Re: R4 Všeobecne
Odoslané: 01. Feb 2021 17:08
Áno, spojiť sa to môže. Avšak iba to predĺži prípravu. Odhadom o dva roky, ale iba pri ideálne prebiehajúcej príprave...
To že sa v prípade Prešova dlho koná nie je prekvapujúce. Veď to sa vedelo, UHP na to upozorňovalo a ak to niekto ignoroval, je to jeho problém. Avšak to meškanie nie je vôbec prekvapujúce.
Ako sa dá rozdeliť úsek Lipníky - Kuková medzi Kapušany - Lipníky a Kuková - Giraltovce?
Čím dlhší úsek, tým vyššie investičné náklady a tým bude to odhodlanie výstavby dlhšie trvať. V tomto prípade je vyššia pravdepodobnosť, že NDS naškrabe na výstavbu v mieste tých kritických úsekov.
Prehodnocovať sa to bude čoskoro...
Soroška je nedorobok kompetentných ľudí, ktorí si to pretláčali... Aký zmysel malo tlačiť do tendra projekt bez papierov, ktoré v tom stave nemohli?
Nemali by skôr odstúpiť kompetentní, ak boli zdroje mrhané na projekty, ktoré sú zbytočné?
Náklady na projekciu a dozor sú asi 5-10% celkových nákladov. Síce je to mrhanie peniazmi, keďže by mohli byť využité lepšie, avšak oproti premršteným investičným nákladom sú to zanedbateľné náklady.
D1 po Michalovce bude najskôr v roku 2030. Možno... Skôr nie. Príprava je úplne na začiatku.
Aktuálne sa počíta, že smer na HE bude viac využitý ako smer na Svidník.
UHP sa nevyjadruje iba keď je projekt pripravený na VO. To je mylná predstava. Každá štúdia realizovateľnosti na akýkoľvek projekt nad istú hodnotu by mala byť dozorovaná aj UHP. Nie je sa čo sťažovať, v prípade diaľnic budú kontrolovať dopravné modely.
Doležal pochopil, že buď bude implementovať požiadavky z Revízie výdavkov z dávnych čias, alebo mu ten rozpočet zostane ako je. Za uja Érseka sa na mnohé opatrenia z vysoka... Ako je možné, že doteraz nemáme aktuálne a reálne ceny na naceňovanie projektov? Že to majú urobiť vedia od roku 2016/2017.
Nie nadarmo zrovna ZSSK má mizerný rozpočet, keďže doteraz kontroly a implementácie veselo ignorovali.
Érsek odignoroval a pretlačil SO PO II. a teraz to aj tak stojí, lebo nie sú peniaze. Fakt je to geniálne.
To že sa v prípade Prešova dlho koná nie je prekvapujúce. Veď to sa vedelo, UHP na to upozorňovalo a ak to niekto ignoroval, je to jeho problém. Avšak to meškanie nie je vôbec prekvapujúce.
Ako sa dá rozdeliť úsek Lipníky - Kuková medzi Kapušany - Lipníky a Kuková - Giraltovce?
Čím dlhší úsek, tým vyššie investičné náklady a tým bude to odhodlanie výstavby dlhšie trvať. V tomto prípade je vyššia pravdepodobnosť, že NDS naškrabe na výstavbu v mieste tých kritických úsekov.
Prehodnocovať sa to bude čoskoro...
Soroška je nedorobok kompetentných ľudí, ktorí si to pretláčali... Aký zmysel malo tlačiť do tendra projekt bez papierov, ktoré v tom stave nemohli?
Nemali by skôr odstúpiť kompetentní, ak boli zdroje mrhané na projekty, ktoré sú zbytočné?
Náklady na projekciu a dozor sú asi 5-10% celkových nákladov. Síce je to mrhanie peniazmi, keďže by mohli byť využité lepšie, avšak oproti premršteným investičným nákladom sú to zanedbateľné náklady.
D1 po Michalovce bude najskôr v roku 2030. Možno... Skôr nie. Príprava je úplne na začiatku.
Aktuálne sa počíta, že smer na HE bude viac využitý ako smer na Svidník.
UHP sa nevyjadruje iba keď je projekt pripravený na VO. To je mylná predstava. Každá štúdia realizovateľnosti na akýkoľvek projekt nad istú hodnotu by mala byť dozorovaná aj UHP. Nie je sa čo sťažovať, v prípade diaľnic budú kontrolovať dopravné modely.
Doležal pochopil, že buď bude implementovať požiadavky z Revízie výdavkov z dávnych čias, alebo mu ten rozpočet zostane ako je. Za uja Érseka sa na mnohé opatrenia z vysoka... Ako je možné, že doteraz nemáme aktuálne a reálne ceny na naceňovanie projektov? Že to majú urobiť vedia od roku 2016/2017.
Nie nadarmo zrovna ZSSK má mizerný rozpočet, keďže doteraz kontroly a implementácie veselo ignorovali.
Érsek odignoroval a pretlačil SO PO II. a teraz to aj tak stojí, lebo nie sú peniaze. Fakt je to geniálne.