Jaké sazby mýtného byste preferovali?

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

Jaké sazby mýtného byste preferovali?

Aby mýto dalo co nejvyšší výnos.
7
37%
Aby mýto co nejlépe regulovalo dopravu.
10
53%
Spíše symbolické.
2
11%
 
Celkový počet hlasov : 19

Odoslaťod joe1024 » 24. Aug 2009 17:59

Dialniciar napísal:a ty joe: ty už dlho tu máš názory od podraďovania cez ďalšie veci, že si dosť protirečíš - na jednej strane v HR ti problém nerobí nič, na druhej strane tu ti to vadiť bude až moc
Tak moment :) Pri podradovani si neprotirecim, tam mam vcelku vyhraneny nazor, ze kvoli otackam mojho (nech to zas niekto nextrapoluje na vsetky ostatne znacky a modely) motora nejazdim presne 50tkou, ale cca 62 a za tym si stojim - pod si sadnut ku mne do auta, chod 50tkou a pochopis o com som hovoril. Ale to je tu uplne OT.

Ad HR : Ja som azda tvrdil, ze do HR chodim kazdy mesiac ? Isteze raz do roka tu sumu clovek v pohode strpi, lebo to zarata do nakladov na dovolenku.

Ale kazdy mesiac platit taku sumu je, myslim si, o niecom uplne inom.

Inak, mne osobne, ako som pisal uz vyssie, to vlastne ani vadit nebude - ja dochadzam z par km vzdialeneho sidliska, ale tipol by som, ze desiatky tisic motoristov to vcelku nasrdi :twisted:

K tej sume za 1 km, tiez som uz viackrat videl spomenutu sumu okolo tych 2.4 SKK za 1 km. Dufajme, ze mas pravdu, a bude to "len" 1 SKK. Ale dokym to naozaj neschvalia, tak tu mozme len spekulovat.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2009 18:05

joe1024 napísal:K tej sume za 1 km, tiez som uz viackrat videl spomenutu sumu okolo tych 2.4 SKK za 1 km. Dufajme, ze mas pravdu, a bude to "len" 1 SKK. Ale dokym to naozaj neschvalia, tak tu mozme len spekulovat.
joe1024, verejne Ťa vyzývam, aby si tu jasne uviedol ZDROJ faktu, že pre osobné autá do 3,5t má byť mýto 2,4 SKK na 1 km. :idea: :idea: :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 25. Aug 2009 07:51

Zdroj nemam, ten link som uz zahodil, s tym ze sa asi jedna o zly vtip.

Ale ako pozeram, nemam sam tento dojem. S najvyssou pravdepodobnostou, mas tu ty najpresnejsie informacie. Takze, ak hovoris, ze to bude 1 SKK, takze mozme len dufat, ze ti, co ti o tom hovorili, tak aj spravia pri navrhu zakona.

Pozri, teraz mozme len spekulovat. Mame kolko - 3-4 roky kym to vstupi do platnosti. Dovtedy tu este vela podobnych threadov bude bujniet :-)

Ale nemozes sa tomu cudovat. Vzdy, ked tato vlada siahne ludom do penazeniek, tak sa da ocakavat, ze lud nebude velebit svojho vodcu ;-)

Ono je lahke povedat - lala, aj v EU maju take ceny, tak neknucte. Len kolko beznych zamestnancov na SK ma prijem, ktory je priemerom EU ?


BTW, aj ked to bude "len" ta 1 SKK za 1 km - pytal som sa prave kolegov z PO, ci by dali mesacne 1.300 SKK za to, ze pojdu do KE po dialnici, az bude myto. Najprv si poklopkali na celo, a ked som povedal, ze druha moznost je, ze to bude do cca 2,0 - 2,4 SKK za 1 km tak sa len zarehlili, ze len uplny kreten by dal mesacne 3.000 SKK za to ze pojde tych 30 km po dialnici.

No ved uvidime, roky zbehnu rychlo.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod devil » 25. Aug 2009 07:58

Tusis kolko ludi realne ma na SK plat vyssi ako 43.000 SKK ?


