimálny. Pre cezhraničnú tranzitnú dopravu bude mať D49 význam pravedpodobne až po dokončení aspoň úseku Fryšták - Lípa I. a II. etapa. (optímálne aj III.) Postupne ako sa spory ukončujú, v minulom roku došlo k obnoveniu prác na niektorých objektoch, obnovenie prác na celom úseku v plnom rozsahu je očakávané v priebehu roku 2019, i keď súd okolo tamojších živočíchov ešte prebieha.

Po tretie:
DrX napísal:PS: "priorita" http://www.ceskedalnice.cz/image/mapa-velka.png sa asi do cestiny preklada ako "výhled"


Daná mapa o prioritách nič nehovorí, graficky zobrazuje rozostavané úseky, úseky v prevádzke a úseky v príprave. Ak by hovorila čokoľvek o prioritách, obsahovala by aspoň informáciu o tom, ktoré úseky v príprave budú v akom časovom horizonte rozostavané. Tieto údaje ale úplne absentujú.

Po štvrté:
DrX napísal:Najdem ti 50 takych vyhlaseni od r 1993. A je rok 2019 a nic nie je postavene a nic sa nestavia. A ubehlo LEN 26 rokov. Ale PRIORITA.


Je úplne jedno, či tých vyhlásení nájdete 5 alebo 50 prípadne 1500. Vecne nesprávne je uvažovať o roku 1993. R49 bola definovaná až v roku 1996. Až v roku 2004 bola podpísaná medzištátna dohoda medzi SR a ČR o prepojení R49 (dnes D49) a R6. Od roku 2004 ubehlo 15 rokov. Úsek D49 Hulín - Fryšták je formálne rozostavaný od roku 2008. Na našej strane boli v súvislosti s výstavbou úseku Ladce - Sverepec postavené aj úseky R6. Príprava D49 a R6 pokračuje aj na úrovni ŘSD aj na úrovni NDS. Takže nie je pravda, že nič nestojí a nič sa nestavia. Akú úroveň priority tu osobne vnímate je nepodstatné.

Po piate:
DrX napísal:Dik za upozornenie. Takze upresnujem: Ceska vlada napojila vsetky odlahle krajske mesta na Prahu, aby umoznila rovnomerny regionalny rozvoj (to, ze Karlovy Vary a C Budejovice nie su napojene, nie je dolezite, lebo aj teraz je z nich do Prahy dojazd do 2 hod). A, samozrejme, to ze KV a CB nie su hotove, znamena, ze presne D3 a D6 su nasobne vacsou REALNOU prioritou pre Cesku vladu, nie nejaka D49.


Ja viem, že google Vám ukázal, že Praha - Karlovy Vary je trasa na 1 hodinu a 39 minút a na trasu Praha - České Budějovice Vám ukázal čas 1 hodinu a 46 minút. Tak isto aj na trasu Praha - Brno Vám dá čas 2 hodiny a 4 minúty. Čo majú tieto údaje spoločné? Všetky sú viac či menej nereálne. Osobitne v období od marca do októbra, kedy ŘSD metódou "ad hoc" spúšťa opravy, rozkopávky a rekonštrukcie. V zimnom období dosiahnete najlepšie prepravné časy, samozrejme za podmienky že cesty budú očistené od snehu a ľadu, čo v podmienkach ČR nie je celkom štandardom ani na diaľniciach ani na cestách I. triedy. :)

Inak ak už hovoríte o krajských mestách, máte na mysli sídla krajov ako samosprávnych jednotiek alebo máte na mysli krajské mestá ako sídla krajov ako územnosprávnych jednotiek? Totižto, jedno sa nerovná druhému. ČR má 7 krajov ako územnosprávnych jednotiek ale 14 krajov ako samosprávnych jednotiek. Ak sa pozrieme na mestá, sídla krajov ako samosprávnych jednotiek, tak priame dialničné napojenie na Prahu nemajú České Budějovice, Karlovy Vary, Liberec, ale ani Zlín. Stredočeský kraj je v tomto chápaní potom trochu chytákom, keďže jeho sídlom je Praha. Mimochodom napojenie Zlína rieši práve D49. O diaľnici do Liberca sa ani neuvažuje, napojenie je realizované jednou z mála "preživších" rýchlostných ciest, ktorá prepája Liberec a Jablonec nad NIsou s diaľnicou D10. Ešte predtým, než ma upozorníte že sa jedná o rýchlostnú cestu v plnom profile, upozorním ja Vás na biedne tamojšie parametre a aj obmedzenú rýchlosť v pomerne dlhom úseku na 90 resp. 110 km/h.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod devil » 02. Máj 2019 11:50

