Stránka 60 z 65

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2019 15:24
od Dendik
devil napísal:lokalna doprava nema nic spolocne s medzinarodnym tranzitom. tolko k bonusu.

V Presove ma, totiž spolocnu cestu prvej triedy prechadzajucu sidliskom... Inak sa cez Prešov nedá prejsť.To sa aj Milan snazil vysvetlit...

Jano1 napísal:Kludne si dalej zi v svojich bludoch ako presmerujes dopravu medzi sidliskom a centrom na obchvat, ktory bude kilometre daleko.

No vsetok tažky aj lahky tranzit pojde po dobudovani na D1+R4. Neviem co je na tom blud :D

Yoggy52 napísal:73tisic je intenzita na krizovani... :roll:

ja viem, Preto je moj prvy prispevok otazka: ako to chápete, ale ty s tvojimi ustipacnymi poznamkami o Via Carpathia,
a dalsi bojovne naladeni diskuteri... :? Este ze devil sa v poslednej dobe snazi o vecnu a racionalnu argumentaciu :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2019 10:58
od devil
viewtopic.php?p=204739#p204739

na zopakovanie.

No vsetok tažky aj lahky tranzit pojde po dobudovani na D1+R4. Neviem co je na tom blud :D


...citujem:
To že dosť veľkú časť tranzitu tvoria osobné vozidlá prehliadnem hoci už vidím jak chodia okolo Prešova, keď to môžu seknúť cez Sekčov... Jak počítam, tak počítam a nahádzal som tam všetky Vaše opodstatnené aj neopodstatnené pripomienky, nedostal som sa cez 15 tisíc vozidiel. Skutočnosť tak delené 2.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2019 18:43
od Dendik
Devil uz sme to tu rozoberali a nechce sa mi opakovane pisat o tom ze:
- zmenena metodika scitania z 2015 (oproti 2010) nam dava zrazu cisla ktore hovoria ze 2+2 "netreba"
- v uvedenom roku sa rekonstruoval Sar. stiavnik, tranzit siel cez Dvorianky
- ak by aj platilo ze na II. etpau prejde hned "len" 9999 vozidiel, tak o 10 rokov bude radovo vyssie
- poliaci a madari dokoncia 2+2 do roku 2025-26 k nasim hraniciam
- bez stvorprudovky na severovychod sem nepride ziaden seriozny (myslim velky investor) ktoreho tento region tak potrebuje

Dialnice a Rychlostky staviame na desatrocia dopredu, netvar sa ze po 5-7 rokoch by sa hned dobudovali dalsie dva pruhy
ak by sa stavalo v polprofile. Navyse je to ekonomicky nezmysel, odbornici by ti povedali aj o bezpecnosti, uzavierkach tunela...atd
Vsetko to tu uz bolo popisane, masterplan jasne potvrdzuje opodstatnenost PLNEHO profilu II.etapy R4. Cital si ho uz? :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2019 19:59
od devil
Zmenená metodika je v poriadku, platí nielen u vás.
Sčítanie sa dorabalo v 2016, v tabuľkách je uvedené
A cez dvorianky sa chodí aj teraz

Úsek je evidentne ťažko financovatelny, pomer cena-intenzita je problém. PO nemá veľa spoločného a madarskom a polsko svoju časť tak skoro mať nebude. Myslíš že sa ešte stihne vypísať súťaž?

A uz nie je argument že koľko rokov sa PO zanedbával, Jzo a SO l bude stáť 500mega k tomu nábrežná. Inde za to postavia 30-50 km plnoprofilovej cesty.

Zasmial som sa argumentu o investoroch.suvisla R4 je pre SK a SP a ML a to je tak všetko. Fakt mega okresy...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2019 20:39
od nevo83
ale devil.... ok, mozno Poliaci nebudu mat vsetko ale to ani My... Madari M30 urcite mat budu v 2022 dotiahnutu na hranice, to vsak nezname, ze my nemozeme napredovat... Ci to znamena ze ked tvoj sused nema na novy byt tak ani ty si ho nekupis aj ked nanho mas a potrebujes ho ??

Ano, cast ide na Dvorianky, ale ked bude dokonceny tah R4+D1+R2 KE+M30 /znie to strasne :) / v 2022 tak na Dvorianky pojde mozno len 10p z toho co tam chodi, nevraviac ze nevidim dovod v danej chvili zakazat tranzit na tomto useku.

