Stránka 20 z 25

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:45
od rozkvet
Dialniciar napísal:Ficovi ide o voľby, nie o kamióny. :)

100%súhlas

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:51
od Dialniciar
Inak to, čo vadí malým dopravcom, že na cestách I. triedy je množstvo vjazdov a výjazdov do polí atď., to snáď nemyslia ani vážne ako seriózny argument ? Predsa snáď nechcú jazdiť kamiónom do lesa. Detto, že sú aj ČSPH výjazdy "načierno". Pokiaľ viem, tak dopravcovia jazdia tak, že ČSPH majú skutočne po svojej osi a ich nádrž ich k tomu priam predurčuje.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:56
od rozkvet
Dialniciar napísal:Inak to, čo vadí malým dopravcom, že na cestách I. triedy je množstvo vjazdov a výjazdov do polí atď., to snáď nemyslia ani vážne ako seriózny argument ? Predsa snáď nechcú jazdiť kamiónom do lesa. Detto, že sú aj ČSPH výjazdy "načierno". Pokiaľ viem, tak dopravcovia jazdia tak, že ČSPH majú skutočne po svojej osi a ich nádrž ich k tomu priam predurčuje.

skôr ide o to, že ideš po 5 kilometrovom úseku. Prídeš naň a platíš za celý úsek. Ak odbočíš na čerpačku, zídeš z cesty (aj keď prám metrov) a po návrate a pokračovaní, platíš zase celý 5km úsek.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:10
od Dialniciar
Ale to sa pýtam: kam odbočíš ? Však si stále na tej ceste I. triedy, na tom konkrétnom úseku. Však snáď nejdeš na inú cestu I. triedy cez ďalšiu mýtnu/kontrolnú bránu, však od toho on je dopravca, že ide 500 km a nantankuje kde sa dá. Však na Slovensku je husté pokrytie ČSPH a obzvlášť na hlavných ťahoch.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:11
od Dialniciar
A snáď neplatíš 2x, ... to nemôže vyjsť však tých brán nie sú stovky, tých je pár desiatok.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:18
od rado
Tie mýtne brány sa používajú len na kontrolu, samotné započítavanie vjazdov/výjazdov je čiste v réžii satelitného systému, nie je to tak? To by tie brány museli byť naozaj všade, a toľko ich nie je.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:34
od Dialniciar
rado, vidíš a ja usudzujem, že satelit rozpozná, kto kedy kam vojde, ... však keby to tak bolo tak veľkí dopravcovia by dávno štrajkovali tiež, ... nejaký hutnícky inižnier s prepáčením tomu rozumie ako asi aj ja, ... a že im nechce platiť, to je druhá vec.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:37
od rozkvet
Dialniciar napísal:Ale to sa pýtam: kam odbočíš ? Však si stále na tej ceste I. triedy, na tom konkrétnom úseku. Však snáď nejdeš na inú cestu I. triedy cez ďalšiu mýtnu/kontrolnú bránu, však od toho on je dopravca, že ide 500 km a nantankuje kde sa dá. Však na Slovensku je husté pokrytie ČSPH a obzvlášť na hlavných ťahoch.


Takto - za každý vjazd na úsek platíš. Takže ideš NAPRÍKLAD po ceste I/18 popod Strečno. Vojdeš na úsek Strečno-Lipovec (10km). Na začiatku, keď naň vojdeš, zaplatíš za 10km. Pred križovatkou Lipovec je však pumpa Agip. Odbočíš na ňu. Načerpáš a ideš ďalej. Pri výstupe z čerpačky ti opäť započíta (10km) Strečno-Lipovec.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:43
od Lionheart
K tym velkym dopravcom iba tolko ze CESMAD na myte zaraba takze vlastni zapredali vlastnych za obchod ktori robia funkcionari CESMAD-u.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:49
od Dialniciar
rozkvet: myslíš, že to je až takto ? ja som si myslel, že to ich rozoznáva ...
Lionheart: a ako na tom ČESMAD zarába ?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:59
od rozkvet
Dialniciar napísal:rozkvet: myslíš, že to je až takto ? ja som si myslel, že to ich rozoznáva ...

Rozoznáva, ale na úseky, nie na metre.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 15:02
od Lionheart
ČESMAD zarobí na mýte vyše 200-tisíc eur

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia zabezpečuje fixnú montáž palubných jednotiek pre dopravcov na základe výberového konania a zmluvy so spoločnosťou SkyToll.


Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/5158638/cesma ... z0cV7Yctri

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 18:37
od Dialniciar
rozkvet napísal:
Dialniciar napísal:rozkvet: myslíš, že to je až takto ? ja som si myslel, že to ich rozoznáva ...

