R4 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: O. T.: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 26. Feb 2021 21:04

KN.SK napísal: Diaľnica (stále) nepomáha, ani tá 10 km za Dunajom.
to je teraz ta nová mantra? Pred desiatimi rokmi ešte pomáhala :wink:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 26. Feb 2021 21:16

metelesku.blesku napísal:Takže 19 (20) mil/km za plnoprofil vs. 14 mil/km (no ok, po okresaní 10-11) polprofil.
A týmto si teda chcel povedať, že severná D1 vs. severná R4 nie sú porovnateľné?
Samozrejme že nie sú. To už tu devil jasne ukázal. A ďalší dôvod je časový. Ako mozes porovnavat ceny dnes a v case ked sa jednotlive useky D1 stavali? A tú žilinsku loby to vidí už aj slepý...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 26. Feb 2021 21:19

devil napísal:z porovnavania severnej D1 a R4...prelozene co si tam dovoluju ziadat nejaku R4 ked este ani dialnica "intergalaktickeho vyznamu" nie je hotova.
bez optimalizácie by na R4 bolo niekoľko tunelov, jedine optimalizáciou ich odstránili.
to je fajn. skoda ze sa toho casu takto neodstranilo visnove atd....potom sme sa mohli bavit ze su podobne narocne. toto je len hladanie dovodov ako sa neda. mozno tomu niekto uveri doma ale susedia asi tazko...a uz ani rumunsko. a ked nabuduce budu volat ministrovi nech nezdvihne telefon a hotovo :roll:
:lol: 100+
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 01. Mar 2021 01:07

devil napísal:aj pri vypisanych tendroch prehlasili ze mozu byt zrusene ak sa nenajdu peniaze. takto tento dovod nesedi. to ze sa zaoberali soroskou je dost mozne. a preto si myslim ze ak by pokracovali po volbach tak by druhu etapu vyhlasili. to sa uz ale nedozvieme.

Tá prvá veta to je hotová výzva pre uchádzačov aby sa zúčastnili VO :lol:
Rozpočet nie je nafukovací a myslím si, že na SO PO II. etapa jednoducho neboli peniaze. Ale počítalo sa s tým trošku v neskoršom období, dokumenty o tom nasvedčujú.

devil napísal:pisal som OKREM SO PO II. trosku je rozdiel ked zo 14 mil ideme na 10 mil. a ked z 900 milionov ideme na 338 mil, ci ? opat uvadzam mytna-tomasovce, najskor sa skrtli naklady o 20 percent a potom tender usetril tiez 20 percent.

Závisí od rozsahu prác.
To zľavnenie ako na Mýtna - Lovinobaňa Ti v prípade R4 nedá pod 10 mil. eur/km.

devil napísal:priemer od hp (krizovatka D1xD3) az po PO juh nieco za cca. 19 mil/km cize asi hubova-ivachnova....turany-hubova tam nie je ale ak tam bude celkom urcite cez 20 mil/km.

Severná R4 - stavebné náklady:
1+1: 788 mil. eur
2+2: 1.187 mld. eur
Rozdiel 33%.
Dĺžka 59,464 kilometra. Takže:
1+1: 13,25 mil eur/km
2+2: 19.96 mil. eur/km
Ja tvrdím, že severná R4 môže konkurovať severnej D1 svojou náročnosťou. To neznamená, že sú identické. Avšak očakávať, že severná R4 je ľahký projekt alebo sa nájdu peniaze v takom objeme aby bola súvislá čím skôr je scestné.

devil napísal:nie su. jarino sa sekol, najskor strelil na blind ze "Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1." a potom ked mu to doslo uz radsej porovnaval "D1 na Zemplíne ".

Nesekol...
D1 na Zemplíne som spomenul iba kvôli tomuto príspevku:
Vceliak napísal:
jarino napísal:Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1.

