R4 Košice - Milhosť

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 13. Okt 2005 23:26

bystrik napísal:Adoas na dnesnej ceste I/68 je uz zbytocne robit obchvaty, pretoze trasa R4 vedie vlastne ako obchvaty obci na trase KE-Milhost.


Tak v takom pripade by som skor zvazil dobudovat druhy dvojpruh, bola by to cesta I. triedy, len by mala 4 prudy. To by stacilo na velmi dlhu dobu. A zaroven by som ten jeden dvojpruh postavil tak, aby sa vedla dal postavit este jeden dvojpruh a zaroven ten 1. opravit a stala by sa v pripade potreby R4 na plny profil. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod bystrik » 13. Okt 2005 23:40

Adoas napísal:
bystrik napísal:Adoas na dnesnej ceste I/68 je uz zbytocne robit obchvaty, pretoze trasa R4 vedie vlastne ako obchvaty obci na trase KE-Milhost.


Tak v takom pripade by som skor zvazil dobudovat druhy dvojpruh, bola by to cesta I. triedy, len by mala 4 prudy. To by stacilo na velmi dlhu dobu. A zaroven by som ten jeden dvojpruh postavil tak, aby sa vedla dal postavit este jeden dvojpruh a zaroven ten 1. opravit a stala by sa v pripade potreby R4 na plny profil. :wink:


Dnesna cesta je postavena tak, ze od Sebastoviec az po Senu teda v dlzke asi 12 km nepretina ziadnu obec, az na samotu Grajciar, ktora ma 4 domy... Na tomto useku je rovina. Ak sa postavi R4 a vedla nej ostane zachovana aj povodna I/68, tak bude uplne prazdna a bude sa ne nej dat korculovat:-)

Jedine problematicke miesto je Sena, Kechnec a Sebastovce.
Ale podla nakresu je jasne, ze R4 bude pred Sebastovcami uz trasovana ako obchvat Kosic. Pod Sebastovcami sa na nu napoji R2 smerom od U.S.Steelu.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Adaios » 13. Okt 2005 23:47

bystrik napísal:Ak sa postavi R4 a vedla nej ostane zachovana aj povodna I/68, tak bude uplne prazdna a bude sa ne nej dat korculovat:-)


Zabudas vsak na hospodarsky rozvoj. Urcite nebude prazdna, to je omyl.

Pretoze bude viac ludi cestovat cez Madarsko na trase BA-KE. Bude mozno R1 v r. 2010, ale nebude R2. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod mel » 14. Okt 2005 08:28

Adoas,

obaja mate pravdu ...
to ze nebude R2 je jedno, pretoze nebude vyriesena cast medzi KE a koncom R4 na krizovatke s R2 aj tak. Teda Bystrik ma pravdu v tom, ze tam realne je problem akurat s obcami ktore vymenoval a ten usek je relativne OK. Je otazne, ci ma existovat aj paralalna cesta prvej triedy, pretoze jej vyuzivanie bude velmi nizke (lokalna doprava osobne auta). Ja by som bol za tvoje riesenie ... prebudovat tento usek na RC plus obchvaty a dobudovat neskor napr. cestu 2 triedy ... Teda nie je potrebne mat uplne novu cestu v celej trase, ale da sa vyuzit na 60-70% (okrem obchvatov, ktore spominal Bystrik) sucasna cesta.

Ale k tomu sa musia asi vyjadrit stavbari, ci sa to takto da, alebo ze je to jedna z variant, pretoze ja som laik :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 16:02

mel napísal:Ale k tomu sa musia asi vyjadrit stavbari, ci sa to takto da, alebo ze je to jedna z variant, pretoze ja som laik :)


Stavebne to problem nie je, vase firmy uz takyto navrh dali. A preto ho spominam, nez ma niekto predbehne. Ten niekto uz mi da len za pravdu.