Rozoznáva, ale na úseky, nie na metre.
No však dobre je tých úsekov niečo vyše 800 a bude ich niečo vyše 1000, žiadny systém nie je spravodlivý ... známky už vonkoncom nie. Ale budú na tom všetci rovnako, aspoň budú tankovať na iných cestách. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 18:38
od Dialniciar
Tak ale Lionheart, 6 mil. SKK zas nie je až taká suma. Niekto to robiť musí, ja teda neviem, kto to montuje v A/D/ČR ?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 21:01
od i15
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12919

A kam pojdu peniaze vybrate na cestach 1.triedy? Spravodlive by bolo, ak by boli prijmom SSC, ale tu spravodlive nie je nic.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 21:28
od Dialniciar
i15 napísal:A kam pojdu peniaze vybrate na cestach 1.triedy? Spravodlive by bolo, ak by boli prijmom SSC, ale tu spravodlive nie je nic.
Áno, to je niečo na čo ja som upozorňoval už na začiatku minulého roku a nikto ste tu tomu nevenovali pozornosť, ale je isté, že vybraných 71 mil. € by mimoriadne cestám I. triedy pomohlo, lebo je to prakticky 47% rozpočtu SSC. :idea:

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 10:01
od Lionheart
Dialniciar napísal:Tak ale Lionheart, 6 mil. SKK zas nie je až taká suma. Niekto to robiť musí, ja teda neviem, kto to montuje v A/D/ČR ?


to je sice pravda, ale aj taka suma je zaujimava pre par jednotlivcov robiacich biznis s vladou - vsimol si niekto ze by stavovska organiozacia dorpavcov hajila ich zaujmy? ja nie

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 10:29
od devil
dalsie perly vazneho, uz by mu niekto mohol povedat aby sa prestal strapnovat.

Spoplatnili sme tie hlavné trasy v transeurópskych koridoroch, v ktorých kamiónová ťažká doprava v súčasnosti premáva.“

hm..takze tie stovky km ciest I. tr. su vsetko transeuropske koridory.

Vážny na to včera povedal, že zhruba 40 percent spoplatnených ciest je paralelných s diaľnicami alebo rýchlostnými cestami, zvyšok je tranzit.

kto porozumel tomuto vyplodu nech napise.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 11:58
od Tomas PO
"Ani taký unikátny a drahý systém možno by neuniesol toľko transakcií. Ešte sa niečo dá nastaviť, ale na 3 tisíc úsekov nie je systém stavaný," odmietol minister možnosť platenia za menšiu vzdialenosť ako má úsek."
:shock:

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 12:07
od Dialniciar
devil napísal:Vážny na to včera povedal, že zhruba 40 percent spoplatnených ciest je paralelných s diaľnicami alebo rýchlostnými cestami, zvyšok je tranzit.

kto porozumel tomuto vyplodu nech napise.


40% ciest I. triedy je paralelných s diaľnicami alebo rýchlostnými cestami, na tom snáď netreba nič vysvetľovať

zvyšok je tranzit je zrejme myslené tak, že ostatné cesty I. triedy, predovšetkým severo-južné trasy sú cesty, ktoré sú predovšetkým tranzitné ťahy ... odznelo to včera na TA3 v diskusii s Prokopovičom a keď to človek počúval celé, bolo to na pochopenie v pohode :D

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 14:33
od devil
a co znamena ze su to "predovsetkym tranzitne tahy". ze vacsina aut nad 3,5 je tranzit ? na tych s-j tahoch mozno ale ani to nie vsetkych a potom su tu dalsie cesty kde to tak urcite nie je.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 14:43
od Dialniciar
devil napísal:a co znamena ze su to "predovsetkym tranzitne tahy". ze vacsina aut nad 3,5 je tranzit ? na tych s-j tahoch mozno ale ani to nie vsetkych a potom su tu dalsie cesty kde to tak urcite nie je.
Nie, nie väčšina áut, ale väčšina ciest I. triedy je určených pre tranzit a to je pravda; napr. I/51 nie je paralelná k diaľniciam a je to skutočne tranzitný medzinárodný cestný ťah, detto Košice-Milhosť a vnútrozemské ťahy v BB kraji.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 16:48
od devil
aj I/64 ci I/76, I/79 su ako I/51 ? a dalo by sa pokracovat a zase naopak, preco nie je "tranzitny" tah I/70, I/71, I/75 atd..ked som poreral tu mapu nevedel som z nej vycitat zmysluplnu logiku. npr. keby bola spoplatnena trasa E75 aj I/61, a I/64 nie tak by sa D zacala obchadzat cez TO, PD a klacno ? nato narazam - vela ciest I. tr. nepredstavuje alternativu k D takze platenie na nich je len o zdierani prepravcov.

a okrem toho, to ze je nejaky tranzit je akoze dovod na spoplatnenie vsetkej dopravy nad 3,5 ?

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 16:56
od Dialniciar
Chcel si vedieť, vysvetlil som ako to vnímam ja.

Pozastavenie myta na cestach 1. triedy

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 17:36
od legal
Prave dnes vysla vyhlaska Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky c. 10/2010 - skutocne expresna novela vyhlasky 529/2009 Z.z. ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic,
rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta. V §4a je text: "Úseky ciest I. triedy uvedené v prílohe č. 2 s identifikátorom
od 002-001 do 079-019 nie sú vymedzenými
úsekmi ciest1) do 31. januára 2010.“
Účinné od dnes.

Zdroj: http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/defau ... ocnik=2010