Odkiaľ si na takú sprostosť prišiel?
Uvádzam zopár argumentov, prečo to nemôže byť pravda ani "z rýchlika ani z mesiaca":
1) Erka má voľnejšie požiadavky na sklon cesta a na polomer zákrut ako diaľnica
2) Nie sú tam plánované tunely
3) R4 nejde v doline veľkého toku
4) Neprekážajú veľké aglomerácie (myslím severne od Kapušian)
5) .. .

PS: Niečo podobné platí aj o D1 na Zemlíne :-)

Porovnávať sa severná R4 s D1 na Zemplíne nedá...
Každý kto videl projektovú dokumentáciu si musí byť toho vedomý.

devil napísal:on totiz sa odvolaval ze na severnej D1 nie je vela "extremov" co je sice pravda ale neuvedomil si ze aj tie co su tahaju priemernu cenu vyrazne hore.

Lenže ty si povedal, že na severnej D1 sú náklady na km cca 20 mil. eur.
A z údajov Štúdie realizovateľnosti som Ti vypočítal, že v prípade severnej R4 to je cca 20 mil. eur.

devil napísal:lenze keby od zaciatku porovnaval len D1 v PO kraji tak by mu vsetci otrepali o hlavu ze vsak ta uz stoji taky problem je postavit R4 ??

Peniaze... D1 v PO kraji sa financovala vo veľkom z Kohézneho fondu.

devil napísal: takze ako vzdy ked zilina nema dialnicu nemoze ju mat nik iny.

Tak to si mimo...
Neschopák Érsek a jeho podržtašky vykupovali pozemky pod Bátku a na Hunkovce sa zvysoka...
Ja som sa výstavbu R4, ale mali by sme si povedať isté fakty. R4 súvislá nebude do roku 2040. To by sa inak musela rozbehnúť príprava a alokovať financie.

devil napísal:z porovnavania severnej D1 a R4...prelozene co si tam dovoluju ziadat nejaku R4 ked este ani dialnica "intergalaktickeho vyznamu" nie je hotova.

Netvrdil si mi ako dôvod, prečo vykupovali prednostne pozemky pod Bátku, že je to prioritnejšie ako Hunkovce - Ladomírová?
Pre predstavu aj iným. Ten výkup znamená, že Bátka môže ísť tento rok do VO, Hunkovce - Ladomírová najskôr o rok, možno dva...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 01. Mar 2021 07:33

Jarino : chcem sa opytat a preco neporovnavame D3/R3 vs R4 ?? uprimne nevidim dovod riesit D1, max tak co dostanem do buducna za 1,2mld=13,5km na useku TU-HUB
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 998
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 01. Mar 2021 09:06

Jarino : chcem sa opytat a preco neporovnavame D3/R3 vs R4 ?? uprimne nevidim dovod riesit D1, max tak co dostanem do buducna za 1,2mld=13,5km na useku TU-HUB
neporovnavame lebo sa to nehodi...

Tá prvá veta to je hotová výzva pre uchádzačov aby sa zúčastnili VO :lol:
a mal s tym niekto problem ? do sutazi sa hlasili tak asi nemali.

Rozpočet nie je nafukovací a myslím si, že na SO PO II. etapa jednoducho neboli peniaze. Ale počítalo sa s tým trošku v neskoršom období, dokumenty o tom nasvedčujú.
je nafukovaci...stihacky...ppp, rozne dalsie vydavky vlady.

To zľavnenie ako na Mýtna - Lovinobaňa Ti v prípade R4 nedá pod 10 mil. eur/km.
ja neviem ked zo 14 mil. ked zlavime 2x20 percent...

Severná R4 - stavebné náklady:
1+1: 788 mil. eur
2+2: 1.187 mld. eur
Rozdiel 33%.
Dĺžka 59,464 kilometra. Takže:
1+1: 13,25 mil eur/km
2+2: 19.96 mil. eur/km
este raz. bavime o odhadoch na R4 a pri D1 sa bavime o realnych nakladoch castokrat po zlacneni a v par pripadoch po dumpingu.

