R4 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 24. Feb 2021 20:23

Netvrdím že táto časť R4 je náročná ako HP-LL, ale určite náročnejšia ako DS - Turany alebo Jánovce - Jablonov.
a narocnejsia ako tur-hub-iva, branisko, presov alebo stara cast na liptove a dalej na poprad ?

Na Tebou zdieľanej trase je ale vidno, že diaľničná verzia Via Carpatia je tiež tak trochu naokolo bližšie a zrejme aj po dostavaní R4 bude dôležitá trasa cez Vranov a Trebišov
blizsie naokolo je ked tahame trasu kade tade kvoli nejakym okresom. tam vidim same velke mesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod MuelMI » 24. Feb 2021 21:12

metelesku.blesku napísal:
Najdi mmi v NSK 20tis. mesto s trasou na D 1:20+

Určite sme taká bohatá krajina, aby sme každé jedno mesto vyriešili diaľnicou. To si tým chcel povedať? Len tak medzi rečou, pre Sninu prakticky nič nezmení ani R4 postavená k Lipníkom. +- 10 min rozdiel oproti Bidovciam. Cca. rovnako ako teraz z Komárna, či Štúrova k R1 :wink:

Ty si písal, ako je NR kraj zle obslužený a za príklad si dal NZ, ktoré leží akurát v strede diaľničného vzduchoprázdna. Pre Sninu by dosť poriešila D1 po MI a preložky na I/18 a I/74. Ja niepíšem, že máme ťahať D do každého mesta, len chcem zvýšiť dostupnosť, tým zlepšiť podmienky pre investície v regióne a tým znížiť nezamestnanosť.

metelesku.blesku napísal:
Dane km iduce po hranici by som mohol zapocitat maximalne s polovicnou vahou, ak si si nevsimol, tak (okrem ineho) spajaju dve najvacsie mesta PO kraja. A keby si ju pretrasoval 10km juznejsie, tak by si pisal, ved obsluhuje PO kraj, netreba ju pocitat do KE.

Nebudem započítavať nič žiadnou váhou a už vôbec nebudem rátať niečo do nejakého kraja, keď som ti napísal, že rátanie po KRAJOCH je IRELEVANTNÉ. Keď chceš rátať obsluhu, tak rátaj obsluhu ÚZEMIA. Alebo chceš po dostavbe diaľnice k Michalovciam rátať časy z Humenného/Sniny ku Kapušanom, len aby si zostal v PO kraji, hoci to bude k D1 omnoho bližšie?

Súhlasím, že je to irelevantné, len ja som pôvodne reagoval na KN.SK, ktorý práve po krajoch počítal (konkrétne porovnával NR kraj s KE), takže to adresuj jemu.

metelesku.blesku napísal:
Ja som v mojom prispevku pisal o Zempline

Nie. Písal si iba o KSK. Slovo "Zemplín" v tejto debate o počítaní km diaľnic v krajoch spomenul iba pa3ck a devil.
A predtým, než ma začneš z niečoho obviňovať, skús si prečítať aj tú časť, kde nespochybňujem pokračovanie D1 ďalej na východ ako aj to, že pri R4 mi vadí akurát to, že sa na ňu nevybavujú EU fondy (hoci aj vydieraním EU, či našich susedov - už by naši volení úradníci mohli byť pri vybavovaní fondov viac asertívny, ako napr. Poliaci a nie submisívny, ako malé deti), ale plánuje sa to celé ťahať z rozpočtu, alebo ešte horšie, cez PPP.