Je to efektivne riesenie - len na Slovensku sa to moc nepouziva a co je este horsie - projekt uz je spraveny inak, pokial viem. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod arison » 01. Nov 2005 07:08

Jedna z mnoha vyhovoriek kompetetnych preco sa este nestavia R4 je, ze madari nesuhlasia s posunutim hranicneho prechodu. No pokial ma pamat neklame tak najoptimistickejsi variant odovzdania useku je r. 2009 , to uz MR a SR budu v schengenskom priestore , takze dalsia z vyhovoriek je pase, alebo sa mylim ?
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod bystrik » 01. Nov 2005 10:11

arison napísal:Jedna z mnoha vyhovoriek kompetetnych preco sa este nestavia R4 je, ze madari nesuhlasia s posunutim hranicneho prechodu. No pokial ma pamat neklame tak najoptimistickejsi variant odovzdania useku je r. 2009 , to uz MR a SR budu v schengenskom priestore , takze dalsia z vyhovoriek je pase, alebo sa mylim ?


arison, myslim si, ze aj po zacleneni SR a MR do schengenskeho priestoru sa bude na novo vybudovanych cestach stavat na hraniciach aspon minimalne zazemie pre policiu, pretoze potom v pripade nutnosti nebude ziadna moznost uzavriet hranice.

opravte ma prosim, ak sa mylim.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Caesar » 01. Nov 2005 17:40

bystrik napísal:arison, myslim si, ze aj po zacleneni SR a MR do schengenskeho priestoru sa bude na novo vybudovanych cestach stavat na hraniciach aspon minimalne zazemie pre policiu, pretoze potom v pripade nutnosti nebude ziadna moznost uzavriet hranice.


Ano, bude to jednoznačne tým. Bystrík, zachránil si nás, všetkých, konečne vieme pravdu. :lol:

A teraz vážne. Hranice v EÚ, "staré štáty", tam je len tabuľa pri ceste na "hraniciach" a to je všetko. Iste v dohľadnej vzdialenosti existuje nejaká policajná stanica, ale nie priamo hneď na hranici. To už tam takmer nikde neexistuje. A ani nie sú takéto dôvody pri budovaní infraštruktúry, avšak to sa netýka štátov, ktoré nie sú v schengenskom pásme. Teda "noví členovia" musia rátať s hranicami. Je voľný trh pre tovar, ... ale nie pre ľudí. Zatiaľ. Ešte niekoľko rokov. Kým sa nezabezpečia vonkajšie hranice: SR-UA, PL-Rusko, UA, H-ROM, UA. Atď. Na tomto EÚ trvá a dáva na to aj SR mld. SKK.

Ale to tu ešte nie je, takže je úplne normálne a prirodzené, že je dôležité vedieť, kadiaľ má ísť RK R4, aby tam bol aj hraničný priechod. Ja na tom nič nevidím. To sa udáva ako dôvod, pretože to obstojí aj v EÚ. Ale tie skutočnejšie dôvody sú iné, len o tých EÚ nevie, presnejšie už ju to nezaujíma. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod wazari » 02. Nov 2005 10:20

Caesar napísal:Kým sa nezabezpečia vonkajšie hranice: SR-UA, PL-Rusko, UA, H-ROM, UA. Atď. Na tomto EÚ trvá a dáva na to aj SR mld. SKK.


Ak sa dobre pamatam, tak zrusenie hranicnych kontrol EU podmienuje spustenim Schengenskeho informacneho systemu II (to musi spravit EU), co sa ocakava v marci 2007 a predbezny termin zrusenia kontrol je oktober 2007. Samozrejme, ako uz napisal Caesar, dovtedy musime aj my opevnit nasu hranicu - v r. 2006 nas bude EU hodnotit v tejto oblasti.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod tob.tob » 02. Nov 2005 11:27

arison napísal:Jedna z mnoha vyhovoriek kompetetnych preco sa este nestavia R4 je, ze madari nesuhlasia s posunutim hranicneho prechodu. No pokial ma pamat neklame tak najoptimistickejsi variant odovzdania useku je r. 2009 , to uz MR a SR budu v schengenskom priestore , takze dalsia z vyhovoriek je pase, alebo sa mylim ?


Každé spojenie komunikácií musí riešiť medzištátna dohoda a je jedno či budeme v Schengene alebo nie.
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Adaios » 05. Nov 2005 15:49

tob.tob napísal:Každé spojenie komunikácií musí riešiť medzištátna dohoda a je jedno či budeme v Schengene alebo nie.


