Stránka 57 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2019 16:20
od Dendik
To naozaj "par" ludi rozhoduje o tom ci tisice vodicov v buducich desaťročiach bude chodit po dvojprudovke? Nepredpokladám ze o 15 rokov budu robit dostavbu dalsieho pruhu... Ved je to ekonomický nezmysel :-/ To by znamenalo ze az v 2021 sa este len zacne sutazit... Skusaju nasu trpezlivost...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2019 18:14
od caki
nech potom povedia, ze ak bude obchvat komplet 2-prudovy a mestom sa pojde po 4-prudovke, ci pojde tranzit obchvatom :D
snad len kamiony co to budu mat povinne

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2019 20:18
od viki
k lehotam:
dorucuje sa uz len elektronicky tzn. vsetci maju rovnaku lehotu na podanie namietky

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2019 20:39
od Dendik
viki napísal:k lehotam:
dorucuje sa uz len elektronicky tzn. vsetci maju rovnaku lehotu na podanie namietky


...a tá vraj ubehla včera... A asi sa neodvolal nikto.

Z oktobra 2016 jestvuje revizia vydavkov na dopravu (vyhotovena UHzP), kde sa pise ze projekty v pokrocilom stupni pripravy (medzi nimi su obe
etapy) sa uz nebudu posudzovat... t.j. malo by to ist ako 4-pruh. Skor sa mi zda ze cakame na zaradenie useku do poradovnika na najblizsie EUfondy...
:)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2019 20:42
od jarino
Tam nepatrí II. etapa. Posudzovanie sa netýkalo iba troch projektov, ktoré boli pred podpisom zmluvy...

Neviem, či teraz bude nejaké rozhodnutie ohľadom 2. etapy, nakoľko teraz bola schválená CBA pre úsek Mníšek nad Popradom - Prešov a podľa HzP buď bude preložka I/68 v meste alebo II. etapa, keďže obidva projekty si konkurujú. Na preložku odporúčajú vypracovať podrobnú technickú štúdiu a aktualizovať náklady projektu, keďže CBA narátala dokopy 216 mil eur (z toho 150 stavebná časť) a podľa HzP to vyjde celé na 60 mil. eur.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2019 20:50
od Dendik
jarino napísal: ... podľa HzP buď bude preložka I/68 v meste alebo II. etapa, keďže obidva projekty si konkurujú...

To je aky nezmysel? Ved mestske komunikacie su pre auta v meste a R4 je pre tranzit v Koridore VIA CARPATHIA nie?
To sa predsa neda navzajom nahradit... Pomiesane hrusky s jablkami, hlavne ze cisla su mensie.


Inak Jaro ako moze UHzP zrusit druhu etapu, ktora je povykupovana, tesne pred vydanim SP a spustenim sutaze na zhotovitela?
To nedava zmysel. Ersek stale opakuje ze sa rozhoduje nie či bude II.etapa, ale v akom profile.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2019 21:11
od jarino
Tak potom asi nebude preložka v meste...
Érsek opakovať môže, avšak nemá také veľké prasiatko (tobôž peniaze v ňom) aby projekt zafinancoval bez súhlasu MF SR.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2019 09:31
od TV Lopata
odvolanie nikto nepodal :D viewtopic.php?f=35&t=24238

