Výnosnosť mýtneho systému

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 13. Okt 2005 23:44

MH napísal:Ani ich nebude tolko, aby sa z nich vyfinancovala vystavba co i len jedineho useku. Myslim si, ze "mytne peniaze" by mali ist prednostne do udrzby, oprav a rekonstrukcii existujucich usekov. Tam je citit velky nedostatok financnych prostriedkov a je nutne ich navysit.


A hlavne treba doplnit, ze cca. 5 rokov sa bude na Slovensku tento mytny system len splacat a to z dvoch dovodov:

1. SR ma malu dialnicnu siet.

2. SR ma malu zivotnu uroven a tak nemoze dat adekvatnu cenu za 1 km a na Slovensku je draho, takze bude problem stavat nejake velke useky.

Ale je to spravodlivejsi system nez dialnicne znamky, hlavne sa oddeli cenovo kamion a osobne auto, co sa tyka zodpovednosti za poskodenie dialnic. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 05. Nov 2005 17:21

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1835

Kamiony budu platit myto 4-8 SKK za 1 km.

Toto je podla mna uplne neprofesionalny odhad - 4-8 SKK/1km, ... to by mohol kazdy takto odhadnut. Keby bolo 7-8 alebo 4-5, ... ale 4-8, to je zase ta uroven kvality. Podla tohoto systemu sa odhaduje aj cena dialnic a potom to tak aj vyzera. Nepresne. Zacne sa stavat za 2 mld. a skonci sa s prestavanou sumou 5 mld. SKK - vzor systemu. :wink:

Ak budu kamiony platit 4 SKK, tak potom by mali osobne auta do 3,5t platit pod 1 SKK a ak budu kamiony platit 8 SKK, tak potom bez problemov moze byt cena pre osobne auta do 3,5t aj v pasme 1-2 SKK na 1 km. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

...........

Odoslaťod elinkac » 08. Nov 2005 01:26

Adoas napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1835

Kamiony budu platit myto 4-8 SKK za 1 km.

Toto je podla mna uplne neprofesionalny odhad - 4-8 SKK/1km, ... to by mohol kazdy takto odhadnut. Keby bolo 7-8 alebo 4-5, ... ale 4-8, to je zase ta uroven kvality. Podla tohoto systemu sa odhaduje aj cena dialnic a potom to tak aj vyzera. Nepresne. Zacne sa stavat za 2 mld. a skonci sa s prestavanou sumou 5 mld. SKK - vzor systemu. :wink:

Ak budu kamiony platit 4 SKK, tak potom by mali osobne auta do 3,5t platit pod 1 SKK a ak budu kamiony platit 8 SKK, tak potom bez problemov moze byt cena pre osobne auta do 3,5t aj v pasme 1-2 SKK na 1 km. :wink:


Preco?Ak ratas sa kategorizacia vozidiel podla NDS resp SSC nie je identicka s EK, bude su treba zosuladit....V kazdom pripade dojdeme nato, ze auta nad 3.5 t budu platit....
napr navrhnem Kategorizaciu:
od 3.5 do 12 t
od 12 t do 24 t
od 24 t
NEMYSLIS ze v tomto pripade to bude adekvatne?napr kategoria do 12 t bude platit 4 SK
kategoria nad 24 t 8 SK
.....
Prekazdy pripad Zákon štvrtej mocnicny (O´Flaherty, 1967) hovori, ze, že škoda rastie s rastúcou hmotnosťou
pôsobiacou na nápravu ako jej štvrtá mocnina, t.j. keď zdvojnásobíme hmotnosť pôsobiacu na nápravu,
škoda vzrastie šesťnásťkrát.

Tak moze zrast aj vyska myta nie????


Vela stastia...
elinkac
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 19. Apr 2005 21:57

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 10:05

elinkac,

OK - ale tam, kde su dialnice spoplatnene pre vsetky kategorie aut a tam, kde su vazne financne problemy s vystavbou dialnic, tak tam sa zdrazuje a bez ohladu na to, ze kamion poskodi dialnicu tak ako 1 000 aut.

...

Stale je tu vsak faktor udrzby - zimna aj letna sa robi aj pre osobne auta.