[url=https://lt.justice.gov.sk/(S(j1jbjyfaf2s4nqbcb04plc2n))/Document/AttachmentProvider.aspx?&instEID=87&attEID=10990&docEID=61231&matEID=1559&langEID=1&tStamp=20090529133227187&AspxAutoDetectCookieSupport=1]menej ako 10 %
[/url] (tab. 11) a 63 % zaraba menej ako priemernu mzdu. aj nizsie myto je velky zasah nieto este vysoke.

Aj pri myte plati, ze sa nejazdi len medzi BA a KE. Pri stanoveni sadzby myta treba mysliet hlavne na tych, co jazdia denne na mensie vzdialenosti, lebo prave ti tvoria najvacsiu cast premavky...


mozu chodit ako doteraz, v ciest popri D/RC zmiznu nakladiaky takze budu aj bezpecnejsie, ani narast motorizacie nefetisizujme, vacsina uzemia nikdy nebude mat take intenzity ako hlavne tahy zapadnej europy lebo na to nema pocet a hustotu obyvatelov. myto pred 2020 je dobre akurat nato aby stat dokazal zaplatit splatky za par desiatok km predrazenych D, to potom je stale vyhodnejsie ist par minut denne navyse po beznych cestach, npr. vyuzivat D/RC len tam kde na subeznej ceste je npr. nejaka bodova zavada a potom zist dole z dialnice.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Tomas PO » 25. Aug 2009 08:29

devil napísal:mozu chodit ako doteraz, v ciest popri D/RC zmiznu nakladiaky takze budu aj bezpecnejsie, ani narast motorizacie nefetisizujme, vacsina uzemia nikdy nebude mat take intenzity ako hlavne tahy zapadnej europy lebo na to nema pocet a hustotu obyvatelov. myto pred 2020 je dobre akurat nato aby stat dokazal zaplatit splatky za par desiatok km predrazenych D, to potom je stale vyhodnejsie ist par minut denne navyse po beznych cestach, npr. vyuzivat D/RC len tam kde na subeznej ceste je npr. nejaka bodova zavada a potom zist dole z dialnice.

Len ci chceme, aby sa tranzit aosobnych automobilov hmedzi PO a KE presunul do dedin...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod stanog » 25. Aug 2009 08:58

Dalsia vec je ze vlada kedze nevie dostat investorov do chudobnych regionov mala by podporovat mobilitu pracovnej sily. No neviem ako by mobilita fungovala keby robotnik za to ze musi dochadzat za pracou z PO do BA na tyzdnovky mesacne minul na dialnicu 100€ pri cistej mzde 400€. A to este nepocitam dalsich 150€ na benzin. Aj keby cestovali styria v tom aute je to nezanedbatelna polozkana osobu. Rovnako take dochadzanie BA-NR čo denne realizuje dost vela ludi by vyslo na jedno auto mesacne 120€.
A k tým talafatkám o tom čo tu niektorí tlačia neustále do hlavy že intenźity už neporastú existuje na webe ministerstva dopravy štúdia že za 15 rokov počet automobilov v SR narastie o viac ako 30%. O tom že to nie je nereálne svedčí aj veľký nepomer medzi počtom vodičských preukazov v obehu ktorý je o desiatky % vyšší ako počet registrovaných automobilov. Vo vyspelých ekonomikách je počet registrovaných automobilov zvyčajne vyšší oproti počtu vydaných vodičských oprávnení.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 25. Aug 2009 09:12

Vy opisujete Slovensko tak, že ako keby tu každý jazdil autom. A to ste dosť vedľa. Nuž teda koľko tých dôchodcov jazdí denne autom po diaľničnej sieti ? Koľko robotníkov, ktorí prichádzajú do PSA, VW, KIA, Delphi, INA, U.S. Steel, Slovnaft, ... skutočne jazdia autom denno-denne ? Pokiaľ viem, tak drtivá väčšina buď cestuje autobusom alebo býva na robotníckej ubytovni. Mýtne zasiahne strednú triedu v zmysle pracujúcich - takže ak pôjde rodinka na nákup do big marketu tak možno nepôjde po diaľnici, ale po paralelnej ceste. Napokon tu na Záhorí tomu tak aj je - väčšina ľudí nemá diaľ. nálepku, lebo po D2 nejazdí. ... takže tu zásadný úbytok nebude. A že nastane úbytok na D1 pri BA ? ... Na to môžem povedať, že to bude len a len dobre, lebo sa aspoň oddiali nutnosť rozširovať na 4+4 alebo stavať ďalšie D/R. ... Iná vec by sa mala kritizovať a to sú ceny pohonných látok, ktoré sú tu neprimerane vysoké !!!!!!!!!!!!!!!!!
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Aug 2009 09:15