K nabreznej - bral by som to ako opravnenu kritiku , ak by dany usek nemali rozostavany hadam 15r... ci to mali nechat tak ?? Nevraviac po pravde uz malokto veril ze sa D1 v PO vobec rozbehne...
tiez by som nic nenamietal ak by bol podobny stav v ZA a mali neaky vnutorny prietah mestom kt by im pomohol so situaciou ak by nemali ,,istotu,, dialnicneho obchvatu mesta

A po dokonceni PO I,II uz musi byt PSK ticho :) a na dlhu dobu tisko suchat nozkami podobne ako ZSK :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2019 21:18
od Loe
devil napísal:Zmenená metodika je v poriadku, platí nielen u vás.
Sčítanie sa dorabalo v 2016, v tabuľkách je uvedené
A cez dvorianky sa chodí aj teraz

Úsek je evidentne ťažko financovatelny, pomer cena-intenzita je problém. PO nemá veľa spoločného a madarskom a polsko svoju časť tak skoro mať nebude. Myslíš že sa ešte stihne vypísať súťaž?

A uz nie je argument že koľko rokov sa PO zanedbával, Jzo a SO l bude stáť 500mega k tomu nábrežná. Inde za to postavia 30-50 km plnoprofilovej cesty.

Zasmial som sa argumentu o investoroch.suvisla R4 je pre SK a SP a ML a to je tak všetko. Fakt mega okresy...


Sme už off topic ale rád by som podotkol,že konkrétne pre ML R4 neprináša fakticky žiadne zmeny, pritom práve v ML sa nachádza dosť veľký strojárenský podnik, ktorý má aj potenciál rastu, no ale keď do ML nevedie ani len cesta prvej triedy...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2019 11:08
od Yoggy52
devil napísal:suvisla R4 je pre SK a SP a ML a to je tak všetko. Fakt mega okresy...


Ty citas len to co chces, uz som ti napisal, ze pre mensinu BJ okresu je to vyhodnejsie cez Giraltovce/Kukovu/Okruhle...

Ako keby zalezalo, cez ake okresy to ide, to je fakt bulharska konstanta... Spominas okresy MI a TV ako okresy s velkou populaciu, ale tieto okresu su 2x vacsie ako SK alebo 3x vacsie ako SP. Zas netreba zabudnut, ze D alebo RC prechadza len castou uzemia...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2019 15:41
od devil
ale devil.... ok, mozno Poliaci nebudu mat vsetko ale to ani My... Madari M30 urcite mat budu v 2022 dotiahnutu na hranice, to vsak nezname, ze my nemozeme napredovat... Ci to znamena ze ked tvoj sused nema na novy byt tak ani ty si ho nekupis aj ked nanho mas a potrebujes ho ??

lenze tu sa vsetko toci okolo SO PO a ziadne rozumne priority dalej na R4 nie su. sam pises po dokonceni PO I,II uz musi byt PSK ticho hoci tam ostanu zle useky.

Ano, cast ide na Dvorianky, ale ked bude dokonceny tah R4+D1+R2 KE+M30 /znie to strasne :) / v 2022 tak na Dvorianky pojde mozno len 10p z toho co tam chodi, nevraviac ze nevidim dovod v danej chvili zakazat tranzit na tomto useku.

to nie je podstatne ze to bude R4+D1+R2 KE+M30, ale nemyslim si ze bude az taky ubytok ND. Sl. nove mesto je prechod pre ND a dalej su dalsie ciele, nikto nebude zbytocne obchadzat ked nemusi.

Ako keby zalezalo, cez ake okresy to ide, to je fakt bulharska konstanta... Spominas okresy MI a TV ako okresy s velkou populaciu, ale tieto okresu su 2x vacsie ako SK alebo 3x vacsie ako SP. Zas netreba zabudnut, ze D alebo RC prechadza len castou uzemia...

