Stránka 61 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2019 20:19
od Jarda Retarda
Jano1 napísal:Zaujimalo by ma ako si prisiel na to, ze to bude 22,4 km po obchvate? Scital nejake dve niekde uvedene dlzky usekov?


Ano, presne tak. Dlzky usekov sa urcuju od krizovatky po krizovatku, takze aj ked tam nie su uplne zapocitane vetvy mimourovnoveho krizenia, tak pre ucely porovnania je presnost dostatocna. Ak by sa to lisilo o par 100 m, potom je casova odchylka v sekundach a vysledok by to teda zasadne nemenilo. Dlzky jednotlivych usekov su vseobecne zname, ja som cerpal odtialto: https://sk.wikipedia.org/wiki/Prešovský_obchvat

Jano1 napísal:Hlavne si nenapisal, kolko maju byt intenzity pre plny profil. Mame aj plny profil pre 3 tisic v./24h. Pritom polovicny profil, kde nie su urovnove krizovatky alebo vacsie stupania (ci dokonca priechody pre chodcov v pripadoch dobrych ciest I.triedy) funguje relativne dobre az do 20 tisic v./24h, len je jasne, ze uz okolo 15 tisic v./24h je v spicke doprava vyznamne spomalena a obiehanie dost obmedzene az riskantne.

Teda tak ako aj v inych pripadoch by to polovicny profil zvladol, ale uz sa stavaju a idu sa stavat plne profily aj pre intenzity pod 10 tisic v./24h.


Myslim tym intenzity v intervale 10 - 12 tisic v./24h. Podla mna tam tolko bude. Verim, z HzP ma v tomto pripade tazke rozhodovanie, pretoze tento usek je z tohto pohladu myslim celkom na hrane.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2019 12:20
od Jano1
Jarda Retarda napísal:Dlzky usekov sa urcuju od krizovatky po krizovatku, takze aj ked tam nie su uplne zapocitane vetvy mimourovnoveho krizenia, tak pre ucely porovnania je presnost dostatocna. Ak by sa to lisilo o par 100 m, potom je casova odchylka v sekundach a vysledok by to teda zasadne nemenilo.


Ak das po R4 cca 900 metrov za par sekund tak je vsetko v poriadku, ak nie tak len obhajujes neohajitelne.

Odporucana trasa ma byt kombinacia modreho a fialoveho variantu, cez modry, ktory je kratsi by to vyslo 23.1 km, cez fialovy priblizne 23.5 km, takze pravda bude niekde medzi tym. Tomu zodpoveda trasa MUK Kapusany - juzny koniec useku D1 PO,zapad - PO,juh v trase cez Sekcov 15.5 km a opacne 15.3 km, v trase po I/20 16.1 km a casy momentalne 16 minut obe trasy. Pri trase 23.3 km po R4 a D1 pri 100 km/h je to 14 minut. Samozrejme v dopravnej spicke bude trasa cez mesto casovo dlhsia.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2019 17:04
od Jarda Retarda
Jano1 ja sa nesnazim nic obhajovat, len som popisal svoj postup. 900m je pri 100 km/h cca 40 sekund. Priznavam, ze som trasu dopodrobna nestudoval a preto suhlasim s tym, co si uviedol.

Cez vikend je cesta cez PO v pohode, cez tyzden je to uz horsie, preto si myslim, ze obchat hlavne v pracovne dni bude z pohladu casovej uspory zaujimava alternativa voci jazde cez mesto. To je vsetko, co som chcel povedat svojim prispevkom :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2019 17:49
od Jano1
Intenzitu som uz davnejsie napisal, ze odhadujem na 10 tisic v/24h pri sucasnom stave, ale kym to bude hotove, bude to zrejme viac, teda sa zhruba zhodneme. Za dolezitu povazujem aj podstatne vyssiu bezpecnost na obchvate, zvlast ak to bude cele v plnom profile, takze ja uprednostnim jazdu obchvatom aj mimo spicku, zvlast pri sucasnych cenach elektriny(snad aj buducich) a skoro autonomnej jazde :wink: .