Dialnica je luxus, nadstandard a komu sa nepaci (kto na to nema alebo jednoducho principialne nechce platit), tak nemusi jazdit po dialnici alebo naopak nech jazdi, ale riskuje pokutu, ktora je ... 20x vacsia ako znamka? No tak nejako. Tak prajem aj ja vela stastia ... potom hlavne na useku R1 TT-NR, pred NR sa casto robia kontroly dialnicnych znamok podla jedneho specialneho medzinarodneho servera - sam si to overit neviem. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod elinkac » 09. Nov 2005 02:25

Adoas napísal:elinkac,

OK - ale tam, kde su dialnice spoplatnene pre vsetky kategorie aut a tam, kde su vazne financne problemy s vystavbou dialnic, tak tam sa zdrazuje a bez ohladu na to, ze kamion poskodi dialnicu tak ako 1 000 aut.

...

Stale je tu vsak faktor udrzby - zimna aj letna sa robi aj pre osobne auta.

Dialnica je luxus, nadstandard a komu sa nepaci (kto na to nema alebo jednoducho principialne nechce platit), tak nemusi jazdit po dialnici alebo naopak nech jazdi, ale riskuje pokutu, ktora je ... 20x vacsia ako znamka? No tak nejako. Tak prajem aj ja vela stastia ... potom hlavne na useku R1 TT-NR, pred NR sa casto robia kontroly dialnicnych znamok podla jedneho specialneho medzinarodneho servera - sam si to overit neviem. :wink:


Celkom si asi nerozumieme...Moje reakcia bola reakciou na "odhad" vysky myta 4-8 Sk, co podla mna je kvalifikovany odhad....Vysvetlil som preco....
Ak si nastolil otazku poskodenia....Kamion s plnym nakladom (40 t)dokaze urobit na cest. komunikacii vacsiu skodu ako prejazd 60 tisic os. automobilov....
Ak ide o udrzbu, COM(2003) 448 to vsetko riesi...a nielen to....
Takztiez investicne naklady a taktiez naklady na nehody....
POdla nej je myto suctom investicnych nakladov, nakladovna skody na infrastrukture, nakladov na nehody....

Potom je jednoduche podlajazdeho vykonu jednotlivych voz.kategorii urcit vysku myta...Preto ide o sumy od 4-8 Sk....

Vsetko dobre prajem
elinkac
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 19. Apr 2005 21:57

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 12:46

elinkac napísal:Potom je jednoduche podlajazdeho vykonu jednotlivych voz.kategorii urcit vysku myta...Preto ide o sumy od 4-8 Sk....

Vsetko dobre prajem


Tu ide o sumu 4-8 SKK na 1 km pre kamiony. Nie pre vsetky auta.

Opytam sa konkretne:

Kolko by malo byt mytne pre osobne auta do 3,5t, ak bude pre kamiony 4 SKK alebo ak bude 8 SKK? :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

?????

Odoslaťod elinkac » 09. Nov 2005 16:21

Adoas napísal:
elinkac napísal:Potom je jednoduche podlajazdeho vykonu jednotlivych voz.kategorii urcit vysku myta...Preto ide o sumy od 4-8 Sk....

Vsetko dobre prajem


Tu ide o sumu 4-8 SKK na 1 km pre kamiony. Nie pre vsetky auta.

Opytam sa konkretne:

Kolko by malo byt mytne pre osobne auta do 3,5t, ak bude pre kamiony 4 SKK alebo ak bude 8 SKK? :wink:


Presne tolko kolko jazdia, presne tolko kolko skodia, a presne tolko maju platit, kolko nam, rozumej spolocnosti, plynu z ich cinnosti naklady....(napr. environmentalne, skody sposobene hlukom,udrzba, sprava...)....alebo niekto skodi a ty ako obcan SR budes platit?Mne sa to nezda spravodive...nech plati, kto skodi

Budem konkretny....V roku 2000 bol rocny jazdny vykon automobilov na dialnicnej sieti 234 mil voz.km....(scitanie dopravy)
Byt spravodivy a podla platnej metodiky EK by platili auta do 3.5 t 4.5 Sk za km a nakladne od 6 do 8.5 (OSOBNE TO MAM PREPOCITANE)....Avsak vieme,ze je to neunosne....ci pre NV,nehovoriac o osobnych....Zavedie sa myto nizsie ako maximalne mozne (rozumenj naklady,ktore predpisuje EK)...a potom sa uvidi...prichadza do uvahy vela faktorov....ak sa zavedie vysoke myto...zijde sa na cesty nizsej kategorie...a situacia sa este zhorsi...zvysene spolocenske naklady, nizke prijmy z vyberu....
Takze otazka je na kompetentnych, ako nastavit citlivu vysku myta a pritom dodrzovat smernice EK.......

