R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod zvR7 » 04. Nov 2021 15:34

ešte stále je šanca na výstavbu vnútorného obchvatu I/20...za smiešne peniaze oproti R4... a R4 sever tak či tak raz bude, max o pár rokov neskôr
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 04. Nov 2021 18:33

Bingo!! Takze konecne sa može potvrdiť ze UhP nám "fakt pomohlo" ked prepadnú fondy :lol:
Výborne, len tak ďalej mrhajme časom. Ale zlý zlý šermiar :roll:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 04. Nov 2021 19:15

nevo83 napísal:ako co tam chce etapizovat ?? 10km usek... Kt ma navyse tunel, co potiahnu ho pod kopec a zastanu /alternativa od BJ/..alebo urobia tunel od SB a ked bude svetlo tak to bude rozhliadna ...??

Etapizácia na papieri.
Aj I. etapa severného obchvatu bude rozdelená na papieri.
Niektoré objekty by radi financovali z eurofondov.
Len v tendri ÚVO našiel závažné pochybenia, tak ktovie ako to bude...

nevo83 napísal:Vsetci robia co najdlhsie useky, aby bolo co najrychlesie spojenie vid M30 55km... km Ale My dokazeme 10km usek rozlozit na 2 VO... kde posledne VO trvaju 3roky.../R3,R2/

Kto je to každý? :wink:
Maďari tých 55 kilometrov tiež mali rozdelených na 3 časti z toho jeden z nich bol dlhý 10 km.
Je pravda, že Tvrdošín - Nižná je kus krátky úsek, no zvyšné sú úplne ok.
Je nutné pamätať na to, že tendre majú byť tak pripravené, aby sa mohli prihlasovať aj stredné podniky.
Čo keď náhodou budeš stavať 20 km diaľnice za 30 mil. eur/km akosi nenastane. Maximálne sa prihlási dream team, čo teda veľa konkurencie v tendri nebude.

Chlapi, skúsme trochu viac faktov a menej vymýšľaní :D

Dendik napísal:Tak ci pomoze najviac z pomedzi 3 usekov (D1,R4I. alebo R4II.) je v zmysle ze bez posledne menovaneho bude tranzit NA dalej prechádzať intravilánom 30tis sídliska.

To ale neznamená, že pomôže najviac...

Dendik napísal:Takze sa iba zmenia toky a kamiony z juhu mozu kludne skončiť pri Bosakovej banke (xI/18aI/68) což je 50m od pamiatkovej rezervácie, takže z dažďa pod odkvap..

Na to aby sa dostali k Bosákovej banke by ich tam musel najskôr niekto naviesť...
Bez SO PO II. etapy by stále kamióny chodili cez Sekčov.
Nemá absolútny význam točiť kamióny okolo mesta, ešte viac upchávať vjazd od Sabinova a nakoniec ich naviesť snáď na najzaťaženejšiu križovatku v PO...

Dendik napísal:Nebyt Erseka dodnes sa nestavia ani prvá etapa a Dialnicu by zrejme stavali v polprofile a taktiež by nebola dokončená...
Vysvetli obyvateľom Obrancov mieru toho zlého šermiara

Keby tam bol aj Ferdo Mravec, tak sa to stavia...
Práve naopak, ojebabrávaním a robením tupcov z druhých iba naťahovali odsúhlasenie zo strany MF SR.
A keď už chceme ďakovať, tak odporúčam smer Čaklov. Ujo Figeľ počas ministrovania presadil prípravu DSP, bez ktorej by sa za šermiara stavalo úplne inde, ideálne niekde pri Šamoríne.