Tak uplne kazde spojenie nie - nie vsetky cesty v EU maju nejaku takuto dohodu. Predovsetkym hlavne cesty, dialnice. Nic nebrani postavit R4 po hranice aj bez dohody a podobne aj z Madarskej strany. A ked ma niekto nieco proti tomu - moze postavit hranicu.

Ale v dnesnej EU sa pristupuje k dohodam medzi statmi v oblasti vystavby dialnic a RK. To je pravda. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod mel » 24. Nov 2005 09:40

Takze minister tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2032 tvrdi, ze R4 bude cela v 2008. Koho prekvapilo, ze pletie juznu R4 s celou R4 nech spravi 10 klikov a 20 drepov. :)

Ale o inom som chcel ... pise sa tam aj o neochote madarov presunut hranicny priechod ... cize 2008 je podla mna nerealne, lebo v 2006 sa stavat nezacne.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod random » 24. Nov 2005 10:29

je to jedna z najjednoduchsich realizovatelnych cestnych komunikacii (z komplexneho pohladu) ... kedze je vedena cez rovinatu a pomerne suchu oblast naplavenin v povodi hornadu ... podlozie je strkove ... takze nieje co riesit .. :P ... ako som kedysi davnejsie poznamenal ... ze staci poslat jeden buldozer a za nim rovno pokladat CB krit a na to rovno asfalt :) (samozrejme ze to tak nejde ...) trosku sa mi nepaci napojenie R4 na ulicu osloboditelov ... je to dost vadne riesenie lebo sa zbytocne obchadza haniska zo zapadnej strany ... keby sa vybudovali v nasypoch tunely (pod sirokorozchodnou tratou aj pod normalnou tratou - tam by sa mozno zisiel uplne novy most, nie je tam taka intenzita a je moznost ju nahradit obchadzkou cez kosice) ako na palackeho a potiahlo by sa to paralelne s cestov I/68 kde je menej povrchovych prekazok ... od thoto trasovania sa ale uplne upustilo ... neviem sice preco :(
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Adaios » 30. Nov 2005 19:18

Odkladanie R4 juzna vetva trva na Slovensku uz niekolko rokov. Problemy su stale tie iste - sporne trasovanie, sporne napojenie na madarskej strane. Tu nejde o peniaze, tu nejde o prirodne podmienky.

Postavit 1/2 profil R4 juzna vetva bude stat cca. 3 mld. SKK v idealnom pripade, mozno az 5 mld. SKK, ak sa vystavba este posunie a bude mat nejake problemy pri vystavbe - cena je nestala vzhladom na novy zakon.

Je zaujimave zistenie, ze boli peniaze na projektovu dokumentaciu tiez az o 1 rok neskor a teraz ked uz je projekt, tak este sa planuje nieco zmenit alebo nieco este riesit.

Vystavba by sa mohla este zacat v r. 2006, tam problem nevidim a tento usek sa da technicky postavit bez problemov za 2-3 roky. Otvorenie nebude v r. 2006, ani v r. 2007, to je jasne a ci bude v r. 2008 - to ukaze cas. Ale uz sa hovori aj o termine pre r. 2009. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 08. Dec 2005 19:24

Cesta medzi Košicami a Miškolcom najneskôr v roku 2010. Toto je výsledkom stretnutia slovenského ministra dopravy a maďarského ministra hospodárstva, aj keď väčšou snahou jednania bolo, aby Maďarsko dobudovalo hlavnú cestu M15 pri Rajke na štvorpruhovú komunikáciu. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2192
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 08. Dec 2005 23:47

Caesar napísal:Cesta medzi Košicami a Miškolcom najneskôr v roku 2010. Toto je výsledkom stretnutia slovenského ministra dopravy a maďarského ministra hospodárstva, aj keď väčšou snahou jednania bolo, aby Maďarsko dobudovalo hlavnú cestu M15 pri Rajke na štvorpruhovú komunikáciu. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2192


Dalo sa to cakat. Takze bude to o 4 roky neskor nez bol 1. plan dokoncit tuto cestu.

