Stránka 1 z 7

Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2005 01:07
od aquila
mno zatial som len nasiel ze rakusko len za minuly rok (teda vlastne pilotny) zarobilo na mytnom v prepocte skoro 30 mld skk, co je myslim docela dost :)

skusim najist nejake presnejsie cisla porovnania etc

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2005 07:28
od devil
V AUT sa zarobit na mytnom da. Oni maju vela km, a mozu si dovolit vyssie poplatky, ktore by u nas vyprazdnili aj tie D ktore su.

Mýtny systém na Slovensku bude náročný.

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2005 22:22
od Diaľničiar
Pretože SR má malú diaľničnú sieť, s nízkou hustotou, budú sa musieť spoplatniť aj cesty I.triedy. Ale ja osobne preferujem hlavne spoplatnenie pre kamióny, povedzme 50 000sk/1rok a pre osobné autá 2 000sk/1 rok. Myslím si, že by to bolo spravodlivé a tie kamióny by sa časom mohli ešte aj zdvihnúť.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 14:38
od devil
Ale ja osobne preferujem hlavne spoplatnenie pre kamióny, povedzme 50 000sk/1rok a pre osobné autá 2 000sk/1 rok.


To s tymi osobnymi autami nemozete mysliet vazne :!: :?: A podla mna to nema realnu sancu prejst. Kolko ludi jazdi po vsetkych I. triedach a kolko po D....

Myslím to vážne, ale až od r. 2008.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 14:45
od Diaľničiar
devil napísal:
Ale ja osobne preferujem hlavne spoplatnenie pre kamióny, povedzme 50 000sk/1rok a pre osobné autá 2 000sk/1 rok.


To s tymi osobnymi autami nemozete mysliet vazne :!: :?: A podla mna to nema realnu sancu prejst. Kolko ludi jazdi po vsetkych I. triedach a kolko po D....



Až od r. 2008, dokedy pribudne aj adekvátne veľa km a táto suma už nie je až tak ďaleko, ja sviem, že návrh na ďalší rok je 1500-1800sk pre autá do 3,5t.

A naviac, aby ste vedeli ako ja som informovaný.

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 14:51
od Diaľničiar
Bol som informovaný, že tento rok, t.j. r. 2005 bude stáť pre autá do 3,5t 1000sk a sami vidíte koľko to je, a to sa mi zdalo ako maximum. Ja osobne som ochotný (a schopný) dať aj 5000sk, ale ako človek, ktorý žije v tomto štáte by som sa zastavil na sume 1500sk až do r. 2008, potom by som to zdvihol na 1750sk, v r. 2009 by som to nechal tak a v r. 2010 by som to zdvihol na 2000sk a nechal by som to až pokým sa nedostavia celá D1. A s tým aj mnohé úseky D3, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a možno aj R7.

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2005 11:42
od aquila

Re: pre kamióny, povedzme 50 000sk/1rok a pre osobné autá 2

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2005 10:00
od Hosť
Prosím Ťa, v čom si guru? Vieš podľa čoho sa stanovuje výška poplatku? Naštuduj si 199/62/EC a COM 448. Ekonomické náklady vychádzajú v SR 6,5 - 7,7 SK/km diaľnice a na jednotke 2 - 2,3 Sk/km (podľa hmotnosti od 3,5t - 42 ton). Nákladné vozidlá najazdia ročne doma cca 30 000 km, to je 1,70 Sk/km. To máme v štátnej pokladni zlatého somára, ktorý to doplatí za nich? Alebo stále sa bude platiť z daní? Veď nech platí ten, kto jazdí, nie?
Nechcem Ťa znechutiť ale rozváž si čo napíšeš, keď si už guru :O).
Ahoj

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2005 10:34
od JG
Ani ja som nesuhlasil s viacerymi Dialniciarovymi nazormi, ale na druhej strane treba brat do uvahy, ze z kazdeho litra benzinu ci nafty ide statu cez spotrebne dane 14 - 18 Sk/liter a k tomu este DPH cca 5 Sk/liter. Teda pri spotrebe 20 litrov/100km ide zhruba o 4 Sk/km, dalej cestna dan pre kamiony sa pohybuje v rozmedzi od 20 tis - 60 tis.Sk/rok. Dialnicna nalepka pre vozidla s celkovou hmotnostou nad 12 ton je 15 000 Sk. Takze ak kamion najazdi po Slovensku 30 000 km/rok, ako uvadzate, tak zaplati statu minimalne 5 Sk/km. Pri vyssej spotrebe a vyssej celkovej hmotnosti je to este viac.

z kazdeho litra benzinu

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2005 08:57
od amatér
.. ci nafty ide statu cez spotrebne dane 14 - 18 Sk/liter a k tomu este DPH cca 5 Sk/liter.
Áno, ale je v tom aj cena za znečistenie ovzdušia (nie síce veľká) a ostatok zhltne štát. Tak ako v cigaretách. A s Miklošom sa ťažko dohodneš.

