Stránka 1 z 12

R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2005 21:10
od mizu
Tuto temu som si tu dovolil vytvorit vzhladom na to, ze stavba R3 v tomto useku je v nedohladne.
Nedavno som tento usek absolvoval. Tie panely rozsypane po zemi je dost odvaha nazyvat cestou I. triedy. Normalne som musel spomalit na 70-80km/h, lebo som trpel za auto a jeho tlmice. Nie je ten usek mozne aspon vyasfaltovat ?

Re: R3, Tankodrom T.Teplice - Martin

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2005 21:52
od Caesar
mizu napísal:Tuto temu som si tu dovolil vytvorit vzhladom na to, ze stavba R3 v tomto useku je v nedohladne.
Nedavno som tento usek absolvoval. Tie panely rozsypane po zemi je dost odvaha nazyvat cestou I. triedy. Normalne som musel spomalit na 70-80km/h, lebo som trpel za auto a jeho tlmice. Nie je ten usek mozne aspon vyasfaltovat ?


RC R3 je "v nedohľadne celá", konkrétne do MT sa má stavať a asi sa aj nakoniec bude, ale vláda stihla prijať aj uznesenie, že do r. 2010 nie, pretože prioritou je najprv D1 a konkrétne mesto MT aj RK "získajú" predovšetkým D1 svoj ďalší rozvoj.

Mizu, to, čo navrhuješ, to sú 100-vky mil. SKK a prioritou SR je výstavba diaľnic, nie oprava ciest. :lol:

No pokiaľ viem, tak sa na tomto úseku preinvestujú "nejaké peniaze" aj v tomto roku, aj v ďalšom. 8)

Re: R3, Tankodrom T.Teplice - Martin

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 20:02
od johhan
Caesar napísal:No pokiaľ viem, tak sa na tomto úseku preinvestujú "nejaké peniaze" aj v tomto roku, aj v ďalšom. 8)


No čo ja viem tak 2007 sa tam idu opraviť 2 mosty a 2008 jeden. Takže nič moc.

Inak tá cesta je stavaná v profile R11,5/100 v úseku TR - Príbovce je s CB povrchom. Do roku 1984 tam sem-tam chodili na jazdy nové tanky T-72 zo ZŤS Martin. Do ´92 tam chodili na jazdy "rakeťáci" z martinskej posádky na jazdy zo 6-nápravovými nosičmi rakiet. A dodnes tam chodia na jazdy vojaci s Pragami V3S 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2005 07:54
od aquila
johhan: tak tam ta cesta teda ozaj musi vyzerat :D

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2005 08:24
od johhan
aquila napísal:johhan: tak tam ta cesta teda ozaj musi vyzerat :D


no asi ako keby tam boli poukladané panely :-) .. ale nad 160 tie priečne nerovnosti necítiš :lol:

Mal som aj tie tanky nafotené ale mladý sprostý a neznalý pomerov som dal tie fotky vyvolať do fotoslužby. Za 2 dni sme mali domovú prehladku :roll:, páni s ŠTB a kontrarozviedky boli vcelku dosť rýchly :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2005 08:26
od aquila
heh, tak to si mal perne :)

mno nad 160 u zletis :)

Re: R3, Tankodrom T.Teplice - Martin

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 20:34
od Dialniciar
johhan napísal:No čo ja viem tak 2007 sa tam idu opraviť 2 mosty a 2008 jeden. Takže nič moc.


Opravenie mostov bude stáť cca. 50 mil. SKK. Okrem toho sa opraví niekoľko km cesty, niekde zostanú panely, resp. pribudnú a niekde bude asfalt. Celkové práce majú byť do r. 2007/08 aj s mostami na úrovni 92 mil. SKK, čo je na jeden ťah relatívne dosť, najmä, keď sa ňom nič neinvestovalo.

Teraz nastávajú zmeny, každý kraj investuje 500-600 mil. SKK do opráv svojich ciest. Spolu to bude suma do r. 2010 na úrovni okolo 5-6 mld. SKK, minimálmne. Pričom štátny rozpočet by dal sumu max. 2,3 mld. SKK. Takže je tu zmena, nárast o 100 a viac %.

Okrem toho, ZA kraj plánuje opraviť aj ďalšie cesty za ďalších 400 mil. SKK po r. 2008. Takže ten do r. 2010 investuje 1 mld. SKK.

A BA investuje do r. 2010 do dopravy v kraji viac ako 900 mil. SKK, tak sa to prejaví. Obchvaty okolo PK, Modry (ako som počul, tak tento je neistý), rozšírenie ciest v okolí PK a SC a opravenie povrchu ciest v MA okrese.

Re: R3, Tankodrom T.Teplice - Martin

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 09:59
od johhan
DY napísal:
johhan napísal:No čo ja viem tak 2007 sa tam idu opraviť 2 mosty a 2008 jeden. Takže nič moc.