Premna je nazor politika nazorom slubotechny, tipu "Kosice-Bratislava do r 2010". Proste, realita je realita, a presne kvoli takym ludom, ktori nevedia odlisit sluby a realitu, je Slovensko tam kde je a ma politikova akych ma.


presne tak. babisovi zatial veria ale ani to nebude trvat vecne. faktom je ze cesi stavali ine dialnice keby D49 bola skutocnou prioritou tak by uz za tie roky stala cela alebo aspon jej velka cast. podla wikipedie D49 ma mat "az" 59 km pricom odovzdanych km sa uvadza nula. ale priorita....

Najdem ti 50 takych vyhlaseni od r 1993. A je rok 2019 a nic nie je postavene a nic sa nestavia. A ubehlo LEN 26 rokov. Ale PRIORITA.


fuu tak toto nepis lebo ak by si uviedol len 49 budes za klamara a prekrucaca.

Ked si tych 50 vyhlaseni od r 1993 nasiel, tak ich sem napis, ak neklames. Pises, ze za 50 eur na hodinu ich najdes, takze asi mas schopnosti na to, aby si ich nasiel. Na forum si prispel skoro 3500 bezplatnymi prispevkami, takze casu mas dost a zrazu mas problem s 50 vyhlaseniami? Alebo Ta zrazu tak prikvacila bieda, ze chces za svoju odpoved platit a zobres na fore o peniaze?


....ako si raz povedal ze nie si sekretarka tak to nevyzaduj od inych.

Predovsetkym sa starala o to, aby Praha bola napojena na Nemecko a az potom vyuzila to, ze D/RC postavena este za socializmu koncila 50 km od Ostravy. Samozrejme tam Ti toto naokoloblizsie neprekaza, lebo Ostravsko nie su Kosice. To smerom na PO a KE sa u nas postavili stovky km od konca socializmu u nas a keby pani uradnici mali zaujem o dokoncenie, tak koncom roka by chybalo cca 20 km do KE.


ceska dialnica najskor vedie do brna. brno je druhe najvacsie mesto CR az potom ide do ostravy a tak je to spravne. u nas vedie dialnica blizsie naokolo.

Daná mapa o prioritách nič nehovorí, graficky zobrazuje rozostavané úseky, úseky v prevádzke a úseky v príprave. Ak by hovorila čokoľvek o prioritách, obsahovala by aspoň informáciu o tom, ktoré úseky v príprave budú v akom časovom horizonte rozostavané. Tieto údaje ale úplne absentujú.


hovori o prioritach vela rokov dozadu. ked sa D49 nepostavil ani kilometer za 15, 20 alebo neviem kolko rokov tak aka to bola priorita....nula je nula a to nie je ziadne osobne vnimanie ale tvrdy fakt. a to nasa D1 po ZA uz davno stoji. treba si prinat ze rozpad federacie znamenal do velkej miery aj rozpad spolocneho dopravneho systemu. suvisle D1 bezia v CR aj SR a dialnica kt. ich prepoji je stale len D2 z cias CS.

Inak ak už hovoríte o krajských mestách, máte na mysli sídla krajov ako samosprávnych jednotiek alebo máte na mysli krajské mestá ako sídla krajov ako územnosprávnych jednotiek? Totižto, jedno sa nerovná druhému. ČR má 7 krajov ako územnosprávnych jednotiek ale 14 krajov ako samosprávnych jednotiek. Ak sa pozrieme na mestá, sídla krajov ako samosprávnych jednotiek, tak priame dialničné napojenie na Prahu nemajú České Budějovice, Karlovy Vary, Liberec, ale ani Zlín. Stredočeský kraj je v tomto chápaní potom trochu chytákom, keďže jeho sídlom je Praha. Mimochodom napojenie Zlína rieši práve D49. O diaľnici do Liberca sa ani neuvažuje, napojenie je realizované jednou z mála "preživších" rýchlostných ciest, ktorá prepája Liberec a Jablonec nad NIsou s diaľnicou D10. Ešte predtým, než ma upozorníte že sa jedná o rýchlostnú cestu v plnom profile, upozorním ja Vás na biedne tamojšie parametre a aj obmedzenú rýchlosť v pomerne dlhom úseku na 90 resp. 110 km/h.