A teraz taký príklad z praxe: D1 Prístavný most predstavte si, že by bol spoplatnený. Keď necháme hoci len 100.000 osobných áut a hoci len 200x v roku tam a naspäť - tak je to suma za rok 4 mil. SKK. Samozrejme, že ak by sme to zreálnili aj s kamiónmi, aj s reálnymi intenzitami + ostatných 165 dní, vyjde nám niekoľkonásobná suma. Ale stále je to suma, ktorá ledva stačí na ročné náklady na opravy a údržbu tohoto mostu. ... A je ten most spoplatnený ? :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Aug 2009 10:20

Sadzba 2,4 SKK na 1 km má byť pre dodávky; neviem či spoločná sadzba pre viaceré hmotnosti.

Sadzba pre osobné autá do 3,5t má byť v rozsahu 0,4-1 SKK na 1 km, s tým, že 1 SKK bude platiť pre úseky, ktoré stoja viac ako 500 mil. SKK na 1 km. Je v tom samozrejme nespravodlivosť, lebo D1 sa stavia na plný profil a napr. R2 na 1/2 profil a vzhľadom na luxusné vybavenie na R1 ani táto nesplní na väčšine novopostavenej trasy túto kategóriu.

Sadzba pre motorky má byť do 0,5 SKK na 1 km.

Je to verejne nedostupný materiál (nie však tajný :-) )z r. 2007, na návrh z r. 2005, pričom sa má prerátať v prípade zavedenie € podľa schváleného konverzného kurzu. Mýto pre os. autá do 3,5t sa má orientačne zaviesť v r. 2013. (súvisí s dostavbou D1 po KE, s rozostavanosťou na D3 a R3 a s dostavbou R1).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 25. Aug 2009 10:25

Dialniciar napísal:Na to môžem povedať, že to bude len a len dobre, lebo sa aspoň oddiali nutnosť rozširovať na 4+4 alebo stavať ďalšie D/R. ... Iná vec by sa mala kritizovať a to sú ceny pohonných látok, ktoré sú tu neprimerane vysoké !!!!!!!!!!!!!!!!!


Keď sa zavádzala vysoká spotrebná daň na pohonné hmoty vláda tvrdila že tieto peniaze budú slúžiť na výstavbu a opravy ciest a diaľnic. Problém je že to tak nie je ani teraz a nebolo ani za Dzurindu. Z motoristov si štát robí dojnú kravu. Väčší problém ale je že občanom tento štát nedáva inú možnosť len jazdiť autami. Ano, zatiaľ ešte dosť veľa robotníkov jazdí busom alebo vlakom, ale keď sa ich opýtaš zistíš že takmer všetci ak by sa dalo by chodilo autom. A úbytok cestujúcich vo verejnej doprave narastá každý rok. Vláda si predsavzala že bude podporovať diaľničnú a cestnú dopravu - dobre, ale musí byť aj finančne únosná. V 21. storočí nebudú Slováci donekonečna ochotní cestovať či už za prácou alebo inde priemernou rýchlosťou 60 km /h čo je ešte z tých lepších prípadov verejnej dopravy. Ja sám som veľkým zástancom verejnej dopravy, osobne by som najradšej chodil všade vlakom. Lenže ak sa trebárs do BB rozhodnem ísť 200 km za klientom vlakom cesta tam 4 hod, cesta späť tiež a pracovný deň za nami. Alke o tom sme tu už veľa popísali že chýba tejto republike dopravná politiky ktorá by brala do úvahy dopyt, možnosti, priority a ciele v jednom kontexte a bola aj záväzná pre jednotlivé zložky.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 25. Aug 2009 11:16