Myslel som https://dialnice.info/viewtopic.php?f=42&t=24337&start=350#p238214, nie túto diskusiu, kde som písal a diaľničnej nedostupnosti napr. aj z tej Sniny. Ja ťa z ničoho neobviňujem, len musíš uznať, že ak to porovnáme podľa krajov (ešte raz, s tým som nezačal ja...), tak je na tom KE kraj jednoznačne najhoršie.
Tiež si myslím, že Via Carpathia by sme na našom územi, nakoľko nie je pre nás ale pre tranzit, budovať z eurofondov. PPP je tu strašný nezmysel.
MuelMI
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Vceliak » 24. Feb 2021 22:04

jarino napísal:D1 na Zemplíne je úplne jednoduchý projekt. To by sme postavili aj my dvaja s fúrikom a lopatou

Neviem ako to súvisí, či som videl profil, ale na rozdiel od D1 na Zemplíne nemusíš ďaleko voziť odkopanú zeminu. Výškový profil sa projektuje tak, aby všetko čo odkopeš si použil na zásyp. Ak budeš voziť kamenivo na D1, napríklad z kameňolomu v Červenici, možno to bude drahšie ako na severe R4, kde materiál "Ti sám skáče na stavenisko"!
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 438
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 25. Feb 2021 07:05

Vlados napísal:Takže súhlasíš, že treba uprednostniť čokoľvek prípadne celú D1 po MI pred R4?

ano suhlasim, len nechapem preco vzdy musi otazka stáť: uprednostníš?? Prave pre to blbe protežovanie je slovensko ako
bananova republika s najvacsimi disparitami široko ďaleko...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 25. Feb 2021 07:36

jarino napísal:...tie intenzity na obchvatoch Prešova si autori vycmúľali z prsta...
Jarino, to si myslel vážne? :wink:
Mozno sa v pripade Erseka mylim, ale ked vidím ako UhP "šetrí" tak mi je na blitie, že tie cesty nedostavame ani do roku 2200..
Náročnosť R4 porovnavať s D1? :D
jarino napísal:Proste R4 je aj vďaka Érsekovi tak pripravovaná, že ani v roku 2030 nebude súvislá...

Vdaka Ersekovi? A ako dlho bol ministrom?

...zaujimave ako taktne MLČÍŠ O METODIKE, ale k Arpimu dobre ze slohovu prácu nenapíšeš :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 25. Feb 2021 07:41

KN.SK napísal: Slúžia pre spojenie západu so stredom (východom), len mizivo pre samotný kraj, tomu by prospel severo-južný rýchlostný ťah. Veľmi veľmi dlho nebude nič, a to bez neustálého vyplakávania.
Ano pre kraj nesluzia, ale zaujimave ako nezamestnanost klesla,že? :D Stači otvorit profesiu a
porovnat počet pracovných ponuk.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Pajdoom » 25. Feb 2021 10:19

Keby na Zemplíne dali všetkým poberateľom dávok lopatu, tam mohla byť ornica na diaľnicu dole, z tunela Dargov lom mohol byť nasypaný a už len asfalt a tie dva mosty cez Ondavu a Laborec .... obrazne povedané. Z nízkonákladového projektu je málo provízii v absolútnych číslach ... A bez diaľnic na Zemplíne neočakávajme žiadny rozvoj, o tom vie každý (nechcem písať kto a z ktorého regióny aby tu nebola znova regiohádka) a preto tá diaľnica na Zemplín tak skoro nebude ....
PS: Cesta KE-MI sa zahusťuje to je moje pozorovanie, zatiaľ čo pred 15r na Felde som to dával za 60-65 minút, teraz na Octe to pod 75min nedám, v oboch prípadoch jazdím podľa predpisov v čase PI/NE poobede/večer, isto na prasiaka sa dá spraviť aj lepší čas ... ale toto je porovnanie.
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Obrázky: 6
Založený: 06. Mar 2020 07:36