nasa R1 ako R22,5 tiez nie je TOP to si priznajme. 90 km/h sme tu mali dlhodobo medzi sasovskym a zvolenom a napriek tomu by sme si to vedeli predstavit kdekade. urcite daleko lepsie ako obycajne cesty I. s obmedzeniami 40-50-60 km/h. zlin je na skok od D55. takze ostavaju ceske budejovice a karlovy vary. z toho KV je najmensi kraj a lezi na zapadnej hranici co je "trosku" lepsia poloha ako str. ci vych. Sk.

u nas 6 krajskych miest prepojis asi 350 km D1 a R1. BA-TT-NR je v kruhu asi 100 km a BA-TN je nejakych 120 km.

• Treba si všimnúť koľko kilometrov diaľnic bolo postavených pred rokom 1989, resp. 1993 v ČSR/ČR a koľko v SSR/SR za ČSSR/ČSFR. Iste to nebolo v pomere 2:1, teda 67:33. Ešte horší pomer ako požadovaných 60:40. A ak sa dobre pamätám/nemýlim, tak po roku 1990 sa "zastavila" ich výstavba na Slovensku na rozdiel od Česka.


kludne to mohlo byt v pomere 2:1. na Sk bolo na prelome 89-90 asi 200 km dialnic bez RC - tie sa casto brali ako cesty I. tr. vid sasovske-zvolen, novaky-PD. cize v CR ich malo byt okolo 400 km. praha-brno-kuty asi 250 km a 150 km inde.

• Veď i u nás sú prepojené D alebo R všetky krajské mestá, podobne ako v ČR.


pozri do madarska, cez rieku mas komarnansku-ostrihomsku zupu so 300k obyvatelmi, to keby sme mali mat taketo kraje tak by sme ich mohli mat aj 2nasobok nez su. Sk je k tomu viac clenite co dalsi argument za. podla poctov obyvatelov a spadovych uzemi urcite kraj zemplin, liptov s oravou, horna nitra, podunajska oblast, novohrad s gemerom. cize hned by sme mali 5 krajov a k. miest bez napojenia na dialnicu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

O. T.: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod KN.SK » 02. Máj 2019 11:55

Keby, keby, keby...
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2993
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Vlados » 02. Máj 2019 21:02

jeden demagóg podporil druhého demagóga...
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod eric987 » 16. Okt 2019 19:55

Na enviroportali sa dnes objavil zamer navrhovanej cinnosti R6 CR-Mestecko-Puchov-Dolne Kockovce v kategorii R11,5/100(80) vo dvoch variantoch, odporucany je cerveny s maximalnym vyuzitim I/49A. Link: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -cr-puchov
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod expwy » 17. Okt 2019 05:16

Kedy už prestanú s tými nezmyselnými 11,5-kami...
Na 100 kmh sa tam nebude dať predbiehať asi nikde v celom úseku. Pritom stačí pridať 1 meter a bol by striedavý 3-pruh s možnosťou predbiehania skoro v celom úseku.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 133
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Vlados » 17. Okt 2019 08:39

Lebo si to nevedia predstaviť a ľudia veria že to tam bude dobré. Pri obchvate Bánoviec sa to ukázalo v celej svojej nahote, no je to iba jeden takýto úsek. Obchvat Tornale je na rovine a tam sa preto dá obiehať dosť dlhom na celkom úseku. Naviac pri trojpruhu by sa opodstatnenosť dostavby na plný profil odsunula o desiatky rokov.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod pohodak » 17. Okt 2019 09:05

co ja viem, podla mna to nebude az take tragicke, rovinka je pri hraniciach, okolo luk, dohnian aj na vyjazde z puchova, oproti tornali to bude o iba o trosku horsie (ak tam teda nedrbnu vsade plne ciary a/alebo nebude to zvlnene jak roleta, priecne profily som tam nenasiel)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Vlados » 17. Okt 2019 09:17

si riadny optimista. sa pozri ako sa krúti železnica, aby išla po "vrstevnici". bude to tam húsenková dráha, tiahle zákruty popri svahu budú zmenšovať rozhľad. Bánovce budeš považovať za vodorovnú priamku. nechajme sa prekvapiť :)
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod fh » 17. Okt 2019 09:38

Terén je tam horský, kto tadiaľ šiel to videl, kto nie nech si pozrie terénnu mapu s vrstevnicami. Buď tam bude veľa zákrut alebo veľa mostov, alebo mix toho všetkého.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Jano1 » 17. Okt 2019 11:28

Vlados napísal:Pri obchvate Bánoviec sa to ukázalo v celej svojej nahote, no je to iba jeden takýto úsek.

