Stránka 10 z 12

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2018 12:08
od infotext4
Prikladám zadanie SSC pre zhotoviteľa dokumentácie na stavebné povolenie. Podstatné informácie z nej:

Pre modernizáciu úsekov sa uvažuje s nasledovným rozsahom opatrení :
 Rekonštrukcia a oprava vozovky na základe výstupov z CDB – SSC a meraní únosnosti vozovky
 Úpravu krajníc a priekop, budovanie nových spevnených priekop
 Obnovu VDZ podľa platných predpisov a noriem
 Obnovu ZDZ podľa platných predpisov a noriem
 Aktualizácia zvislých a vodorovných DZ v celom úseku trasy (v miestach križovatiek, napojení
obslužných zariadení a objektov, výjazdov na cestu, autobusových zastávkach, miestach priechodov
pre chodcov, nebezpečných miestach na trase – smerové oblúky, úseky kde je výrazný rozdiel medzi
rýchlosťou dovolenou a návrhovou ako aj medzi rýchlosťou dovolenou a skutočnou jazdnou
rýchlosťou, zosúladenie značenia s rozhľadovými pomermi na trase - so skutočnou vzdialenosťou na
zastavenie a na predchádzanie), kvalitatívna výmena a obnova zvislých a vodorovných DZ
 Zvýraznenie vedenia trasy trvalými dopravnými gombíkmi (oblúky / stredová čiara)
 Doplnenie a výmena vodiacich zariadení (smerové stĺpiky/ nadstavce na zvodidlá)
 Výmenu a doplnenie zvodidiel a zábradlí na ceste, mostoch, priepustoch, múroch
 Rozšírenie nespevnenej krajnice v súvislosti s doplnením a výmenou záchytných zariadení -
zvodidiel, EA koncoviek, vodiacich zariadení – smerové koly a nadstavce na zvodidlá
 Mostné objekty rekonštrukcia, prestavba, výstavba nových, oprava
 Zosuv pôdy vybudovať oporný a zarubný múr (Strelenka, Lysá pod Makytou)
 Opravu priepustov (rímsy, vtok a výtok)
 Sfunkčniť odvodňovací systém pre odvedenie povrchovej vody z vozovky, dobudovanie žľabov
 Výrub náletovej zelene, kriakov v cestnom pozemku
 Inštalácia meteostanice (Strelenka)
 Úprava autobusových zastávok a krytov
 Zlepšiť informovanosť vodičov a zvýrazniť miesta prechádzania chodcov vo vozovke, v obci preferovať
nasvietenie priechodu, mimo obce zvýrazniť priechod pre chodcov LED - priechodom ( LED trvalými
dopravnými gombíkmi).

(...)
Je potrebné modernizovať značením (vodorovným) upraviť križovatky, vjazdy k RD na polia. V prípade
priestorových možností riešiť ľavé odbočenia. Na základe dopravného sčítania je potrebné navrhnúť technické
riešenie s využitím existujúceho cestného telesa. Je nutné zosúladenie značenia križovatiek s platnou právnou
úpravou a pripravovanými zmenami, vrátane doplnenia a výmeny zvislých a vodorovných dopravných značiek
v križovatkách – v súvislosti s jednoznačným riešením prednosti v jazde v križovatke, zlepšenie orientácie
vodičov v križovatke komplexnou výmenou a doplnením nového informačného zvislého značenia s grafikou
a písmom podľa Technickej normalizačnej informácie TNI 01 8020 z februára 2016 a pripravovanej novely
STN 018020 Dopravné značky na pozemných komunikáciách.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 15:19
od KN.SK
Ad https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=47&p=215135#p215134, konkrétne:
pohodak napísal:... a konecne by sa mohla niekam pohnut aj R6
vie niekto, či v ČR sa niečo rozhýbalo s ich D49?