A odpoved na tvoju otazku?Kedze sa nemoze v prvom roku zaviest najvyssia mozna vyska myta....moj navrh by bol taky...

Zavies myto pre NV od 3-5 SK (podla prepoctov dopravnych firiemv SR) na rialicniach a RK-to znamena polovicne ako predpisuje EK
Zaviest maximalne mozne myto na jednotkach...vychadza to okolo 1.5-2 sk....Aby pre dopravcu bolo "lacnejsie" pouzivat drahsiu dialnicu....(uspory z casu, PH....)

A osobnych aut sa to bude tykat az v horizonte 5 rokov...Uvidis...dovtedy DIALNICNE NALEPKY do 3.5 t....

A najdolezitejsie...nutit,aby vsetky vynosy ci z myta a ci z nalepiek smerovali spat do cestnej infrasturk.


Dufam,ze som vycerpal tvoju otazku....
elinkac
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 19. Apr 2005 21:57

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 16:43

elinkac,

ja budem strucny. Jasnu odpoved som sa nedozvedel, nie som obcan SR, je mi jedno, kolko by som platil doma.

Nikde vo svete sa neriadi vyska mytneho podla tychto prepoctov. Mna nemusis poucat o tom, co su tieto prepocty, ja poznam tieto prepocty a moj osobny nazor: Ja ich neuznavam, pretoze sa v praxi nedaju pouzit. Nakoniec si to aj sam potvrdil. Dakujem, ze si hlavne ostatnym objasnil ako sa da stanovit vyska myta, ale je to pre prax nepouzitelne, pretoze to by sa musel cely svet prehodnotit - preco jeden clovek spotrebuje viac kyslika nez druhy atd.

Nadalej trvam na tom, ze stanovit vysku od 4 po 8 SKK, to je len predvolebne cislo, toto nie je odborne stanoveny rozdiel. Odborne by musel byt aj nejako okomentovany a to nie je a je smutne, ze sa to musi robit na tomto forume.

Inak plne suhlasim s tym, ze cely vynos z myta by mal ist na vystavbu dialnic, ale to sa aj deje. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Asi si nerozumieme!!!

Odoslaťod elinkac » 09. Nov 2005 18:34

Adoas napísal:elinkac,

ja budem strucny. Jasnu odpoved som sa nedozvedel, nie som obcan SR, je mi jedno, kolko by som platil doma.

Nikde vo svete sa neriadi vyska mytneho podla tychto prepoctov. Mna nemusis poucat o tom, co su tieto prepocty, ja poznam tieto prepocty a moj osobny nazor: Ja ich neuznavam, pretoze sa v praxi nedaju pouzit. Nakoniec si to aj sam potvrdil. Dakujem, ze si hlavne ostatnym objasnil ako sa da stanovit vyska myta, ale je to pre prax nepouzitelne, pretoze to by sa musel cely svet prehodnotit - preco jeden clovek spotrebuje viac kyslika nez druhy atd.

Nadalej trvam na tom, ze stanovit vysku od 4 po 8 SKK, to je len predvolebne cislo, toto nie je odborne stanoveny rozdiel. Odborne by musel byt aj nejako okomentovany a to nie je a je smutne, ze sa to musi robit na tomto forume.

Inak plne suhlasim s tym, ze cely vynos z myta by mal ist na vystavbu dialnic, ale to sa aj deje. :wink:


Taktiez mi je jedno,kolko sa bude platit...Nerozumiem vsak,ze si sa jasnu odpoved nedozvedel...Napisal som ti preco je rozmedzie 4-8 a z coho sa vychadzalo, vysvetlil som Ti preco je to adekvatne k sluzbam,ktore vodici dostavaju(ak je to napr. iba vo forme pouzivania dialnice)...Snazil som sa vysvetlit vztah myta k osobnym autam.....
ZE BY SOM NEBOL DOBRY PEDAGOG? :shock:
Prave dana kvantifikacia sa zacina podobat tomu,co sa da pouzit...pouziva sa to v NEMECKU a aj v RAKUSKU 1999/62/EC....Tak co sa musi prehodnocovat?Ved je to aplikovatelne v susednych statoch....

