Stránka 59 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2019 14:44
od Vlados
devil napísal:
to od ludí čo "objektívne" vidia len južné okresy nemožno čakať... vždy musí byť juh:severu 2:1. na juhu sú akceptovateľné predraženia, na severe nie.


uz zase si sa neobtazoval nejakymi faktami. kri-tom bude aj s megaestakadou nieco cez 15 mega/km a PO budu vyse 30 mega/km bez ohladu ci bude druha etapa plny alebo polovicny. cize 2 nasobne naklady.

btw. do PO kraja uz islo vyse 1,5 mld. a spolu so SO to bude cca 2 mld. BB kraj bude tesne cez 1 mld ak bude kri-tom. a KE kraj je niekde na urovni tusim 300 mil.

je to tuším 18 mil/./km a nie 15. ak raz niečo stojí veľa, lebo je to komplikované tak ho stojí viac. ak sa nájde vhodné jednoduchšie riešenie tak použime to. pre PO by to boli MK-3 a MK-5. ak sa "PO" rozhodol oželieť MK-3 a MK-5 do 2050 tak budú mať obchvat. tunely je nutné stavať v plnom profile. prvá etapa v polovičnom nič neušetrí, druhá niečo ušetrí. prvá by nemusela zahrňať I/68 2+2, mala byť tam zostať priestorová rezerva na druhý profil. druhá by mala plynule nadväzovať na pokračovanie, t.j. ak bude pokračovanie v polovičnom tak aj druhá etapa by mala byť v polovičnom. ušetrené by mali ísť na pokračovanie R4... čo sa najskôr nestane lebo PO bude primárne myslieť len na seba.
ak očakávaš že KRI-TOM stojí 18mil./km tak aj obchvat PO musí stáť 18 mil. tak doporujem liečenie...

PS: porovnávanie koľko v ktorom kraji stáli diaľnice bez porovnania počtov km ciest I./II./III. triedy, počtom najazdených km, počtom obyvateľov, príjmom so známok a mýta, príjmom zo spotrebnej dane, vytvoreného HDP, príjmom obyvateľov, investičného dlhu... počtom svišťov, teplotou potokov a v neposlednom rade počtom mienkotvorných poslancov je irelevantné. tam kde ide D/RC v blízkosti hranice kraja majú z D/RC osoh až 2 kraje no to som nikde nevidel započítané.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2019 15:56
od devil
vitazna ponuka 128 mega za myt-tom a 232 mega za kri-myt cize 360/22,5km je 16 mil/km.

ak raz niečo stojí veľa, lebo je to komplikované tak ho stojí viac. ak sa nájde vhodné jednoduchšie riešenie tak použime to. pre PO by to boli MK-3 a MK-5. ak sa "PO" rozhodol oželieť MK-3 a MK-5 do 2050 tak budú mať obchvat.


si nejaky benevolentny ked ide o sever....lebo toto by si na juhu nenapisal.... nic take som nenapisal ze musia stat rovnako 18 mega takze liecenie si zaobstaraj sam.

PS: porovnávanie koľko v ktorom kraji stáli diaľnice bez porovnania počtov km ciest I./II./III. triedy, počtom najazdených km, počtom obyvateľov, príjmom so známok a mýta, príjmom zo spotrebnej dane, vytvoreného HDP, príjmom obyvateľov, investičného dlhu... počtom svišťov, teplotou potokov a v neposlednom rade počtom mienkotvorných poslancov je irelevantné. tam kde ide D/RC v blízkosti hranice kraja majú z D/RC osoh až 2 kraje no to som nikde nevidel započítané.


tak BB kraj iste neprispieva ci netvori o polovicu nizsie hdp ani nema o polovicu obyvatelov menej ani neplati o polovicu menej dani ako PO kraj...na toto normalne uvazujuci clovek nepotrebuje matematicky model ani ziadnu tabulku, to uz . ked si pozries vysku prijmov tak PO je posledny a je dokazane ze najviac ludi ide prec odtial. a zle nastavene priority na vychode tomu nijak nepomahaju.

pri starej pesnicke o tom ako D1 v PO kraji pomaha KE kraju netreba zabudat ze D1 za KE by zase pomohla okrem vlastnym aj okresom v PO kraji ako VT, HE ci snina.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2019 16:06
od Vlados
benevolentný určite nie, len vidím že tým terénom to nebude také lacné ako na rovine. priamo si to nenapísal, ale v každom druhom príspevku narážaš že to na servere stojí viac.
ak by takto EÚ pristupovala k infraštruktúre tak Slovensko by nemalo dostať nič a efektívnejšie by to použili napr. v Maďarsku a Poľsku.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2019 17:02
od devil
pre PO by to boli MK-3 a MK-5. ak sa "PO" rozhodol oželieť MK-3 a MK-5 do 2050 tak budú mať obchvat.