...cestna dan pre kamiony sa pohybuje v rozmedzi od 20 tis - 60 tis.Sk/rok.
To je chyba systému, ktorá sa má napraviť: je to daň za vlastníctvo a nie za výkon, teda musí sa zrušiť. O nálepke ani nehovorím. V konečnon stave zostane jediná platba: výkonové mýto, v tom bude všetko (aj náklady na dopravné nehody). A hovorí sa aj o stratách času v zápchach, ale tie spôsobujú osobné automobily, tých je 90 percent. Na druhej strane všetky príjmy pôjdu späť do cestnej infraštruktúry.
Ahoj

Mýtny systém.

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2005 08:01
od Scotty
Nebude fungovať v r. 2006 pre všetky autá nad 3,5t, je to vládny návrh. A už dnes je jasné, že pre autá do 3,5t bude po r. 2010 cena min. 2 SKK na 1 km diaľnice. 8)

Diaľničar mal svoje názory, treba si uvedomiť, že bol zo súkromnej stavebnej firmy, ktorá na Slovensku je najväčšou stavebnou spoločnosťou a na výstavbu ciest a diaľnic má monopol. Okrem toho je jasné, že táto spoločnosť priamo zasahuje do politiky tejto vlády a nebude tomu inak ani v budúcnosti.

Cena 2 SKK/1 KM bude reálna po zohľadnení inflácie, dĺžke diaľničnej siete, motorizácie obyvateľstva a zdvihnutia reálnych miezd. Bude to za 5-8 rokov, takže tu nie je o čom diskutovať. 8)

EU

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2005 13:56
od mel
Unia sa dohaduje a dohaduje ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=1773#1773

je tu jasny zamer presunut kamiony na zeleznicu aj (de)motivaciou pomocou mytneho systemu. Myslienka aby bolo casovo rozlisene spoplatnenie (traffic hours) je super, kamiony by mozno zacali jazdit viac v noci (treba este analyzu zvysenej nehodovosti v noci a riesit priciny), pripadne by nebrzdili premavku v casoch 07.00 - 09.00 a 16.00 - 18.00 ked cestuju do prace a z prace domov "pocestni" ... radsej by si pockali v nejakom motoreste, co je zas pridana hodnota :)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2005 17:40
od aquila
zda sa ze uz sa dohodli :) uz to len zaviest do praxe :wink:

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=453

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 17:03
od devil

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 17:10
od Čavo
devil napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=556

No comment.


Nie som paranoik, ale "Veľký brat Ťa sleduje."

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 17:19
od Caesar
devil napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=556

No comment.


Ja pevne verím, že tento návrh vláda nikdy neschváli. :x

Je predsa úplne neprípustné, aby boli spoplatňované aj cesty II. a III. triedy. Za 1. sú v otrasnej kvalite a za 2., ja si myslím, že auto a cesta ešte (už) nie sú luxusom. :o

Okrem toho táto štúdia je o ničom, keďže nezohľadňuje realitu a naviac sú v nej info z okolitých krajín. :o

Už sa mi doniesli informácie, že tejto firme asi priplatili, aby dala takéto "svetové" stanovisko. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 17:27
od aquila
devil napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=556

No comment.

dufam, ze to len na sme zle interpretovali .. ale bojim sa ze nie ..

inak ohladn roadpricing, v rakusku uvazuju o tom istom, predpoklad je zatial 5c/km pre osobne auta a to od roku 2008, len si teraz trhaju vlasy ohladne mikrovlnneho systemu, lebo tym padom budu spoplatnene len dialnice, ale asi o to viac + vyssie mytne v tuneloch

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 17:33
od Caesar
aquila napísal:
devil napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=556

No comment.

dufam, ze to len na sme zle interpretovali .. ale bojim sa ze nie ..

inak ohladn roadpricing, v rakusku uvazuju o tom istom, predpoklad je zatial 5c/km pre osobne auta a to od roku 2008, len si teraz trhaju vlasy ohladne mikrovlnneho systemu, lebo tym padom budu spoplatnene len dialnice, ale asi o to viac + vyssie mytne v tuneloch


Môj názor je, že spoplatnené by mali byť všetky diaľnice a rýchlostné komunikácie a cesty I. triedy. Ostatné by malo byť úplne zadarmo. A pre autá do 3,5t by mali byť zadarmo aj cesty I. triedy.