O. T.: R4 Všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 25. Feb 2021 11:33

Včera, ešte niekedy pred 12. hodinou, som chcel pridať približne tento nižšie napísaný príspevok, len na "internet" som to nevedel dať, zacyklovalo sa mi to tu.
______________________________________________________________________________________
ja som napísal:
devil napísal:10 km od KN bezi dialnica vieden/bratislava-budapest...
a platiť i ďalšiu známku, köszönöm, okrem toho trošinku trošilinku naokolo...šie, napríklad do Tatier alebo inde. No a teraz nie veľmi ochotne niektorí pôjdu cez hranice, štátne. Keď už, i inde sú v blízkosti susedské diaľnice, na ktorú sa môžu pripojiť bez väčších obmedzení a predsa sa to mnohým máli, vadí.
Nie každý ide na zimné ski, ale ich vec, že si priplatia. Na 'Liptov' (Mara, Štrba), na 'Spiš' (Svit, Levoča, Slovenský raj) a i do 'Šariša' (Sabinov, Lipany) to asi nepomôže.
Tá Via Carpatica bude viesť hlavne územím dwóch bratanków/jó barátov, cez Rumunsko asi dlhšiu dobu nie, ale naokolo obíde územím Maďarska, potom do Srbska... Bol by som rád i za našu úplne úplnú R4, veru, prial by som si ju i bez R64.
1. septembra 2020 Komárno bolo na hodiny dopravne zablokované, lebo Viktor po svojom návrate z urlaubu, skadesi od Jadranu, nariadil hraničné kontroly. Kolegov syn vravel, že len občanov Maďarska otravovali zdĺhavým papierovaním, čo sa však stalo neúnosné a museli osobne najvyšší policajní oficieri zasiahnuť... Vtedy by v tom chaose nepomohol ani Nový most. I Igorovi môže niečo povznášajúce vzkrsnúť v hlave a je o zábavu postarané. A tých desať km bude trvať ako sto, dvesto. Možno budú stačiť len krajské alebo okresné hranice, nielen štátne. [Hľadal som nejaké názorné obrázky k tomu chaosu v Komárne na sieti, nenašiel som, počas toho hľadania nastalo to zacyklenie, tak radšej neskúšam, zatiaľ.]
________________________________________________________________________________
Dnešný dodatok:
Dendik napísal:... Staci pozriet na KSK - koľko km dialnic a RC je tam postavených? A kedy sa realne zvezieme medzi KE-MI... Ze rovnosť šancí a príležitostí? Alebo vyplakávanie...
na toto som toto napísal:Ani NI SK nemá mnoho: R1 (60,3 km), R1A (5,9 km), v podstate len jeden bývalý veľký okres Nitra, teraz Nitra a Zlaté Moravce. Slúžia pre spojenie západu so stredom (východom), len mizivo pre samotný kraj, tomu by prospel severo-južný rýchlostný ťah. Veľmi veľmi dlho nebude nič, a to bez neustálého vyplakávania.
Mimochodom, prečo by mne mal metelesku.blesku adresovať "krajokilometre", veď iba niektorí Abovčania a Šarišania stále nadhadzujú dĺžkovú kilometráž krajov, neberúc v ohľad obslužnú plošnú kilometráž, teraz asi možno aj Dolnozemplínčan. No asi som nemal šturac...
Ešte niečo k zmienenej Profesii:
46421 Gastarbajtri v strachu o prácu a v obave, či ich pustia domov, k rodine. :(
Diaľnica (stále) nepomáha, ani tá 10 km za Dunajom. Nový most je ešte nový. 1556
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3813
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod MuelMI » 25. Feb 2021 13:38

KN.SK napísal: Mimochodom, prečo by mne mal metelesku.blesku adresovať "krajokilometre", veď iba niektorí Abovčania a Šarišania stále nadhadzujú dĺžkovú kilometráž krajov, neberúc v ohľad obslužnú plošnú kilometráž, teraz asi možno aj Dolnozemplínčan. No asi som nemal šturac...
Diaľnica (stále) nepomáha, ani tá 10 km za Dunajom. Nový most je ešte nový. 1556