Áno, správny a spravodlivý model by bol, že ak príjmy z PHM sú okolo 20 mld. SKK, mali by tieto zdroje ísť v pomere 80% pre NDS a 20% pre SSC a úplne inak by tu vyzeral stav cestnej infraštruktúry. Úvahy, že ak aby sa dalo, tak by jazdili autom sú úvahy neopodstatnené - ja som presvedčený, že Slovensko nechce byť štátom ako Benelux/USA, kde motorizácia prevyšuje výkonnosť cestnej siete a kde je neustále vyššia potreba pridávať zdroje na údržbu a opravy cestnej siete. Tam sa totiž tieto štáty dopracovali ... a hlavne sa nedá, aby chodili autom, lebo na to nemajú. To ale nesúvisí s tým, či budú potom jazdiť po diaľnici. Ak by sa nezaviedlo mýto pre os. autá, známky by stáli 5000 až 10 000 SKK ročne. A kto by si takúto kúpil ? Okrem firiem (+obch. zástupcov) a horných 10 tis. asi nikto a zrazu by všetci boli spokojní s mýtom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Aug 2009 11:20

Ale aj na ten "prídel" z PHM by sa musel vytvoriť nejaký fond. Mečiar mal fond s názvom "Cestný fond", ale Dzurinda sa na neho v 1998-1999 ulakomil, lebo v ňom boli 2,1 mld. SKK. Taký fond má svoj význam a nemusí ísť len o cestný, viď v ČR: SFDI. Jednoducho existuje povinnosť odvádzať do neho dané podiely z výberu PHM, ide tam mýto+nálepky, idú tam príslušné eurofondy, idú tam príšlušné ďalšie zdroje zo ŠR. A jediná úloha vlády potom je, aby podľa dopravnej politiky zabezpečovala financie do fondu - potom existuje kontinuita. A nie ten štýl, že v 1995-1998 sa stavia podľa modelu 1, v 1999-2002 podľa modelu 2, v 2003-2006 podľa modelu 3 a v 2007-2010 podľa modelu 4. ... :-(
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 25. Aug 2009 13:06

Presne tak na to narážam každá vláda si robí po svojom čo je pre funkčnú (nie teoretickú a vždy inú) dopravnú politiku ktorej zložkou je aj financovanie neúnosné.

Najskôr by sme si teda mali ujasniť či chceme ísť po vzore Beneluxu a posadiť všetkých do aut - v tom prípade treba zdroje do mohutnej cestnej a diaľničnej siete a už teraz ju dimenzovať na taký stav aký je dnes v týchto krajinách

alebo treba prijať systém že nosnou dopravou u nás bude železnica - v tom prípade liať peniaze nielen do koridoru súbežného s diaľnicou ale posilniť všetky hlavné žel. trate na vysoké rýchlosti aj na úkor diaľnic a RC a vymyslieť a zrealizovať pohodlný prístup obyvateľstva k železnici a nadväzné miestne spoje

Alebo budú nosnou dopravou autobusy (čo ale s nákladnou) a tie potrebujú rapídne vylepšiť cesty I. II. a III. triedy (po diaľnici aj tak môžu najviac 100) a vyriešiť ich preferencie v rámci ciest a tiež nadväznú dopravu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 25. Aug 2009 13:09

"Najskôr by sme si teda mali ujasniť či chceme ísť po vzore Beneluxu a posadiť všetkých do aut - v tom prípade treba zdroje do mohutnej cestnej a diaľničnej siete a už teraz ju dimenzovať na taký stav aký je dnes v týchto krajinách" ... ak by aj toto SVK chcelo, je zbytočné to tak dimenzovať, lebo Slováci majú problém vymeniť si novšie auto za staré a vôbec si kúpiť nové.

