R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod metelesku.blesku » 08. Sep 2021 18:10

devil napísal:OK, ci este nieco podstatne neviem ale to co si vymenoval je zase celkom pekna vzorka takze nemozeme tvrdit ze sa to tu nerobi.


Vzorka vymenovala projekty spustené do VO v rokoch 2011 a 2012 jedným ministrom, potom dlho nič a potom jeden projekt z roku 2018.
Terajší minister sa ale opäť tvári, ako keby tento spôsob výstavby neexistoval, keďže ešte ani jedno jeho vyjadrenie pri plánovaní výstavby sa ani len neobtrelo o Žltý F. Tam smerovalo moje vyjadrenie. A pritom musí vedieť, že až po skoro 3 rokoch bol vyhlásený prvý nový tender (až teraz hasia prúser na križovatke D1D4), pripravenosť ďalších projektov je mizerná pričom tento rok vyhlásia maximálne tak túto R4 SO PO II.etapa, no bez preklopenia do žltého fidicu nevyhlásia ani v roku 2022 ani 2023 nič ďalšie.

R4 vôbec netreba stavať naraz. Môžu v kľudnom tempe 1 úsek ročne spúšťať výstavbu postupne, ak venujú energiu do prípravy na začiatku tým najdôležitejším trom úsekom (Lipníky, Giraltovce a ŠŠ), za 2-3 roky môžu začať postupne vyhlasovať VO na jednotlivé úseky.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 08. Sep 2021 18:46

O jedno jediné sa obtrelo, ale neobtiera všeobecne lebo podľa žltého fidicu by potreboval schválenie aj na cenu projektu aj realizácie, avšak v prípade červeného mu aktuálne postačuje chválenie len na projekty. VO niečo trvá, projektovanie tiež a potom už sú ďalšie voľby čiže "problém" pre ďalšiu vládu. Jednoducho keď nie sú veľké peniaze (uvolnené), tak sa realizácia nebude obstarávať... postačuje sa tváriť že konáme - pripravujeme "papiere", nie je podstatné že to bude vo výsledku celé stáť viac a ani to že to bude realizované neskôr ako by mohlo byť.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 165
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 09. Sep 2021 08:58

Jednoducho 20-30 rokov budujú kontinuálne s mierne rastúcim tempom. Naše ročné výkony značne kolíšu a keď budeš chcieť nájsť na trhu 2-3 násobok pracovníkov a strojov ročného maxima tak zistíš problém. Stačí pozrieť koľko mladých vstupujúcich do pracovného života chce byť "stavbármi". Nie je to zaujímavo platené, nie je to čistá robota, práca hlavne v exteriéri... Vyštudovaný alebo zabehaný lekár, ítečkár či učiteľ pôjde do "bágra"?
omg a kto hovori ze ludia co vystudovali atraktivnu VS maju ist robit stavbarov....ludi je dost len ich treba zaplatit aby neutekali prec.

20-30 rokov budujú kontinuálne s mierne rastúcim tempom
...no ani nie, po upadku v 90ich rokoch a konsolidacii verejnych financii zacal navalovity narast investicii niekedy okolo roku 2005. podporene statom a nielen EU, my sme sa snazili klasicky o***bat bud cez PPP za fica co vyslo len z mensej casti a potom za pravice cez docerpanie fondov. a teraz ked zacnu vyschynat fondy je cista bezradnost ako dalej.

Terajší minister sa ale opäť tvári, ako keby tento spôsob výstavby neexistoval, keďže ešte ani jedno jeho vyjadrenie pri plánovaní výstavby sa ani len neobtrelo o Žltý F. Tam smerovalo moje vyjadrenie.
no dobre ale terajsi minister hlavne naznacoval ze skoro nic nebude. tak to mas jedno.