Opravenie mostov bude stáť cca. 50 mil. SKK. Okrem toho sa opraví niekoľko km cesty, niekde zostanú panely, resp. pribudnú a niekde bude asfalt. Celkové práce majú byť do r. 2007/08 aj s mostami na úrovni 92 mil. SKK, čo je na jeden ťah relatívne dosť, najmä, keď sa ňom nič neinvestovalo.



Na to že sa tam 20 rokov neinvestovalo nič okrem náterov zábradlia a opravy krajnice je to dosť málo. Najme keď životnosť tohoto skúšobného CB krytu je 10-15 rokov.

Asi zase sa tam bude musieť niekto z vlády poriadne vytriasť ako neposledy keď sa opravil most 082 :lol:

Re: R3, Tankodrom T.Teplice - Martin

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 10:05
od Caesar
johhan napísal:Na to že sa tam 20 rokov neinvestovalo nič okrem náterov zábradlia a opravy krajnice je to dosť málo. Najme keď životnosť tohoto skúšobného CB krytu je 10-15 rokov.

Asi zase sa tam bude musieť niekto z vlády poriadne vytriasť ako neposledy keď sa opravil most 082 :lol:


Tak, asi to bude aj kvôli tým tankom. :lol:

Ale vo všeobecnosti až sa bude opravovať "panel", tak najprv úsek SC-Sereď a ako vieme, ten je v nedohľadne, ale na tomto cestnom ťahu sa plánuje preinvestovať cca. 200 mil. SKK. 8)

Johhan, aj podľa mňa je 90 mil. SKK dosť, ale to má byť zo št. rozpočtu, t.j. kraje určite investujú do tohto ťahu tiež. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 12:01
od Alexander Velky
Táto cesta je v dosť zlom stave a výrazné opravy sa na nej neplánujú, aspoň podľa mojich info.

Opravy mostou sú síce investíciou, ale bez nich by sa tá cesta uzavrela, takže to nie je výrazná investícia v rámci zlepšenia povrchu cesty. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 12:24
od fh
Ja som včera tadiaľ išiel, keď bolo Strečno uzavreté :evil: a myslím, že pre R3 je tento priestor ideálny, chce to len nejaký poriadny impulz.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 12:31
od Alexander Velky
Pozorovateľ napísal:Ja som včera tadiaľ išiel, keď bolo Strečno uzavreté :evil: a myslím, že pre R3 je tento priestor ideálny, chce to len nejaký poriadny impulz.


Bude tam RK mať využitie? Je to treba stavať skôr ako dostavať D1? Toto sú základné otázky.

Na skoršie začatie iných úsekov ako dostavba D1 sa zaradili zatiaľ len D3, R1, R4 KE-Milhosť a R5, reálne len tieto.

RK R2 je stavaná len "aby sa nepovedalo" a RK R4 severná vetva, aby sa "čosi aj na východe SR stavalo". :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 14:27
od fh
Ja dávam najväčšiu prioritu pre D1, nepíšem to prvý krát, potom hneď D3 a až potom R1 atď... Tým, že som spomenul R3 cez Turiec, nehovorím o termíne. Sústrediť čo najviac prostriedkov a kapacít na D1 podľa mňa niečo reálne rieši a nie kúskovanie po rôzych stavbách podľa toho odkiaľ je ctený politik 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:23
od Alexander Velky
Pozorovateľ napísal:Ja dávam najväčšiu prioritu pre D1, nepíšem to prvý krát, potom hneď D3 a až potom R1 atď... Tým, že som spomenul R3 cez Turiec, nehovorím o termíne. Sústrediť čo najviac prostriedkov a kapacít na D1 podľa mňa niečo reálne rieši a nie kúskovanie po rôzych stavbách podľa toho odkiaľ je ctený politik 8)


Dobre, v poriadku, prepáč ja nemôžem ešte evidovať názory všetkých tu, je tu pomerne veľa užívateľov, takže neviem presne, kto je tu za čo, aj keď ja som aj tak niekde medzi vami všetkými.

Súhlasím s tebou, ale menšiu zmenu by som videl v tom umiestnení, pretože podľa mňa má R1 navrch pred D3. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 00:21
od johhan
Alexander Velky napísal:Táto cesta je v dosť zlom stave a výrazné opravy sa na nej neplánujú, aspoň podľa mojich info.

Opravy mostou sú síce investíciou, ale bez nich by sa tá cesta uzavrela, takže to nie je výrazná investícia v rámci zlepšenia povrchu cesty. :lol:


Ale aspon máš 50 metrový úsek kde ťa neklepe 8)

Za tieto 2 dni som prešiel CB pri Bytčou aj CB pri Trenčíne a jednoznačne CB do Martina je najhoršia

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:03
od Caesar
johhan napísal:Ale aspon máš 50 metrový úsek kde ťa neklepe 8)

Za tieto 2 dni som prešiel CB pri Bytčou aj CB pri Trenčíne a jednoznačne CB do Martina je najhoršia


Tento úsek je na tom dosť zle, to je pravda.