V stupaniach na D3 Svrcinovec - Skalite tiez nic moc. Niektori ludia, maju pravomoci, ale nie su schopni sa z chyb poucit.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Vlados » 17. Okt 2019 11:59

sorry, na tento polprofil 1+1 som zabudol a tam sme vraj namiesto 2+2 kúpil expresnú 1+1
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod DrX » 23. Okt 2019 13:56

Loe napísal:Poďme na to zase postupne:

Po prvé:
DrX napísal:NIe, zas zavadzas. Ceska vlada mala jasne realne priority: napojit vsetky krajske mesta na Prahu a spojit Cesko dialnicami so susedmi. Z toho vsetkeho im ichyba napojenie na Rakusko (aj ked Bohumin je od neho par km), ktore, ako pises, je spomalene kvoli ochranarom. To bola ich narodna priorita a ta je. Slovenska narodna priorita bola oficialne spojit vychod - zapad. A realita je, ze suvisla dialnica konci v polke - severom, aj juhom. Ale samozrejme, co sa tyka napojenia na zahranicie, tak BA je napojena vsade (dokonca cez D3 pre BA staviame aj napojenie na Polsko). To ze vychod bude mat jedine napojenie na madarsko, ktore bude este aj suplovat spojenie BA-vychod, to je slovenska katastrofa. Takze davat stav v cechach a na SK na rovinu je blbost. Resp, sedi to re Cesko a zap.polku Slovenska.


Keď vidím pojem "národná priorita" tak sa neubránim úsmevu. To je to isté ako keď Fico vykrikoval o "národnoštátnom zájme"? :) Kto definoval tieto "národné priority" v SR a ČR a kde? Mimochodom, a neberte to v zlom, začať v Prahe, prejsť cez národné priority, napojenie BA,nadávanie na Slovensko až po hodnotiaci úsudok o blbosti, v rozsahu 5 riadkov, to je príliš hustý guláš aj na mňa a verte mi, že už som teda čítal kadečo.

Po druhé:
DrX napísal:Rastislav, no uz viac zabavne pseudoargumenty tu ani vytahovat nemusis. Babis je cesky premier zvoleny ceskymi obcanmi a stara sa o ich potreby, lebo im sa bude zodpovedat. A im presne chyba este tolko dialnic, ze D49 moze byt prioritou tak akurat Hulin-Fristak, co sa dufajme aj rozostava (a my mozeme byt len radi).


Premiér nie je volený priamo občanmi ani v ČR ani u nás. Ale to určite viete. Zodpovedá sa parlamentu,v ktorom sedia poslanci ako zástupcovia občanov, nezodpovedá sa občanom priamo. Stavba D49, Hulín - FrYšták bola rozostavaná v roku 2008, potom zakonzervovaná pre súdne spory. Samotná stavba Hulín - Fryšták ale nerieši v podstate nič (okrm akého-takého napojenia Zlína), keďže koniec trasy pri Fryštáku je povedzme neoptimálny. Pre cezhraničnú tranzitnú dopravu bude mať D49 význam pravedpodobne až po dokončení aspoň úseku Fryšták - Lípa I. a II. etapa. (optímálne aj III.) Postupne ako sa spory ukončujú, v minulom roku došlo k obnoveniu prác na niektorých objektoch, obnovenie prác na celom úseku v plnom rozsahu je očakávané v priebehu roku 2019, i keď súd okolo tamojších živočíchov ešte prebieha.

Po tretie:
DrX napísal:PS: "priorita" http://www.ceskedalnice.cz/image/mapa-velka.png sa asi do cestiny preklada ako "výhled"


Daná mapa o prioritách nič nehovorí, graficky zobrazuje rozostavané úseky, úseky v prevádzke a úseky v príprave. Ak by hovorila čokoľvek o prioritách, obsahovala by aspoň informáciu o tom, ktoré úseky v príprave budú v akom časovom horizonte rozostavané. Tieto údaje ale úplne absentujú.

Po štvrté:
DrX napísal:Najdem ti 50 takych vyhlaseni od r 1993. A je rok 2019 a nic nie je postavene a nic sa nestavia. A ubehlo LEN 26 rokov. Ale PRIORITA.