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 15:33
od 1mmortal2
Hulin - Frystak by mali snad zacat tento rok - letak najdes tu https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/84/ ... rystak.pdf
Dalsie useky su v nedohladne (teda okrem privadzaca ku Zlinu)

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 15:45
od pohodak
ja ani nehovorim ze to ma ist do vystavby zajtra, ale minimalne si dat ciel dokoncit tam konecne pripravu a spustit vystavbu dajme tomu 2023 co sa da v pohode stihnut za tie 4 roky a za ten cas sa to da v pohode skoordinovat aj s ceskou stranou...lenze vzhladom na hore spominane upravy existujucej cesty sa na to zjavne u nas opat raz hodil bobek

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2019 15:57
od 1mmortal2
Tak usek s CR by som nejako skoro necakal - do 2030 pochybujem ze to stihnu. Tak bude kopa odvolani a sudy so strany EKOteror spolkov. Naviac planuju myslim "len" stiedany trojpruh. Takze nejake upravy s nasej strany na 1/49 su celku pozitivne

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 14:44
od orator
Nejake nove spravy ohladom R6 - zial nie pozitivne:

https://mypovazska.sme.sk/c/22109173/ry ... ml?ref=trz

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2019 21:44
od aquila
To nech rovno R6 zrusia uribia poriadnu jednicku

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 06:01
od rastislav5
To bude asi tazko mozne, kedze R6 ako sucast trasy Ukraina-Frankfurt-Francuzsko sa nedavno dostala na zoznam 9 stavebne najpreferovanejsich koridorov Europy https://ec.europa.eu/transport/themes/i ... -danube_en

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 08:06
od 1mmortal2
Tam sa ale niekde nepise ze to musi mat dialnicne parametre. Cesi aj tak od Vizovic neplanuju dialnicu ale "len" trojpruh

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 09:04
od fh
Kľudne stačí kvalitná jednotka obchádzajúca obce, možno vo vzdialenej budúcnosti bude treba upgrade na štvorpruh, teraz nás to určite netlačí.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 09:07
od Loe
Tu sa jedná o najnovšiu iteráciu českých plánov, pričom formálne sa stále jedná o diaľnicu D49. Za tie roky tu už bol plánovaný štvorpruh, aj polovičný profil, aktuálne je to v kategórií S13,5/90, tj. 2+1 pruh. Faktom je, že na našej strane nemá význam púšťať sa do výstavby R6, pokiaľ česi seriózne nerozostavajú D49. Samotný koridor trasy D49+R6 je dopravne rozhodne zaujímavý, žiaľ na českej strane sú obrovské problémy so spúšťaním nových stavieb s ohľadom na až absurdné byrokratické postupy a procedúry, ktoré pochopiteľne využívajú resp. zneužívajú niektoré spolky či občianske združenia, čo je v kombinácií s nekompetentnosťou ŘSD smrtiace. Dokladom toho je aj skutočnosť, že prvý úsek D49 je formálne rozostavaný od roku 2008, fakticky je ale výstavba pozastavená s predpokladom obnovenia koncom tohto roku. Naše ministerstvo aj NDS tak majú ešte dosť času na pokojný spánok, rozhodne dokiaľ sa D49 nedostane aspoň k Lípe.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 10:45
od devil
prave D49 je dialnica ktorou sa najlepsie odovodnit medzinarodny vyznam D1. to ze pre CR to nie je priorita vypoveda presne o tom ako ich "zaujima" pripojenie sa na D1.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 10:53
od 1mmortal2
Na zaklade coho usudzujes ze to pre CR nie je priorita? Napriklad uz 10 rokov je pre nich priorita D35 a az teraz zacali dve prve useky. Ako pisal Loe, v CR sa totalne zamotaly legislativne do roznych odvolavani + museli opakovat EIA skoro vsade. D49 bude raz dolezity tah medzi SR a CR. Staci sa ist pozriet na E50

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 12:45
od devil
usudzujem to z 25 rocnej vystavby dialnic v cesku.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 14:58
od rastislav5
1mmortal2 napísal:Tam sa ale niekde nepise ze to musi mat dialnicne parametre. Cesi aj tak od Vizovic neplanuju dialnicu ale "len" trojpruh

Budem citovat z TEN-T usmerneni:
Requirements: Core network: Road: express roads or motorways, parking areas, alternative clean fuels
http://www.vndelta.eu/files/3814/1629/9 ... missie.pdf
Tzn. Core TEN-T koridory (ako napr. Rhine-Danube pokryvajuci aj nasu R6) by mali byt rychlostne cesty alebo dialnice

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 15:08
od milan_KM
Ten trojpruh vnímam ako prvú lastovičku prístupu, že nie polprofil C11,5 ale radšej trojpruh. Na čom sme sa obecne zhodli aj tu na fóre, žeby to bolo naozaj vysoko postačujúce riešenie do doby kým reálne narastú intenzity na plný profil (aj 20r..)

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 15:31
od rastislav5
devil napísal:to ze pre CR to nie je priorita vypoveda presne o tom ako ich "zaujima" pripojenie sa na D1.

devil napísal:usudzujem to z 25 rocnej vystavby dialnic v cesku.