Tym sa dalo najavo, ze by sa mohlo zacat v r. 2007. Ale rozhodne az nova vlada - ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Napojenie Košíc na európsku dialničnú sieť

Odoslaťod sorgo » 12. Dec 2005 16:10

Slovenská D1 (aspoň z pohľadu Košičanov) vyzerá pomaly ako výsmech diaľníc.

Doteraz vybudované úseky sú:

* Bratislava - Sverepec (toto jediné si asi zaslúži pomenovanie D1)
* Ivachnová - Važec (20 minútový úsek)
* Behárovce - Branisko - Fričovce (10 minútový úsek)
* Prešov - Košice (15 minútový úsek)

Má zmysel ísť z KE do BA po D1 ??? mimo tých milých úsekov D1 na východ od Sverepca je táto cesta veľmi vyťažená + pomalá a dosť nebezpečná vzhľadom na to, že vedie cez dediny+mestá.

Pre Košice začína európska dialničná sieť reálne pred Miškolcom.

V Maďarsku za posledné obdobie (rok?) zrekonštruovali cestu E71 (?) Miskolc-Tornyosnémeti. V lete to bolo ešte v katastrofálnom stave, vkuse prestoje kvôli stavebným mechanizmom a dnes to už je skoro plnoprávna cesta (tuším na dvoch miestach je ešte citeľný prechod medzi vrstvami asfaltu) + objavil sa kruhový objazd. Ale mimo zopár obcí (o ktorých som tu na fóre čítal, že je už obchvat vo výstavbe) je to solídna cesta, ktorú človek pretrpí, aby sa čo najskôr dostal k diaľnici.

KE-BA jednoznačne cez Budapest. A to bez ohľadu na to, či bude obchvat Sene, či bude R4 v plnom profile alebo to bude nedotknuté. Už teraz sú Košičania ochotní tráviť hodinu na "vidieckych" cestách na trase KE-Miskolc + brodiť sa Budapešťou tak si myslím, že na tom 15 km úseku po hranice absolútne nezáleží.

Neviditeľná ruka trhu vie byť veľmi krutá :)
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod eucitizen » 12. Dec 2005 16:21

Sorgo, myslim ze sa stavia obchvat M0 Budapesta medzi M3 a M5, tak to bude potom este rychlejsie cestovat. :lol:
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 12. Dec 2005 16:28

R4 juzna vetva ma vyznam pre cestovanie BA-KE cez Madarsko, to je pravda, ale na madarskej strane tak skoro 2+2 pruhova cesta nebude. Zrekonstruovana cesta po r. 2010 kapacitou stacit nebude a kym nebude obchvat Budapesti tak tiez bude problem a kym nebude dobudovana dialnica po Rajku tak tiez to bude spomalovat trasu.

Ja vsak chcem reagovat este na nieco ine. Cestovat sa da kadial kto chce, ale hospodarsky rozvoj neprinesie KE R4 juzna vetva. Prinesie to len spojenie KE a BA na slovenskom uzemi. A to je D1, R1 a R2. To je fakt. Cestovat nie je problem - EU - ale hospodarstvo nepojde cez Madarsko, pretoze stat SR a stat Madarsko sa rozvija inym smerom. A na rozvoj KE a okolia bude treba dialnicna siet na Slovensku.

Ked sa teraz zacne davat viac penazi, tak sa neda cakat, ze KE budu spojene s BA do r. 2010. Bude tomu tak najskor v r. 2014-2015. Skor nie. A len od tohoto bude zalezat hospodarsky rozvoj KE a okolia. Pridu mozno nejaky investori aj skor, ale az slovenske spojenie miest dialnicou prinesie ten skutocny rozvoj. Dovodom je fakt, ze na Slovensku realne 4 roky dialnicna vystavba stala, preto to nebude r. 2010. Mohol byt, ale nebude. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod fh » 12. Dec 2005 16:33