Lebo ty si s tým začal. Pre mňa, za mňa, nech sa nakreslí R64 KN-NZ-NR, ale zlepšenie súčasného stavu to neprinesie. Bude to asi ako na Orave s R3, alebo na severnej R4- preložky a obchvaty na jednotkách budú stáť kvôli diaľnici. Do "štatistiky" to NR kraju síce pomôže, no vývoj dopravnej situácie sa zhorší. Kľudne môžeme takto kontraproduktívne nakresliť aj napr. R68. R51, R79..., aby sme "zlepšili" situáciu.
Inak nezamestnanosť vo vybraných okresoch (dotknutých I/64, I/19 a I/21):
Komárno – 7,35 %, Nové Zámky – 5,95 %
Košice-okolie – 11,96 % , Michalovce – 10,91 %, Sobrance – 13,82 %,Trebišov – 13,07 %
Vranov nad Topľou – 15,77 %,Stropkov – 11,62 %,Svidník – 12,95 %,
Kde je D viac potrebná? :wink:
Vždy je lepšie mať 10km dostupnosť na D iného štátu, ako ju nemať( I/19 je vzdušnou čiarou vzdialená cca. 90km od M3).
MuelMI
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 25. Feb 2021 16:51

:D kde je viac potrebná? No predsa pri Žiline :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 25. Feb 2021 19:33

devil napísal:
Érsek pretlačil na drzovku II. etapu bez akéhokoľvek akceptovania pripomienok ÚHP.
myslis I. etapu. keby to neurobil dnes sa nikto nebavi o druhej etape.

Nie, myslím II. etapu. Pretlačil to na drzovku spolu s Elektrifikáciou do Moldavy. Akurát nevypísal tender, lebo peniaze...
devil napísal:
Nie je nereálne, že od júla sa škrtne polovica všetkých spojov. Aj medzi PO a KE. Peniaze nepustia...
na mieste ministra dopravy by som hned odstupil. kludne nech zrusia vsetko. najblizsie 2-3 volby si niektore strany neskrtnu a netreba potom plakat ze ludia si radsej zvolia smerakov. problem ze u nas neexistuje obcianska pravica a v regionoch uz vobec nie, existuje len zdieracska prip. slnieckarska. zaujimave ze v anglicku volia pravicu masivne na vidieku. u nas volia pravicu mesta. a mohli by sme pokracovat polskom ked uz sme pri R4...

A čo keď odstúpi? Čo tým získa? Naplní sa rozpočet pre ZSSK?
devil napísal:
Maďari stavajú vo veľkom, lebo majú dosť nízke náklady na výstavbu.
Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1...
obchvat PO ano. inac je to poriadny nezmysel. za tych 10 mega/km moze byt aj R4 ak sa trosku optimalizuje.

10 miliónov eur/km? V polprofile? Či nebodaj v plnom? Konkretizuj.
Už v štúdii realizovateľnosti sa optimalizovalo. Však oproti pôvodnému riešeniu vypadli dva tunely, aby to vôbec na nejakú R4 vyšlo.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 25. Feb 2021 19:54

Dendik napísal:
jarino napísal:...tie intenzity na obchvatoch Prešova si autori vycmúľali z prsta...
Jarino, to si myslel vážne? :wink:
Mozno sa v pripade Erseka mylim, ale ked vidím ako UhP "šetrí" tak mi je na blitie, že tie cesty nedostavame ani do roku 2200..
Náročnosť R4 porovnavať s D1? :D

V príloheje časť Masterplanu. Tomu snáď neveria ani autori.
BAU25 znamená:
- výstavba úseku diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh
- rýchlostná cesta R4, úsek Prešov, západ – Prešov, sever
- rýchlostná cesta R4, úsek Prešov, sever – Kapušany
- privádzač Grófske
Dokonca majú scenár, že v roku 2025 by po D1 okolo Prešova jazdilo 42 tisíc vozidiel. Tomu skutočne niekto verí?
Na porovnanie aj jestvujúci stav z roku 2017.

To že sa cesty nedostavajú všetci vedia. Iba nejakí analytici si dovolili toto zrkadlo nastaviť, to je celé... Analytici od začiatku hovorili, že so severným obchvatom to tak rýchlo nepôjde. Myslím že sa moc nemýlili...

