Stránka 4 z 5

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 10:30
od Vlados
ak by si chcel zvýšiť výnos z OA len 10 násobne, aby bolo dostatok peňazí na splátky PPPčok, tak niektorí vodiči by musel platiť aj 50 násobne viac ako doteraz, čo vidím ako spoločensky neakceptovateľné, takže 10 násobný vynos nebude a bude sa intenzívne jazdiť po paralelných cestách. Keďže 2/3 ceny PPP budú tvoriť úroky, tak táto časť by mala ísť zo štátneho rozpočtu a vodiči by mali splácať iba 1/3 :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 10:57
od devil
vynosy zo znamok su take ze aj ked vela aut ostane na paralelnych cestach, bude vynos z myta omnoho vyssi, uz len preto ze sa maju spoplatnit nielen PPP dialnice ale kvoli nim aj ostatne a preto je to nespravodlive, to je rozdiel medzi nasim pripadom a madarskom, tam bolo myto len na M5 a ludi uzivajucich ine dialnice to netrapilo.

najzaujimavejsie bude ked vsetky tie dialnice ktore mali prioritne riesit miestnu dopravu a obsluhovat uzemie budu hlavne uzivat ludia co si raz za cas zaplatia aj myto a vsetky tie zahranicne kamiony ktore budu musiet tadial ist. je preto spolocensky neprijatelne ho zavadzat v najblizsich rokoch.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 11:11
od Vlados
devil napísal:vynosy zo znamok su take ze aj ked vela aut ostane na paralelnych cestach, bude vynos z myta omnoho vyssi, uz len preto ze sa maju spoplatnit nielen PPP dialnice ale kvoli nim aj ostatne a preto je to nespravodlive, to je rozdiel medzi nasim pripadom a madarskom, tam bolo myto len na M5 a ludi uzivajucich ine dialnice to netrapilo.

najzaujimavejsie bude ked vsetky tie dialnice ktore mali prioritne riesit miestnu dopravu a obsluhovat uzemie budu hlavne uzivat ludia co si raz za cas zaplatia aj myto a vsetky tie zahranicne kamiony ktore budu musiet tadial ist. je preto spolocensky neprijatelne ho zavadzat v najblizsich rokoch.


Určite by sa mali spoplatniť všetky diaľnice, nielen PPP, aby cena bola nižšia za km a nerobiť cenové rozdiely medzi úsekmi, lebo alternatívnych D a RC trás nejako na výber nemáme (aby sme motivovali tranzit ísť tou ktorou trasou).

Preto doporučujem postupné zvyšovanie ceny mýta...

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 15:22
od devil
nizka cena adekvatna platom a poskytnutej sluzbe (kvalita a dlzka D/RC) je tazko predstavitelna, pokial chce stat na tom aj zarobit, ked udajne 5-6 centov/km v cenach spred par rokov a bez dph je uspora s ktorou sa pocita a stat pocital s verziou ze z nej necha uzivatelovi max. 1/2 alebo este mensiu cast. uz len z tohoto dovodu to nemozu byt niekedy v 2013 ziadne 3-4 centy/km. prakticky to nema zmysel zavadzat, stat sa po myte pre NA bude bez dalsieho dobreho zdroja na financovanie infrastruktury v dalsich rokoch a dostane zato 100 km D, teda zatazi ludi nezmyselnym poplatkom s nasledkom odlivu aut zo vsetkych D/RC.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 16:37
od Andrej
Mne by sa najviac pacil system ako v Rakusku + myto. Teda ponechat celosietovu dialnicnu znamku pre os. auta, hoc aj za 150-200 € (ked bude spojazdnena D1 BA-KE a R1, nebude to velka suma). Ostatni by platili za kazdy prejdeny usek dialnice myto. Tunelove useky (Visnove, Cebrat, D4, Branisko...) by boli spoplatnene aj pre vlastnikov znamky (so zlavou). Bolo by to najspravodlivejsie a s vysokymi vynosmi pre stat.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 19:37
od wizard112
Dialniciar napísal:Na cestách I. tr. budú platiť viac alebo nebudú smieť po nich jazdiť, ak tam nebudú mať zastávku, takže "dobrovoľne nasilu" prejdú na "lacnejšie", pohodlnejšie a rýchlejšie diaľnice a rýchlostné cesty. Už dnes sú viaceré cesty I. tr. spoplatnené pre kamióny.


