R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
26
28%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
68
72%
 
Celkový počet hlasov : 94

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 02. Sep 2021 12:12

dôležitejšia je len vďaka spojeniu Budapešť - Krakov/Varšava. ak bude viesť nová trasa cez vedľajšiu dolinu tak sa nič nestane, zrazu bude menej dôležitejšia. treba pozerať na životné prostredia a náklady... nie na to kde mám garáž ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

R3 vs. E77 — Cez južný Hont, Tekov, Nitriansku (HA) a Turiec

Odoslaťod KN.SK » 02. Sep 2021 13:05

Štúrovo - LV - HB - ZH - HA - TR - MT
Šahy - KA - ZV - BB - RK
Teda tretia možnosť v "hlasovaní". Len my odtiaľto o tom nerozhodujeme. 1659
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 03. Sep 2021 11:09

privrzenci visnoveho a trasy popri x narodnych parkoch na severe sa nemaju co ohanat zivotnym prostredim. naklady budu urcite nizsie ako na ZA-RK :wink:

dôležitejšia je len vďaka spojeniu Budapešť - Krakov/Varšava. ak bude viesť nová trasa cez vedľajšiu dolinu tak sa nič nestane, zrazu bude menej dôležitejšia.
nebude. do pesti sa neoplati ist blizsie naokolo. okrem toho to zbrzdi rozvoj ovela dolezitejsej osi D1-R1-/NR/-NZ-KN-M1. jednoducho toto je absolutne zbytocna trasa ktora okrem turca a dolneho pohronia nikomu netreba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod okorec » 03. Sep 2021 17:03

To je ale riadne zaujatý názor. Počkajme si radšej na zverejnenie štúdie.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 04. Sep 2021 07:44

studia neporovnava v kontexte sirsich suvislosti (I/64) pokial viem.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 04. Sep 2021 19:42

devil napísal:okrem toho to zbrzdi rozvoj ovela dolezitejsej osi D1-R1-/NR/-NZ-KN-M1.
Ak by mala mat nova M100 silu zbrzdit Tebou uvadzanu os na druhej strane hranice, tak potom zbrzdi aj os Zvolen-Sahy, ktore je k rovnako blizko ak nie blizsie k M100, resp. na rovnakej strane hranice os Sahy - Vac?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 05. Sep 2021 09:48

M100 si zije vlastny zivot a suzuki sa potesi. uz menej sa potesi ostrihom lebo M100 len pre malokoho nahradi cestu 10. takze nie M100 ale R3. ale ani o to nemam prilisne obavy lebo obchvaty krupiny, siah ci komarna budu ovela skor ako nejaka zbytocna r-ka. aj ked jeden nikdy nevie v tejto chaotickej dzamahirii.

Počkajme si radšej na zverejnenie štúdie.
pozri do monitoringu tlace na clanok ktory som tam dal vcera. minister musi tazko bojovat za par milionov na opravu a udrzbu ciest. naco je nam studia ked dalsich minimalne 10 rokov sa tam stavat nezacne. alebo si snad myslis ze o 10 ci 20 rokov sa niekto bude riadit touto studiou... :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 06. Sep 2021 13:00

Ak nemas obavy o R3 v suvislosti s vybudovanim podla Teba "zbytocnej" M100, tak by si sa nemal obavat ani zbrzdenia osi D1-R1-/NR/-NZ-KN-M1, ktora je od M100 podobne vzdialena resp. vzdialenejsia ako R3.

Ja sa priznam mam obavu o skore pokracovanie M2 z Vacu k Saham. Doteraz z Budapesti na sever k hranici so Slovenskom nebola ziadna rychlostna cesta/dialnica a zrazu by mali postavit 8 pruhov v 5 tuneloch (troch na M100 a dvoch na M2), pricom M100 a M2 su od seba vzdialene len asi 30 km? Drzim Madarom palce, ale podla mna nerealne. V sucasnosti maju v Madarsku na rychlostnych cestach/dialniciach 4 tunely v prevadzke a 1 vo vystavbe. Vystavbou M100 a sucasne M2 by sa pocet rychlostnych/dialnicnych tunelov zdvojnasobil.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 07. Sep 2021 07:54

napisal som "toto je absolutne zbytocna trasa ktora okrem turca a dolneho pohronia nikomu netreba." a myslel som R3...fakt si si myslel ze sa bavim o madarskej dialnici alebo trollujes ?? faktom je ze na Sk hranicu nevedu dialnice ale ja to nepovazujem za problem lebo vedu tam cesty povacsinou lepsie ako nase co nadvazuju. tiez si myslim ze M2 tak skoro nebude hotova zato M2 sa rozsirovala po vac co bolo asi 20 km. u nas 20 km mimo D1 je hotovy zazrak takze nie je namieste nad tym len mavnut rokou, aj na M2 sa nieco robilo. tie tunely budu len kratke, ziadny dlhy.