Porovnanie spotreby kyslika jednym clovekom k druhemu neobstoji....Doprava je ina zalezitost...je to odvetvie, kde ide o zisk....a patricne naklady k tomu....Ak fajciar nici zivotne prostredie a zdravie ma to odzrkadlene (alebo by mal) v nakaldoch na cigarety, v nakladoch napr. na zdr. poistenie....
Ak auto znecistuje ziv. prostredie...ma to mat odzrkadlene podla toho,kolko znecistuje....a to je spravodive!!!Tak ako to kaze EU......

Podla mna je super,ze sa tieto veci komentuju prave na tomto fore...lebo ak by to mali komentovat vsetkym napr. v novinach, nie vela ludi by to chapalo...aj ked sa zda,ze kazdy z nas je majster ked sa hovori o myte a spoplatneni, nie vsak kazdy sa skutocne do toho aj rozumie....


Drzim palce v Grecku....(....Prave tato krajina sa stavia zaujimavo v 448....a celkovo k spoplatneniu v EU...)Drzim im palce, aby vybojovali vela ustupkov pre seba.... :lol:
elinkac
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 19. Apr 2005 21:57

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 20:14

elinkac,

OK, ja som si nedostatocne precital ten clanok. Je to OK. To je 4-8 SKK podla vahy, ale tyka sa to len kamionov.

Co sa tyka prepoctov, ano poznam ich a viem, kde sa podla nich riadia, avsak vsade sa prihliada na 50% aj na ekonomicku silu tych, ktorych sa to bude dotykat.

...

Ale mohli by sme diskutovat. ... kto ako nici ZP a kto ako plati. Dnes su tu dane na pohonne latky, dane pri predaji aut. Poistky pre auta. Atd.

Motorista na Slovensku (a nie len na Slovensku) este ani z garaze nevyjde a zaplati 10-tky 1 000 SKK za rozne poplatky. A to nehovorim o registraci aut - znacky, dalej udrzba a servis atd.

Mytny system nie je kvoli ekologi, to si len myslia ti, ktori robia vypocty, lebo uz nevedia co by do toho mali zaratat.

Mytny system je tu kvoli rychlejsej navratnosti investicie do infrastruktury akou su dialnice, cesty I. triedy, mosty, tunely, pretoze o toto sa treba starat viac ako len cesty II. a III. triedy, pretoze to zaznamenava iny druh poskodenia.

A k jednotnosti v EU: Ja som osobne proti tomu, aby sa tato oblast zjednocovala. Dane a ceny sa nikdy nedaju spravodlivo zjednotit. Socialny system by sa mal nejako stanovit. Atd.

Preco hamgurger od istej americkej firmy stoji v kazdom state EU inak? Preco to iste auto stoji vsade inak? Preco Gyros u nas stoji 1 EURO a u Vas na Slovensku je to 50-60 SKK? ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

gyros

Odoslaťod elinkac » 09. Nov 2005 20:24

Adoas napísal:elinkac,

OK, ja som si nedostatocne precital ten clanok. Je to OK. To je 4-8 SKK podla vahy, ale tyka sa to len kamionov.

Co sa tyka prepoctov, ano poznam ich a viem, kde sa podla nich riadia, avsak vsade sa prihliada na 50% aj na ekonomicku silu tych, ktorych sa to bude dotykat.

...

Ale mohli by sme diskutovat. ... kto ako nici ZP a kto ako plati. Dnes su tu dane na pohonne latky, dane pri predaji aut. Poistky pre auta. Atd.

Motorista na Slovensku (a nie len na Slovensku) este ani z garaze nevyjde a zaplati 10-tky 1 000 SKK za rozne poplatky. A to nehovorim o registraci aut - znacky, dalej udrzba a servis atd.