Ešte by sa snáď dalo uznať mýtne za náročnejšie mosty či tunely na celej cestnej sieti. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 17:34
od wazari
reakcia na http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=556

Naco potom satelit? Staci iba raz rocne odcitat tachometer. A zahranicnym na hraniciach.

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 17:53
od Caesar
devil napísal:V AUT sa zarobit na mytnom da. Oni maju vela km, a mozu si dovolit vyssie poplatky, ktore by u nas vyprazdnili aj tie D ktore su.


Keby stála ročná diaľničná nálepka aj 2 000 SKK pre autá do 3,5t, tak sa tie diaľnice moc nevyprázdnia a naviac by to pokryl vyšší výber. Len to si nikto nedovolí dať hneď takúto cenu, ale do 2 rokov je to tu. A denná bude 200 SKK, 10-denná bude 500 SKK a 14-denná bude 1 000 SKK, to je zámer, ktorý podporujú aj odborníci, aj úradníci. Pre zahraničného občana to bude buď lacné alebo nepôjde po diaľnici. Diaľnice sú luxusom, na Slovensku to platí 2x.

Rakúsko postupne zavádza rôzne zmeny, už nie je ani ono také sociálne ako povedzme pred 5 rokami, to viem z vlastnej skúsenosti. Ale narozdiel od nás, oni majú kvalitný život a kvalitu aj v tých oblastiach, ktoré spoplatňujú, čo u nás nie je a tak skoro ani nebude. A tiež to tomu Rakúšanovi nie je jedno, oni dokážu protestovať, ale v podstate je pre nich "únosné" veľmi veľa. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 20:15
od Caesar
Najnovšie zámery sú:

Cena pre autá do 3,5t bude pri mýtnom systéme zrejme 1,5 SKK pre 1. rok zavedenia a zavedenie pre túto kategóriu sa plánuje po dokončení diaľnice D1 do KE.

O zrušení diaľničných známok sa stále nerozhodlo, ale ak ostanú, tak jednine možnosť na jeden rok a výrazne (o 100-200%) stúpne cena voči danému minulému roku, po ktorom sa má zaviesť mýto aj pre autá do 3,5t. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 18:21
od Alexander Velky
Mýtny systém určite nebude v strate.

Nebude ani tak vysoko ziskový ako v Rakúsku, pretože na Slovensku je málo ciest I. triedy aj diaľnic a nízka životná úroveň, ale mýtny systém bude prinášať miliardy Sk a čím viac nových km diaľninčej siete, tak tým to bude lepšie.

Otázkou zostáva, kedy sa vrátia náklady do jeho zavedenia, či za 0,5 roka alebo za 1-2 roky. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 21:13
od expwy
Alexander Velky napísal:Mýtny systém určite nebude v strate.

Nebude ani tak vysoko ziskový ako v Rakúsku, pretože na Slovensku je málo ciest I. triedy aj diaľnic a nízka životná úroveň, ale mýtny systém bude prinášať miliardy Sk a čím viac nových km diaľninčej siete, tak tým to bude lepšie.

Otázkou zostáva, kedy sa vrátia náklady do jeho zavedenia, či za 0,5 roka alebo za 1-2 roky. :lol:


Inak dost pochybujem ze peniaze z myta v prvej etape pojdu na vystavbu dialnic. Ani ich nebude tolko, aby sa z nich vyfinancovala vystavba co i len jedineho useku. Myslim si, ze "mytne peniaze" by mali ist prednostne do udrzby, oprav a rekonstrukcii existujucich usekov. Tam je citit velky nedostatok financnych prostriedkov a je nutne ich navysit.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:26
od Alexander Velky
MH napísal:Inak dost pochybujem ze peniaze z myta v prvej etape pojdu na vystavbu dialnic. Ani ich nebude tolko, aby sa z nich vyfinancovala vystavba co i len jedineho useku. Myslim si, ze "mytne peniaze" by mali ist prednostne do udrzby, oprav a rekonstrukcii existujucich usekov. Tam je citit velky nedostatok financnych prostriedkov a je nutne ich navysit.


Podľa peniaze z mýta pôjdu na splácanie PPP. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:27
od Alexander Velky
Aj keď je samozrejme nutné aj navýšiť penaize na opravu, tak ako píšeš ty a aj Caesar sa kdesi vyjadril v tom zmysle, že peňazí na opravu a údržbu celej nielen diaľničnej siete je veľmi málo.

Veď len nárast cien nafty, zohľadňuje sa to ešte vôbec? :lol: