Stránka 13 z 14

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 14:52
od Yoggy52
Cestna databanka zeby?

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 15:13
od devil
aha, takze zase nejaka tabulka.

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 15:23
od Yoggy52
Aka tabulka, normalna mapa :lol:

Brat vypocet z obrazka ako fakt je trapne.

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 16:56
od bongi111
cestna databanka je oficialna mapa cestnej siete, ktora je pre NDS, SSC aj kraje zavazna. to, ze nieco take existuje a je to na takej urovni by som od niekoho, kto sa tu tvari, ze skoro vsetko vie ocakaval, ze to bude poznat dokonale

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 17:39
od devil
hm...najskor je to podla Vladosa 10m a na planine 10,5m, teraz podla Yoggyho uz len 9,2 metra. udajne vsetko oficialne udaje a samozrejme uplne presne. :lol: to ze 10 metrova cesta nie je vidiet od oka, ja pochybujem aj o tych 9 metrov.

sranda je ze podla noriem ziadne 9,2 ani 10 metrov neexistuje. ked uz tak 7,5 ci 9,5 cize nieco sa po vojne alebo neskor poupravovalo a tak to je dodnes.

este nieco, vobec som to neporovnaval so sirkou I/21. ak sa vam I/21 nepaci tak lobujte, zatial pocujem len krik kvoli SO PO v plnom profile.

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 19:24
od Dendik
devil napísal:... Dendik, ty si tu parodia sama osebe odkedy si nakreslil mapku z varsavy do budapesti cez
presov. si vobec dospely clovek ???


Keď dochádzajú argumenty, nastupujú invektívy... (na zosmiesnovanie musim zareagovat)

Zase prekrucas, zmysel obrazka bolo ukazat ako bude tranzit medzi baltikom a stredozemnym morom hojne vyuzivany
cez nasu R4ku ktora sa vobec nestavia!!! ( od PO po hranice PL nič - http://cesty.ineko.sk/mapa ) A ty stale melies cosi o Budapesti a Krakove...

Hlavne ze na tejto trase tento týždeň ďalší smrťák :? ( https://presov.korzar.sme.sk/c/22046648 ... osoby.html )

Tebe musi taky obrazok velmi vadiť lebo ukazuje že Arpi radšej stavia 4-prudovky medzi ZV-LC s 5-8k aut denne zatiaľ čo medzinarodny
Korridor TEN-T ( https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 50#p215213 ) ma isť ako 2-pruh! :roll: S H A M E . . .

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2019 22:03
od devil
ta mapka vobec nic take ako pises neukazuje. ukazuje to akokeby ziadne ine cesty sever-juh neexistovali, spravne mala byt spojenie vychodneho polska, vychodneho slovenska a vychodneho madarska s pokracovanim do rumunska. to by ale nevyzeralo tak bombasticky ako ked si do toho namontoval hlavne mesta susednych statov.

oba koridory su medzinarodne. medzi ZV a LC su aj budu vyssie intenzity ako na usekoch ktore uvadzas.

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2019 15:20
od Dendik
devil napísal:ukazuje to akokeby ziadne ine cesty sever-juh neexistovali,


Bingo! Žiadne cesty v trase sever-juh vo formate 2+2 vychodnejsie od nasej R4ky ani nie sú :-)
a zrejme tak skoro ani nebudu... (Zakarpatie ani Moldavci take v plane asi nemaju, či?)

Pre toto tvrdim, ze ak stavaju madari M30 a Poliaci S19 ako 2+2 mali by sme aj my, ide predsa o bezpečnosť :!:
(vid spravy za posledne napr. dva roky o smrtakoch na trase PO-SK) a rozvoj severovýchodu slovenska.

By the way, cca 32.500 obcanov tohto regionu pred casom zrealizovalo platnu Peticiu za urychlenu vystavbu R4...