"alebo treba prijať systém že nosnou dopravou u nás bude železnica" ... ani to nie je potrebné, len by sa mal dosiahnuť stav, že existujúce trate budú vyťažené na min. 80% a že nebudú niektoré osobné vlaky poloprázdne :-)

Čo sa týka autobusov - podľa mňa je diaľkových a prímestských spojov dosť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 25. Aug 2009 13:32

Autobusy - prímestské preplnené bez klímy veľmi pomalá MPR - BRrr ak nemusím nejdem
VLAKY - ty by si chodil vlakom keby ti k nemu prípoj z domu išiel tak že odísť z domu musíš hodinu pred odchodom vlaku? ĎAlšia vec je rýchlosť ktorá je okrem JZ Slovenska cca 40 km/h - rýchlejší je bicykel. Teda pre veľkú časť slovenska je vlak momentálne skôr na víkendové prevezenie detí nehovoriac o vagónoch a pohodlí a čistote

AUTA - dnes nie je problem kúpiť ojazdené auto za 1000 EUR, na cesty do roboty a z roboty... skôr mať na benzín. Nepodceňoval by som Slovákov - po autách túžia a nemusia byť nové. Veľa známich a kolegov chodí v BA do roboty autom hoci v ňom sedia pol hodinu tam a späť, na 5 km spália liter benzínu, potom nevedia nájsť parkovisko.... a aj tak chodia. To ja som v tomto smere vo firme rebel lebo po BA-1 chodím zásadne s MHD alebo taxíkom
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 25. Aug 2009 13:40

stanog: to, o čom ty snívaš a čo ty si predstavuješ, to ti ja neberiem, ale obávam sa, že sa toho nedožiješ. Ak by aj SVK upustilo od modelu D/RC a chcelo by moderné železnice, tak potrebuješ min. 500 mld. SKK a to by skončilo na tom, na čom dnes aj D/RC

Ja len tvrdím, že busov na diaľku je dosť. Robotníkov do firiem vozia firemné busy. Dôchodcovia nejazdia. Mýto nebude 4 SKK na 1 km, ale max. 1 km a nebude to dnes, ale v r. 2013 a kto na to nebude mať - nebude jazdiť po D, resp. bude jazdiť len po niektorých úsekoch.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 25. Aug 2009 14:33

moznoze ten material nie je az tak verejne nedostupny. v case ked sa myto vypocitavalo sa vychadzalo z mnohych socio-ekonomickych faktov, skoro vsetky sa menia, zohladnila sa aj uspora, tj. kolko z uspor sa necha vo vrecku platitela myta, skoro 80% pre OA bola uspora casu, cize jednoznacne na kratke trasy s dobrymi paralelnymi cestami je uspora najmensia a teda najviac aut ostane na paralelnej ceste. zase je rozdiel BA-TT a ZA-MT - je kratsia trasa a ci ide auto 70 alebo 100 je rozdiel do 5 minut. najhorsie dopadne vrstva ktora cestuje casto a daleko, ale zle dopadne aj miestna doprava...vyhovovat to bude obcasnym uzivatelom D/RC....ako ked so raz do roka si kazdy zaplati chorvatske myto.

nepocitalo sa so spoplatnenim usekov cez mesta, co je vypadok prijmov. nevieme ake budu ceny PHM ci inflacia a nebrala sa do uvahy ani dph, takze 0,033 € je tiez moznost, ale to bola aj studii ta najspodnejsia hranica, ktora bola realna akurat v case tychto studii. aj pri nej sa naklady na auto zvysia o desiatky €/mesacne a pri tej vyssej okolo 100 € na bezne chodenie do prace a skol, samozrejme diferenciacia poplatkov je spravodliva lebo vsak komfort na R11,5 nie je komfort D26,5.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 25. Aug 2009 16:03

Tomas PO napísal:
devil napísal:mozu chodit ako doteraz, v ciest popri D/RC zmiznu nakladiaky takze budu aj bezpecnejsie, ani narast motorizacie nefetisizujme, vacsina uzemia nikdy nebude mat take intenzity ako hlavne tahy zapadnej europy lebo na to nema pocet a hustotu obyvatelov. myto pred 2020 je dobre akurat nato aby stat dokazal zaplatit splatky za par desiatok km predrazenych D, to potom je stale vyhodnejsie ist par minut denne navyse po beznych cestach, npr. vyuzivat D/RC len tam kde na subeznej ceste je npr. nejaka bodova zavada a potom zist dole z dialnice.