Ja tvrdím, že severná R4 môže konkurovať severnej D1 svojou náročnosťou. To neznamená, že sú identické. Avšak očakávať, že severná R4 je ľahký projekt alebo sa nájdu peniaze v takom objeme aby bola súvislá čím skôr je scestné.
netvrdil som ze su indenticke ani ze je to lahke. ja len po vzore susedov tvrdim ze ked sa chce tak sa da. to uz ani nehovorim ze sa bavime o 60 km kym pri D1 sa bavime o podstatne dlhsej trase a mozno najdrahsej dialnici poskomunistickych krajin ked nepocitame chorvatsko ktore ale zvolilo inu formu a nepocitame rumunsko ktore svoje najdrahsie useky odsuva.

Lenže ty si povedal, že na severnej D1 sú náklady na km cca 20 mil. eur.
A z údajov Štúdie realizovateľnosti som Ti vypočítal, že v prípade severnej R4 to je cca 20 mil. eur.
opat raz, porovnavas realne naklady s nejakym papierom v pociatocnej faze.

Peniaze... D1 v PO kraji sa financovala vo veľkom z Kohézneho fondu.
a ??

Neschopák Érsek a jeho podržtašky vykupovali pozemky pod Bátku a na Hunkovce sa zvysoka...
a vysutazil prvu etapu obchvatu. podla mojho nazoru keby mal aspon 4 roky kludne by rozbehol druhu. neschopak je ten co ma peniaze a nevie ich dobre minut. ersek prisiel uz boli karty rozdane mohol si vylozit nohy na stol. ak vlada vydrzi 4 roky dolezal moze strihat jednu pasku za druhou...uz sa zacina chvalit aj velkoplosnymi opravami....

Netvrdil si mi ako dôvod, prečo vykupovali prednostne pozemky pod Bátku, že je to prioritnejšie ako Hunkovce - Ladomírová?
batka je stary dlh voci juznej trase, tam sa malo plynule pokracovat po otvoreni figy, preslo 12 (!) rokov a dokopy nic sa neurobilo. ked sa zaoberas eurofondami tak nemas problem si preverit ze batka sa nachadzala v zozname projektov 2007-2013. ja viem ze to bol predbezny zoznam ale bolo to tam.

a "sranda" je europske peniaze sa tlacili najma do ziliny kde EU odmietali najviac a v 90-ich rokoch sa dobre ze nechceli pripojit k rusku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 01. Mar 2021 10:19

nevo83 napísal:Jarino : chcem sa opytat a preco neporovnavame D3/R3 vs R4 ?? uprimne nevidim dovod riesit D1, max tak co dostanem do buducna za 1,2mld=13,5km na useku TU-HUB

Porovnanie s D1 iba kvôli tomu, že zrovna každý má predstavu o severnej D1. Kľudne porovnávajme s D3/R3.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 01. Mar 2021 10:52

A teraz si predstavme, milý devil, že by sa v Počiatkových tendroch (to sú presne tie, ktoré zvýšili priemer cien na D1) stavala R4 namiesto D1/D3. Naozaj si myslíš, že by sa stavala za tie odhadované ceny, resp. s 2x20% zľavou?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 01. Mar 2021 11:19

zrovna za pociatka mozno nie. za figliara ci erseka ano a je predpoklad ak sa hzp bude zaoberat tym co by sa mala ze tie naklady sa daju okresat a rovnako aj tender nieco prinesie. inak je zaujimave ako dlhodobo upozornujes na premrstenu cenu tunelov ako turany-hubova. inde uz ale znizovanie cien nerad pripustas.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 01. Mar 2021 11:25

metelesku.blesku napísal:A teraz si predstavme, milý devil, že by sa v Počiatkových tendroch (to sú presne tie, ktoré zvýšili priemer cien na D1) stavala R4 namiesto D1/D3. Naozaj si myslíš, že by sa stavala za tie odhadované ceny, resp. s 2x20% zľavou?