...tam mas MK-3 a MK-5 ktore sa rozhodli ozeliet...tak nech maju obchvat.....nevyhovoris sa si veeelmi benevolentny....

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2019 20:21
od okorec
Pacho napísal:super predražený, megalomanský úsek, vyhral Vahostav, , živnostníci nech si chytro našetria na DPH, aby mali z čoho zaplatiť. :-)

Nefakturuju sa už stavebné práce s prenesenim daňovej povinnosti?
PS: Chapem, že to bol vtip ;)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 10:11
od Dendik
Dnes vysiel zaujimavy clanok o revitalizacii semaforov v PO, na ktore pribudli sčítače dopravy. Dávam ho do tohoto vlakna,
pretoze udaje o jednej križovatke sa tykaju smeru sever-juh. A prave vercholi debata ci PO potrebuje na druhu
etapu 4-pruh :lol: uvidime ci UHzP vyjde v tabulkach že aj dalsi usek Kapusany-Lipniky treba stavat ako 4pruh? :D

Ako si udaje vysvetlujete vy? Ja ani nie som prekvapeny priemer. denn. intenzitou 73.000 vozidiel na križ. Arm.G.Svob.-Rusinska... 8)

https://tlacovespravy.sme.sk/c/22154660 ... e-aut.html

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 10:23
od Vlados
Zo sčítania intenzity premávky nedostaneš odpoveď koľko vozidiel by používalo R4. Tie údaje dokazujú, že Prešov potrebuje vnútorné cesty v usporiadaní 2+2, MÚK + MK-3 a MK-5.

Ten článok je platená reklama...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 14:12
od Jano1
Presne ako pise Vlados. V ZA v Budatine bola intenzita v roku 2015 36360 v./24h, z toho cast mal zobrat obchvat v podobe D3 Strazov - Brodno. A vieme, ze intenzita na tomto obchvate je 6-7 tisic v./24h.

Medzi Kapusanmi a Presovom bola intenzita 2015 22341 v./24h, ZA-KM 20-22 tisic v./24h a na novy obchvat ide priblizne tretina vozidiel. Prepokladam, ze v PO to rozdelenie dopravy bude podobne aj ked v prospech PO sa bude dat R4 pouzit ciastocne aj medzi okrajovymi castami mesta, co je v ZA vylucene. Navyse ak bude tranzitu V-J prikazana trasa po R4 a D1 cez krizovatku Presov, zapad vyuzitie R4 bude este o nieco vyssie. Intenzita potom moze byt uz v prvom roku prevadzky viac ako 10 tisic v./24h.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 15:07
od Dendik
Vlados napísal:Zo sčítania intenzity premávky nedostaneš odpoveď koľko vozidiel by používalo R4.

Tie údaje dokazujú, že Prešov potrebuje vnútorné cesty v usporiadaní 2+2, MÚK + MK-3 a MK-5. Ten článok je platená reklama...


S keby len 1/3 zo 73.000 presla na R4 tak to hadam na 4-pruj je? Ci?
Ano PO bude musiet dostat aj prelozky aby sa to skludnilo, to je jasne.
No a co ze je to platena reklama? Meni to nieco na vysokych intenzitach?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 15:16
od Yoggy52
73tisic je intenzita na krizovani... :roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 16:58
od Jano1
Dendik napísal:
S keby len 1/3 zo 73.000 presla na R4 tak to hadam na 4-pruj je? Ci?


To tvrdenie je ako keby si niekto vybral krizovatku v BA, zistil, ze tam je 150 tisic v./24h a tvrdil, ze na D4 musi byt z toho tretina.