Je úplne jedno, či tých vyhlásení nájdete 5 alebo 50 prípadne 1500. Vecne nesprávne je uvažovať o roku 1993. R49 bola definovaná až v roku 1996. Až v roku 2004 bola podpísaná medzištátna dohoda medzi SR a ČR o prepojení R49 (dnes D49) a R6. Od roku 2004 ubehlo 15 rokov. Úsek D49 Hulín - Fryšták je formálne rozostavaný od roku 2008. Na našej strane boli v súvislosti s výstavbou úseku Ladce - Sverepec postavené aj úseky R6. Príprava D49 a R6 pokračuje aj na úrovni ŘSD aj na úrovni NDS. Takže nie je pravda, že nič nestojí a nič sa nestavia. Akú úroveň priority tu osobne vnímate je nepodstatné.

Po piate:
DrX napísal:Dik za upozornenie. Takze upresnujem: Ceska vlada napojila vsetky odlahle krajske mesta na Prahu, aby umoznila rovnomerny regionalny rozvoj (to, ze Karlovy Vary a C Budejovice nie su napojene, nie je dolezite, lebo aj teraz je z nich do Prahy dojazd do 2 hod). A, samozrejme, to ze KV a CB nie su hotove, znamena, ze presne D3 a D6 su nasobne vacsou REALNOU prioritou pre Cesku vladu, nie nejaka D49.


Ja viem, že google Vám ukázal, že Praha - Karlovy Vary je trasa na 1 hodinu a 39 minút a na trasu Praha - České Budějovice Vám ukázal čas 1 hodinu a 46 minút. Tak isto aj na trasu Praha - Brno Vám dá čas 2 hodiny a 4 minúty. Čo majú tieto údaje spoločné? Všetky sú viac či menej nereálne. Osobitne v období od marca do októbra, kedy ŘSD metódou "ad hoc" spúšťa opravy, rozkopávky a rekonštrukcie. V zimnom období dosiahnete najlepšie prepravné časy, samozrejme za podmienky že cesty budú očistené od snehu a ľadu, čo v podmienkach ČR nie je celkom štandardom ani na diaľniciach ani na cestách I. triedy. :)

Inak ak už hovoríte o krajských mestách, máte na mysli sídla krajov ako samosprávnych jednotiek alebo máte na mysli krajské mestá ako sídla krajov ako územnosprávnych jednotiek? Totižto, jedno sa nerovná druhému. ČR má 7 krajov ako územnosprávnych jednotiek ale 14 krajov ako samosprávnych jednotiek. Ak sa pozrieme na mestá, sídla krajov ako samosprávnych jednotiek, tak priame dialničné napojenie na Prahu nemajú České Budějovice, Karlovy Vary, Liberec, ale ani Zlín. Stredočeský kraj je v tomto chápaní potom trochu chytákom, keďže jeho sídlom je Praha. Mimochodom napojenie Zlína rieši práve D49. O diaľnici do Liberca sa ani neuvažuje, napojenie je realizované jednou z mála "preživších" rýchlostných ciest, ktorá prepája Liberec a Jablonec nad NIsou s diaľnicou D10. Ešte predtým, než ma upozorníte že sa jedná o rýchlostnú cestu v plnom profile, upozorním ja Vás na biedne tamojšie parametre a aj obmedzenú rýchlosť v pomerne dlhom úseku na 90 resp. 110 km/h.


Dlhe odveci "odborne" prispevky vs. vecna realita: viewtopic.php?f=35&t=24489&p=223776#p223776 :-) :-) :-)
Ale fakt si myslim, ze najneskor v 2040 prepojenie R6-D49 bude. Porovnajme si to "s narodnou neprioritou" R4-M30, ktora bude v 2021 (najneskor 22), a ktora zhodou nahod bude jedinym realnym dialnicnym spojenim KE-BA este na 10 rokov (cize tiez nasa "narodna priorita").
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Loe » 24. Okt 2019 08:48

Pán kolega, už od včera čakám kedy ten článok zaregistrujete a kedy príde táto vytýkacia reakcia. A teraz sa ja pýtam Vás, ako tento článok súvisí s mojou reakciu na Váš príspevok? Reagoval som na Váš košatý príspevok plný tých najrôznejších tvrdení z tých najrôznejších oblastí. Vskutku, v článku sa nepíše nič o pojme národných priorít, ani o volebnom systéme v Českej republike, ani o územnosprávnom delení Česka ba ani o dĺžke jazdnej doby na trase z Prahy do Karlových Varov.