R4 vôbec netreba stavať naraz. Môžu v kľudnom tempe 1 úsek ročne spúšťať výstavbu postupne, ak venujú energiu do prípravy na začiatku tým najdôležitejším trom úsekom (Lipníky, Giraltovce a ŠŠ), za 2-3 roky môžu začať postupne vyhlasovať VO na jednotlivé úseky.
pri nich si neviem predstavit ani to co pises. II .etapa je velmi vhodna na zalepenie oci. pri tych nakladoch kludne vyhlasia ze na nic ine neostane.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 16. Sep 2021 07:17

Takže mame už kladné posudenie uhp a na vladu ide rozpoctové opatrenie cize budu aj prachy. Stavebko vydava ministerstvo tak som zvedavy kedy NDS vyhlási konecne suťaž na 2.et. :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 633
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod luboslavko » 16. Sep 2021 11:54

Len či vydá ministerstvo stavebko... teda, či má všetko k vydaniu...
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 17. Sep 2021 16:07

myslim ze nevydane stavebko nebrani vyhlasit sutaz, pri tej dlzke kolko to u nas trvá to s prehladom vydaju.
Tak opat sa ukaze ako to myslia s II. etapou naozaj :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 633
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod orator » 28. Sep 2021 11:12

Zda sa ze nasi regionalny politici za zacinaju zobudzat. Len neviem ci nie je neskoro buchat na poplach:

https://presov.korzar.sme.sk/c/22751285 ... ievik.html

Nemam predplatne tak ak by to niekto mohol hodit do monitoru tlace.... Dakujem.
orator
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 178
Založený: 30. Júl 2017 11:26

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jackboxx » 28. Sep 2021 17:16

tiez sa prihovaram za odomknutie, aspon uvidime v akom su stave a aka je to megahanba a kolko zaostavame.. ostuda stav celej R4 u nas Via Carpathia a kysuckej D3 detto.a to aj samotna priprava chybajucich usekov doslova v plienkach.
jackboxx
návštevník
 
Príspevky: 42
Založený: 29. Máj 2021 00:28

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod caki » 28. Sep 2021 18:36

nech sa paci, cely clanok "Maďari a Poliaci úseky Via Carpatia rýchlo dokončujú. Na Slovensku vznikne lievik" viewtopic.php?f=35&t=25734
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 358
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 28. Sep 2021 22:41

Zasa tie PPP rozprávky :roll:
Vraj peniaze postačujú len na prvých dvadsať projektov.
Nuž Kapušany - Lipníky je poradové číslo 5... To mu tam rovno mali obúchať o hlavu.
Tak čo bráni tomu, aby získali územné rozhodnutie a vypísali tender v zmysle zmluvných podmienok žltý FIDIC?

D3 síce nie je lacná, ale miliarda asi nie. Pochopiteľne niečo pôjde aj SSC, lenže to nemôže byť tak, že pripravíme si tri projekty a keď jeden z nich skrachuje, tak nebudú vedieť čo robiť. A to ešte nemajú novú štúdiu realizovateľnosti...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Lorenc » 29. Sep 2021 16:56

Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 35
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 29. Sep 2021 20:21

Len skryté zadlžovanie štátu a míňanie peňazí na nadštandardnú údržbu v porovnaní so "štátnou" diaľniciou. Nech si štát pekne požičia a postaví.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 165
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 30. Sep 2021 09:03

Vraj peniaze postačujú len na prvých dvadsať projektov.
pochybujem ze "az" na 20.
Tak čo bráni tomu, aby získali územné rozhodnutie a vypísali tender v zmysle zmluvných podmienok žltý FIDIC?
to iste ako pri cervenom, ze na to treba vyclenit financie. ked nechcu dat miliardu na cerveny preco si myslis ze budu chciet dat npr. 800 milionov na zlty ?

D3 síce nie je lacná, ale miliarda asi nie.
nezlahcujme. D3 je brutalne draha, normalne je nefinancovatelna. tie "neskutočné čísla" v clanku su akurat tak na 5 km od brodna po KM. dalej podla poslednych znamych udajov to bolo 14.000 aut ...tak to naozaj nema obdobu na Sk. :lol: a to na sirokej rovnej ceste no cista hroza... :twisted:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 04. Okt 2021 08:46

Lehotu chceli skrátiť o pol roka. Obchvat Prešova bude nakoniec s výrazným posunom
Pôvodný zmluvný termín sa na Slovensku dodrží pri výstavbe diaľnic len málokedy. Aktuálne ohlásili meškanie R4 na severovýchode metropoly Šariša.