Len ci chceme, aby sa tranzit aosobnych automobilov hmedzi PO a KE presunul do dedin...


Pre stat je najvyhodnejsie udrziavat paralelne cesty v dezolatnom stave, aby ich ludia nevyuzivali a platili za dialnicu :) Aj ked PO-KE je trochu zly priklad, na 20km je 8 dedin a naozaj si neviem predstavit niekoho, kto by bol ochotny tadial denno denne dochadzat do prace. Kedze nemam rocnu nalepku tak tadial obcas jazdim - cca raz mesacne - ale aj pri takejto frekvencii mi to strasne lezie na nervy. Ina vec su useky ako NR-ZM, alebo ZA-MT, ktore su mimo obci... pokial niekto vo svojich modeloch pocita, ze sa tam presunie 80% dopravy na dialnicu, je na velkom omyle
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2009 23:01

i15 napísal:Pre stat je najvyhodnejsie udrziavat paralelne cesty v dezolatnom stave, aby ich ludia nevyuzivali a platili za dialnicu :)


Toto je fakt pravda a možno takto naplnia diaľnice a príjmy z mýta :evil:
Ja by som preferoval začať na 1 cente za 1 km a každý rok zdvihol sadzbu o 0,5 centu a takto to robiť 10 až 15 rokov. Ľudia na Slovensku sú zvyknutí, že verejné veci boli zadarmo (a nielen tie), tak im je potrebné nechať dostatočne dlhý čas aby sa postupne aklimatizovali. Určite nie je žiadúce, aby zavedením mýta zostali prázdne diaľnice, za ktoré budeme platiť veľké splátky, za mýto budeme platiť relatívne veľké splátky a popri tom by dramaticky stúpla nehodovosť na cestách (člena EU).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod stanog » 26. Aug 2009 07:24

devil napísal: v case ked sa myto vypocitavalo sa vychadzalo z mnohych socio-ekonomickych faktov, skoro vsetky sa menia, zohladnila sa aj uspora, tj. kolko z uspor sa necha vo vrecku platitela myta, skoro 80% pre OA bola uspora casu, cize jednoznacne na kratke trasy s dobrymi paralelnymi cestami je uspora najmensia


Práve na toto som narážal keď som po čase opäť rozvíril túto tému. Výšku mýta som po internete nachádzal od 1 SKK/km vyššie (keď som tu v niektorej sekcii pred rokmi navrhol 0,5 SKK/km bol som vysmiaty) tak som ostal pri odhade 2 SKK, ale ak sa naplní čo tvrdí Dialniciar budem len rád. Teda v súvislosti s akoukoľvek výškou mýta mi ide o to, že síce krátke úseky max. 200 km súvisle BA-ZA a BA-BB aj to pri v tom čase rozširovanej D1 BA-TT budú hotové ale spoplatnenie sa bude týkať aj úsekov ktoré určite ani v 2012 dostavané nebudú v lepšom prípade budú vo výstavbe. TEda ide mi o to či považujete v takomto stave zavedenie mýta za dobrý nápad lebo úsporu na čase skutočne málokto pocíti (azda niekto na trase PN-ZA alebo Sereď -BB.
Bola tu použitá veta že ľudia si zvykli že čo je verejné je zadarmo, zadarmo to ale nie je, platíme dosť vysoké dane predsa a navyše princíp platenia za čokoľvek v kapitalizme odráža trhovú zásadu výška platby musí byť úmerná výške pridanej hodnoty. A tá bude v roku 2012 či 2013 na väčšine Slovenska otázna. Podľa mňa sa Chomove vyjadrenie "aj rozkopaná diaľnica je diaľnicou" nehodí.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod devil » 26. Aug 2009 08:19

Ja by som preferoval začať na 1 cente za 1 km a každý rok zdvihol sadzbu o 0,5 centu a takto to robiť 10 až 15 rokov.


stat si nemoze dovolit aby nemal z myta v prvych rokoch prakticky ziadny vynos, a prakticky celu usporu auta nechal motoristovi, to potom nema zmysel myto zavadzat. tiez potrebuje splacat samotny system myta mozno aj PPP. myto nie je od toho ze teraz ho ideme vyberat lebo nas to tak tesi ale ze stat zufalo potrebuje peniaze, tak bud bude myto alebo pocka s megatunelmi na severe.