D1 KE-MI prechadza popri okresnych mestach resp. nedaleko nich, je jedno ze okrajove casti su uplne mimo. a prave naopak pre BJ to neplati lebo R4 ide uplne mimo a ze par dedinam to pomoze je irelevantne.

ono na zempline ostane najvacsi pocet obyvatelov v dopravnom tieni. mozno este z TV to bude k dialnici v bidovciach do 30 min. vi vidite ako madari stavaju M30 ale nevidite ako potiahli M3 skoro az k UA hranici.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2019 19:34
od Jano1
Dendik napísal:- ak by aj platilo ze na II. etpau prejde hned "len" 9999 vozidiel, tak o 10 rokov bude radovo vyssie


Trepat blbosti o radovom naraste o 10 rokov Ta bavi? Uz to vidim ako na obchvate PO je viac aut ako na Pristavnom moste.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2019 19:53
od Jano1
nevo83 napísal:Ano, cast ide na Dvorianky, ale ked bude dokonceny tah R4+D1+R2 KE+M30 /znie to strasne :) / v 2022 tak na Dvorianky pojde mozno len 10p z toho co tam chodi, nevraviac ze nevidim dovod v danej chvili zakazat tranzit na tomto useku.


Dalsi taky expert! Presmerovanie 90% mozes mat na horskom priechode, kde nie su kilometre ziadne obce a navyse je tam zla klukata cesta, v podstate jedine Branisko. Soroska sa moze dostat na 80-85%, ale urcite nie relativne dobra cesta medzi obcami, kde pomaly kazdy km je obec, ktora je zdrojom/cielom.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2019 20:56
od nevo83
Jano1: Sensei ucte mne, sem jenom pouhy student ....
Tak ako dokazali zavriet Mnisek tak kludne, mozu zavriet pre nakladnu aj tento priechod.. Myslim ze mnozstvo ludi v Hriadkach a Tv by sa po tolkych rokoch potesilo..
Nemyslim si ze ,,obchadzka,, po R4+M30 bude az o tolko km naviac aby sa to TIR neoplatilo chodit tadial.
Ale kludne daj svoj nastrel o kolko by klesol Tranzit po tejto trase od vyssie zmienej alternativy

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 09:32
od devil
zavreli tatransku javorinu a kvoli chranenemu uzemiu. kvoli dedinam by sme mohli vykazat ND z vela ciest I. tr...

inac dopravna politika je v tomto az groteskna. nejaky vysokopostaveny hlupak napise do akejsi "strategie dopravy" alebo ineho akozedokumentu ze vsak sa postavi dialnica a krajiny su prepojene. a pritom zrejme ani nevie ako vyzera realita ale ani len mapa a mysli si ze jedna dialnica vyriesi npr. 200 km dlhy hranicny usek.

npr. na sever rumunska je to aj o 100 km viac. len mesto satu mare ma vyse 100k obyvatelov a je tam tiez hranicny prechod pre ND.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 10:55
od Jano1
nevo83 napísal:Tak ako dokazali zavriet Mnisek tak kludne, mozu zavriet pre nakladnu aj tento priechod.. Myslim ze mnozstvo ludi v Hriadkach a Tv by sa po tolkych rokoch potesilo..
Nemyslim si ze ,,obchadzka,, po R4+M30 bude az o tolko km naviac aby sa to TIR neoplatilo chodit tadial.
Ale kludne daj svoj nastrel o kolko by klesol Tranzit po tejto trase od vyssie zmienej alternativy



Predovsetkym si pisal: "na Dvorianky pojde mozno len 10p z toho co tam chodi", teda vsetka doprava a z nej prevazna cast nie je dialkovy tranzit. Blizky tranzit, ktory ide napr. aj trasu dlhu 50 km nepresmerujes na desiatky km vzdialenu RC.


A co sa tyka samotneho priechodu, ktory by si chcel uzavriet pre ND, predpokladam, ze ide o priechod Slovenske Nove Mesto na ceste I/79A. Intenzita ND bola v roku 2015 648 NA/24h. Dovolim si odhadnut, ze vacsina z toho nejde cez Dvorianky pretoze su tam ine vyznamne zdroje ako okres TV(kde patria aj Dvorianky), okres MI, pre ktory je to najblizsi priechod do Madarska pre ND. Z vacsiny okresu VT pojde ND smerujuca do Madarska ci do KE cez Dvorianky aj ked bude komplet R4 aj ked bude tento prechod uzavrety.
Inak povedane, uzavretim tohto priechodu pre ND, by klesla intenzita ND v Dvoriankach maximalne o niekolko malo stoviek NA/24h.