Štvorkilometrový úsek rýchlocesty pri Prešove je vo výstavbe už druhý rok. To, že nepôjde o jednoduchú stavbu, sa vedelo od začiatku. Jeho súčasťou je totiž aj tunel Bikoš a dokončenie zložitej mimoúrovňovej križovatky Vydumanec. Ešte v roku 2019 pritom hlásil zhotoviteľ na čele s Váhostavom možné skrátenie lehôt o pol roka. Neskôr sa však začali rysovať prvé problémy, ako napríklad s telekomunikačným káblom v strede stavby, s ktorým sa v projektoch nepočítalo.

Karty však zamiešali najmä prístupové komunikácie, ktoré boli v meste témou ešte pred výstavbou. Provizórna betónka mala viesť cez sídlisko v blízkosti škôlky. Vzniknutý problém nakoniec spôsobil, že sa odovzdanie diela posúva o štyri mesiace. Stavebné práce tak budú trvať presne štyri roky a dokončia sa koncom júla 2023.
Dlhšie lehoty môžu ohroziť financovanie
Dôvodom má byť teda to, že zhotoviteľ v prvých mesiacoch nemal prístup k južnému portálu tunela Bikoš, aj keď podľa pôvodného stavebného povolenia a projektov to tak malo byť. Rokovanie s mestom, na základe ktorého sa rozhodlo o zmene, sa uskutočnilo v septembri 2019. Následne sa začala hľadať náhradná cesta a riešiť nové stavebné povolenia. Nateraz bol prístup zabezpečený od križovatky Vydumanec. Tú začalo stavať združenie na čele s Euroviou, ktoré realizuje aj juhozápadnú časť obchvatu mesta.
Štvormesačný posun môže znamenať problém pre eurofondy, z ktorých sa má projekt čiastočne hradiť. Stavba sa najprv síce začala financovať zo štátneho rozpočtu, no pre výpadok niektorých europrojektov sa pre ňu v tomto roku nakoniec našlo takmer 68 miliónov eur. Rýchlostná cesta tak pribudla do zoznamu čakateľov na eurofondy v období, keď odtiaľ vypadol obchvat Šale. Prostriedky z Bruselu sú pritom dostupné na čerpanie len do konca roka 2023. Ďalšie posuny termínov môžu teda financovanie ohroziť.
Aktuálne predĺženie by nemalo mať vplyv na čerpanie a navyše k nemu došlo po dohode s Európskou komisiou. „Uzatvorenie dodatku k zmluve o dielo neznamená komplikácie z hľadiska európskych fondov, ide o posúdenie jeho dôvodnosti a nevyhnutnosti,“ povedala hovorkyňa diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková
Podľa šéfa Zväzu stavebných podnikateľov Pavla Kováčika je lehota výstavby stále prijateľná, ide totiž o zložitú stavbu, ktorú ovplyvňuje niekoľko nepriaznivých faktorov. „Je tam pomerne náročná križovatka s diaľnicou D1 a ďalšia veľká križovatka s cestou prvej triedy zo smeru Sabinov. Problémom je aj tunel, ktorý križuje súmestie Prešova s Veľkým Šarišom, v zásade teda prechádza intravilánom. Stavať v takomto území je vždy zložité,“ povedal Kováčik a dodal, že len spomínaný kilometrový tunel zaberie zhotoviteľovi pre zložité technologické riešenie až tri roky.
Strihanie pások odďaľuje aj korona
Rýchlostná cesta R4 pritom nie je jediný projekt, ktorého otvorenie sa posúva. Juhozápadný obchvat mesta diaľnicou D1 mal byť sprejazdnený už v lete, no lehota sa pre problémy na stavbe počas pandémie posunula a otvárať ho majú až tento mesiac. Horšie vyhliadky majú aj na Podpoľaní, kde stavebník nedávno oznámil až ročné meškanie s R2 pri Mýtnej. Zdržanie tu podľa diaľničiarov spôsobili najmä nesúhlasné stanoviská správcov pri prekládke vedenia elektriny a plynu.
Vráťme sa však k Prešovu. Dve časti jeho obchvatu sú síce vo výstavbe, tretí úsek sa však ešte ani nesúťaží. Mal by byť posledným článkom pre odbremenenie nášho tretieho najľudnatejšieho mesta od intenzívnej dopravnej záťaže. Odkloniť má najmä tranzit, ktorý dnes jazdí cez intravilán. Župným mestom pritom prejde podľa posledného sčítania dopravy z roku 2015 viac ako 30-tisíc vozidiel denne.
Ministerstvo dopravy a diaľničiari tvrdia, že sú na tender pripravení a ukazujú na Matovičov rezort. Ten potvrdil, že žiadosť o rozpočtové opatrenie od rezortu dopravy eviduje. „V súčasnosti bola zaslaná na posúdenie Útvaru hodnoty za peniaze,“ odkazuje tlačové oddelenie ministerstva financií. Druhá etapa sa plánuje postaviť tiež v plnom profile a jeho predpokladaná hodnota je 263 miliónov eur.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/10 ... Ygg3qiF5ZY
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 995
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 04. Okt 2021 08:56