A nie je to naopak? Lacnejšie cesty I. triedy a drahšie D? Alebo už neplatí nariadenie vlády 350/2007?

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2009 18:09
od Dialniciar
devil napísal:je preto spolocensky neprijatelne ho zavadzat v najblizsich rokoch.
navrhujem protest, možno si ťa konečne niekto všimne :wink: ... kamióny ho platia všade, kde je el. mýto a a osobné autá do 3,5t ho naozaj v najbližších rokoch - 2010, 2011 a 2012 platiť nebudú. :-) Tak čo vlastne žiadaš ? :roll:

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2009 09:02
od stanog
A sú už definitívne známe oficiálne sadzby pre nákladné vozidlá ktoré budú platiť od januára? Veľa dopravcov totiž uzatvára dopredu zmluvy na ďalší rok už na jeseň.
Inak tento systém by z technického hľadiska nemal mať problém akceptovať vyššie sadzby napr. v tuneli a naopak úsekové zľavy tam kde je znížený komfort jazdy napr. z dôvodu permanentného lievika alebo rekonštrukcie a s tým spojeným obmedzením.

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2009 09:24
od wizard112
stanog napísal:A sú už definitívne známe oficiálne sadzby pre nákladné vozidlá ktoré budú platiť od januára? Veľa dopravcov totiž uzatvára dopredu zmluvy na ďalší rok už na jeseň.


Samozrejme. Pritom je to rozpor s tým, čo spomínal Dialniciar (upozornil som na to o pár príspevkov vyššie, ale nereagoval). Tie sadzby sú v Nariadení vlády 350/2007 Z.z., závisia od celkovej hmotnosti, od emisnej kategórie motoru vozidla, od typu vozidla (bus/nákl. vozidlo), pri nákl. vozidlách aj od počtu náprav.

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2009 13:30
od racto
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=93915#93915

Diaľničné známky zatiaľ nezdražejú, mýto raz bude aj pre osobné autá

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2009 13:37
od aquila
inak keby sa dialnicne nalepky zdrazeli na 50 euro, tak nikto nemoze povedat nic.. aj tak ich mame docela lacne ..

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2009 15:37
od joe1024
To je pravda, len to je diskutabilne, ze ci za cenu jednej cesty BA-KE a spat dostanu ludia celorocnu znamku.

Mohli priebezne zvysovat cenu, co ja viem, o 7 EUR rocne (cca 200 SKK). Z nejakeho dovodu sa Fico nerozhybal, asi aby nevystrasil svoje ovecky...

Ved tisicku za dialnicnu uz davame ako dlho ? 5 rokov ?

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2009 15:43
od Koro
teraz pred volbami sa nic zvysovat nebude...

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2009 11:38
od Dialniciar
wizard112 napísal:
Dialniciar napísal:Na cestách I. tr. budú platiť viac alebo nebudú smieť po nich jazdiť, ak tam nebudú mať zastávku, takže "dobrovoľne nasilu" prejdú na "lacnejšie", pohodlnejšie a rýchlejšie diaľnice a rýchlostné cesty. Už dnes sú viaceré cesty I. tr. spoplatnené pre kamióny.


A nie je to naopak? Lacnejšie cesty I. triedy a drahšie D? Alebo už neplatí nariadenie vlády 350/2007?
Pre nákladné autá (nad 12t, kamióny) budú drahšie cesty I. triedy, aby boli prinútené ísť po D.

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2009 11:39
od Dialniciar
Samozrejme iba tam, kde bude k dispozícii D aj I. tr., ... takže napr. I/51 od TT a I/2 zdražejú.

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2009 16:44
od wizard112
Dialniciar napísal:
wizard112 napísal:
Dialniciar napísal:Na cestách I. tr. budú platiť viac alebo nebudú smieť po nich jazdiť, ak tam nebudú mať zastávku, takže "dobrovoľne nasilu" prejdú na "lacnejšie", pohodlnejšie a rýchlejšie diaľnice a rýchlostné cesty. Už dnes sú viaceré cesty I. tr. spoplatnené pre kamióny.