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2019 09:32
od caki
Hura, takze uz aj NDS potvrdila, ze v zakonnej lehote neprisli ziadne odvolania. V 2. julovom tyzdni sa podpise zmluva a koncom jula snad uz nabehnu stroje. :D :D :D :D :D
Najväčšie zdržanie pri vyhodnocovaní súťaže bolo spôsobené viacnásobným overovaním stavebných referencií z Ázie.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2019 10:06
od svaco
Rozhodovanie sa či pol profil alebo celý profil nedáva ani logicky zmysel. Celý profil môže ísť o rok skôr tzn. že pol profil pôjde o rok neskôr a keď sa dokončí tak o ten rok budú aj väčšie intenzity. KEby to bolo opačne, tak by si to aspoň logicky neodporovalo + úspora je tam minimálna. NEviem čo ešte riešia, ale zas sa tá 2. etapa zbytočne odsúva. Ak to pôjde rovnako ako s 1. etapou (a to môžme byť ešte radi, že sa nikto neodvolal) tak 2. etapa bude najskôr 2 roky po 1. etape, čo je obrovská škoda, pretože intenzity budú opäať vyššie.
Po dokončení 1. etapa nastanú zrejme takéto javy:
1. Smer PP - KE (D1) dôjde k výraznému zlepšeniu pre tranzit už po dokončení D1
2. Smer SB - KE (R4 + D1) dôjde k výraznému zlepšeniu pre tranzit
3. Smer SB - PP - (R4) OA jazdia od SB na smer PP cez Jarovnice tzn Využívať ho budú len okolité dediny a možno nejakí odvážlivci od BJ (nepoznám dobre cestu po osi BJ - Demjata - Terňa - Gregorovce a či by pre OA mala zmysel)
4. Smer V.Šariš - PP - (R4) ten istý smer ako vyššie, ale s tým že môže byť využívaný pre autá od V.Šariša severnejšie (SB, Lipany atď), ak sa budú chcieť vyhnúť ul. Sabinovskej a ich cieľ bude niekde v Južnej a západnej časti mesta (vyhnutie sa kolónam, kt. sa tvoria už od V.Š. a nezriedka už od Gregoroviec)
5. Smer SB - BJ/SK/VV - pravdeodobne žiadne alebo len malé zlepšenie (stále cez mesto ul. Sabinovská a Bardejovská)
6. Smer KE - BJ/SK/VV - pravdeodobne žiadne alebo len malé zlepšenie (stále cez mesto ul. Košická, Východná, Sekčov a Bardejovská)
7. Smer PP - BJ/SK/VV - pravdeodobne žiadne alebo len malé zlepšenie (stále cez mesto ul. Levočská a Bardejovská).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2019 11:06
od Vceliak
svaco napísal:5. Smer SB - BJ/SK/VV - pravdeodobne žiadne alebo len malé zlepšenie (stále cez mesto ul. Sabinovská a Bardejovská)
6. Smer KE - BJ/SK/VV - pravdeodobne žiadne alebo len malé zlepšenie (stále cez mesto ul. Košická, Východná, Sekčov a Bardejovská)
7. Smer PP - BJ/SK/VV - pravdeodobne žiadne alebo len malé zlepšenie (stále cez mesto ul. Levočská a Bardejovská).

Na týchto úsekoch očakávam zlepšenie, lebo ubudne doprava z "konkurenčných" smerov. Nie veľa, ale predsa.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2019 11:32
od Jarda Retarda
jarino napísal:Tam nepatrí II. etapa. Posudzovanie sa netýkalo iba troch projektov, ktoré boli pred podpisom zmluvy...

Neviem, či teraz bude nejaké rozhodnutie ohľadom 2. etapy, nakoľko teraz bola schválená CBA pre úsek Mníšek nad Popradom - Prešov a podľa HzP buď bude preložka I/68 v meste alebo II. etapa, keďže obidva projekty si konkurujú. Na preložku odporúčajú vypracovať podrobnú technickú štúdiu a aktualizovať náklady projektu, keďže CBA narátala dokopy 216 mil eur (z toho 150 stavebná časť) a podľa HzP to vyjde celé na 60 mil. eur.