Dopadlo by to podobne ako v prípade Svrčinovec – Skalité. Plný profil by sa nahradil za polovičný a "ušetrené" by išlo na príplatok za urýchlenie výstavby, pričom skutočná výstavby by trvala ako pôvodná pre plný profil.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 165
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 01. Mar 2021 11:35

devil napísal:
Netvrdil si mi ako dôvod, prečo vykupovali prednostne pozemky pod Bátku, že je to prioritnejšie ako Hunkovce - Ladomírová?
batka je stary dlh voci juznej trase, tam sa malo plynule pokracovat po otvoreni figy, preslo 12 (!) rokov a dokopy nic sa neurobilo. ked sa zaoberas eurofondami tak nemas problem si preverit ze batka sa nachadzala v zozname projektov 2007-2013. ja viem ze to bol predbezny zoznam ale bolo to tam.

Starý dlh je aj na Turany-Hubová. Už 10 rokov mala byť v prevádzke. (netvrdím že Bátku netreba, ale žiaľ nemáme dosť peňazí, tak niekde šetriť treba.)
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 165
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 01. Mar 2021 12:12

turany-hubova nemohla byt pred 10 rokmi ani nahodou na to nestacili ani eurofondy a nebolo mozne to ani pripravit. a bez ppp nebude ani o 10 rokov. batka uz davno mohla byt aj mala byt. ak nebude severna R4 vychod to prezije, od lipnikov R4 riesi len 2 male okresy. ale bude to medzinarodna hanba. a nie jedina. nikoho v zahranici nezaujimaju kecy o setreni.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod zvR7 » 01. Mar 2021 22:55

to že nemáme peniaze na výstavbu je jedna vec, ale tragédia je, že doteraz nemáme jasne definovanú trasu, vykúpené pozemky...čo je základ akejkoľvek výstavby, všetko ostatné sa dá riešiť omnoho rýchlejšie...toto štát jednoducho musí zabezpečiť na všetkých trasách, a to kde vziať peniaze na výstavbu je otázka lobingu a kreativity ako narábať zo zdrojmi, ktoré dokáže krajina vyprodukovať /dajú sa aj požičať za výhodných podmienok.
Pre Jaguar v NR sa tiež našli...a keby prišiel podobný investor znova by sa našli (aj keď ja osobne zatiaľ nevidím extra pridanú hodnotu pre NR kraj za tie peniaze)
zvR7
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Mar 2021 13:51

devil napísal:zrovna za pociatka mozno nie. za figliara ci erseka ano a je predpoklad ak sa hzp bude zaoberat tym co by sa mala ze tie naklady sa daju okresat a rovnako aj tender nieco prinesie. inak je zaujimave ako dlhodobo upozornujes na premrstenu cenu tunelov ako turany-hubova. inde uz ale znizovanie cien nerad pripustas.


Nie, mojou poznámkou som upozornil na to, čo ty nepripúšťaš. Že za premrštené ceny na D1/D3 nemôže samotná cesta a jej trasovanie, ale ľudia, ktorí riadili výstavbu hlavne medzi r. 2006 - 2016.
A keby v týchto rokoch tí istí ľudia namiesto D1/D3 riadili a tendrovali R4, cenovo by dopadla úplne rovnako - vysoko premrštená a žiadnych 10 ani 14 mil/km by sa nekonalo.

Áno, tunely samozrejme sú samy o sebe drahšie, ale to cenové harakiri, ktoré tu predvádzali Vážny a Počiatek so Stromčekom navyšujúce ceny do nehoráznych výšok by sa konalo kdekoľvek na Slovensku, nielen pri Žiline, ktorá bola akurát s chýbajúcimi úsekmi a na rane. Ako keby príklad 76 mil/km R1 (bez jediného tunela, či niekoľkokilometrovej estakády) stále nestačil, že sa tak dialo aj mimo D1/D3 a mimo "nenažranej Žiliny".