A nie je to naopak? Lacnejšie cesty I. triedy a drahšie D? Alebo už neplatí nariadenie vlády 350/2007?
Pre nákladné autá (nad 12t, kamióny) budú drahšie cesty I. triedy, aby boli prinútené ísť po D.


OK, aj keď o tom nikde nie je zmienka. Ale malo by to logiku.

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2009 10:34
od devil
osobné autá do 3,5t ho naozaj v najbližších rokoch - 2010, 2011 a 2012 platiť nebudú.


uplne by stacilo keby ho neplatili este aspon 10 rokov. ani okolite krajiny sa s nim neponahlaju.

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2009 10:54
od Dialniciar
devil napísal:
osobné autá do 3,5t ho naozaj v najbližších rokoch - 2010, 2011 a 2012 platiť nebudú.


uplne by stacilo keby ho neplatili este aspon 10 rokov. ani okolite krajiny sa s nim neponahlaju.
okolité krajiny sa neponáhľajú ani s € :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2009 09:44
od devil
http://www.ndsas.sk/monitoring-medii/12326s?prm3=20953

Chcem ale zdôrazniť, že samozrejme tento systém od 1. januára sa nebude týkať osobných vozidiel, ale len nákladných vozidiel s váhou nad 3,5 tony. To znamená, že vodiči osobných vozidiel si ešte musia počkať na tento systém nejaké tri-štyri, možno päť rokov, to závisí aj od usmernenia Európskej únie. Zatiaľ hovorím bude platiť pre nákladné vozidlá alebo vozidlá nad 3,5 tony."

spominalo sa tam aj ze je vela vyjazdov z D. minule som isiel trasu po PB ale schvalne po I/61. velmi otravny usek bol TN-PB takmer v kuse cez dediny a mesta, tam by som vyuzil D aj keby bolo myto, zato dlhy usek TT-PN-TN bol uplne v pohode, aut nebolo vela, kvalita vozovky nadpriemerna, sirka vyhovujuca, dedin malo, ziadne velke kopce. tam sa miestnym vyslovene nebude vyplacat pouzit D.

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2009 14:11
od Dialniciar
devil napísal:http://www.ndsas.sk/monitoring-medii/12326s?prm3=20953

Chcem ale zdôrazniť, že samozrejme tento systém od 1. januára sa nebude týkať osobných vozidiel, ale len nákladných vozidiel s váhou nad 3,5 tony. To znamená, že vodiči osobných vozidiel si ešte musia počkať na tento systém nejaké tri-štyri, možno päť rokov, to závisí aj od usmernenia Európskej únie. Zatiaľ hovorím bude platiť pre nákladné vozidlá alebo vozidlá nad 3,5 tony."

spominalo sa tam aj ze je vela vyjazdov z D. minule som isiel trasu po PB ale schvalne po I/61. velmi otravny usek bol TN-PB takmer v kuse cez dediny a mesta, tam by som vyuzil D aj keby bolo myto, zato dlhy usek TT-PN-TN bol uplne v pohode, aut nebolo vela, kvalita vozovky nadpriemerna, sirka vyhovujuca, dedin malo, ziadne velke kopce. tam sa miestnym vyslovene nebude vyplacat pouzit D.


Pre osobné autá do 3,5t to bude platiť až od 1.1.2013, ak vôbec, rok pred voľbami. :twisted:

ff

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 16:16
od spisino
naco by se mali platit myto malo tak ostat ked nemame ani poriadny usek dialnbic

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 16:23
od Dialniciar
200 km súvislej D1 BA-ZA ti bude málo ?
80 km súvislej D2 ti je tiež málo ?
200 km súvislej R1 TT-BB ti bude tiež málo ?

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 16:35
od duli
a este plus 80km suvislej D1 na severe

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 16:38
od Dialniciar
no neviem, či od 1.1.2013 bude aj toto splnené ...

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2010 16:43
od duli
to je splnene uz teraz ved od ivachnovej po janovce. a pri troche ststia a rychlej vystavbe by to v roku 2013 mohol byt usek od ivachnovej po presov. ale to je hudba buducnosti