Mosty treba udržiavať a je to jedno, či sa opraví most alebo časť cesty. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 14:30
od Alexander Velky
Tu sa plánovalo už v minulosti dať tam nové panely. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 14:35
od johhan
Alexander Velky napísal:Tu sa plánovalo už v minulosti dať tam nové panely. :lol:


Panel a CB kryt je rozdiel :-)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:08
od Alexander Velky
johhan napísal:
Alexander Velky napísal:Tu sa plánovalo už v minulosti dať tam nové panely. :lol:


Panel a CB kryt je rozdiel :-)


V poriadku. Čo ešte? :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:10
od Alexander Velky
Johhan,

aby sme sa chápali, tak na Slovensku sú niektoré cesty, kde základom boli staré panely a na týchto cestách nenájdeš žiadne koľaje, väčšinou sú to cesty III. triedy, ktoré ešte ani nevideli nový povrch, aj keď na nich je AB kryt samozrejme položený.

A na niektoré hlavné ťahy sa mali dávať nové panely, ktoré by mali ten istý efekt. Caesar mi dá iste za pravdu.

Rozdiel je len vo veku daných panelov a vich použití, nové, teda nepoužité. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:24
od johhan
Táto cesta bola robená súvislným CB krytom na normálnom lôžku. Následne potom sa robili dilatačné špáry ktoré sa zalievali smolou. Teda neboli tam ukladané panely. Keď opravovali most som si bol pozrieť ako to je urobené

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:33
od Alexander Velky
johhan napísal:Táto cesta bola robená súvislným CB krytom na normálnom lôžku. Následne potom sa robili dilatačné špáry ktoré sa zalievali smolou. Teda neboli tam ukladané panely. Keď opravovali most som si bol pozrieť ako to je urobené


To je všetko v poriadku, johhan, máš pravdu, ja som len povedal, že sa tam plánovali dávať nové panely, takže dnes by tá cesta nebola v takom zlom stave.

Toto mám ešte od otca: V tej dobe sa stále plánovalo s 2 faktormi. Mali sme byť výkladnou skriňou pre západ a zároveň sa stavalo kvalitne, lebo sa rátalo s inváziou, tak aby tie cesty vydržali. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 02:06
od johhan
Alexander Velky napísal:To je všetko v poriadku, johhan, máš pravdu, ja som len povedal, že sa tam plánovali dávať nové panely, takže dnes by tá cesta nebola v takom zlom stave.

Toto mám ešte od otca: V tej dobe sa stále plánovalo s 2 faktormi. Mali sme byť výkladnou skriňou pre západ a zároveň sa stavalo kvalitne, lebo sa rátalo s inváziou, tak aby tie cesty vydržali. :lol:


Myslím že cesta by bola ešte v horšom stave keby sa tam dali panely.

Áno je pravda že s I/65 bolo rátané a čase konfliktu ako s vojenskou cestou pre tanky pri obrane priesmykov Šturec Kremnica Vyšehradné. Cesta v niektorých úsekoch je zároveň spôsobilá ako núdzové vojenské letisko pre stíhačky. Zároveň v oblastiach Malej Fatry boli umiestnené sklady Českosklovenskej ľudovej armády.

V rámci civilnej obrany bola zóna Martin - Mošovský kopec určená ako zátopová oblasť pre VD Orava a VD Liprovská Mara a zóna Mošovský kopec - TR bola definovaná ako oblasť prioritného významu CO, tam sa mali sústreďovať utečenci a toto územie malo byť na základe Ženevských konvencíí vylúčené z bojových aktivít. Napríklad v TR je dodnes jeden z najvačších skladov CO. Taktiež tam neboli žiadne vojenské jednotky, bola zrušená výstavba JE a aj zrušená výstavba síl pre medzikontinetálne rakety. V MT boli umiestenné len SS-22.

Dúfam že to už dnes nie je štátne tajomstvo :roll: 8) :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 02:32
od johhan
Keďže tému založil anonym tak som si dovolil bez súhladu upraviť názov témy aby bol štandardný :-)

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 09:26
od kaviarista
Pozorovateľ napísal:Ja dávam najväčšiu prioritu pre D1, nepíšem to prvý krát, potom hneď D3 a až potom R1 atď... Tým, že som spomenul R3 cez Turiec, nehovorím o termíne. Sústrediť čo najviac prostriedkov a kapacít na D1 podľa mňa niečo reálne rieši a nie kúskovanie po rôzych stavbách podľa toho odkiaľ je ctený politik 8)


ty mas co vycitat politikom lokalpatriotizmus, ked z teba sameho priam tryska , ze si zo ziliny, heh