Videl som projekty. Ešte aj Kapušany - Lipníky sa v ďalšom procese prípravy "zoptimalizoval" pridaním možno kilometer dlhej estakády cez inundačné územie. Porovnávať severnú R4 s D1 na Zemplíne sa vôbec nedá. Severná R4 má oveľa bližšie k Fričovce - Svinia, Jánovce - Jablonov II. úsek a pod.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Feb 2021 21:51

Dokonca majú scenár, že v roku 2025 by po D1 okolo Prešova jazdilo 42 tisíc vozidiel. Tomu skutočne niekto verí?
a tym 50, 60 ci kolko tisic to ma byt pod strecnom...teda chcem povedat cez visnove, tomu niekto veri len preto ze to bolo niekde na stranke nds ?

Nie, myslím II. etapu. Pretlačil to na drzovku spolu s Elektrifikáciou do Moldavy. Akurát nevypísal tender, lebo peniaze...
OK ale pre znamena pretlacit min. spustenie tendra. verim tomu zeby tender vypisal keby to stihol.

A čo keď odstúpi? Čo tým získa? Naplní sa rozpočet pre ZSSK?
ano, skor ci neskor naplni.

10 miliónov eur/km? V polprofile? Či nebodaj v plnom? Konkretizuj.
Už v štúdii realizovateľnosti sa optimalizovalo. Však oproti pôvodnému riešeniu vypadli dva tunely, aby to vôbec na nejakú R4 vyšlo.
to su len papiere pre papiere. na ineko su ceny na jednotlive useky bezne 14-15 mil/km. to mi netvrd ze to neda skresat v dsp a este aj v tendri.

Videl som projekty. Ešte aj Kapušany - Lipníky sa v ďalšom procese prípravy "zoptimalizoval" pridaním možno kilometer dlhej estakády cez inundačné územie. Porovnávať severnú R4 s D1 na Zemplíne sa vôbec nedá. Severná R4 má oveľa bližšie k Fričovce - Svinia, Jánovce - Jablonov II. úsek a pod.
ale ty si porovnaval R4 so severnou D1....ale ked Fričovce - Svinia, Jánovce - Jablonov II. úsek a pod. su typicke useky severnej D1 tak potom sorry....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 25. Feb 2021 23:26

devil napísal:a tym 50, 60 ci kolko tisic to ma byt pod strecnom...teda chcem povedat cez visnove, tomu niekto veri len preto ze to bolo niekde na stranke nds ?

Neverí... Zodpovední by za také "štúdie" mali zaplatiť zo svojho.
devil napísal:OK ale pre znamena pretlacit min. spustenie tendra. verim tomu zeby tender vypisal keby to stihol.

Pretlačil to na rokovaní vlády dňa 27.8.2019. To že do konca februára nevyhlásili tender bude v tom, že zrejme mali ešte niečo iné v prioritách (narýchlo vyhlásená Soroška). A nedostatok peňazí.
Druhý projekt - elektrifikácia do Moldavy - je tendrovaný od decembra 2019. Avšak so zabezpečeným financovaním z EU fondov. Inak by asi tiež neboli peniaze.
devil napísal:ano, skor ci neskor naplni.

A preto sa v tomto roku na papieri dorovnáva dlh štátu železničným spoločnostiam... Lenže v skutočnosti dotácie nenarástli. Takže ZSSK dostane na tento rok asi polovicu z toho čo potrebuje.
O tom napĺňaní sa hovorí pekne dlho.
devil napísal:to su len papiere pre papiere. na ineko su ceny na jednotlive useky bezne 14-15 mil/km. to mi netvrd ze to neda skresat v dsp a este aj v tendri.

SO PO II. etapa 2+2 -> 25.8 mil. eur/km
Kapušany - Lipníky 2+2 -> 21.7 mil. eur/km
Giraltovce - Kuková 1+1 -> 14.5 mil. eur/km
Rakovčík - Radoma 1+1 -> 14.7 mil. eur/km
Miskolc - Szikszó 2+2 -> 4.5 mil. eur/km
Szikszó - Encs 2+2 -> 8.65 mil. eur/km
Encs - Tornyosnémeti 2+2 -> 8 mil. eur/km
Tender môže skresať, ale nemusí. Však sám tu píšeš o cenových dumpingoch v prípade D1. A zrazu veríš, že R4 pôjde pod 10 mil. eur/km. Aj to sa bavíme o polprofile.
devil napísal:ale ty si porovnaval R4 so severnou D1....ale ked Fričovce - Svinia, Jánovce - Jablonov II. úsek a pod. su typicke useky severnej D1 tak potom sorry....