Opat namiesto faktov umyselne alebo neumyselne zavadzas. Miesto "usudzovania" by si si mohol pozriet programove vyhlasenie ceskej vlady: "Zintenzivníme výstavbu dálnic na všech hlavních trasách, konkrétně zejména D1, D3, D4, D6, D7, D11, D35, D48, D49, D52, D55, a dokončíme kompletní modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem." https://www.vlada.cz/cz/jednani-vlady/p ... dy-165960/

Alebo doslovne v zakone o zrychleni stavieb klucovych ciest a zeleznic:
"Seznam schválených prioritních staveb

1. Dálnice a silnice

1.1 Dálnice

D0 (Pražský okruh), D1, D2, D3, D4, D5, D6, D7, D8, D10, D11, D35, D43, D48, D49, D52, D55,

1.2 Silnice I. třídy

I/12, I/33, I/35, I/42, I/49"

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/u ... nomika_kop

Stavba D49 sa taha nie kvoli tomu, ze nie je prioritna, ale kvoli sudnym sporom s ekologickymi aktivistami. Viac tu: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/dalnic ... zpravy_ras

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 15:41
od 1mmortal2
rastislav5 asi zbytocne to s devilom riesit. Dik inak, nevedel som ze TEN-T by mala byt R alebo D - otazka je este ake su v ktorej krajine normy, ale predpokladam ze aj keby to Cesi stabvali na 2+1 bude to este konfortnejsie nez nase R na 1+1

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 16:30
od rastislav5
U nas bude uplne stacit polprofil rychlostnej cesty s mimourovnovymi krizovatkami. Penazi je obmedzene mnozstvo a my potrebujeme riesit aj ine useky (napr. juznu R2, obchvat Krupiny alebo obchvaty na oravskej R3 - schvalne menujem tie, ktore podporuje aj devil:-).

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 21:47
od DrX
si srandista, rastislav. To, ze ceska vlada v nejakom dokumente vymenuje komplet vsetky nepostavene cesty (vratane D49) este nijak neznamena, ze D49 je pre nu akakolvek priorita. Ako povedal devil, to, ako sa pripravuje a stavia (tj nepripravuje a nestavia) ukazuje jasne jej prioritu. AK by realne chceli, vlada by na nu dokazala tlacit ovela viac. No ale to je jedno: ked bude v r. 2040 hotova, mozeme vsetci oslavovat. Dovtedy pekne po jednicke Trencin - Brno (alebo KE-R2-R1-Trnava-Senica-Kuty-D2-CR).

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2019 22:33
od Vlados
1mmortal2 napísal:nevedel som ze TEN-T by mala byt R alebo D

nerieš či D alebo RC nakoľko to nehovorí o parametroch cesty. D3 bude najskôr v parametroch RC a zase posledné postavené useky R2 sú v parametroch D. do 2040 nehrozí ani polprofil...

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2019 08:14
od rastislav5
DrX napísal:To, ze ceska vlada v nejakom dokumente vymenuje komplet vsetky nepostavene cesty (vratane D49) este nijak neznamena, ze D49 je pre nu akakolvek priorita. Ako povedal devil, to, ako sa pripravuje a stavia (tj nepripravuje a nestavia) ukazuje jasne jej prioritu. AK by realne chceli, vlada by na nu dokazala tlacit ovela viac. No ale to je jedno: ked bude v r. 2040 hotova, mozeme vsetci oslavovat.


V programovom vyhlaseni vlady je vacsina dialnic, ale nie su tam komplet vsetky nepostavene cesty, nie je tam napr. D43 Brno – Moravská Třebová.

A nie je to len ceska vlada pre ktoru je D49 prioritou, novelu zakona o urychleni vystavby dopravnej infrastruktury, kde sa uvadza aj D49 schvalila minuly rok aj poslanecka snemovna a senat a podpisal prezident https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-169

Fakt je, ze Cechom sa v dialniciach dari rovnako zle ako Slovakom, odstupil im minister dopravy a dokoncenie rekonstrukcie ich D1 tiez vyrazne meska, takze meskanie nie je problem len D49 (aj preto sa prijimala novela zakona o urychleni vystavby).