Obyvatelia Obrancov mieru by si mali uvedomiť, že bývajú na slovenské pomery v pomerne veľkom meste pri jednej z hlavných tepien mesta. A ak aj tranzit zmizne, tak pribudnú miestne autá a hluk nezmizne. Čakať že na tej ulici nebude hluk a ďalšie obmedzenia z dopravy je úplne nereálne. Ak to niekomu vadí, tak nech sa presťahuje, iný liek neexistuje.
Dodám, že na Slovensku je kopa takých ciest a ulíc. Keby mali pre každú stavať obchvat za toľko peňazí... Tým poukazujem na to, že ten obchvat sa robil hlavne z iných dôvodov a nie že na nejakej mestskej tepne niekto trpí.

bzzi napísal:Ale toto aj tak nemá význam, kým sa v našom prostredí zadefinujú etapy, nájdu peniaze na 2. etapu a vysúťaží tender, tak bude koniec 2023.

Ja si naivne myslím, že to nemôže dlho trvať. Samozrejme vo funkčnej spoločnosti, čo NDS nie je.
Celý úsek mal íst zo ŠR. Nevidím problém vyhlásiť VO a následne dodatočne vybaviť časť financovania z EÚ ako pri I. etape.
Tak isto nevidím problém zadefinovať etapu. Proste sa určí, ktoré objekty sa do augusta 2022 spravia plus koľko sa z tunela vyrazí a to finanovať z EÚ fondov. Nevyzerá to byť nejaká extra veda, aby to kompetentným trvalo mesiace.

nevo83 napísal:lenze u nas ANI JEDEN projekt sa nestihne do konca 2023... Alebo opat vymyslime neaky nas ODRB, ze sice ukoncime ale neukoncime a budeme akoze robit nedorobky este dalsich 6mesiacov

Odrb sa volá fázovanie...
Napríklad obchvat Sabinova bude fázovaný. Do 2023 eurofondy a po 2023 štátny rozpočet prípadne eurofondy...
To nie je novinka.
Doležal zdedil veľkú kopu sfušovaných projektov, kde hrozia 25%-tné príp. 100%-tné korekcie. Inak ako ďalšími veľkými projektmi a ich fázovaním sa to podľa mňa nedá zachrániť. Nepríjemné je, že problémy vznikajú aj tam, kde už mohol byť pokoj a iba dbať na vyčerpanie peňazí (D1 Prešov, uzol Žilina). To už ideme potencionálne do stoviek miliónov eur.

nevo83 napísal:R2 KE = rozdelena na 2etapy aby sme aspon nieco stihli... Vysledok miesto 22km bude 0 a prepadnute peniaze, a I.etapu ani stavat nebudeme lebo CBA bude na xxxxx
D1 Visnove = detto
D1 Rk= detto..

R2 KE II. etapa sa bude fázovať. Takže peniaze tak úplne neprepadnú...
KE I. etapa by nemala mať s CBA problém, no určite nepôjde z týchto eurofondov.
Višňové sa dá fázovať. Hlavne aby EÚ zatiahla tunel a mosty... T.j. čo najviac.
D1 RK ide zo štátneho rozpočtu.

nevo83 napísal:Takze miesto matia novych penazi na dalsie useky budem sanovat stare o kt sme vedeli od 2012 ze ich musime stihnut do 2023..

Už sa sanuje. NDS-ka napríklad projekčné prípravy, ktoré mali ísť z eurofondov financuje z vlastných peňazí. Dôvodom sú okrem iného aj pochybenia vo VO za čias minulých.

Ďalšie úseky nie sú ani pripravené...
Jedine SO PO II. etapa.
Ak sa posnažia, tak budúci rok Slovenská Ľupča a KE I. etapa.
Doležal potrebuje nakontrahovať a do augusta 2023 minúť ešte 150 miliónov eur, keďže to SSC akosi nezvláda a ani nezvládne. Nebola by to tragédia, keby po šermiarovi boli nejaké pripravené projekty. Ale už si za to môže Doležal aj sám, keďže príprava akosi stojí a aj blbé aktualizácie štúdii realizovateľnosti idú ako sopeľ.

devil napísal:A presne toto nechcel ersek a vyhlasoval sutaze aj ked uz neboli fondy.....