Hodnota v clanku je len za pracovne dni ked je vo vseobecnosti podstatne vyssia intenzita nez cez vikend, hodnota je za 3 mesiace, pricom pocas roka intenzita vyrazne kolise, najnizsia je vo vseobecnosti v zime. Krizovatka niekde v centre vacsieho mesta ma pramalo spolocneho s intenzitou na obchvate.

Na Vychodnej ulici v PO bola intenzita 2015 17 tisic v./24h, teda na mestsku komunikaciu nic extra.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 17:48
od Driver
vychodna za krizovatkou s rusinskou je 17000, krizovatka rusinska a lesik su kazdy den v .... :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 18:54
od devil
nie je ziadnych 73 mimo mesta ale 22k. z toho treba vychadzat. a ano ked to chceme vyriesit vyhladovo tak plny profil. plny profil je ale dobry dovod povedat ze stavba sa oneskori.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 09:42
od Dendik
Jano, krizivatka o ktorej pisem, je na trase jedničky ktora prechadza cez 30.000 sidliskom v smere sever-juh, preco pises o nejakej v centre
mesta...(a aj ta ma 61k!) necitas poriadne ani prvy príspevok?

Ak bola v ZA intenzita 36k na krizovatke, tu je 2x vacsia... Ak preslo
na ZA Brodno 7k aut tu s kludom prejde tiez dvojnasobok hneď.

Masterplan uz davno vyvratil vsetky pochybnosti ktore UHzP vyvolával
v suvislosti s Presovskymi obchvatmi, ako devil pise treba zacat stavat
co najskor.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 09:47
od garip
neviem, odkial prisli ku cislu 73k vozidiel, ale to cislo je proste nerealne. Dovolim si tvrdit, ze ziadna krizovatka na SVK sa ku tomu cislu ani nepriblizi. Aj tie dalsie cisla su vymyslene.
Takze ten clanok ma nulovu vypovednu hodnotu.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 10:00
od Dendik
Garip ked pozries obrazok v tom clanku, uvidis ze zratali vsetky smery,
cize nie je to jediny smer, ale 4. Preto som sa pytal ako si to vysvetluju ostatni... Kazdopadne 20-22k áut (v jednom smere!) je na sidlisko dost na to aby sa co najskor stavala II. etapa R4ky...
To ze je clanok zaplateny nic nemeni na presnosti scitania dopravy.

Dalsia krizovatka (btw- 50m od mests.pamiatkovej rezervacie!) Hlavna-Levocska-Sabinovska o kt. pise Jano mala 61.000 aut denny priemer...

Toto nema na Slovensku ziadne ine krajske, alebo okresne mesto.
To bagatelizovanie je podla mna odveci. Shalom!

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 10:17
od devil
Jano, krizivatka o ktorej pisem, je na trase jedničky ktora prechadza cez 30.000 sidliskom v smere sever-juh, preco pises o nejakej v centre


noved - sidliskom. to je zvacsa prevavka sidlisko-centrum.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 10:29
od Vlados
to ako to počítajú sa inde na Slovensku nepoužíva, tak nie je to s čím porovnávať. Prešov sa snaží ukázať čo najväčšie marketingové čísla nakoľko po rozšírení spoplatnenia parkovania sa počty dochádzajúcich vozidiel a počet najazdených km rezidentov podstatne znížia. tak či onak R4 zásadne nezplepší dopravnú situáciu v meste.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 14:29
od Jano1
Dendik napísal:Jano, krizivatka o ktorej pisem, je na trase jedničky ktora prechadza cez 30.000 sidliskom v smere sever-juh, preco pises o nejakej v centre
mesta...(a aj ta ma 61k!) necitas poriadne ani prvy príspevok?


Sa spamataj! Ak tu niekto necita, tak si to ty!

Krizovatka Vychodna-Rusinska je v centre PO a ked trpis na slovicka tak v sirsom centre PO. Keby si cital, tak by si pochopil, ze je uplne ina intenzita ked sa meria, resp. prepocita na cely rok oproti tomu ked sa meria v najzatazenejsi den, teda ked namerali 24h rekord.

Krizovatka Rusinska-Svobodu-Novomestskeho ma uvedene aj konkretne intenzity v spickovy den a z toho obrazka vyplyva, ze tam preslo krizovatkou 62059 v./24h, pre jednotlive ulice to bolo od 19813 v./24h az po 42391 v./24h.