Co sa tyka terminov, budem citovat "the Commission would like to see the nine core network corridors to be forerunners of a full core network, to be completed by 2030" https://ec.europa.eu/transport/node/2443 , ale poznajuc pomery na Slovensku, realistickejsi sa mi zda Tvoj termin 2040.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2019 10:43
od DrX
NIe, zas zavadzas. Ceska vlada mala jasne realne priority: napojit vsetky krajske mesta na Prahu a spojit Cesko dialnicami so susedmi. Z toho vsetkeho im ichyba napojenie na Rakusko (aj ked Bohumin je od neho par km), ktore, ako pises, je spomalene kvoli ochranarom. To bola ich narodna priorita a ta je. Slovenska narodna priorita bola oficialne spojit vychod - zapad. A realita je, ze suvisla dialnica konci v polke - severom, aj juhom. Ale samozrejme, co sa tyka napojenia na zahranicie, tak BA je napojena vsade (dokonca cez D3 pre BA staviame aj napojenie na Polsko). To ze vychod bude mat jedine napojenie na madarsko, ktore bude este aj suplovat spojenie BA-vychod, to je slovenska katastrofa. Takze davat stav v cechach a na SK na rovinu je blbost. Resp, sedi to re Cesko a zap.polku Slovenska.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2019 11:08
od Loe
DrX napísal:si srandista, rastislav. To, ze ceska vlada v nejakom dokumente vymenuje komplet vsetky nepostavene cesty (vratane D49) este nijak neznamena, ze D49 je pre nu akakolvek priorita. Ako povedal devil, to, ako sa pripravuje a stavia (tj nepripravuje a nestavia) ukazuje jasne jej prioritu. AK by realne chceli, vlada by na nu dokazala tlacit ovela viac. No ale to je jedno: ked bude v r. 2040 hotova, mozeme vsetci oslavovat. Dovtedy pekne po jednicke Trencin - Brno (alebo KE-R2-R1-Trnava-Senica-Kuty-D2-CR).


Vezmime si to postupne. Nie je pravda, že sa jedná o "nejaký dokument", jedná sa o programové vyhlásenie vlády. V českej ústavnej tradícií je tento dokument súčasťou žiadosti vlády o vyslovenie dôvery. Na druhej strane je pravdou to, že sa jedná o výhradne politický dokument v ktorom vládni politici radi sľubujú, lenže na rozdiel od slovenského parlamentarizmu, kde je úloha programového vyhlásenia absolútne devalvovaná (až do tej miery, že súčasná vláda sa ani nenamáhala vytvoriť si vlastné programové vyhlásenie), v rámci českého parlamentarizmu sa stále jedná o dokument, na ktorom opozičné strany s obľubou a aj úspechom u verejnosti poukazujú na vládne zlyhania. Prečo dané vyhlásenie vymenúva takmer všetky nedokončené diaľnice? Pretože v súlade s aktuálne platnou koncepciou českého ministerstva dopravy (ktorá trvá už niekolko vlád bezo zmeny) má byť česká diaľničná sieť dokončená do roku 2050. V zmysle stnaoviska českého NKÚ z mminulého roku ale bude potrebné pre dosiahnutie tohto cieľa výstavbu viac zdynamizovať, ročne je nutné otvárať v priemere 25km diaľnic. Záverom by som si ešte dovolil poznámku že v Česku bola zlikvidovaná kategória rýchlostných ciest v "slovenskom" chápaní a takmer všetky existujúce RC boli administratívne zaradené do diaľničnej siete, český zákon tu hovorí o diaľniciach II.triedy. To je aj prípad diaľnice 49, ktorá bola pred touto zmenou rýchlostnou cestou č.49.

Pokiaľ ide o pripravovanie resp. nepripravovanie D49. Diaľnica 49 bola rozostavaná ešte v roku 2008 v dobe, kedy v Čechách panovali pomerne optimistické predstavy o rýchlom termíne jej dokončenia (ako aj celej siete diaľnic), aspoň po Vizovice. ŽIaľ ako už bolo povedané, česká legislatíva rýchlej výstavbe nepraje. ŘSD predpokladá, že v roku 2019 sa výstavbu prvého úseku Hulín - Fryšták podarí obnoviť s predpokladom dokončenia v roku 2022 resp. 2023. Ďalší úsek Fryšták - Lípa je rozdelený na tri etapy. I. a II. etapa má platnú EIA-u, realizuje sa geotechnický prieskum, je podaná žiadosť o ÚR, predpoklad zahájenia výstavby 2022, dokončenie 2024 resp. 2025. III.etapa je s prípravou úplne na začiatku, s ohľadom na nejasnosti pokračovania trasy do Vizovíc v minulosti. Nasledujúce štyri úseky po štátne hranice sú v stave spracovania dopravného modelu a pokračujú do procesu EIA, čo zodpovedá stavu prípravy našej R6. Záver teda je, že 28,3km tejto diaľnice je v stave rozostavania resp. pokročilého stupňa prípravy a 31,3km je na začiatku prípravy. Nie je teda pravda že sa "nestavia" a "nepripravuje" ale pripravuje sa a stavia lenže tak ako všetky ostatné líniové stavby v ČR, teda s obrovskými prieťahmi a problémami v súvislosti s "košatou" legislatívou.