Ale peniaze vo fondoch sú.
Jednak korekcie, dvojak nezvládanie kontrahovania.

devil napísal: ak vlada povie ze ma byt nejaka cesta alebo to necha na ministra dopravy tak ma byt povinnostou ministra financii zabezpecit financovanie.

A toto hovorí nejaká legislatíva alebo je to opäť iba Tvoj názor?
Minister dopravy má tiež nejakú povinnosť. Zabezpečiť štúdiu realizovateľnosti a strpieť jej posúdenie zo strany ÚHP.

zvR7 napísal:ešte stále je šanca na výstavbu vnútorného obchvatu I/20...za smiešne peniaze oproti R4... a R4 sever tak či tak raz bude, max o pár rokov neskôr

Neskoro.

Dendik napísal:Bingo!! Takze konecne sa može potvrdiť ze UhP nám "fakt pomohlo" ked prepadnú fondy :lol:
Výborne, len tak ďalej mrhajme časom. Ale zlý zlý šermiar

Bežne zabávaš okolie?

Ja len že opäť trepeš. Prepadnutie peňazí z EU fondov nie je zapríčinené UHP ani ÚVO.
Dôvodom je neprofesionálne riadenie ministerstva dopravy, zlé manažovanie projektov, závažné pochybenia a evidentne nekalé úmysly kompetentných.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 05. Nov 2021 08:52

Maďari tých 55 kilometrov tiež mali rozdelených na 3 časti z toho jeden z nich bol dlhý 10 km.
ale tie zvysne potom viac ako 10 a viac ako 14. mozno aj viac ako cely obchvat JVO KE I. + II. co je 21 km.

Je nutné pamätať na to, že tendre majú byť tak pripravené, aby sa mohli prihlasovať aj stredné podniky.
npr. CEDIS & Cesty Sk ?? :lol: odpoviem na tvoj sposob: trepes.

Ale peniaze vo fondoch sú.
zrusili SA aby bolo na SO PO. cize zase trepes.

A toto hovorí nejaká legislatíva alebo je to opäť iba Tvoj názor?
potrebujes mat v legislative aj ze zem sa toci ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 05. Nov 2021 09:33

devil napísal:ale tie zvysne potom viac ako 10 a viac ako 14. mozno aj viac ako cely obchvat JVO KE I. + II. co je 21 km.

Áno, tie dva boli cez 20 kilometrov.
To však nemení nič na tom, že obstarávať 10 kilometrov dlhé úseky je úplne normálne.

devil napísal:npr. CEDIS & Cesty Sk ?? :lol: odpoviem na tvoj sposob: trepes.

:lol: :lol: :lol: :roll:
Tu máš čo je stredný podnik:
https://echa.europa.eu/sk/support/small ... ory/step-5
Tu máš údaje tých firiem:
https://www.finstat.sk/36580058
https://finstat.sk/50607383
Myslím že každý rozumie.
Toto nebolo dobré ani ako pokus o vtip.
V zásade som tým chcel povedať, že v súčasnosti EK presadzuje, aby sa veľmi veľké zákazky delili na menšie. Napríklad uzol ZA za 350 mil. eur museli ŽSR na x stranách odôvodniť, prečo nejde rozdeliť na menšie zákazky. Jedná sa o to, že veľmi veľké zákazky obmedzujú súťaž a z toho vyplývajú na Slovensku isté podozrenia.

devil napísal:zrusili SA aby bolo na SO PO.

:lol: :lol: :lol:
Prosím aby si svoje tvrdenie hodnoverne dokázal.

devil napísal:potrebujes mat v legislative aj ze zem sa toci ?