Ak ale narážate na to, že som mal povedať že R6 je prioritou, obávam sa, že ste na omyle. Ja som iba skonštatoval, že existuje príslušná medzištátna dohoda a túto skutočnosť máte naznačenú aj v predmetnom článku, ktorý hovorí o medzištátnych rokovaniach.

Prajem pekný deň :)
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod DrX » 24. Okt 2019 14:29

Pan kolega, myslim, ze vykat si tu zas nemusime, pokial su veci v ramci slusnej vymeny nazorov.
Podla mna ta diskusia, na ktoru si reagoval, bola ciste o tom, aka velka je v Cesku priorita D49. A odpoved je jasna, aj ked su zmluvy a vyhlasenia, ziadna priorita to nie je. Z toho potom vyplyva, ze nema ziaden vyznam akokolvek riesit nasu R6. To je vsetko.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Loe » 24. Okt 2019 16:20

To je obávam sa hlboké nedorozumenie. Ja som nikdy netvrdil, že R6 je alebo nie je priorita. Ja iba konštatujem, že tu existuje medzištátna dohoda, ktorá sa touto otázkou zaoberá. Súčasne ale píšem, že tvrdenie, že na R6 poťažmo D49 sa nič nepostavilo a nestavia, skrátka nie je pravdivé, keďže krátke úseky R6 pri Púchove sú postavené a česká D49 po obrovských problémoch s ekologickými aktivistami smeruje do výstavby na úseku Hulín - Fryšták. V dobe keď som ten príspevok písal, tak prevládal názor že obnovenie prác bude možné ešte v tomto roku, dnes ale ešte stále čakáme na právoplatnosť niektorých súdnych rozhodnutí, čiže výstavba bude obnovená zrejme až začiatkom budúceho roka. Výstavba v Česku má svoje špecifiká, s ktorými našťastie zatiaľ na Slovensku v takej absurdnej miere nezápasíme apreto púha skutočnosť, že v Čechách sa niečo stavia resp. nestavia neznamená že to je alebo nie je priorita a vo viacerých prípadoch ide viac o snahu vyčerpať financie, ktoré skrátka nie je možné použiť na prioritnejšie úseky pre pretrvávajúce obštrukcie.

Apropo, čo je vlastne priorita? Ani na Slovensku, ani v Čechách táto otázka nie je vyriešená, čoho najlepším dokladom sú aj dlhočizné debaty R1 vs. R3, D1 vs. R2 a pod. U nás minister Ersék zatiaľ úspešne blokuje snahy o vytvorenie konkrétneho postupu pre určenie prioritných úsekov alebo presnejšie postup pre zoradenie nepostavených úsekov podľa priority, ktorý by bol stanovený právnym predpisom. Máme pred voľbami, je jasné že dovtedy sa nezmení nič.

Túto otázku je ale potrebné riešiť urgentne. Máme obmedzené finančné prostriedky, všetko nasvedčuje tomu, že v ďalšom programovom období bude aj menej "eurofondov". Je potrebné celkovo prehodnotiť postup prípravy úsekov, aby sa nemhralo peniazmi na prípravu úsekov, ktoré sa do výstavby v navrhnutej podobe zrejme nikdy nedostanú, viď. Privádzač Lietavská Lúčka, I.etapa. Aj v prípade R6, je pre mňa nepochopiteľné že NDS si zaplatila okrem iného už druhú EIAu, keď všetci vieme že tieto úseky do výstavby v dohľadnej dobe nebudú zaradené. Čiže máme málo peňazí a ešte nimi mrháme na prípravu štósov celkom zbytočnej dokumentácie, pretože kým úsek príde na rad, dokumentáciu bude potrebné kompletne vymeniť. U R6 sa raz bude robiť aj tretia EIA, o tom som presvedčený.

Takže záverom, potrebujeme si urobiť poriadok v nepostavených úsekoch. Usporiadať ich podľa toho, ako budú zaradené do výstavby, vyčleniť financie, vyhodnotiť na ktoré úseky budú peniaze, tam urobiť prípravu jeden krát ale zato poriadne a dať tieto úseky do výstavby. A zrazu nebudeme pripravovať úseky 30 rokov ale iba 3 roky. Diabol je však v detailoch, a teda práve otázka ako zoradiť úseky je rozhodujúca. Bude potrebné prihliadať na intenzity, na dopravné pomery v regióne, na predpokladané náklady, na dopravné prúdy v regióne atď. Kdekoľvek bude potom R6 objektívne zaradená, s tým sa zmierim.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod devil » 24. Okt 2019 16:38

u nas je dlhodoby plan a rozne uznesenia ci zakony kde su vymenovane vsetky D/RC. v programovom vyhlaseni vlady 2016 (str. 14/70) je doslovne urcena najvyssia priorita D1 medzi BA a KE. a dalej rozvoj D3, R2, R3,R4 a R7 podla moznosti. R6 tam nie je.