Preto na to tvoje neustále porovnávanie cien, kde ti zrazu nevadia 2x20% zľavy (na D1 podľa teba dumping) a takto tebou zľavnené úseky porovnávaš s umelo predraženými úsekmi upozorňujem.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 02. Mar 2021 14:46

Že za premrštené ceny na D1/D3 nemôže samotná cesta a jej trasovanie, ale ľudia, ktorí riadili výstavbu hlavne medzi r. 2006 - 2016.
teraz rozmyslam ake tazke useky sa stavali pred 2006 pre porovnavanie...a nenapada ze by ich bolo vela. ak nebiereme do uvahy drahe ale sfusovane stavby ako ladce-sverepec ale npr. lamacska-st. grunty s tunelom sitina je velmi draha stavba z cias pravice. D3 hp-strazov rozostavana za dzurindove vlady stala cez 20 mil/km a nebol tam ziadny tunel. tak potom je nemozne postavit dlhe tunelove useky za 20 ani 25 mil za km. a snad sa nebavime o stavbach za meciara s cenovou urovnou 90-ich rokov. PPP projekt je kapitola sama osebe, samzrejme ziadnych 76 mil/km lebo to su bankove naklady a nie stavebne...ale aj na juhu je 17 mil/km za pstrusa krivan. ale nie je to 40 ani 25 mil/km. lebo samotna stavba neobsahuje npr. tunely.

Preto na to tvoje neustále porovnávanie cien, kde ti zrazu nevadia 2x20% zľavy (na D1 podľa teba dumping) a takto tebou zľavnené úseky porovnávaš s umelo predraženými úsekmi upozorňujem.
ll-dubna skala a dubna skala-turany boli 60 percentne zlavy a to bez okresavania nakladov hzp ktore vtedy neexistovalo. neviem co myslis umelo predrazene ? dubna skala mala umelo predrazenu expertizu ale R2 alebo R2 ju teraz akoze nema ? alebo zrovna dubna skala ma akoze viac predrazenu expertizu ako R2 a R4 ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Mar 2021 16:17

Umelo predražené:
D3 Strážov - Brodno. Vysúťažená cena 164 mil. Umelo predražená bezdôvodne vyhlásenou novou súťažou o 100 mil.
D1 HP-LL 427 mil. Lebo to, čo šlo rok pred touto súťažou postaviť za 30mil/km (2012), o rok neskôr už stálo 40. Jediné, čo sa medzitým zmenilo, bol post ministra, štátneho tajomníka a riaditeľa NDS.
3x tender na D1 a D3 v tom istom čase (2015) = 0% zľava oproti nafúknutým štátnym expertízam. Aj tak stále ceny do 45 mil/km a nie 100 mil./km ako sa stále opakuje pri Tur-Hub.

LL-Dubna Skala sa stavala v cene, v akej sa stavala práve preto, že v tom čase tam neoxidovali smeráci Vážny, Počiatek ani Stromček. To ti asi ušlo v mojom texte, že medzi rokmi 2006 a 2016 som písal o svätej trojici Váž-Poč-Strom.. LL-DubSka sa zmestila do toho malého 1,5 ročného okna, do ktorého táto "skupinka" nesvietila svojou cenovou aurou.

PS: tie bankové náklady za R1 musíme zaplatiť aj tak, takže je lautr jedno, či sú priamo stavebné, alebo bankové, zvlášť keď tie "bankové" sú pri tomto PPP o 300% vyššie ako stavebné. Tie stavebné by sme už pri akejkoľvek inej pôžičke samotného štátu na túto stavbu mali už splatené a preplatili ich za 30 rokov max. o 100%. Vrátane údržby. Takže nazvi si náklady za túto R22,5-ku ako chceš, je to najdrahšia diaľnica na Slovensku.