To mi je argument...
To či sa Zem točí/netočí legislatíva neovplyvní. Je to skutočnosť, ktorú sme kedysi odpozorovali a vieme ju vysvetliť pomocou fyziky.
Zato ako majú konať jednotlivé výkonné zložky štátu je definované v normách (zákony, vyhlášky atď.), t.j. to ovplyvniť vieme.
Takže jednoducho povedané, opäť zas a znova nevieš svoje tvrdenie podporiť žiadnym dôkazom.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 05. Nov 2021 09:45

Prosím aby si svoje tvrdenie hodnoverne dokázal.
to je moj nazor. a je to evidentne. PO sa realne buduje ale nemal krytie z fondov tak zrusili tender na SA kde este nebol vybrany zhotovitel. a keby nebola podposana zmluva na R2 pri krivani tiez by to zrusili. ze to nikto takto verejne nepovie je snad kazdemu jasne.

Tu máš čo je stredný podnik:
https://echa.europa.eu/sk/support/small ... ory/step-5
Tu máš údaje tých firiem:
https://www.finstat.sk/36580058
https://finstat.sk/50607383
Myslím že každý rozumie.
noved, cim vacsi usek tym mensia pravdepodobnost ze sa prihlasia fuskari a ked aj ano je logicky vacsi priestor na ich vylucenie.

Zato ako majú konať jednotlivé výkonné zložky štátu je definované v normách (zákony, vyhlášky atď.), t.j. to ovplyvniť vieme.
Takže jednoducho povedané, opäť zas a znova nevieš svoje tvrdenie podporiť žiadnym dôkazom.
sefom kazdeho ministra je predseda vlady. ze sefom predsedu vlady je jeho stranicky sef (co je minfin) je nam jasne ale to tiez nemas v ziadnom zakone :roll: tak ako ked miki bol kamarat s ivanom. takze skor ty mne dokaz ze minister financii je nadradeny ministrovi dopravy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 05. Nov 2021 15:12

Nitra dostane injekciu. Stat posiela peniaze na cesty okolo priemyselneho parku. :shock:
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/12 ... u-injekciu

Co je to za drzosť prešovčanov ze po rokoch ničenia ciest medzinárodným tranzitom majú ešte odvahu žiadať od štátu postavenie
privádzača Grofske :o Jaguár zhltol stámiliony + podporu štátu. Na východe nemysliteľné postavit za 15 milionov privádzač zo štátneho :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 05. Nov 2021 15:27

zvR7 napísal:ešte stále je šanca na výstavbu vnútorného obchvatu I/20...za smiešne peniaze oproti R4... a R4 sever tak či tak raz bude, max o pár rokov neskôr

To je tak naivna predstava...
Dobre, myslim ze kazdy prešovčan je za. A teraz čo? Začne to SSC pripravovať? ha-ha A kolko potrvá vykupit pozemky cez zahradkársku oblasť? A naprojektovať? A vydať stavebko? A vysuťažiť? A postaviť? 2035? Super :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 06. Nov 2021 20:01

devil napísal:
Prosím aby si svoje tvrdenie hodnoverne dokázal.
to je moj nazor. a je to evidentne. PO sa realne buduje ale nemal krytie z fondov tak zrusili tender na SA kde este nebol vybrany zhotovitel. a keby nebola podposana zmluva na R2 pri krivani tiez by to zrusili. ze to nikto takto verejne nepovie je snad kazdemu jasne.