Sorgo, z pohľadu Košičana cestujúceho do Bratislavy máš pravdu a potvrdili mi to aj ďaľší Košičania. Ale toto je iba jeden (aj to nie najpodstatnejší) aspekt D1. Pretože počet áut s ŠPZ KE idúcich za deň do BA nie je veľký. To, že bola pozastavená výstavba,to bol úder pre D a RK. A je aj pravda, že z pohľadu Košičana je postatnejšie rýchle ukončenie obchvatu Budapešti a potiahnutie štvorprúdovky od Miškolca, ako R4 ku hranici. No ale to už zďaleka nie je podstatné z celoslovenského hľadiska. Tu sa ukazuje,že pohľad Košičana a pohľad celoslovenský sa líši. A tu sa dá ťažko niečo robiť, pretože dostavať expresným tempom D1 po KE sa nedá.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Adaios » 12. Dec 2005 18:50

Pozorovateľ napísal:Sorgo, z pohľadu Košičana cestujúceho do Bratislavy máš pravdu a potvrdili mi to aj ďaľší Košičania. Ale toto je iba jeden (aj to nie najpodstatnejší) aspekt D1. Pretože počet áut s ŠPZ KE idúcich za deň do BA nie je veľký. To, že bola pozastavená výstavba,to bol úder pre D a RK. A je aj pravda, že z pohľadu Košičana je postatnejšie rýchle ukončenie obchvatu Budapešti a potiahnutie štvorprúdovky od Miškolca, ako R4 ku hranici. No ale to už zďaleka nie je podstatné z celoslovenského hľadiska. Tu sa ukazuje,že pohľad Košičana a pohľad celoslovenský sa líši. A tu sa dá ťažko niečo robiť, pretože dostavať expresným tempom D1 po KE sa nedá.


Pozorovatel,

mas pravdu. Cielom SR nie je spojit len mesta BA a KE, ale spojit priemyselnu oblast s ostatnou SR. A priemyselna oblast, to je oblast BA-ZA. Takze D1 a potom je tu dalsi strategicky ciel a to su Tatry a cele spektrum dalsich pohori, kde sa da vyuzit turisticky rozvoj. A potom prichadza vychod SR. Takze D1 je zaklad pre rozvoj hospodarstva na Slovensku a to je celostatny ciel.

Cestovat rychlo sa neda severnou trasou, ktora je dnes pretazena a dialnicu jednoducho potrebuje. Cestovat sa da juznou trasou, lebo ta nie je az tak vyrazne pretazena a je tu casova uspora, ale za cenu horsich ciest a menej usekov dialnic. A potom v ramci EU sa da cestovat z KE do BA a naopak aj cez Madarsko. Preco nie? SR a jej pretazene severna a juzna cesta si spravia prestavku - menej aut tadial bude jazdit, ale ... hlavne na tej juznej. Na severnej nie. A na severnej uz dnes vela KE v smere na BA a naopak, nejazdi. V tomto to je. Ale hospodarstvo sa na Slovensku nikdy nebude rozvijat cez iny stat, ani cez CR ani cez Rakusko ani cez Madarsko. Maximalne lokalne. CR moze pomoct oblasti od Zahoria az po ZA - ale tato oblast skor pomaha chudobnej Morave a Ostravsku - a Rakusko moze pomoct Bratislave a Zahoriu, ale aj tu sa to vyrovnava, lebo vela Rakusanov-vychodniarov cestuje za pracou na Zahorie - Malacky.

Dalej. To nie je len o zastaveni dialnicnej vystavby. Ta, ked sa zastavila, tak sa nerobili ziadne zle zavery - hned, pretoze bola sanca, ze SR to zastavi, prehodnoti a dostavia rozostavane useky - to sa da tolerovat, ale to sa nestalo. A v r. 2002 kedy sa zase dialnicna vystavba "spustila" sa niektori slovenski predstavitelia cudovali, ze preco sa nemeni ten negativny obraz SR v tejto oblasti k lepsiemu? ... Pretoze na to by bolo treba, aby SR razantne ukazala, ze da v r. 2002 na dialnice realne 15, v r. 2003 20 mld. SKK a nie ze plan hovoril o jednom a realita bola stale na urovni do 10 mld. SKK az do r. 2004 - a dalej nepripravovali sa ani pozemky, ... takze v r. 2004 vyspely svet pochopil, ze na Slovensku budu problemy aj s pozemkami. Stalo sa. Presne ako s tymi peniazmi.