https://www.vlada.gov.sk/data/files/7179.pdf
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Loe » 24. Okt 2019 17:04

Ja ten plán samozrejme poznám, lenže pointa je tá, že tieto zoznamy a plány tvoria politici ktorí sa prioritne obzerajú za hlasmi voličov. Aj preto sa na napríklad D3 už 23 rokov "pripravuje", stálo to množstvo peňazí a výsledok je taký, že sa bude preipravovať ešte minimálne 3 roky. Hubová Ivachnová sa tiež desaťročia pripravovala, štúdie, hodnotenia, posudky s takým výsledkom, že bolo potrebné zmeniť trasu pre zosuvy v čase po zahájení výstavby. Načo taká príprava? A koľko peňazí tá príprava stála! A pritom technická štúdia 1996, ešte na diaľnicu Ľubochňa - Ivachnová, potom aj druhá štúdia z roku 2000, zosuvy si aj ktosi za tie roky všimol ale bol rýchlo umlčaný. Lebo pán premiér vyhlásil, že to bude v roku 2010 a basta.

To, po čom volám je stanovenie objektívnych kritérií a zoradenie úsekov pre výstavbu podľa týchto kritérií. S tým suvísí aj okamžité zastavenie "prípravy" (rozumej mrhania peniazmi) na ostatných úsekov, až kým sa nedostanú na rad. A samozrejme, periodicky, raz za nejaké obdobie zoradenie úsekov prehodnocovať. No to že potom volám ja, je určite vedľajšie. Podstatné ale je, že po tom volá Ministerstvo financií aj ÚHzP a napokon aj odobrná skupina na Ministerstve dopravy. Minister Ersék ale všetky tieto snahy odmieta, pritom konečne by sa vyriešila otázka priorít, ktoré by boli pravidelne periodicky prehodnocované, samozrejme iba v rámci ešte nepostavených úsekov.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod DrX » 24. Okt 2019 18:35

Sorry, ale toto je uplne mimo.
Na D3 ani na D1 ani na slovenskej dialnicnej sieti nie je nedotatok penazi kvoli tomu, ze sa nieco dookola pripravuje. Je to kvoli tomu, za ake ceny sa to stavia (teda kvoli zvolenej trase a megalomanii). Ak by sme stavali rozumne, za 5-10milEUR/km, tak napr. za ceny aktualne budovanych usekov D3 a D1 JVPO sa dali postavit desiatky km dialnic, tak ako vsade naokolo.
Dalej "Aj preto sa na napríklad D3 už 23 rokov "pripravuje"" je tiez riadne zavadzanie. D3 sa nielen pripravuje, ale sa tam aj realizovali najzbytocnejsie, najdrahsie, a najmegalomanskejsie useky v slovenskej dialnicnej historii. A presne kvoli tomu, ze sa tam ta megalomania realizuje, nie su peniaze na potrebne lacne useky na juhu a vychode (ktore presne neboli pripravene, lebo sa pripravovala D3 - a ked zrazu boli peniaze na zvys vdaka PPP2, tie peniaze sa radsej nechali prepadnut, nez by sa za ne stavala R2). Vsak uz to, ze sa D3 naplanovala ako "D" jasne svedci, aka velka priorita to bola hej *** vlad - teda hlavne meciar-slotovej uderky.
To po com volas nie je ziadna spasa. Ja som za objektivne kriterium, ktore je 0.5*(1/dlzka_suvisleho_spojenia_vychod_zapad-teda_BA-KE)+0.5*cena_za_km. A podla toho by bolo objektivne najlepsie R7+R2 (a tesne za nim R1+R2) - predpokladam ale, ze zrazu s "objektivnym kriteriom" prestanes suhlasit. Tym chcem povedat, ze take objektivne cisla/kriteria si politici vycucaju z prsta kedy chcu a kolko chcu - napr. si staci spomenut ministersku expertizu, ktora ukazovala vyhodnost PPP3-Visnoveho.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Jarda Retarda » 24. Okt 2019 20:44