No prosím, neviem dokázať, tak je to už len názor. V poriadku. Ja Tvoj názor rešpektujem, ale vôbec to nie je pravda.
V prioritnej osi 5 je dostupných cca 780 mil. eur
V júni 2021 bolo kontrahovanie v prioritnej osi 5 na úrovni cca 380 mil. eur.
47536
Cez leto boli zazmluvnené/zakontrahované eurofondy pre viaceré projekty, okrem iného aj SO PO I. úsek a obchvat Košíc za cca 250 miliónov eur.
47535
Takže kontrahovanie ku koncu augusta 2021 v prioritnej osi je na úrovni 600 mil. eur a to vrátanie severného obchvatu Prešova.
47534
To znamená, že v OP II prioritná os 5 je k 31.8.2021 voľných minimálne 160 miliónov eur.
Minimálne uvádzam preto, že v prípade VO na SO PO boli zistené pochybenia a mali by nasledovať korekcie. Tak isto ďalšie projekty krachujú pre problémy s vysporiadaním pozemkov, pre VO, zlyhania a pod. Proste samé problémy.
Takže aj keď prirátame predložené projekty (napr. Tvrdošín - Nižná) za cca 68 miliónov eur, tak stále je tam voľných cca 100 miliónov eur z ktorých by sa Šaľa dala bez problémov preplatiť.
Keďže tých 100 miliónov je nutné minúť do augusta 2023 a SSC/NDS nemajú projekty, tak pravdepodobne časť z toho bude presunutá železniciam. Časť možno pôjde na SO PO II. úsek.

Takže netuším čo je každému jasné nebodaj evidentné.
Mne napríklad je jasné, že Tvoj názor k tejto veci je nesprávny, skrátka blud...

Na zvyšok zareagujem možno niekedy inokedy. Prioritne som chcel vyvrátiť tento mylný názor.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 06. Nov 2021 21:20

Ok, ale asi myslis prioritna os 6.

Takže aj keď prirátame predložené projekty (napr. Tvrdošín - Nižná) za cca 68 miliónov eur, tak stále je tam voľných cca 100 miliónov eur z ktorých by sa Šaľa dala bez problémov preplatiť.
Keďže tých 100 miliónov je nutné minúť do augusta 2023 a SSC/NDS nemajú projekty, tak pravdepodobne časť z toho bude presunutá železniciam. Časť možno pôjde na SO PO II. úsek.
a si si isty ze nie su talone dalsie mensie projekty (?), nejake rekonstrukcie ciest ako na ceste od PO na polsko, nejake opravy mostov co boli alebo budu pricom tam neboli zaratane (?). a su tam zapocitane naozaj vsetky projekty ktore sa realizovali/realizuju ?

alebo ak ano tak to nepresuvaju len preto ze nevedia riesit problemy a sala este nemala podpisanu zmluvu so zhotovitelom tak to bolo najlahsie zrusit (?)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod slafko1 » 08. Nov 2021 13:17

Som z tých rôznych častokrát protichodných správ dezorientovaný. Ide sa teda stavať SO PO 2. časť alebo sa nejde stavať ?
Mali by na ňu byť použité prostriedky z EU, alebo ak nie tak kde je problém? Či je štátna kasa prázdna? Mám zato, že projet je pripravený. Na stránke NDS je stav prípravy: Proces prípravy a vypracovania dokumentácie pre stavebné povolenie.
Normálne som sa v tom už stratil :-(
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 356
Obrázky: 378
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod rexino » 08. Nov 2021 22:05

Stojí to na ministerstve financií. Im sa ten projekt nepozdáva a majú k nemu pripomienky aj keď reálne sa finišuje so stavebným povolením. Môj predpoklad je, že s projektom ako takým sa už nič robiť nebude. Analytici na MF si poslednú dobu obľúbili vyjednávať s investíciami a dotáciami, kde výmenou za nejaký projekt/dofinancovanie si úradníci vydupú možnosť viac kecať do míňania konkrétneho ministerstva. Ukážkovým príkladom je debata o rozpočte pre železnice. MD dostalo peniaze, za ktoré by vedelo prevádzkovať železničnú dopravu tak pol roka a nie rok, MF povedali, že buď si s tým vystačia, alebo ich pustia do tvorby grafikonu. A zrazu sa z klasického úradníckeho "nedá sa" stalo rýchlokreslenie nového grafikonu v priebehu 3 mesiacov. Neviem, čo presne si chcú vydupať tu, ale čoskoro sa to myslím dozvieme. Je tu ešte ďalšia možnosť - čakajú ako dopadnú korekcie na D1 Prešov a ak budú 100%, tak si 2x rozmyslia, či na tento projekt majú. Netreba zabúdať ani na plne politický kontext, kde sa možno Kollar sám do tohto projektu vloží, ako avizoval na otváraní D1, ale nepredpokladám, aby kvôli nemu hrozil odchodom :lol:
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 09. Nov 2021 10:28