A čo je typický úsek severnej D1? Extrém?
Možno som nemal písať "severnú" D1, lebo asi celé fórum si pod tým predstaví Višňové a Turany - Hubová. Možno by som tam nemal radiť Fričovce - Svinia, keďže to je už "východ".
Lenže celú severnú D1 vieme rozdeliť podľa náročnosti na tri kategórie:
1) náročné -> typický príklad: Hubová - Ivachnová (dlhý tunel, mosty, zárubné múry, sanácie zosuvov)
2) stred -> typický príklad: Jánovce - Jablonov, II. etapa (mosty, zárubné múry, prípadne krátky tunel)
3) jednoduché -> typický príklad: DS - Turany (viac-menej rovinka, mosty)
Dovolím si tvrdiť, že od PB po Branisko do kategórie 1) vieme zaradiť 3-4 úseky. Zvyšok vieme rozhodiť medzi 2 a 3. A severná R4 skôr patrí do kategórie 2). A to ešte nevieme o zosuvoch, myslím že pri Chmeľove je 2 km dlhý úsek, kde sú určite nejaké zosuvy a už asi Štúdia realizovateľnosti tam rátala s alternatívami. Projekt bol už optimalizovaný na štýl Hubová - Ivachnová a aby to aj tak nedopadlo...
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 954
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Feb 2021 08:28

Pretlačil to na rokovaní vlády dňa 27.8.2019. To že do konca februára nevyhlásili tender bude v tom, že zrejme mali ešte niečo iné v prioritách (narýchlo vyhlásená Soroška). A nedostatok peňazí.
aj pri vypisanych tendroch prehlasili ze mozu byt zrusene ak sa nenajdu peniaze. takto tento dovod nesedi. to ze sa zaoberali soroskou je dost mozne. a preto si myslim ze ak by pokracovali po volbach tak by druhu etapu vyhlasili. to sa uz ale nedozvieme.

Tender môže skresať, ale nemusí. Však sám tu píšeš o cenových dumpingoch v prípade D1. A zrazu veríš, že R4 pôjde pod 10 mil. eur/km. Aj to sa bavíme o polprofile.
pisal som OKREM SO PO II. trosku je rozdiel ked zo 14 mil ideme na 10 mil. a ked z 900 milionov ideme na 338 mil, ci ? opat uvadzam mytna-tomasovce, najskor sa skrtli naklady o 20 percent a potom tender usetril tiez 20 percent.

A čo je typický úsek severnej D1? Extrém?

viewtopic.php?p=208431#p208431
priemer od hp (krizovatka D1xD3) az po PO juh nieco za cca. 19 mil/km cize asi hubova-ivachnova....turany-hubova tam nie je ale ak tam bude celkom urcite cez 20 mil/km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 26. Feb 2021 09:27

Takže 19 (20) mil/km za plnoprofil vs. 14 mil/km (no ok, po okresaní 10-11) polprofil.
A týmto si teda chcel povedať, že severná D1 vs. severná R4 nie sú porovnateľné?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Feb 2021 10:01

plny profil nestoji az 2x nasobok poloprofilu. takze nie su porovnatelne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 26. Feb 2021 10:58

Ale sú. Jarino to napísal jasne a zrozumiteľne. Len sa zase snažíš argumentovať len pre ďalšie argumenty.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Feb 2021 12:54

nie su. jarino sa sekol, najskor strelil na blind ze "Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1." a potom ked mu to doslo uz radsej porovnaval "D1 na Zemplíne ". on totiz sa odvolaval ze na severnej D1 nie je vela "extremov" co je sice pravda ale neuvedomil si ze aj tie co su tahaju priemernu cenu vyrazne hore.