D1-R1-/NR/-NZ-KN-M1 potrebuje obchvaty SA, NZ a KN v prvom rade. uz sa podarilo odsabotovat obchvat SA aby mohli presunut fondy do PO = aby ani prvu etapu nemuseli zaplatit zo statneho. fakt ubohe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 07. Sep 2021 16:27

Ano, myslel som si, ze zbytocnou trasou myslis M100, o ktorej obstaravani ktorej som zacal tuto debatu.

devil napísal:tie tunely budu len kratke, ziadny dlhy.

Na madarske pomery bude na M2 druhy najdlhsi tunel 1083 metrov https://hu.wikipedia.org/wiki/M2-es_aut ... rsz%C3%A1g), najdlhsi je na M6 1331 metrov https://hu.wikipedia.org/wiki/M6-os_aut ... rsz%C3%A1g).

Preto ked dokoncia M100, bude tlak na vystavbu noveho mosta pre nakladnu dopravu v Sturove. Naco by inak stavali 2x2, ved automobilke by stacil aj dvojpruh. Uz sa uskutocnila aj sutaz navrhov mosta, vyhral tento navrh: http://pontterv.hu/pontterv_html/esztergomuj_e.htm
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 08. Sep 2021 10:26

nerozumiem co znamena na madarske pomery. sutaze su medzinarodne to predsa vyzaduje EU v ramci slobodneho toku tovarov a sluzieb v europe. 1 km tunel nie je zase az taka extra polozka to je asi ako tunel borik, ten stal 45 mil. eur. prepocitaj si to na visnove npr.... a 500 metrov je vlastne len diera v zemi.

na tej stranke co si postol mas dole intenzity na vybudovanej casti M2 este aj pri vaci v 2018 to bolo 20 tisic aut. to su intenzity vysoko prevysujuce napr. intenzity severnej casti D1....aj dalej mas premavku prevysujucu 10.000 to som uz davnejsie postol mapku. M2 casom proste bude, bez ohladu ci bude R3. npr. z retsagu do BP je 50 km a cesta trva nieco cez pol hodinu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 08. Sep 2021 20:04

Nie je to len o medzinarodnej sutazi, ved taka Cina ma vyse 100 cestnych tunelov dlhsich ako Visnove https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_l ... s_in_China a napriek tomu my budeme tunel Visnove stavat viac ako 25 rokov.

Intenzity M2 pri slovenskych hraniciach su nizke, vyssie su pri Ostrihome, asi aj preto Orban uprednostnil M100 pred dokoncenim M2.
https://www.veszpremkukac.hu/wp-content ... 2/ter2.jpg
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 09. Sep 2021 09:14

intenzity pri SK hranici su nizke ale intenzity medzi vacom a retsagom su plne porovnatelne s cestou 10 a to napriek tomu ze vac-retsag je dalej od BP. retsag je velmi male mesto ale je tam p. park, a odbocka na cestu 22.

na M100 by som necakal ziadne velke intenzity. lokalka bp-ostrihom pojde najma po ceste 10 tak ako doteraz. vsimni si ze suzuki ako jedina automobilka nie je hned pri dialnici tak si viem predstavit kolko orodovali a stazovali sa ze su tam kolko rokov a maju len stare uzke cesty....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod KN.SK » 09. Sep 2021 11:53