Takze realne zastavenie trvalo 4 roky a dalsie 3 roky SR len "zobrala" co sa dialnicnej vystavby tyka. Snad to bude lepsie. Ale realita nepusti: Spojenie zapadu a vychodu SR bude trvat este 10 rokov. A to s PPP alebo s uverami alebo s niecim inym. Inak ani to nie. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod sorgo » 13. Dec 2005 08:03

Adoas napísal:Bude tomu tak najskor v r. 2014-2015. Skor nie. A len od tohoto bude zalezat hospodarsky rozvoj KE a okolia. Pridu mozno nejaky investori aj skor, ale az slovenske spojenie miest dialnicou prinesie ten skutocny rozvoj. Dovodom je fakt, ze na Slovensku realne 4 roky dialnicna vystavba stala, preto to nebude r. 2010. Mohol byt, ale nebude. :wink:


Skusime spocitat miliardy korun, ktore boli darovane sukr. investorom? Tusim Ruskove cislo, ktorymi sa chvalil na billboardoch bolo 35000 prac. miest. Nie je to nejak malo? (Tusim to vychadza, aspon podla dostupnych informacii na nejaky milion a pol na 1 pracovne miesto). Podla novych pravidiel investicnych stimulov - so zohladnenim efektivity a lokality - by (tusim) velki hraci ako KIA a PSA nedostali ani korunu. Viete si predstavit, kolko km dialnic by mohlo byt za tie peniaze?... A keby sme usetrili aj inde, BA-KE mohli byt spojene uz 2008...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod devil » 13. Dec 2005 08:46

Zrekonstruovana cesta po r. 2010 kapacitou stacit nebude


To znamena niekolkonasobne vacsie intenzity min. cez 10 000 v/den, lebo dnes je tam mala premavka.

Ak sa niekolkonasobne zvacsi intenzita, bude to aj s titulu hospodarskeho efektu pre velku cast vychodu, nie len z akehosi jazdenia. Dokonca hospodarsky efekt by som ocenil najviac, pretoze okolo 2010-2015 uz nebudeme taky atraktivny pre investicie...budu novy clenovia EU s este nizsimy mzdami a mozno aj danami. priklad: Kechnec by sa rozvijal aj keby sa do severnej ci juznej trasy neinvestovala ani koruna.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 13. Dec 2005 08:49

Podla novych pravidiel investicnych stimulov - so zohladnenim efektivity a lokality - by (tusim) velki hraci ako KIA a PSA nedostali ani korunu.


Pri velkych investiciach to tusim az take striktne nie je, dokonca ani ked idu do vyspelejsich regionov. Tam ide len o to ze investicie s nizsou pridanou hodnotou do vyspelych regionov sa uz nepodporuju.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 16:25

devil napísal:
Podla novych pravidiel investicnych stimulov - so zohladnenim efektivity a lokality - by (tusim) velki hraci ako KIA a PSA nedostali ani korunu.


Pri velkych investiciach to tusim az take striktne nie je, dokonca ani ked idu do vyspelejsich regionov. Tam ide len o to ze investicie s nizsou pridanou hodnotou do vyspelych regionov sa uz nepodporuju.


Nove pravidla na Slovensku urcuju, ze vyznamne investicie (podla velkosti aj druhu investicie) sa pristupuje osobitne k investicnym stimulom. A vo vseobecnosti ma vlada vzdy pravo zasiahnut a rozhodnut ako chce ona, ale je velmi dolezite, ze sa prijal nejaky mechanizmus, lebo je to platne uz vopred hlavne pre investora - vie na com je, vie, co si moze dovolit.

SR moze byt velmi rada, ze ziskala investicie typu PSA a KIA. Bez toho by vasa SKK nebola tam kde je. A nie len SKK, ved prislo velmi vela dalsich investorov do celej zony TT-TN-ZA-NR. A dokonca aj ku KE. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.