lenze keby od zaciatku porovnaval len D1 v PO kraji tak by mu vsetci otrepali o hlavu ze vsak ta uz stoji taky problem je postavit R4 ?? takze ako vzdy ked zilina nema dialnicu nemoze ju mat nik iny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 26. Feb 2021 14:02

vôbec sa nesekol. bez optimalizácie by na R4 bolo niekoľko tunelov, jedine optimalizáciou ich odstránili. škoda, že sa tak nepostupovalo aj pri D1. a pre tých čo chcú písať, že na juhu by to nehrozilo, tak to nie je pravda. aj za Kriváňom mal byť tunel, pri LC je navrhnutý jeden, pri VK ďalší tunel (oba na vysnívanej R7)... a tunel Dargov sa nie že má vypustiť ale 4x predĺžiť. dá sa stavať komfortná cesta ale aj terén kupírujúca 2+2.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 165
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 26. Feb 2021 14:28

devil napísal:takze ako vzdy ked zilina nema dialnicu nemoze ju mat nik iny.


Toto si z ktorej časti debaty usúdil?
Či si si len nevedel odpustiť zbytočnú poznámku na záver?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Feb 2021 15:17

z porovnavania severnej D1 a R4...prelozene co si tam dovoluju ziadat nejaku R4 ked este ani dialnica "intergalaktickeho vyznamu" nie je hotova.

bez optimalizácie by na R4 bolo niekoľko tunelov, jedine optimalizáciou ich odstránili.
to je fajn. skoda ze sa toho casu takto neodstranilo visnove atd....potom sme sa mohli bavit ze su podobne narocne. toto je len hladanie dovodov ako sa neda. mozno tomu niekto uveri doma ale susedia asi tazko...a uz ani rumunsko. a ked nabuduce budu volat ministrovi nech nezdvihne telefon a hotovo :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 26. Feb 2021 16:19

Višňové nie je technický problém D1. Nebyť predčasného pádu vlády a nástupu smeru, tak by bolo postavené už pred 15 rokmi. Politicky sa situácia zopakovala o pár rokov neskôr. Staviame hala bala, za akúkoľvek cenu a potom sa divíme. Mal si správne voliť ;) a možno by bola situácia lepšia... jednoducho zbytočne plačeš.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 165
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 26. Feb 2021 20:45

jarino napísal: V príloheje časť Masterplanu. Tomu snáď neveria ani autori. Dokonca majú scenár, že v
roku 2025 by po D1 okolo Prešova jazdilo 42 tisíc vozidiel. Tomu skutočne niekto verí?
Ako verí? ved ide o exaktné čísla 8)
jarino napísal: To že sa cesty nedostavajú všetci vedia. Iba nejakí analytici si dovolili toto zrkadlo nastaviť, to je celé... Analytici od začiatku hovorili, že so severným obchvatom to tak rýchlo nepôjde. Myslím že sa moc nemýlili...
Iste ak je metodika nastavená tak ako je... znova sa k nej nevyjadriš :wink:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Dendik » 26. Feb 2021 20:53

devil napísal:
Dokonca majú scenár, že v roku 2025 by po D1 okolo Prešova jazdilo 42 tisíc vozidiel. Tomu skutočne niekto verí?
a tym 50, 60 ci kolko tisic to ma byt pod strecnom...teda chcem povedat cez visnove, tomu niekto veri len preto ze to bolo niekde na stranke nds ?
ano veríme, lebo šak okolo Žiliny tiahnu cesty "celoeurópskeho významu" :D
devil napísal:
Nie, myslím II. etapu. Pretlačil to na drzovku spolu s Elektrifikáciou do Moldavy. Akurát nevypísal tender, lebo peniaze...
OK ale pre znamena pretlacit min. spustenie tendra. verim tomu zeby tender vypisal keby to stihol.
a stihol by ak by neuprednostnil Sorošku, alebo by bol aspon dalsi rok-dva ministrom
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 634
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.