Asi (isto) jednoduchší terén je od HC cez NR a cez NZ až k Dunaju, než stavať SJS cez údolia a skrz kopce od ZV cez KA po ŠH a Ipeľ. Severo-južné spojenie by tak šlo cez menej "dolín" a bolo by treba i menej kilometrov stavať. Nechcem si prihrievať svoju polievočku. No asi sa nič okolo novej I/64 nerobí. Nič som o tom nepočul, nevidel.
D3 - D1 - D4 by obojsmerne obslúžila dopravu PL/Škandinávia — A, CH, I...
D3 - D1 - R64/R8(LP-HC-NR-NZ-KN) by obojsmerne obslúžila dopravu PL/Škandinávia — H, HR, SRB/NMK, BG, GR/TR... Teraz častejšie vídať v Komárne turecké kamióny, predtým než sprejazdnili Nový most, ich ani veľmi nešlo tadeto. No nemenej je poľských, menej je srbských a ostatných z Balkánu...
Tá druhá trasa by mala možno opodstatnenie, keďže v Maďarsku pripravujú rýchlostnú M81 4639846397 (rozšírenie ciest č. 13 a časti cesty č. 81 na štvorpruh), ktorá sa má pripojiť k M7 a nižšie aj k budúcej M8, ktorou by sa pripojila k M6. Len by bolo treba postaviť ďalší, nie lacný, most ponad Dunaj (dtto M100). Teraz postavený most bez obchvatu Komárna, nie je práve optimálne nielen pre mesto. 1661
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 09. Sep 2021 16:03

devil napísal:na M100 by som necakal ziadne velke intenzity. lokalka bp-ostrihom pojde najma po ceste 10 tak ako doteraz. vsimni si ze suzuki ako jedina automobilka nie je hned pri dialnici tak si viem predstavit kolko orodovali a stazovali sa ze su tam kolko rokov a maju len stare uzke cesty....

Ani ja necakam velke intenzity na M100, ale prave tieto nevelke intenzity pri sucasnej vystavbe 4 pruhov v tazsom terene (s 3 tunelmi) naznacuju, ze Madari pocitaju s prepojenim na Slovensko a k M7/M6. V opacnom pripade by miesto 4 pruhu stavali dvojpruh, aky bude viest od konca M100 v Esztergom-Kertvarosi k Suzuki (cesta 1117 na mape https://nif.hu/app/uploads/2015/10/m100v2-1087x1536.png )
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 09. Sep 2021 16:57

táto 46397 zobrazuje kde počítajú s 2 a kde so 4 pruhmi.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod zvR7 » 09. Sep 2021 21:10

Iba pripomienka k vašej dileme prečo M100 a nie M2
1.Suzuki to malo slúbené už roky dozadu...toto je pre nich lepšie napojenie na M1 (a západné trhy) ako po M10 do BP a späť na M1
2.Vláda jasne slúbila napojenie všetkých župných miest (a inak významných miest) na D/R sieť (historicky je Ostrihom pre HU veľmi významné mesto) M10 sa odsunula, pokiaľ nie je dokončená M0 sever tak zatiaľ nemá význam, plus prebehla nedávno komplet rekonštrukcia a prestavba želez. trate BP-Ostrihom
3. M100 bola lepšie pripravená na výstavbu ako M2 (ale na M2 sa robí aktívne príprava). Vláda jasne sľubila a deklarovala aj tu dokončenie všetkých ťahov až na hranice...takže aj SK (ak vyhrajú voľby 2022 určite začnú stavať niečo aj na M2)
4.Táto investícia môže pomôcť pritiahnuť ďalšieho investora do tohto regiónu (a potom to pomôže zo zamestnanosťou ešte viac aj ľudom na SK strane...keďže naše vlády na nich se...)
5.Existuje úvaha prepojenia časti M100 po odbočku M10 na M0 sever (a tým supľovanie časti drahého severného obchvatu BP)
Takže všetko toto jednou ranou 5 múch...

Na ťahu je SK pre ktorý ťah sa rozhodne...ak sa rozhodne pre budovanie R (hoci KN, Štúrovo, Šahy) tak toho sa už nedožijeme...ak príde na MD konečne rozumný človek...zlúči už konečne NDS a SSC ...tak spraví iba dôležité obchvaty na všetkých týchto trasách v parametroch jednotky (s rezervou na rozšírenie) ...a potom v budúcnosti život ukáže pre budúce generácie, ktorý smer má väčšie opodstatnenie. Ak sa ale rozhodne v strede pre somarinu R1 RK-BB tak všetko ide do koša na dekády...ináč na týchto obchvatoch by sme sa mohli voziť po jednotkách do 10 rokov
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod cPalo » 09. Sep 2021 22:45

zvR7 napísal:...ináč na týchto obchvatoch by sme sa mohli voziť po jednotkách do 10 rokov
Smutné ale je, že sa budeme voziť cez mestá (minimálne) 15 rokov
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Sep 2021 07:34

presne, radsej budeme snivat o nerealnych suvislych R-kach ako postavit par obchvatov.