To asi ako boli iluzie o poklese dopravy v ZH po postaveni obchvatu, po obchvate islo v roku 2015 3444 v./24h a v meste bola intenzita 11-16,7 tisic v./24h, cize presmerovanie z mesta len 17-23%.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 10:59
od Dendik
Jano1 napísal:
Dendik napísal:- ak by aj platilo ze na II. etpau prejde hned "len" 9999 vozidiel, tak o 10 rokov bude radovo vyssie


Trepat blbosti o radovom naraste o 10 rokov Ta bavi? Uz to vidim ako na obchvate PO je viac aut ako na Pristavnom moste.


Ponizovat Ta bavi, ale argument nedas. Ja nikde netvrdim ze na R4 bude taka premavka ako na PM v BA, vkladas mi do ust slova ktore som nepovedal.
T tebou sa neda bavit. Si agresivny. Ale skusim to: Cital si vobec Masterplan?

A blbosti trepes ty:
1/21 NIE JE ani relativne dobra cesta
90% premavky neprejde nikde a uz vobec nie v PO (nam postacia tie kamiony a osobaky cca 35%) - to pises ty nie my...
Ja odkazujem na masterplan a k intenzitam v krizovatke som dal otazku: Ako si to vysvetlujete? Ty vytiahnes mec a dobre ze ma nerozkuskujes :roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 11:51
od Vlados
Dendik, ale potom nevieš čo píšeš. Rádovo vyššie je vyššie o jeden rád t.j. približne 10x viac.
že prejde 35% premávky na R4 je len zbožné prianie. smutné bude ak sa všetky peniaze použijú na R4 (SO PO) a potom už nebude na ďalšie úseky R4.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 11:52
od Jano1
Dendik napísal:Ponizovat Ta bavi, ale argument nedas. Ja nikde netvrdim ze na R4 bude taka premavka ako na PM v BA, vkladas mi do ust slova ktore som nepovedal.
T tebou sa neda bavit. Si agresivny. Ale skusim to: Cital si vobec Masterplan?


Napisal si:
"ak by aj platilo ze na II. etpau prejde hned "len" 9999 vozidiel, tak o 10 rokov bude radovo vyssie"
Teda o 10 rokov o rad vyssie je takmer 100 000 v./24h na obchvate PO.
Kde som napisal, ze si pisal o Pristavnom moste? Napisal som: "Uz to vidim ako na obchvate PO je viac aut ako na Pristavnom moste.", pretoze na Pristavnom moste bolo v r. 2015 93344 v/24h. Teda pouzil som jasne prirovnanie k realnej situacii a to neznamena, ze Ti to vkladam do ust.

Neporebujem ziadny Masterplan, staci mi zdravy rozum, aby som mohol tvrdit, ze po obchvate PO okolo 100 000 v./24h o 10 r. nebude jazdit.

Dendik napísal:A blbosti trepes ty:
1/21 NIE JE ani relativne dobra cesta
90% premavky neprejde nikde a uz vobec nie v PO (nam postacia tie kamiony a osobaky cca 35%) - to pises ty nie my...
Ja odkazujem na masterplan a k intenzitam v krizovatke som dal otazku: Ako si to vysvetlujete? Ty vytiahnes mec a dobre ze ma nerozkuskujes


Kde som napisal, ze I/21 je relativne dobra cesta?

Len trepes, ze 90% premavky neprejde nikde, lebo si ani necital, ze som uviedol Branisko, kde v r. 2015 islo tunelom vyse 93% dopravy a cez horsky priechod necelych 7 %.

Uz davnejsie viem, ze ty nikdy nepochopis co sa moze presmerovat z jednej cesty na druhu. Skoro vsetci ostatni uz vedia, ze ide len o presmerovanie z nahradenej cesty a ciastocne z paralelnych ciest. Teda ked ide o odklonenie dopravy, ktora ide z Kapusian do PO(a opacne), tak nejaka krizovatka v meste kilometre daleko nema absolutne vypovednu hodnotu o tom co sa presmeruje/odkloni na obchvat PO.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2019 13:20
od devil
90% premavky neprejde nikde a uz vobec nie v PO (nam postacia tie kamiony a osobaky cca 35%) - to pises ty nie my...

1/21 NIE JE ani relativne dobra cesta

ale v Presove chcu mat obchvat v plnom profile a s dvoma rurami, pricom na kapusany-lipniky nevidim ziaden posun a dalej na I/21 tiez nie. to si naozaj myslis ze ked vam dokoncili nabreznu, schvalili 500 mega na JZO a SO I. tak vam schvalia dalsich 300 mega na SO II. a dalsie stovky mega na suvisle pokracovanie R4 ?