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2019 16:01
od devil
poliaci na rzesow-barwinek nestavaju nic. M30 nadvazuje na juznu R4 a uz je davno hotova.

https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_ ... pastan.png

cize plny profil pre 3.000-5.000 aut...coby na to povedal Vlados....alebo kysucania....

dalsia info je na wikipedii co sice nie je prilis hodnoverny zdroj ale kazdopadne je to zaujimave

Podľa neoficiálnych informácii sa tiež zvažuje realizovať R4 medzi Lipníkmi a Svidníkom aj v tzv. redukovanej kategórii, čo znamená rýchlostnú cestu so zúženým stredným pruhom o 1,5 m a len so spevnenou krajnicou miesto odstavných pruhov, čím by sa celková voľná šírka zmenšila na 17,5 m. co by na to povedal eric987...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2019 17:01
od Yoggy52
To ze momentalne v tejto chvili nestavaju nic, neznamena, ze sa nechystaju :D Ako vravim do roku 2025 bude vsetko postavene :o

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2019 09:00
od i15
devil napísal:
Podľa neoficiálnych informácii sa tiež zvažuje realizovať R4 medzi Lipníkmi a Svidníkom aj v tzv. redukovanej kategórii, čo znamená rýchlostnú cestu so zúženým stredným pruhom o 1,5 m a len so spevnenou krajnicou miesto odstavných pruhov, čím by sa celková voľná šírka zmenšila na 17,5 m. co by na to povedal eric987...


ja som za :) dúfam, že wikipedia nečerpala z mojich diskusných príspevkov na dialnice.info

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2019 19:00
od jarino
V minulosti, keď sa o R17,5 uvažovalo na Kriváň - Mýtna, tak sa hovorilo o tomto šírkovom usporiadaní aj pri R4 Kapušany - Svidník. Nie je to žiadna novinka.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2019 19:53
od Vlados
R17,5 kedysi presadzoval expwy.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 10:37
od expwy
V tom čase 2015/2016 keď boli pre Jaspers štúdie realizovateľnosti písmo sväté a nesmelo sa pripravovať nič čo nevyšlo z týchto štúdii, sa táto kategória videla ako schodnejšie riešenie budovania rozšíreného polovičného profilu miesto R11,5 ktorého výhody nie sú žiadne, resp. samé nevýhody. Ale keďže Jaspers asi zmenil nazeranie na tieto štúdie a Kriváň-Lovinobaňa zrazu môže ísť v plnom profile, tak asi aj Kapušany - Svidník pustia v plnom profile a tým pádom sú tieto polovičné profily s prídavnými pruhmi pre predchádzanie (aka R17,5) asi bezpredmetné.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 18:42
od Vlados
Namiesto R11,5 sme mohli ísť po rozšírenom polprofile R12,5. Nebolo by tak komfortné ako R17,5, ale obiehať na 1/2 úseku by sa dalo. Nakoľko balík paňazí je len jeden, tak počet km bude pribúdať pomalšie.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 20:27
od Yoggy52
Tak momentalne je problem ten, ze sa neda obiehat nikde a ked uz ano tak za cenu pomnika. A to sa nebavime o predbiehani tir, ktory ide 90...

Ale inak celkovo tato trasa trpi len tym, ze mimo upravy Chmalova a prietahu Giraltoviec, sa nespravilo za ehm 70rokov nic. Staci sa pozriet ako vyzera cesta napr. Okruhle - Radoma. Ja stale absolutne nedokazem pochopit preco su tam take zakruty , ked absolutne nic nebrani tomu, aby tam bola cesta rovna ... Pokial by I/21 mala take parametre ako I/16, tak rusinsky festival by bol aj kazdy mesiac :lol:

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 20:35
od Yoggy52
Ok este som zabudol prelozku Razcestia na Valkovce, ktory je najnormalnejsi usek na predbiehanie. Cize velmi to pomohlo.

Inak ten chmelov bol niekedy pekny usek :)

https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=4 ... map=SR1952

Re: Oblasť Svidníka, Stropkova a Medzilaboriec

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 09:03
od eric987
devil napísal:poliaci na rzesow-barwinek nestavaju nic. M30 nadvazuje na juznu R4 a uz je davno hotova.

Tendruje sa Rzesow - Babica, koncom 2019 sa ocakava vyhlasenie tendrov na oba useky okolo Miejscia Piastoweho. Akože nič ? Okrem toho DK 19 ma neporovnatelne lepsie parametre ako I/21, cez vacsinu obci 70 km/h. U nas je uspech ak sa ide v extravilane 70.

cize plny profil pre 3.000-5.000 aut...coby na to povedal Vlados....alebo kysucania....

Prevez sa po tej ceste V PRACOVNY DEN a uvidis, ake je to realne cislo. Za poslednych 10 rokov si nepamatam zeby sa niekedy vobec slo inak ako vo vlaciku medzi kamionmi.

co by na to povedal eric987...