Prekvapuje ma, že až teraz je o tom článok, kedže už je to cca dva týždne známa vec. Asi má na to vplyv aj nutnosť preprojektovať prístupovú komunikáciu.

Ďalšia vec je, že ÚVO kvôli financovaniu cez eurofondy realizuje kontrolu "pred podpisom Zmluvy". Záverom je x zásadných porušení, okrem iného ÚVO tvrdí, že súčasný Zhotoviteľ nespĺňa podmienky, konkrétne z referenčných listov jeho odborníkov nevyplýva účasť na požadovanom type projektu, na pozícii požadovanej kontrolovaným v oznámení, resp. súťažných podkladoch, pričom uvedené porušenie mohlo mať vplyv na výsledok verejného obstarávania.
NDS sa voči rozhodnutiu ÚVO odvolala.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod cPalo » 04. Okt 2021 15:33

nevo83 napísal:...„Je tam pomerne náročná križovatka s diaľnicou D1 a ďalšia veľká križovatka s cestou prvej triedy zo smeru Sabinov. Problémom je aj tunel, ktorý križuje súmestie Prešova s Veľkým Šarišom, v zásade teda prechádza intravilánom. Stavať v takomto území je vždy zložité,“ povedal Kováčik a dodal, že len spomínaný kilometrový tunel zaberie zhotoviteľovi pre zložité technologické riešenie až tri roky.
...

Neviem, ale ja žijem v tom, že prepojenie R4 s "Vydumancom" zabezpečuje staviteľ D1 PO Z/J a nie staviteľ R4 PO1. Či sa mýlim?
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 04. Okt 2021 16:58

uroven novinarov je cim dalej horsia, ja neviem ci ich neplatia len za slova... bez znalosti problemu o com pisu
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 995
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 04. Okt 2021 22:20

Niežeby som nesúhlasil, ale toto by som na novinára nehádzal. Zjavne cituje bývalého investičného riaditeľa NDS.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 31. Okt 2021 09:04

Na fb skupine ktora sa venuje D1 PO zapad - PO juh sa objavila informacia, ze ministerstvo financii neuvolnilo financie ja R4 PO sever - Kapusany. Vraj sa ma projekt etapizovat pre nedostatok zdrojov. Neviem k tomu najst ale ziadne relevantne zdroje, tak sa pytam tu, ci o tom niekto nevie nieco viac, alebo je to iba taky sum… Bola by velka skoda nepokracovat, kedze tento usek pomoze doprave v PO najviac
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 31. Okt 2021 10:42

No info nemám, ale skúsme na to ísť logicky.

Etapizáciu stavby t.j. jej rozdelenie si neviem predstaviť. Štát pochopiteľne odmieta zaplatiť privádzač Grófske. Takže takáto forma etapizácie nemá zmysel. Tobôž nedáva zmysel etapizácia po objektoch, keď doba výstavby je cez 4 roky.