Mytny system nie je kvoli ekologi, to si len myslia ti, ktori robia vypocty, lebo uz nevedia co by do toho mali zaratat.

Mytny system je tu kvoli rychlejsej navratnosti investicie do infrastruktury akou su dialnice, cesty I. triedy, mosty, tunely, pretoze o toto sa treba starat viac ako len cesty II. a III. triedy, pretoze to zaznamenava iny druh poskodenia.

A k jednotnosti v EU: Ja som osobne proti tomu, aby sa tato oblast zjednocovala. Dane a ceny sa nikdy nedaju spravodlivo zjednotit. Socialny system by sa mal nejako stanovit. Atd.

Preco hamgurger od istej americkej firmy stoji v kazdom state EU inak? Preco to iste auto stoji vsade inak? Preco Gyros u nas stoji 1 EURO a u Vas na Slovensku je to 50-60 SKK? ... :wink:



Som rad,ze sme sa pochopili...Presne tak ide o ekonomicku silu krajiny a jej subjektov.Preto nie je navrh, aby to bolo maximalne mozne mytne,ale aby to bolo mytne prijatelne(nizsie ako podla vypoctov...)
Lebo ti davam za pravdu-ide o ekon. silu dopr. podnikov...zruinovalo by ich to...

A o to ide v mytnom...platit za pouzitie a nie za vlastnictvo...Dan z automobilu a ostatne polozky su nespravodive...Preto sa musi zrusit nieco a zaviest nieco ine...A to co sa ma zaviest je vykonove myto...zrusit dane z vlastnicta v sektore dopravy....

Pri zjednocovani ide len o metodu vypoctu...Nie o ich vysku!!!!to je dolezite...Predsa kazda krajina ma ine naklady na udrzbu, na vystavbu, na spravu....(dnes sa hovori o nemennych cenach za inv. diela)
Takze zjednocovanie ano v metodike vypoctu....

A otazka o Gyrose je velmi zaujmava....Ale to uz bude otazka zrejme na kompetentnejsich.. :D .(Miklos,Simon...a ich partia)

S pozdravom elinkac
elinkac
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 19. Apr 2005 21:57

Re: gyros

Odoslaťod Adaios » 09. Nov 2005 20:32

elinkac napísal:Dan z automobilu a ostatne polozky su nespravodive...Preto sa musi zrusit nieco a zaviest nieco ine...A to co sa ma zaviest je vykonove myto...zrusit dane z vlastnicta v sektore dopravy....


OK, ale to uz je potom aj o niecom inom:

Myto je len cast prijmov statu. Ako by si nahradil taky velky pokles prijmov statneho rozpoctu? ... Poistka za auto, dane z paliv atd.

Metodika prepoctov moze byt jednotna, ale nebude sa v praxi pouzivat vsade na 100%. Este viem, ako funguje EU. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 14. Nov 2005 21:42

4-8 SKK na 1 km pre kamióny podľa váhy. A pre osobné autá do 3,5t sa mýto zavedie až po r. 2010.

Treba získať z diaľnic maximum, len je otázka, či je vhodné zavádzať mýto už teraz, lebo je malá diaľničná sieť a návratnosť nebude za 1-2 roky ako je tomu všade naokolo v iných štátoch. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 23. Nov 2005 19:05

S elektronickým mýtnym sú prví Česi, aj keď ako 1. z V4 chcelo byť Slovensko. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2016

Z článku: Na Slovensku bude 1 533 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a 3 335 kilometrov ciest prvej triedy. "Ak by Slovensko spoplatnilo všetky tieto typy ciest, za výhodnejší považujeme satelitný systém. Mikrovlnná technológia FWA totiž potrebuje rampy všade na vstupoch, výstupoch a križovatkách. Ich inštalácia si vyžaduje nemalé náklady. Satelitný systém toľko infraštruktúry nepotrebuje," myslí si generálny riaditeľ výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák. Dodal však, že situácia v zákulisí príprav sa prikláňa skôr k mikrovlnnému systému.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 29. Nov 2005 08:59

Mne to moze byt jedno aky system myta bude na Slovensku, ale preferujem satelitny system. V kazdom pripade budu kamiony platit ovela viac nez doteraz a NDS, a.s. bude mat ovela vacsie zisky nez doteraz. Aj ich potrebuje, uz teraz splaca 0,6 mld. SKK rocne za 1. komercny uver (vo vyske 10 mld. SKK), na to netreba zabudnut a vela z tych penazi nezostane na nove useky. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 29. Nov 2005 11:40