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 09:29
od devil
Myslim tym intenzity v intervale 10 - 12 tisic v./24h. Podla mna tam tolko bude. Verim, z HzP ma v tomto pripade tazke rozhodovanie, pretoze tento usek je z tohto pohladu myslim celkom na hrane.


na dlzke 10 km plny profil usetri oproti polovicnemu 1-2 minuty, cize kto uprednostni obchvat urobi tak aj keby bol polovicny profil. oproti upchatemu mestu nie je co riesit.

keby bol usek hotovy teraz neverim ze by tam bolo 10.000 aut. tretina aut z 22.000 tolko nie je (jeden prieskum dokonca hovoril o menej ako 30%). vy tu sice stale pozerate len na intenzity lenze HzP musi pouvazovat kolko bude trvat pri danej cene kym intenzity pojdu hore na 2 az 3 nasobok cize na hodnotu ked poloprofil uz vobec nestaci. a inak sa uvazuje pri 10-15 mil za kilometer ako pri 30 mil za kilometer.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2019 20:28
od Jano1
devil napísal:keby bol usek hotovy teraz neverim ze by tam bolo 10.000 aut. tretina aut z 22.000 tolko nie je (jeden prieskum dokonca hovoril o menej ako 30%).


Len odhadujem, takze mozes mat samozrejme iny nazor. Ja nevychadzam, z tych 22 tisic medzi Kapusanmi a PO, ale z 14.6 tisic medzi Kapusanmi a Lipnikmi, ktore odhadujem, ze uz v tomto roku je okolo 16 tisic, z toho 50%, je 8 tisic, ale aj z Kapusian ci z cesty II/545 sa casti dopravy moze hodit obchvat, teda zajdu kusok na vychod, aby sa dostali na obchvat, preto navysenie o 2 tisic. Pritom zohladnujem, ze sa bude odtial dat dostat na I/68, D1 smer zapad aj D1 smer juh.


Ked sa pozries na D1 MT-Turany, tak tam na starej ceste zostalo 5286 v./24h a 11047 v./24h (cca 67%) islo po dialnici a to je pritom scitanie, ktore nie je uplne regulerne lebo v tom roku ako bolo scitanie to v lete otvarali. Druha cast D1 DS-MT ma na dialnici 10482 v./24h (39%), kym medzi Vrutkami a MT 16267 v./24h, lenze tu nie je vhodne vyuzit D1 na trasu do MT a TR, co v pripade PO, kompletny obchvat splna a pokryva smer PP,KE aj SB a ciastocne mestske casti PO, len pre smer KE to moze byt 7-8 km dlhsia trasa po obchvate.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2019 08:01
od devil
prave ta obchvadza sposobi ze cast OA mimo spicky nepojde po obchvate.

ale to je detail, chcel som len naznacit ze pre HzP ide o ekonomicky vypocet. ale neodpustim si to iste ako pri dalsich castiach PO obchvatov ze je naplanovany megalomansky a vidiet to najma na MUK, okolo NR mas oproti tomu uplne usporne MUK. aj soroska sa uz optimalizovala snad aj 3x...pritom si myslim ze R1 tam bude aj do buducna viac vytazena ako D1-R4 okolo PO. a tymto natahovanim sa moze stat ze tato vlada uz nevypise tender a ktovie co bude potom.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2019 18:53
od EmBe
Podľa FB stránky prešovskej primátorky sa 30.7.19 uskutoční poklepanie základného kameňa I. etapy.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2019 23:22
od caki
a podla clanku
viewtopic.php?f=35&t=24287
29.7. nabehnu bagre

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2019 10:43
od jarino
Nechcem sklamať, ale hlavné práce začnú až budúci rok. Tento rok začnú provizórnym premostením Torysy, zakladanie dvoch mostov (SO 202 a SO 219), nejaké preložky a v novembri severným portálom tunela. Razenie v máji 2020.

čo sa týka subdodávok, tak asi najzaujímavejší je dodávateľ prác pri realizácii technológie tunela -> Duerr Austria
Malé množstvo prác (0.4%) pri realizácii tunela má vykonávať Marti Tunnel AG.