Druha etapa R4 je ale v trase I/18, nie I/68, aj ked je pravda, ze velka cast tranzitu v smere VT -> SB a naopak by R4 dokazala stiahnut na seba

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2019 08:21
od pichalsi
svaco napísal:3. Možno nejakí odvážlivci od BJ (nepoznám dobre cestu po osi BJ - Demjata - Terňa - Gregorovce a či by pre OA mala zmysel)

Cesta Demjata - Terňa - Gregorovce je hrozna, klukata a uzka, ale urcite to bude casovo rychlejsie rano alebo aj vecer. Napriklad teraz google ukazuje cestu BJ-buduca krizovatka R4 40 minut a cez presov na zaciatok privadzaca D1 48 minut. Navyse aspon z mojho pohladu cesta cez Presov je katastrofa, vkuse zmeny smerovania v pruhoch a do toho pripadne vlak... Ale vela veci sa urcite v meste zlepsi, takze to asi bude len vhodne ako obchadzka pri velkych kolonach v meste

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2019 16:09
od i15
TV Lopata napísal:odvolanie nikto nepodal :D viewtopic.php?f=35&t=24238


neuveriteľné... ak sa nemýlim, toto je prvý úúsek, ktorý sa za Érseka vytendroval a aj sa začne stavať (ak vláda o mesiac nepadne )

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2019 05:16
od Dendik
Vyzera, ze sutazili normalne firmy, ktorym nejde o to robit prieky druhym ak sam prehram... KONEČNE! :D
(Samozrejme ak neratam vylucenych Kazachov, dobre ze ich supli prec uz v prvom kole,kto vie co by bolo teraz)

Uz davno mali makat na prepojeni I/18(D1) - I/68 - II/545 - I/21 na trase Fričovce-Jarovnice-SB-Terňa-Raslavice-Kuková
stacili by upravy sucasnych ciest (rozsirenie,polomery,sem tam preložka) ale uz som OT :-)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2019 14:34
od jarino
Je to podobné ako za čias ministrovania Figeľa, kedy všetky VO sa naťahovali odvolávaniami, iba vo VO kde dal najnižšiu ponuku Váhostav-SK odvolávania neboli.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2019 18:44
od Pacho
super predražený, megalomanský úsek, vyhral Vahostav, , živnostníci nech si chytro našetria na DPH, aby mali z čoho zaplatiť. :-)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2019 19:18
od devil
fuha, ze megalomansky....od Pacha by som takyto vyrok veru necakal....

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2019 21:44
od Driver
Asi tak, vsetko co je mimo ZA je super predrazenene :D tymto sa definitivne pridavam k devilovi :D :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2019 22:26
od stavbar_po
Nema niekto cely tento clanok?
Je tam rozhovor so stavitelom 1.etapy Sverneho obchvatu Presova:

https://dennikn.sk/1505317/vahostav-spl ... y/?ref=tit

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2019 05:14
od Pacho
keď dobre rátam 198mil : 4,3km = 46mil/km, a je tam jeden pidi tunel??:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2019 05:24
od Čavo
stavbar_po napísal:Nema niekto cely tento clanok?
Je tam rozhovor so stavitelom 1.etapy Sverneho obchvatu Presova:

https://dennikn.sk/1505317/vahostav-spl ... y/?ref=tit


Dal som ho do monitoringu. Riaditeľ bol zjavne poučený právnikmi. Zatĺkať, zatĺkať, zatĺkať. Z toho rozhovoru sa človek nič nedozvie.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2019 05:53
od luboslavko
Pacho napísal:keď dobre rátam 198mil : 4,3km = 46mil/km, a je tam jeden pidi tunel??:


Dve tretiny trasy v tuneli, alebo na dvoch mostoch (podobne ako D3 žilina sStrážov a tunel Považský Chlmec) a k tomu mega rekonštrukcia Dúbravy s presmerovaním Torysy a rozšírením na štvorpruh... za mňa málo... robiť pre združenie by som nešiel...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2019 06:14
od Pacho
no neviem ,tažko to porovnávať Stražov brodno, lebo sa jedná o D a nie R. Ďalej je tam most a tunel je tuším 2,5km, a dialnica na zemy je tam cca 0,2km?. A koľko bola cena na km pri D3?. čo všetci vyplakávali najdrahšia dialnica ....... tak teraz budeme mať najdrahšiu R-ku. ale všetci sme spokojný, hlavná vec, že to stavia váhostav. :-) mecennáš smeru.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2019 07:15
od milan_KM
Len pripomínam, že R4 má lepšie návrhové parametre ako D3 Strážov - Brodno....