Adoas,
a co v GR? Uz sa tam planuje zaviest satelitny system?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 29. Nov 2005 19:24

eucitizen napísal:Adoas,
a co v GR? Uz sa tam planuje zaviest satelitny system?


eucitizen,

nechal by som Greece tak ako je. Dolezite je co je vynosne a mozes si byt isty, ze Greece si zvoli variantu ktora bude aj vynosna aj proeuropska, pretoze Grecko si EU velmi vazi. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Rok 2006

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 19:16

V rámci pripomienkového konania pritom predstavil rezort dopravy dve alternatívy, jednu v cene 310 Sk, druhú v cene 800 Sk. :arrow:

Jednodňová diaľničná známka pre vozidlá nad 12 ton za 800 Sk - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2241
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 22. Dec 2005 00:06

Aj ked nove ceny dialnicnych znamok uz vlada schvalila, je dost mozne, ze sa budu znovu zvysovat. :shock: ... :idea: ... :arrow:

Jednodňové nálepky pre ťažké vozidlá budú možno ešte drahšie (Ak Európsky parlament schváli zvýšenie denného užívateľského poplatku na 11 eur v januári, resp. vo februári, minister Prokopovič predloží návrh na zvýšenie jednodňových nálepiek pre vozidlá nad 12 ton):

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2354
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 03. Feb 2006 17:04

Veľmi zaujímavý článok: Mýto: Lacno a rýchlo, alebo draho a pomaly? Odhady výnosov a nákladov mýtneho systému majú rezort dopravy a Národná diaľničná spoločnosť výrazne odlišné. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2754
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 07. Feb 2006 18:52

SR si bude na mytny system zarabat min. 3 roky bez ohladu na to aky system bude zvoleny. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Nevedko » 08. Feb 2006 09:45

Adoas napísal:SR si bude na mytny system zarabat min. 3 roky bez ohladu na to aky system bude zvoleny. :wink:


To je radovo horsia navratnost, nez odhad NDS (cca 1,5 roka), MDPaT (cca 1/2 roka), alebo dokonca sktocnost v Rakusku (1 rok). Mas aj nejake konkretne cisla, alebo ide iba o tvoj dojem?
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Adaios » 08. Feb 2006 13:57

Nevedko napísal:
Adoas napísal:SR si bude na mytny system zarabat min. 3 roky bez ohladu na to aky system bude zvoleny. :wink:


To je radovo horsia navratnost, nez odhad NDS (cca 1,5 roka), MDPaT (cca 1/2 roka), alebo dokonca sktocnost v Rakusku (1 rok). Mas aj nejake konkretne cisla, alebo ide iba o tvoj dojem?


Ale Rakusko ma realne velku dialnicnu siet a motoristov ktori maju peniaze na to aby zaplatili - ich zivotny standard moze klesnut - slovensky standard nema kam klesnut.

Celkova instalacia systemu sa bude vracat min. 3 roky. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Nevedko » 09. Feb 2006 08:34

Adoas napísal:Ale Rakusko ma realne velku dialnicnu siet a motoristov ktori maju peniaze na to aby zaplatili - ich zivotny standard moze klesnut - slovensky standard nema kam klesnut.

Celkova instalacia systemu sa bude vracat min. 3 roky. :wink:


V Rakusku sa mytny system tyka vozidiel nad 3,5 tony. Takze argumentovat zivotnym standardom rakuskych motoristov asi nie je celkom namieste.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 12:51

Nevedko napísal:
Adoas napísal:Ale Rakusko ma realne velku dialnicnu siet a motoristov ktori maju peniaze na to aby zaplatili - ich zivotny standard moze klesnut - slovensky standard nema kam klesnut.

Celkova instalacia systemu sa bude vracat min. 3 roky. :wink:


V Rakusku sa mytny system tyka vozidiel nad 3,5 tony. Takze argumentovat zivotnym standardom rakuskych motoristov asi nie je celkom namieste.


OK - a v SR budu platit motoristi do 3,5t :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.