Prevzatie stavby: 29.7.2019
Ukončenie prác: 30.3.2023

2.5.2020 by mali začať práce na preložke cesty I/68 a budú trvať 721 dní.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2019 20:32
od Ivanisevic
Marti je 100% akcionar Tuconu, takze az take zaujimave mi to nepride..

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2019 22:57
od Jano1
devil napísal: ale neodpustim si to iste ako pri dalsich castiach PO obchvatov ze je naplanovany megalomansky a vidiet to najma na MUK


MUK pri Presove su vysoko nadstandardne. Na MUK Presov,zapad maju vetvy vyse 9 km a z toho mosty vyse 2 km.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/dialnice/mimourovnova-krizovatka-presov-zapad-na-dialnici-d1

A bude tam aj inaksia pikoska. Elektricky otvaratelne zvodidla (6 ks) pri tunely Bikos, pricom jeden z uchadzacov o stavbu zistil, ze sa predavaju (ze ich vie zohnat) za celkovo 1,5 mil.E bez DPH.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2019 07:31
od i15
Závidite, že sa konečne stavia MÚK s ohľadom na plynulosť dopravy? Koľko kilometrov ciest 1.triedy sa postavilo za peniaze, ktoré sa ušetrili na poddimenzovanej MÚK Trnava? :D Koľko vozidiel využíva MÚK PB centrum a koľko kilometrov ciest 1.triedy sa postavilo za ušetrené peniaze na tých križovaniach so STOPkami? :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2019 09:19
od Jano1
Argumentovat krizovatkou PB, ktoru stat vobec nechcel stavat sa Ti nezda od veci? Je to kompenzacia PB. Co stat musi kompenzovat PO, ze stavia a ide stavat nadstandardne krizovatky pre nizke intenzity na niektorych vetvach?

Na privadzaci KM stat vylucuje postavit samostatnu vetvu z privadzaca smerom na ZA na krizovatke s I/11, kde ide o 100 m 1-pruhovej cesty. Namiesto toho tam bude lave odbocenie na ceste, kde je intenzita vyse 20-tisic v./24h, odhaduje sa, ze tento stav bude najmenej 5 rokov, nez sa dostavia D3, teda tam nasledne strcia semafory.

Na krizovatke PO,zapad vobec by nemuseli byt STOP-ky, len by sa jednoducho zlucili vetvy, tym sa dala skratit celkova dlzka vetiev o kilometre, podla toho, co vsetko by sa zlucilo.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2019 10:49
od devil
vies co nech sa stavia megalomanska MUK, 2 tunely a plny profil druha etapa....ale necakajte ziadne pokracovanie R4....a uz vobec nie nejake MK3 a MK5

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2019 12:28
od Dendik
Jano1 napísal: ...ide stavat nadstandardne krizovatky pre nizke intenzity na niektorych vetvach?

:lol:
to uz aj na vetvach chces merat intrnzity? A ak postavime dietne
cesty tak kde skoncia "usetrene" peniaze? :lol:

zavist je slovenska vlastnost, ale toto kovikanie je trapne, zvlast
ked ssc doposial zvysoka kaslalo na PO a okrem nabreznej sa predtym
30 rokov nic poriadne neodovzdalo. Hlavne ze na zapade ma kopa
okresnych miest obchvaty uz davno hotove...

A devil: zabudnite na pokracovanie R4... A to uz preco? Tam ludia
neplatia dane a odvody rovnako ako na zapade? Videl si dilanicnu siet SK? Zapad ma napalnovanych daleko viac R+D ako na vych.SK!

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2019 12:36
od Vlados
sám ideš proti východu. jednoduchšia MÚK mohla ušetriť na jeden-dva obchvaty. nevadí, aspoň aj tvoje deti budú môcť frflať...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2019 15:33
od devil
Dendik, ssc je v tomto smere "zasadova"...kasle rovnako na vychod aj zapad. skus prejst I/51 a I/64 kolko obchvatov najdes.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2019 16:33
od Jano1
Dendik napísal: to uz aj na vetvach chces merat intrnzity? A ak postavime dietne
cesty tak kde skoncia "usetrene" peniaze? :lol:

Kedze ide o peniaze z EU, ktore treba vycerpat, tak by skoncili na inom useku D/RC.

