
Nasledujúce informácie čerpám z NDS bez toho, aby som ich overoval:
Predpokladaný začiatok výstavby: 03/2007
Predpokladané ukončenie výstavby: 03/2010
Štátna expertíza: 1.232.256.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005
Dĺžka: 7200 m
Začiatok predmetnej stavby tvorí cestné prepojenie na začiatku úseku, spájajúce R3 s existujúcou cestou I/59, potom sa trasa odkláňa vľavo, kde križuje cestu a trať ŽSR. Následne je trasa vedená poľnohospodárskymi pozemkami, križuje cesty III. a II. triedy, trať ŽSR, poľné cesty a miestne toky, ktoré sa v rámci stavby upravujú. Navrhovaná trasa bude na konci (za mestom Trstená) napojená na existujúcu cestu I/59 úrovňovou križovatkou. Trasa je navrhnutá na prevažne poľnohospodársky obrábanom území Oravskej kotliny a nachádza sa tu niekoľko väčších a menších zosuvov. Veľká časť výkopového materiálu nie je vhodná do násypov.
Mosty:
Na úseku je projektovaná výstavba 14 mostných objektov, z toho:
-10 mostov na rýchlostnej ceste
- 1 most nad rýchlostnou cestou
- 2 mosty na cestnom prepojení
- 1 most na vetve križovatky
Križovatky:
Počet križovatiek: 3
Dve križovatky sú navrhnuté ako úrovňové a jedna ako mimoúrovňová.
Životné prostredie:
Na úseku bude vybudovaná cestná kanalizácia vrátane odlučovačov ropných látok a úprava melioračných zariadení.
Vyvolané investície:
Výstavba úseku si vyžiada prekládky inžinierskych sietí, potokov, ciest a miestnych komunikácií.
Zdroj: NDS, http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =2&prm2=64