paradoxne ked budu 100% alebo hoc aj 75% korekcie na prvu etapu budu tlaky na minutie to na akykolvek ako tak pripraveny usek aspon v ramci fazovania..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod rexino » 09. Nov 2021 10:53

No už som to tu čítal, ale šlo by tie financie tak ľahko presunúť na R4? Dlho sa tvrdilo, že tento úsek z EU sa nebude dať. Ale tak sa to hovorilo aj o R3 pri Tvrdošíne, aj o I. etape a očividne preplatili ich. Každopádne ja si viem veľmi dobré predstaviť, že aj keby zajtra sa vypíše VO, tak sa prihlási nejaký CEDIS, HANT a iné chuťovky a obstarávanie sa do 11/23 ani nestihne. Príde mi utópia, aby sa do 11/23 stihli významnejšie stavebné objekty.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod zakaznik » 09. Nov 2021 14:53

Aj keď nemám konkrétne informácie k úsekom, tak predpokladám, že už počítajú s postupným potápaním ekonomiky. Takže nebude nejaká veľká snaha rozrábať ďalšie úseky.

Spokoja sa s tým, že pred voľbami prestrihnú pásky v Tvrdošíne, Višňovom, Ružomberku, knm, Prešove 1. etape. Potom aj tak prehrajú voľby, takže je im to jedno. :lol:
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 09. Nov 2021 21:01

"Utvar" sa hra na zodpovedny a transparentný a neviem aky, ale realne informáciu k tomuto useku nedostaneš.
Ak su teda takí opodstatnení, prečo majú problém sa postaviť pred kamery a racionáne vysvetlit meškanie, škrtanie ...atd.??
Ohladne II. etapy je to už naozaj trápne divadlo. Neviem ako chcu pomoct ekonomike, ked nič nerozostavajú
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 09. Nov 2021 21:03

rexino napísal: Môj predpoklad je, že s projektom ako takým sa už nič robiť nebude.

To bolo napisane v akom zmysle? Ze sa nebude vyhlasovať súťaž?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod rexino » 09. Nov 2021 21:54

Nie, že už nikomu sa nebude chcieť šahať výrazným spôsobom do podoby projektu (polprofil, grófske atď.).
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod zakaznik » 09. Nov 2021 23:57

Útvar patrí priamo pod Bláznoviča (ak by náhodou niekto nevedel). Takže nerozumiem, ako sa niekto môže čudovať čomukoľvek.
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 10. Nov 2021 08:44

"utvar" vznikol pod Kazimirom, neviem co to tu trepes...
Myslienka bola že po rokoch kradnutia alibisticky ospravedlnia skrtanie vystavby v menej rozvinutych oblastiach slovenska.
Presov mal byt lakmusovy papierik :roll:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod zakaznik » 10. Nov 2021 11:14

Mňa nezaujíma, kedy vznikol, ale píšem, pod koho patrí.

Je to útvar ministerstva financií a Kazimír bol v nbs naposledy čo som zisťoval.

Pri výstavbe diaľnic a v štáte všeobecne je hlavný problém, že ľavá ruka nevie, čo robí pravá. Nie je žiadna value stream map a potom Bláznovič tvrdí, že vec stojí na ministerstve dopravy. Ministerstvo dopravy zas ukazuje na Bláznoviča.

Že sa v procesoch prípravy prioritných projektov neurobil poriadok na začiatku koalície, tak za to môže nakoniec tak či tak hlavne Bláznovič.