Velmi nazorne je vidiet intenzity v tomto clanku: https://robert.blog.sme.sk/c/431584/vychod-sa-bez-kompletneho-braniska-nepohne.html

Priemerna intenzita za januar - jun 2016 bola 11.7 tisic v./24h, kym rekord bol 16880 v./24h, teda priblizne 1,44 nasobok priemeru.



Podobne tu:

pedro napísal:Pár čísel za r. 2016:
D1 MT-TUR 12042/12685/18414 (priemer za všetky dni/pracovné dni/maximum)
D1 IV-LM 18919/19899/27895
PR LE 2943/3077/10093
D1 CHNV-POZ 14861/16008/20766
D1 POJ-LEM 18593/20677/24864
R2 RU-PRA 4746/5055/6492
R2 PS-DT 8662/9455/12488


D1 MT-TUR Max/priemer 1.53
D1 IV-LM Max/priemer 1.47

Bezne je rekordny den okolo 1,5 nasobkom priemeru, extrem je viac ako 3 nasobok na privadzaci Levoca, co mohla byt nejaka akcia v Levoci.

Dendik napísal:Ak bola v ZA intenzita 36k na krizovatke, tu je 2x vacsia...


Len trepes bludy.
Podla sposobu scitania, ktory bol pouzity v PO, a pouzity na Tvoje ohurenie, v ZA na krizovatke Lavobrezna - Estakada, kde su len tri smery preslo v roku 2015 priemerne denne 51683 vozidiel - PRIEMERNE, NIE REKORD. Rekord mohol byt podla vzoru Braniska (co je samozrejme dost nepresne, ale je to mozne) 51683 * 1.44 = 74 423 vozidiel, pritom ide len o tri smery, kym v PO 4 smery z krizovatky.


garip napísal:neviem, odkial prisli ku cislu 73k vozidiel, ale to cislo je proste nerealne. Dovolim si tvrdit, ze ziadna krizovatka na SVK sa ku tomu cislu ani nepriblizi. Aj tie dalsie cisla su vymyslene.


V BA je krizovatka D1 - I/63, kde preslo v roku 2015 (podla sposobu vypoctu pouziteho v PO) 130 055 v./24h a to je celorocne scitanie, nie ziadny rekordny den, rekord mohol byt kludne cez 200 tisic, len v BA je to mimourovnova krizovatka.


Dendik napísal:Kazdopadne 20-22k áut (v jednom smere!) je na sidlisko dost na to aby sa co najskor stavala II. etapa R4ky...

Kludne si dalej zi v svojich bludoch ako presmerujes dopravu medzi sidliskom a centrom na obchvat, ktory bude kilometre daleko.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 16:17
od Yoggy52
Este nech tu niekto postne, ako cez presov pojde koridor z celej europy a je vybavene :lol:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 18:53
od Driver
jak ne co si zabudol na hlavny europsky koridor :arrow: https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=38939 :lol:

sak PO a KNM su hlavne dopravne uzly na SK :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 21:24
od milan_KM
Z pohľadu tranzitu sú to BA,ZA,PO,KE :-)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2019 22:19
od devil
bola raz relacia aj mudry schyby kde sa po "zvlastnej" odpovedi opytali..na to ste ako prisli?? to sa pytam aj ja...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2019 08:04
od milan_KM
Sú to križovatky hlavných TENT ťahov, z pohľadu medzinárodného tranzitu tu nič významnejšie nie je. A ako bonus je tam domiešaná lokálna doprava v obrovskom množstve :-)

Obecne intenzity dopravy hovoria same za seba. Ale je mi jasné, že ma presvedčíš, že tam patrí aj Lučenec :lol:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2019 11:30
od devil
lokalna doprava nema nic spolocne s medzinarodnym tranzitom. tolko k bonusu.

najdolezitejsie krizovatky su krizovatky "E" tahov a v istych pripadoch aj s inymi cestami prvej triedy....takze kludne tam prirad ZV, RK, TN.... a osobitne NR lebo aj na jednotkach I/64, I/51 je dost tranzitu.

Obecne intenzity dopravy hovoria same za seba. Ale je mi jasné, že ma presvedčíš, že tam patrí aj Lučenec :lol:


skor ty budes presviedcat o veciach ktore som nikdy netvrdil....