Ina vec su useky ako NR-ZM, alebo ZA-MT, ktore su mimo obci... pokial niekto vo svojich modeloch pocita, ze sa tam presunie 80% dopravy na dialnicu, je na velkom omyle


to plati na vacsine usekov D, paralelne cesty su snad v lepsom stave ako cesty kde nie su D, nerozbijaju ich kamiony a nebudu ani neskor, PO-KE je jeden z mala kde by sa mozno oplatilo platit myto, ale vacsina ciest okresnymi mestami je lepsia, npr. minule som isiel TT-PN a bol som spokojny. uz ani netreba zvlast pripominat ze cela ZA-RK bude jedna z najlepsich paralelnych ciest.... komplet I/2 pri D2 ani nehovorim. na R-ke je to skor naopak, NR-ZM a ZV-BB su OK, ale TT-NR, benadik-ZV su paralelne cesty na urovni III. tr., a R11,5 okolo bodovych zavad na dalsich R-kach by sa tiez oplatilo vyuzivat aj s poplatkom.

inac vo fotogalerii "makov-janovce" sa konstatuje ze za svitom vacsina aut neodbaca na dialnicu ale ide do PP po starej ceste.....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2009 09:25

devil napísal:
Ja by som preferoval začať na 1 cente za 1 km a každý rok zdvihol sadzbu o 0,5 centu a takto to robiť 10 až 15 rokov.

stat si nemoze dovolit aby nemal z myta v prvych rokoch prakticky ziadny vynos, a prakticky celu usporu auta nechal motoristovi, to potom nema zmysel myto zavadzat. tiez potrebuje splacat samotny system myta mozno aj PPP. myto nie je od toho ze teraz ho ideme vyberat lebo nas to tak tesi ale ze stat zufalo potrebuje peniaze, tak bud bude myto alebo pocka s megatunelmi na severe.


Výnos bude primárne z kamiónov a neskôr z vozidiel nad 3,5t. Ak štát zúfalo potrebuje peniaze, tak prečo už 5 rokov nezvyšoval ceny známok pre OA :?: :!: aha, chce robiť charitu...
Ja by som ročné známky zvyšoval o 10-15% ročne a mesačné + dvojtýžňové nechal bez zmeny prípadne max. +5%. Ak potrebuješ jazdiť občas, napr. na dovolenku, nemusíš hneď kupovať ročnú známku.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod stanog » 26. Aug 2009 10:03

Fico nezvyšoval lebo pre 90% vodičov sa komfort ani rýchlosť nijako nezmenili keďže sieť nie je za tie roky o nič súvislejšia ako bola. A tie krátke úseky od nikiaľ nikam sú v celkovom efekte bezvýznamné. Čo na nich získaš stratíš v kolóne na konci.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod devil » 26. Aug 2009 10:16

vynos z kamionov je uz vopred minuty na splatky 2. PPP. vynos zo zvysenia ceny znamok su miliony a myto pre OA su stovky milionov €, to by som neporovnaval. okrem toho si nds zobrala uver, a vynos zo znamok v tychto cenach jej stacil ako rucenie.

kazdorocne zvysovanie cien aj 10-15 % je u nas velmi citliva zalezitost. ani myto pre OA by este dlho nemuselo byt, ale ak bude treba zohnat dalsich 300-400 mil. € na splatky tak bude nutne so vsetkymi nasledkami.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Tomas PO » 26. Aug 2009 10:26

devil napísal:
inac vo fotogalerii "makov-janovce" sa konstatuje ze za svitom vacsina aut neodbaca na dialnicu ale ide do PP po starej ceste.....

To je pravda, medzi Svitom a PP su velka intenzity. Neviem, odkial kam, ale proste su. Dalsia vec je, ze dost vodicom sa nechce odbacat na dialnicu za Svitom, prechadzat semaforom, krutit sa a potom ist v jednom profile. Ked sa dokonci Borik, bude to ine.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.