Ani ja necakam velke intenzity na M100, ale prave tieto nevelke intenzity pri sucasnej vystavbe 4 pruhov v tazsom terene (s 3 tunelmi) naznacuju, ze Madari pocitaju s prepojenim na Slovensko a k M7/M6. V opacnom pripade by miesto 4 pruhu stavali dvojpruh, aky bude viest od konca M100 v Esztergom-Kertvarosi k Suzuki (cesta 1117 na mape https://nif.hu/app/uploads/2015/10/m100v2-1087x1536.png ) myslim ze vacsina tych ciest co spomina zvR7 - napojenie všetkých župných miest (a inak významných miest) je budovana ako 2+2. to je proste koncepcia ze aj ked kapacitne by stacil poloprofil tak sa radsej rovno postavi cely.

zeby zrovna buduci cezhranicny tranzit mal taky objem ze kvoli nemu by stavali plny profil...prepac ale to mi pride nerealne. bavime sa uz o tisickach a desiatkach risic aut navyse. proste si treba uvedomit neslychanu vec ze niekde stavaju plne profily aj pre nizsie intenzity aj ked par ludi na fore z toho dostava tik v ociach :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 10. Sep 2021 07:50

ak je suma X tak sme za ňu schopní postaviť Y km plných profilov a 1,5*Y km polprofilov. Mečiar a Claudia nás naučili, že len diaľnice sú to správne riešenie!
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Sep 2021 10:12

ak je suma X blizka nule tak z toho postavis kolko tvojich poloprofilov ??

...naco mi je poloprofil ze za tu istu cenu postavim plny profil ktory bude viac kopirovat teren, nebude odstavny pruh ale max. nejaka krajnica a MUK budu len najrusnejsie krizovatky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 10. Sep 2021 10:25

suma X je nejaká miliarda, nie blízka nule. každým rokom niečo staviame, ale potrebovali by sme aby bola aspoň 2X, a v úspešných rokoch to mohlo byť aj 3X.

prečo viac kopírujeme terén? ani tej lacnej R2 sme to nespravili... vraj tam to už nie je treba, lebo aj pri luxusných násypoch a mostoch je lacná. detto MÚK, stavia sa napr. Mýtna ktorá bude slúžiť tak pre 100 vozidiel denne. toľko ku šetreniu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Sep 2021 11:49

suma X je nejaká miliarda, nie blízka nule.
bez eurofondov je to suma blizka nule. cast eurofondov urcena na RC a cesty I. tr. za rok je tiez blizka nule. akurat existuje deteraz bezodny kohezny fond vdaka ktoremu sa pre zilinu postavila megalomania.

pocitas nieco co neexistuje.

R2 kopiruje teren viac ako D1 takze sme to spravili ci sa ti to paci alebo nie. kopirovanie terenu su nielen kratsie mosty ale aj eliminacia tunelov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 10. Sep 2021 17:17

som nevedel, že koherézny fond je bezodný... asi ho plnia nejaký martánkovia a tí majú nekonečné zdroje, aj keď si stále myslím že je ten fond je financovaný z povinných príspevkov štátov (ich štátnych rozpočtov).

viac, len neviem kde. Zvolen západ - Kriváň viaceré zbytočné násypy, Kriváň - Mýtna najdlhšia estakáda na Slovensku, Mýtna-Tomášovce napr. zbytočne dlhý násyp pred Mýtnou, zbytočný zárez pri Uderinej - I/16 vedie po povrchu a nie je problém.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Sep 2021 18:59

https://www.opii.gov.sk/informacie/cesty

224+722 mil. pre 3 500 km ciest prvej triedy a useky R4, R3, R2 aby sme spomenuli len najakutnejsie na 7 rocne obdobie je suma blizka nule. nezabudajme ze v tom su vsetky rekonstrukcie, opravy mostov a nielen nove cesty.

viac, len neviem kde. Zvolen západ - Kriváň viaceré zbytočné násypy, Kriváň - Mýtna najdlhšia estakáda na Slovensku, Mýtna-Tomášovce napr. zbytočne dlhý násyp pred Mýtnou, zbytočný zárez pri Uderinej - I/16 vedie po povrchu a nie je problém.
kolko tunelov a ake dlhe mosty mas na D1/D3 ? x-nasobne....tie su akoze v pohode.... ako aj sirka 26,5 ... preco nestaci 24,5 ??

ak je suma X tak sme za ňu schopní postaviť Y km plných profilov a 1,5*Y km polprofilov.
akurat ze to takto nie vzdy plati. obchvat tvrdosina v poloprofile je este trochu drahsi na kilometer ako mytna-tomasovce v plnom profile.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.