Späť k R4. Určite sa ten navrhovaný polprofil dá postaviť lacnejšie ako za 14 mega/km. Ale porovnávaj to s cenami, ktoré sa tvorili na D1 v porovnateľnom teréne a mimo tria Počiatek-Vážny-Stromček, teda hlavne Jánovce-Jablonov a Fričovce-Svinia.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 02. Mar 2021 17:19

R1 NR-BB mala zabezpecene financovanie z eurofondov, a ako jedina zo vsetkych dialnic na slovensku sa z toho financovania vynala aby sa prilepila k PPP na D1. Cize PRESNE NAOPAK, ani len stavebne naklady nemuseli byt cenou za tuto dialnicu, lebo nam ju z 85% mohla preplatit EU. Cize praveze to mohla byt jedna z najlacnejsich dialnic na SK, nebyt tunelarov a politikov, ktori ju dali na PPP, ktore bolo vymyslene ciste len kvoli tomu, ze EU zakazala pouzivat eurofondy na zilinske D1 tunely.

Takze R1 je realne jedna z najlacnejsich dialnic na Slovensku. A tych 300% preplatenia cez PPP mozes ratat ako cenu za D1, a konkretne Visnove, kvoli ktoremu sa PPP vymyslelo.
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Pacho » 02. Mar 2021 17:38

drx ta to tvoje PRESNE NAOPAK by nežrala ani divá sviňa. :-)
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 97
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 02. Mar 2021 18:20

Ja len taka otazka k tej R1 a PPP
- realne si povedzme kedy by dany usek bol dokonceny ??? moj odhad ze asi teraz....
-my niesme schopny vysutazit dlhsi usek ako 12km... vsetko rozdelujeme, predlzuju sa VO + stavba cca o 9m
- proste to PPP my nepripada az tak zle ak dam usporu casu/bezpecnost/
-Madar stavia naraz 55km my horko tazko dame 8km
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 998
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 02. Mar 2021 19:30

Pacho napísal:drx ta to tvoje PRESNE NAOPAK by nežrala ani divá sviňa. :-)


Kto to zozerie je jedno. Su to fakty, ktore nijak neovplyvni to, ak velke konske klapky na oci sa budete davat, aby ste sa pred nimi skryli. A v skutocnosti je to PRESNE NAOPAK este horsie, lebo eurofondy, ktore boli na R1 urcene nakoniec scasti prepadli (presunuli sa na pracovne prilezitosti pre mladych, ci take nieco, a ani to sa nevyuzilo). Cize realne sa ciste kvoli yeh-ols-cav-kej politike a D1 predrazila R1 este viac. Alebo chces tvrdit, ze PPP sa vymyslelo kvoli R1?
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 02. Mar 2021 19:33

nevo, madar v prvom rade stavia za eurofondy, ak by nestaval za ne, nemal by ani zdaleka postavene to co postavene ma (poucil sa pri prvom PPP, myslim na M5?, ktore ale na rozdiel od tych nasich bolo realne - teda, ziadne splacanie 30 rokov statom, ale mytnice a podnikatelsky risk pre koncesionara. A sranda je, ze nakoniec to od koncesionara stat aj tak vykupil, lebo by krachol.)
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Pacho » 02. Mar 2021 21:07

A ZA VŠETKO TOTO MôŽE PAŽRAVÁ ŽILINA A PACHO Z PACHOLANDU S KLAPKAMI NA OČIACH :lol:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 97
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 02. Mar 2021 21:47

Pacho, mam pre teba darcek: Ô :-) :-) :-)
Slovakia - the banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia november 2021, Obr. 3)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Mar 2021 22:23

nevo83 napísal:Ja len taka otazka k tej R1 a PPP
- realne si povedzme kedy by dany usek bol dokonceny ??? moj odhad ze asi teraz....
-my niesme schopny vysutazit dlhsi usek ako 12km... vsetko rozdelujeme, predlzuju sa VO + stavba cca o 9m