Ja odkazujem na masterplan a k intenzitam v krizovatke som dal otazku: Ako si to vysvetlujete? Ty vytiahnes mec a dobre ze ma nerozkuskujes :roll:

ten masterplan je vseobecny plan z ktoreho si kazdy vytiahne to co chce. krizovatku v meste tazko davat do suvisu s buducimi intenzitami na obchvate lebo to uz hranici s vestenim.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 20:42
od Dendik
Vlados napísal:Dendik, ale potom nevieš čo píšeš. Rádovo vyššie je vyššie o jeden rád t.j. približne 10x viac.
že prejde 35% premávky na R4 je len zbožné prianie. smutné bude ak sa všetky peniaze použijú na R4 (SO PO) a potom už nebude na ďalšie úseky R4.

Okej použil som nevhodny terminus technicus. V Sitine tiez neocakavali po spusteni vysoke intenzity.
Zbozne zelanie? Staci prejst dopravny model,hadam ten nebudes spochybnovat?

Devil, v dalsom program.obdobi EU fondov je penazi dost... Kap-Lipniky podla sucasnych intenzit tiez potrebuju urobit na fulprofil.
Ostatne useky uz Ersek rozhodol pojdu ako polprofily a prednost dostane "obchvat" Giraltoviec a Š.Štiavnika. Na vychod od PO sa
nepostavila za 40 rokov ziadna D ani RC (v porovnani s inymi regionmi SK). Nechapem comu sa cudujes, jednoducho ten dlh sa
musi raz dobehnut... A bagatelizovat Masterplan? To musis byt iny level odbornika.

Jano, cela debata je o spochybnovali II.etapy ako fulprofilu. V PO sa nam jednicky krizuju 50 m od MPR. Nemame prelozku ziadnej zo 4 ciest
prvej triedy. Clanok som uviedol ako informaciu ze smerom sever juh prechadza krizenim na sekcove oboma smermi spolu cca 42.000 vozidiel.
Cital si masterplan?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2019 23:24
od Vlados
Sitina je trochu iný prípad. ona cestu po I/2 skracuje, síce len o pár 100 metrov, ale časovo výrazne. to sa o R4 alebo R4+D1 nedá povedať.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2019 10:05
od devil
Devil, v dalsom program.obdobi EU fondov je penazi dost..


aby si nebol prekvapeny. o brexite si uz pocul ? alebo o tom ze cim vyssie hdp tym menej fondov ?

tusim jarino tu nacrtol ze z buducich eurofondov daju preplatit stavby ktore sa mali stavat z rozpoctu...npr. SO PO I.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2019 10:55
od jarino
Môže, ale to je otázne. Pamätajte na západnú R2 a transformáciu regiónu Hornej Nitry...
Iné bude, ak R4 sa stane core TEN-T, avšak z Kohézneho fondu pôjdu peniaze na D1 a D3.
Ale ako správne píšeš, delíme peniaze a nevieme, koľko ich naozaj bude...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2019 14:39
od Jarda Retarda
Vlados napísal:Sitina je trochu iný prípad. ona cestu po I/2 skracuje, síce len o pár 100 metrov, ale časovo výrazne. to sa o R4 alebo R4+D1 nedá povedať.


Vzdialenostou je to samozrejme dalej, ale casova uspora tam bude podla mna celkom zaujimava, nech uz sa ide z vychodu na akykolvek smer.

Podla google maps teraz cesta od buducej krizovatky Kapusany po Presov Juh - 15,4 km za 19 min. Po obchvate to bude 22,4 km a pri priemernej rychlosti 100 km/h by to bolo za 13,5 minuty. To je o 5 minut menej, cize cca 25% v prospech obchvatu a to mimo spicku...

Pre jazdu Kapusany - Presov zapad: google maps 12 km za 15 min. Po obchvate to bude 14,5 km, priemernou rycholstou 100 km/h by to bolo necelych 9 minut. Uspora cca 40% času a opat mimo spicku. Aj ked uznavam, ze po rekonstrukcii krizovatky Levocska - Obr. mieru to bude o čosi menej, no aj tak zaujimave..