Pokiaľ ide o Váš odhad dokončenia v roku 2040, nuž všetci vieme že sa jedná tak tak trochu o veštenie z čarovnej gule. Faktom je, že ŘSD dnes predpokladá dokončenie D49 po štátne hranice v roku 2030, NDS predpokladá dokončenie R6 po štátne hranice v roku 2029. Či sú tieto dnešné predpoklady reálne alebo nie, o tom nemá žiadny význam diskutovať, platí 100 ľudí 100 názorov.

Pokiaľ ide o významnosť resp. nevýznamnosť tohto tzv. Považského prepojenia, to je už vec osobného názoru každého človeka a nemá význam sa o tom hádať. Faktom ale je, že diaľničné prepojenie Čiech a Slovenska "niekde" v tomto širokom koridore je dlhodobo súčasťou plánov výstavby, kedy prvé myšlienky v tomto smere badať ešte v Baťovom návrhu diaľnic. Tieto myšlienky v podstate plynule prešli aj do socialistických plánov, kedy sa uvažovalo o trase vtedajšej D1 okrem iného aj o užšom koridore Brno - Uherské Hradiště - Trenčín (a ďalej cez Žilinu a Poprad do Košic a ďalej na hranice vtedajšieho ZSSR). Do roku 1989 sa však o definitívnej trase nepodarilo rozhodnúť a tak sa táto trasa na rozdiel od iných trás aj v Čechách aj na Slovensku "nepreliala" do jednotlivých štátnych koncepcií. Po roku 1989 resp. 1993 bolo jasné že česi v koridore cesty I/50 (ktorý bol povedzme vážnym kandidátom) diaľnicu stavať nechcú (náklady, ekológia, protesty) a vydali sa tam cestou obchvatov (napr. novšie Bánov, Uherské Hradiště alebo staršie ako Slavkov, Buchlovice...). V medzičase do koncepcie ešte vstúpili koridory TEN-T a v roku 2004 podpísali ČR a SR dohodu o prepojeni rýchlostných ciest R49 a R6, čím trasa Považského prepojenia fakticky po takmer 90 rokoch zastabilizovala v koridore Hulín (D1/CZ) - Zlín - Vizovice - Mestečko - Púchov (D1/SK).

Inak záverom mi nedá napísať drobnú poznámku k zmienke o "vládnom tlačení na (vlož cieľ)." Inak povedané, minister rozostavá, vláda zariadi z pozície moci, nejakým nariadením. Lenže ono je to také povedzme "karpatsko-demokratické" videnie. Za normálnych okolností má vláda vytvárať podmienky pre čo najhladšiu a najplynulejšiu realizáciu vládnych cieľov, samozrejme s ohľadom na všetky garantované (aj medzinárodne) práva fyzických a právnických osob. Považujem za mimoriadne trápne, že minister sa má osobne angažovať a pretláčať výstavbu nejakých úsekov (a potom sa tu budete do krvi vadiť, či to mali byť tie úseky alebo nejaké iné). Verte, že ak by sa minister venoval predovšetkým sfunkčneniu riadiacich procesov na ministerstve ale aj v NDS, ak by minister radšej pripravil príslušnú modernú stavebnú legislatívu, ak by pripravil nový zákon o NDS tak aby tam už konečne sedeli odborníci a nie politickí trafikanti tak by to výstavbe a jej urýchleniu pomohlo omnoho viac než lietanie vrtuľníkom na Višňové a drístanie o "vyhodení staviteľa" pred kamerami. Áno, bolo by omnoho menej drámy v televízií a v novinách ale aj výsesledky by boli o niečom úplne inom.

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2019 11:44
od rastislav5
DrX napísal:NIe, zas zavadzas.
V com zavadzam? Pripojil som odkazy na posledne programove vyhlasenie vlady a zakon 169/2018. To je zavadzanie?