Dendik napísal:zavist je slovenska vlastnost, ale toto kovikanie je trapne, zvlast
ked ssc doposial zvysoka kaslalo na PO a okrem nabreznej sa predtym
30 rokov nic poriadne neodovzdalo.


Jasne, tych vyse 100 km D/RC v PO kraji je nic a bolo to uplne zadarmo. :roll:

Vidim, ze pre niektorych by bol lepsi hyperloop z jedneho konca mesta na druhy, nez 100 km D/RC!

Dendik napísal:Zapad ma napalnovanych daleko viac R+D ako na vych.SK!


A si si uplne isty, ze to co ty nazyvas "zapad" ma viac naplanovanych km D/RC na obyvatela nez "vychod"? Predpokladam, ze Tvoje obmedzene vnimanie skutocnosti povazuje za "vychod" len PO a KE kraj a "zapad" zvysnych 6 krajov.

Obmedzenost niektorych ludi nepozna hranice. :roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 11:34
od Dendik
Si precitajte co najnovsie hovori Kovalcik. Článok je v monitoringu.
Prestavam reagovat na zosmiesnovanie.(Jano ak niekomu nadavas do
obmezdencov, tak to samo svedci o...) Zapad (mas problem chapat co myslim?) dostal ovela vaic investicii ako vychod, nechapem preco to zpochybnjes?

Vlado,stat ma davat viac penazi na cesty, si pozri pokrok v Srbsku,
tam fondy nemaju.. je trapne sa tvarit pocas ekonomickeho rozmachu, ze "nie su peniaze" a stavat len z fondov. Potom sa necudujem ze po uzhorod nebude stat d1 ani o 10r.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 12:28
od devil
na vetvach nechces riesit intenzity tak podla coho tie vetvy nakreslis ?? alebo ich tam das viac ze vsak pre istotu. ja niekedy zasnem. toto je vychodna europa bud sa nieco kasle alebo uplne prehana.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 16:26
od Jano1
Dendik napísal: Zapad (mas problem chapat co myslim?) dostal ovela vaic investicii ako vychod, nechapem preco to zpochybnjes?


Predtym si pisal:
Dendik napísal:Zapad ma napalnovanych daleko viac R+D ako na vych.SK!
a teraz uz prekrucas na investicie?

Napis kde spochybnujem, ze zapad dostal viac investicii ako vychod?

Napis co je v Tvojom ponimani "zapad" a "vychod", nech vieme o com sa bavime.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 17:52
od i15
tak poďme riešiť intenzity na tých 10-tkách mostov nad diaľnicami, po ktorých jazdí 1 traktor denne
Vlados dobre vieš, že keby sa MÚK Prešov zredukovala, na východe sa to ho nepostaví viac. Ak chceme postaviť viac km, treba robiť transparentné súťaže, ktoré netrvajú 2 roky

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 18:56
od nevo83
i15 hohoho neprehanaj, ak tam prejde traktor 3x za mesiac tak vela... :) absolutne zbytocne vyhodene peniaze...
Ano suhlasim nie je normalne mat sutaz 1,5-2r... ked sa este aj ceny zmenia za to obdobie, a zaciname ,,dodatkovat cez necakane udalosti,, a iny vymysly aby sme sa dostali aspon na 0..

Jano1: neviem dostavame sa opat do stadia ze SVK delime na zapad- stred /BB+ZA/ a vychod /PO+KE/,

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 19:01
od milan_KM
Tieto reči ma vedia vždy dojať o tom ako je všetko zbytočné. Pochybujem ale, že si niekto z vás uvedomuje aká je diaľnica obrovská líniová prekážka. Teda sa nedá nijako obísť. Prekážka pre osoby, stroje a hlavne zver.... to, že sa niekde postaví nadjazd, alebo most na hlavnej trase aj keď nemusí je všeobecne prospešné. Vy ale jednoducho nedokážete pochopiť, že na Slovensku nie je problem v technickom riešení, ale v nekompetentnosti parazitov, čo stavbu pripravujú.