Smer Kapusany - Sabinov ani netreba hovorit. Cez mesto je to od krizovatky Kapusany po Presov Sever 13.6 km, Obchvat 10,2 km. Kedze je to aj kratsie, casova uspora je jednozacna.. :)

A pre uplnost, smer Sabinov KE od miesta buducej krizovatky PO sever po PO juh, sucasny stav 10,3 km za 17 min. podla google maps. Po buducom obchvate 12,2 km, pri priemernej rychlosti 100 km/h to bude necelych 7,5 min.

Cize casova uspora tam je. Moj osobny nazor je taky, ze intenzity pre plny profil tu budu uz pri otvoreni useku, nech uz to stavaju v plnom, ci polovicnom. Kludne sa stavim o flasu palenky :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2019 17:36
od stavbar_po
Jarda Retarda napísal:
Vlados napísal:Sitina je trochu iný prípad. ona cestu po I/2 skracuje, síce len o pár 100 metrov, ale časovo výrazne. to sa o R4 alebo R4+D1 nedá povedať.


Vzdialenostou je to samozrejme dalej, ale casova uspora tam bude podla mna celkom zaujimava, nech uz sa ide z vychodu na akykolvek smer.

Podla google maps teraz cesta od buducej krizovatky Kapusany po Presov Juh - 15,4 km za 19 min. Po obchvate to bude 22,4 km a pri priemernej rychlosti 100 km/h by to bolo za 13,5 minuty. To je o 5 minut menej, cize cca 25% v prospech obchvatu a to mimo spicku...

Pre jazdu Kapusany - Presov zapad: google maps 12 km za 15 min. Po obchvate to bude 14,5 km, priemernou rycholstou 100 km/h by to bolo necelych 9 minut. Uspora cca 40% času a opat mimo spicku. Aj ked uznavam, ze po rekonstrukcii krizovatky Levocska - Obr. mieru to bude o čosi menej, no aj tak zaujimave..

Smer Kapusany - Sabinov ani netreba hovorit. Cez mesto je to od krizovatky Kapusany po Presov Sever 13.6 km, Obchvat 10,2 km. Kedze je to aj kratsie, casova uspora je jednozacna.. :)

A pre uplnost, smer Sabinov KE od miesta buducej krizovatky PO sever po PO juh, sucasny stav 10,3 km za 17 min. podla google maps. Po buducom obchvate 12,2 km, pri priemernej rychlosti 100 km/h to bude necelych 7,5 min.

Cize casova uspora tam je. Moj osobny nazor je taky, ze intenzity pre plny profil tu budu uz pri otvoreni useku, nech uz to stavaju v plnom, ci polovicnom. Kludne sa stavim o flasu palenky :D


Konecne po dlhej dobe konstruktivny prispevok k veci.
Dakujem za pekne zhrnutie vyhod celeho D1-R4 obchvatu Presova.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2019 09:35
od Jano1
Jarda Retarda napísal:Cize casova uspora tam je. Moj osobny nazor je taky, ze intenzity pre plny profil tu budu uz pri otvoreni useku, nech uz to stavaju v plnom, ci polovicnom. Kludne sa stavim o flasu palenky :D



Hlavne si nenapisal, kolko maju byt intenzity pre plny profil. Mame aj plny profil pre 3 tisic v./24h. Pritom polovicny profil, kde nie su urovnove krizovatky alebo vacsie stupania (ci dokonca priechody pre chodcov v pripadoch dobrych ciest I.triedy) funguje relativne dobre az do 20 tisic v./24h, len je jasne, ze uz okolo 15 tisic v./24h je v spicke doprava vyznamne spomalena a obiehanie dost obmedzene az riskantne.


Teda tak ako aj v inych pripadoch by to polovicny profil zvladol, ale uz sa stavaju a idu sa stavat plne profily aj pre intenzity pod 10 tisic v./24h.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2019 16:50
od Jano1
Jarda Retarda napísal:Podla google maps teraz cesta od buducej krizovatky Kapusany po Presov Juh - 15,4 km za 19 min. Po obchvate to bude 22,4 km a pri priemernej rychlosti 100 km/h by to bolo za 13,5 minuty. To je o 5 minut menej, cize cca 25% v prospech obchvatu a to mimo spicku...


Zaujimalo by ma ako si prisiel na to, ze to bude 22,4 km po obchvate? Scital nejake dve niekde uvedene dlzky usekov?