To co vzdy. Normy ako "technicky zakon" su zavazne a nemaju sa co z nich udelovat vynimky. Akonahle sa ide na vynimky, z noriem je len zdrap papiera a postavi sa nieco, co bude v min. v buducnosti problemom.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 09:09
od Vlados
Presne ako píšeš. Buď polprofil alebo celý profil...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 09:48
od devil
Prevez sa po tej ceste V PRACOVNY DEN a uvidis, ake je to realne cislo. Za poslednych 10 rokov si nepamatam zeby sa niekedy vobec slo inak ako vo vlaciku medzi kamionmi.


tym ze sa preveziem nezistim rezpezentativny udaj. vlacik za kamionom mas bezne pri aj pri nizkej intenzite.

Tendruje sa Rzesow - Babica, koncom 2019 sa ocakava vyhlasenie tendrov na oba useky okolo Miejscia Piastoweho. Akože nič ? Okrem toho DK 19 ma neporovnatelne lepsie parametre ako I/21, cez vacsinu obci 70 km/h. U nas je uspech ak sa ide v extravilane 70.


tendruje sa aj SO PO I. a ocakava sa tender na SO PO II. celkova hodnota vyse 400 mega. Rzesow - Babica ma stat kolko ?? btw Rzesow - Babica mal intenzitu 18.353 aut denne, okolo Miejscia Piastoweho boli 8-12.000. mozno ze je DK19 ma lepsie parametre ale ma dost prietahov a prave useky ktore spominas. takze ja by som sa nespoliehal na to ze to budu kompletne stavat.

nejake 300 metrove prietahy alebo cesta na okraji dedin je stale lepsie ako serpentiny v stiavniku alebo prejazd hl. namestim. tie znizuju priemernu rychlost najviac, tie treba riesit prioritne a nie snivat o 70 km suvislej ceste. pre 3-5.000 aut.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 15:46
od Dendik
Devil aj severyvýchod Slovenska potrebuje plnohodnotnu dialnicu, chapeš to - či nie? Som zvedavy ked bude
balik na dalsie programovacie obdobie ci vezmu do uvahy ze v tejto casti slovenska zije O,5 mil obyvatelov, ktorí
čakajú na dialnicu uz veľmi dlho. A bez nej sa tu veľa nepohne. Ziaden novy investor, ziadne pracovne prilezitosti...

https://nasadoprava.sk/vychod-slovenska ... me-rodina/

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... do-polska/

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 16:10
od devil
za lipnikmi bude R4 sluzit len 2 okresom: SK a SP co je asi tak 50 tisic obyvatelov. na to naozaj stacia prelozky okolo bodovych zavad.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 17:11
od nevo83
No bojim sa ze na R4 po dobudovani obchvatu PO (1+2) uz jednoducho nezvysi na dlhsie obdobie.. v tomto pripade matematika nepusti..
Predrazene podojenie pardon dokoncenie Visnoveho + posledny usek D1 za 900mil. A mozno navyse 1+1 usek na D3+R2. A to co uz je rozbehnute.

Skor ako 2026 sa tam na R4 nezakopne

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 18:07
od Yoggy52
devil napísal:za lipnikmi bude R4 sluzit len 2 okresom: SK a SP co je asi tak 50 tisic obyvatelov. na to naozaj stacia prelozky okolo bodovych zavad.

Suhlas. Po aktualizovani alebo zrealneni ceny pre Ladomirova - Hunkovce posledny plamienok lacnej R4 zhasol...

Na dokoncenie potrebujeme cca este 900mio. Pokial by boli vytazne ponuky okolo 80% predpodkladanej ceny, tak by to stalo okolo 700mio. Tiez si myslim, ze pokial by sme to tendrovali dokopy, tak za 500mio, by bola cela R4 hotova. :) Ale to uz snivam. :lol:

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 08:59
od Bager3
Osobne si myslim ze tato R4 Prešov- hranica PL by bol vhodny kandidat na PPP. Nech postavia 1+1 a po prekroceni kapacity 2+2 alebo pri ukopnceni PPP. A klunde nech ide vyber za myto koncesionarovi a bude to priamo znizovat splatky. Tu je predpoklad vysokej intenzity NAD.