NR-západ - NR-východ 12 km.
NR-východ - ZM 19km
ZM - Tekovské Nemce 14km
3 súťaže s 3 až 6 mesačnými odstupmi. Úseky s ohľadom na náročnosť teda s bežne súťaženými dĺžkami. Aj jeden z posledných Bud-Bid mal dokopy s kúskom R4 15,5km, takže nič nereálne.
Stáli by možno aj v rovnakom čase ako boli odovzdané do užívania (2011-2012) z jednoduchého dôvodu. Čas, ktorý sa premrhal rozmýšľaním ako vydr.ať zo systémom a hodiť to do PPP (2006-2009) sa mohol využívať na súťaženie a stavanie. Prachy z EU na to boli vyčlenené, problém z financovaním nebol ani bez PPP. VO sa komplikovali až neskôr, takže vtedy bol aj priemerný čas tendra kratší, ako dnes.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 03. Mar 2021 10:52

Prachy z EU na to boli vyčlenené, problém z financovaním nebol ani bez PPP. VO sa komplikovali až neskôr, takže vtedy bol aj priemerný čas tendra kratší, ako dnes.
to je pravda. ale uz x-krat opakujem ze eurofondy sa posunuli na R2 zv-krivan, ruskovce-pravotice a na jednotky ako npr. obchvat galanty, neresnickej MUK vo zvolene atd. min ta R2 by dnes nebola. R1 mala stat o 10 rokov skor ale meciar preferoval svoju bastu okolo trencina, slota okolo ziliny a maly fuzaty biciklista poprad.

Späť k R4. Určite sa ten navrhovaný polprofil dá postaviť lacnejšie ako za 14 mega/km. Ale porovnávaj to s cenami, ktoré sa tvorili na D1 v porovnateľnom teréne a mimo tria Počiatek-Vážny-Stromček, teda hlavne Jánovce-Jablonov a Fričovce-Svinia.
OK, ale jarino napisal ze "Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1." a severna D1 su aj zilinske tunely. keby napisal "D1 v presovskom kraji". tak to samozrejme beriem.

LL-Dubna Skala sa stavala v cene, v akej sa stavala práve preto, že v tom čase tam neoxidovali smeráci Vážny, Počiatek ani Stromček. To ti asi ušlo v mojom texte, že medzi rokmi 2006 a 2016 som písal o svätej trojici Váž-Poč-Strom.. LL-DubSka sa zmestila do toho malého 1,5 ročného okna, do ktorého táto "skupinka" nesvietila svojou cenovou aurou.
skus pozriet na RADICOVEJ vladou schvaleny material z 2011 teda v case toho maleho okna :wink: , su tam podrobne zdovodnene priority 2011 az 2014 a su tam tiez uvedene ceny usekov... Lietavská Lúčka - Višňové 237 mil eur, Višňové - Dubná Skala 663 mil eur. Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka 455 mil. hubova-ivachnova 507 mil eur, jedine turany-hubova vyrazne nizsie 698 mil ale este v povrchovom variante :wink: tu auru smeraci min. v tychto pripadoch zdedili od cernoknaznikov. :twisted:

R4 SO PO 14 km cize kompletne 453 mil. cize asi tak ako mame dnes realitu I et. a odhad II. etapy. D3 Strážov - Brodno nepovazovali za prioritu. zato ostatne casti D3 ano s tymi cislami co pozname...financovanie eurofondy 2007-13 uz aj s predpokladom dofinancovania 2014-20 a 2014-20 potom este nejasne proklamacie inych zdrojov ale nic konkretne ale zato natvrdo napisane "Obmedzí sa financovanie výstavby výlučne zo zdrojov štátneho rozpočtu." harmonogram 11-14 na ZACINAJUCE stavby v hodnote za 7 mld. eur pricom objem fondov 2007-13 bol davno jasny a tym padom mohli nemohli cakat ze 2014-20 bude nasobne vacsi. ked toto nechces pochopit tak to je tvoja vec kludne ver keciam o 60 % zlacneni, setreni ako pravica dokaze doslova upliest bic z h***a.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.