Namiesto organizácie superšíriteľských plačoviek a špárania sa v nosoch v kostýme kondómu to mala byť hlavná úloha predsedu vlády od začiatku.
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod metelesku.blesku » 10. Nov 2021 12:43

A čo takto úvaha, že vyhlásenie VO na ďalší nový úsek odsúvajú z dôvodu, že väčšina zdedených, zato kvalitne sfušovaných, projektov má problémy s financovaním z EU fondov (stámiliónové korekcie na D1, D3), Hubová-Ivachnová sa platí priamo z rozpočtu namiesto EU fondov, a teda im moc priestoru neostáva na rozbehnutie ďalšieho 300 mil. projektu, keď teraz ani netušia, koľko budú musieť vraciať naspäť únii a z rozpočtu všetky teraz rozostavané úseky + korekcie momentálne neutiahnu?
Možno až budú vedieť výšku korekcií, podľa toho, koľko ostane na míňanie sa rozhodnú, či budú lóve na ďalšie nové úseky.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 15. Nov 2021 19:43

Pri Bratislavskej krizovatke sa tak dlho nemuseli rozhodovať? :o To su take "sofistikovane" reči na oblbnutie... :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Nov 2021 21:12

Nie, nemuseli.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 16. Nov 2021 15:34

devil napísal:Ok, ale asi myslis prioritna os 6.

Áno, myslím PO 6. Moja chyba.

devil napísal:
Takže aj keď prirátame predložené projekty (napr. Tvrdošín - Nižná) za cca 68 miliónov eur, tak stále je tam voľných cca 100 miliónov eur z ktorých by sa Šaľa dala bez problémov preplatiť.
Keďže tých 100 miliónov je nutné minúť do augusta 2023 a SSC/NDS nemajú projekty, tak pravdepodobne časť z toho bude presunutá železniciam. Časť možno pôjde na SO PO II. úsek.
a si si isty ze nie su talone dalsie mensie projekty (?), nejake rekonstrukcie ciest ako na ceste od PO na polsko, nejake opravy mostov co boli alebo budu pricom tam neboli zaratane (?). a su tam zapocitane naozaj vsetky projekty ktore sa realizovali/realizuju ?

MDV SR má záväzok do konca roka zakontrahovať všetky peniaze v OPII.
V Prioritnej osi 6 im chýbalo ku koncu augusta zakontrahovať 164 miliónov eur.
Teraz ku koncu októbra sa to kvôli Tvrdošín - Nižná zlepšilo o 52 miliónov eur.
Takže zostáva nakontrahovať ešte 112 miliónov eur.
SSC ešte nejaké projekty má, no sú to zväčša pár miliónové záležitosti, ktoré s tou sumou významne nepohnú. Výnimkou je len projekt sanácie zosuvov na vybraných úsekoch PO a KE kraja za 17 miliónov eur, ktorý bude zakontrahovaný do konca roka (beží výzva).

To čo ešte pred dvomi mesiacmi bolo otázne je isté:
"Z dôvodu eliminácie rizík navrhuje MDV SR, v rámci revízie OPII na verziu 12, finančný presun z PO6 do PO5 OPII."

https://rokovania.gov.sk/download.dat?i ... 79245C6210

devil napísal:alebo ak ano tak to nepresuvaju len preto ze nevedia riesit problemy a sala este nemala podpisanu zmluvu so zhotovitelom tak to bolo najlahsie zrusit (?)

Problémy sú všade a riešia sa.
Momentálne to ŽSR a ZSSK ide lepšie.
V prípade PO 6 eviduje MDV SR problémy v rámci procesov majetko-právneho vysporiadania, povoľovacieho konania a VO pri viacerých projektoch, ktoré sú s predpokladanou výškou NFP
kľúčové pre úspešnú implementáciu prioritnej osi.

Toto sú zásadné problémy pre možné uplatnenie korekcií...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.