DrX napísal:Sorry, ale toto je uplne mimo.
Na D3 ani na D1 ani na slovenskej dialnicnej sieti nie je nedotatok penazi kvoli tomu, ze sa nieco dookola pripravuje. Je to kvoli tomu, za ake ceny sa to stavia (teda kvoli zvolenej trase a megalomanii). Ak by sme stavali rozumne, za 5-10milEUR/km, tak napr. za ceny aktualne budovanych usekov D3 a D1 JVPO sa dali postavit desiatky km dialnic, tak ako vsade naokolo.
Dalej "Aj preto sa na napríklad D3 už 23 rokov "pripravuje"" je tiez riadne zavadzanie. D3 sa nielen pripravuje, ale sa tam aj realizovali najzbytocnejsie, najdrahsie, a najmegalomanskejsie useky v slovenskej dialnicnej historii. A presne kvoli tomu, ze sa tam ta megalomania realizuje, nie su peniaze na potrebne lacne useky na juhu a vychode (ktore presne neboli pripravene, lebo sa pripravovala D3 - a ked zrazu boli peniaze na zvys vdaka PPP2, tie peniaze sa radsej nechali prepadnut, nez by sa za ne stavala R2). Vsak uz to, ze sa D3 naplanovala ako "D" jasne svedci, aka velka priorita to bola hej *** vlad - teda hlavne meciar-slotovej uderky.
To po com volas nie je ziadna spasa. Ja som za objektivne kriterium, ktore je 0.5*(1/dlzka_suvisleho_spojenia_vychod_zapad-teda_BA-KE)+0.5*cena_za_km. A podla toho by bolo objektivne najlepsie R7+R2 (a tesne za nim R1+R2) - predpokladam ale, ze zrazu s "objektivnym kriteriom" prestanes suhlasit. Tym chcem povedat, ze take objektivne cisla/kriteria si politici vycucaju z prsta kedy chcu a kolko chcu - napr. si staci spomenut ministersku expertizu, ktora ukazovala vyhodnost PPP3-Visnoveho.


K tomu len tolko, ze Leo netvrdil, ze nedostatok penazi na dialnice je sposobeny len mrhanim pri priprave. Aj keby sa peniaze na pripravu vynakladali najucelnejsie, ako sa da, nie je dostatok penazi na to, aby sa pripravovali vsetky useky. Suhlasim s tvrdenim, ze mame dialnicne stavby, ktore boli projektovane mimoriadne velkoryso a este k tomu boli predrazene. A suhlasim aj s tym, ze tieto prostriedky mohli byt vyuzite efektivnejsie a hlavne by za ne bolo mozne postavit dalsie kilometre dialnic navyse.

O tom, ktore useky by sa mali stavat by skutocne mali rozhodnut objektivne kriteria. Dovolim si tvrdit, ze na tomto je tu na fore vzacna zhoda. Urcenie tychto kriterii nie je jednoduche. No kriterium, ktore si tu predostrel, je jednoducho povedane, nedostatocne. Uz len z toho dôvodu, že nerieši prepojenia sever - juh a teda neumoznuje objektivne porovnanie vsetkych usekov planovanej dialnicnej siete. V tomto suhlasim s Leom a jeho pohladom na to, ktore kriteria by mali byt pri rozhodovani urcujuce. Ja len dodam, ze pokial budeme mat urcene kriteria, mala by sa presne urcit aj metodika kvantifikacie jednotlivych ukazovatelov, aby bola jednotna. Je to z toho dovodu, aby sa tu necarovalo pouzivanim roznych metod pri kazdom useku, pretoze potom sa bude analyzami manipulovat tak, ako to bude politikom vyhovovat a nikam sa neposunieme. Uceleny subor kriterii a jasna metodika ich kvantifikacie by tomu mohli, podla mna, celkom efektivne zabranit.
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 97
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod devil » 25. Okt 2019 10:34

len aby tie kriteria boli objektivne a nieze "predpokladane" buduce intenzity na dialnici "budu" 80-90% na sucasnej ceste ani prednostne stavanie CORE, lebozmluvy, na R6 ale aj M2 nadherne vidiet nasi susedia preferuju tahy podla svojich potrieb a nie ci je CORE alebo nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

Odoslaťod Vlados » 25. Okt 2019 17:41

dobre čítam??? Maďari nepreferujú z CORE M2? priznajte sa, kto hackol devila ;)
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Predchádzajúca

Naspäť na R6

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.