NAkoľko s eurofondmi je to zúfalé a postarali sa o to slušnou mierou za šermiara (hlavne že niektorí by mu stavali bustu :lol: ), tak etapizácia sa najskôr myslí etapizácia financovania diela.
Skrátene časť zo stavby by zatiahli eurofondy.
No to by chcelo vyhlásiť tender čím skôr, čím skôr ho uzavrieť (a hlavne na rozdiel od predošlých vlád bez akýchkoľvek prešľapov) a čím skôr začať stavať (ideálne najneskôr jeseň 2022).
V závislosti od pripravených dokumentov by následne sa financovala celá stavba alebo vybrané objekty (mosty, portály tunela, časť ražby tunela) do konca roka 2023.
Po roku 2023 štátny rozpočet.


To či tento úsek pomôže "doprave v PO najviac" je diskutabilné.
Zatiaľ to nikto nevedel hodnoverne dokázať.
To že pomôže je jasné (to by bolo blbé dať stovky miliónov bez efektu), ale to slovíčko "najviac" je spochybnené.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 31. Okt 2021 12:58

ako co tam chce etapizovat ?? 10km usek... Kt ma navyse tunel, co potiahnu ho pod kopec a zastanu /alternativa od BJ/..alebo urobia tunel od SB a ked bude svetlo tak to bude rozhliadna ...??
Vsetci robia co najdlhsie useky, aby bolo co najrychlesie spojenie vid M30 55km... km Ale My dokazeme 10km usek rozlozit na 2 VO... kde posledne VO trvaju 3roky.../R3,R2/
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 995
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 31. Okt 2021 22:05

Tak ci pomoze najviac z pomedzi 3 usekov (D1,R4I. alebo R4II.) je v zmysle ze bez posledne menovaneho
bude tranzit NA dalej prechádzať intravilánom 30tis sídliska. Takze sa iba zmenia toky a kamiony z juhu
mozu kludne skončiť pri Bosakovej banke (xI/18aI/68) což je 50m od pamiatkovej rezervácie, takže z dažďa pod odkvap..
Nebyt Erseka dodnes sa nestavia ani prvá etapa a Dialnicu by zrejme stavali v polprofile a taktiež by nebola dokončená...
Vysvetli obyvateľom Obrancov mieru toho zlého šermiara
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 633
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod bzzi » 04. Nov 2021 10:58

Etapizáciou sa tu nemyslí delenie na menšie stavby a zadávanie každej inému staviteľovi. Je to z dôvodu eurofondov. EU preplatí len projek, ktorý bude ukončený do konca 2023, ale tento úsek sa stihnúť nedá. Tak sa vytvorí 1. etapa, ktorá to stihne do 2023 a bude preplatená z EU a 2. etapa, ktorá bude čerpať z iných zdrojov. A áno, znamenalo by to, že v 1. etape sa prerazí tunel a v 2. sa dokončí.

Ale toto aj tak nemá význam, kým sa v našom prostredí zadefinujú etapy, nájdu peniaze na 2. etapu a vysúťaží tender, tak bude koniec 2023.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 516
Obrázky: 27
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 04. Nov 2021 11:26

lenze u nas ANI JEDEN projekt sa nestihne do konca 2023... Alebo opat vymyslime neaky nas ODRB, ze sice ukoncime ale neukoncime a budeme akoze robit nedorobky este dalsich 6mesiacov

R2 KE = rozdelena na 2etapy aby sme aspon nieco stihli... Vysledok miesto 22km bude 0 a prepadnute peniaze, a I.etapu ani stavat nebudeme lebo CBA bude na xxxxx
D1 Visnove = detto
D1 Rk= detto..

A obrana bude stat na tom, ze to prefinancujeme z dalsieho OP po 2023...

Takze miesto matia novych penazi na dalsie useky budem sanovat stare o kt sme vedeli od 2012 ze ich musime stihnut do 2023..
To je ppc zmyslanie NDS a MD
Nevraviac ze zo SR nezafinacujeme nic...
Takze sa vlastne ani necudujem ze Dolezal nevyhlasi ani jedno VO lebo vie, ze peniaze bude potrebovat inde na stare veci...
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 995
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 04. Nov 2021 12:06

A presne toto nechcel ersek a vyhlasoval sutaze aj ked uz neboli fondy.....minister financii NIE JE nadriadeny ministra dopravy. ak vlada povie ze ma byt nejaka cesta alebo to necha na ministra dopravy tak ma byt povinnostou ministra financii zabezpecit financovanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron