R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
26
28%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
68
72%
 
Celkový počet hlasov : 94

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod metelesku.blesku » 06. Dec 2023 11:49

S R3 súhlas. Turčianska kotlina je ideálny lievik pre dopravu zo severovýchodu (Krakov) aj severozápadu (Katovice, Ostravsko) na juh (Komárno, Šahy). Veď koniec-koncov si kamionisti o tom nakoniec rozhodli sami (najvyššia intenzita zo všetkých severo-južných ťahov) aj bez štúdie ministerstva dopravy.

Pri R1 po Brezno si ale dovolím polemizovať. Podľa intenzít bude stačiť najprv pridávať MÚK (Lučatín/Ľubietová, rozšíriť existujúcu Brusno) a potom postupne rozširovať cestu I. triedy na 2+2 od BB. Rýchlostná cesta, so všetkými svojimi obmedzeniami a dodatočnými nákladmi (súbežná cesta), tam nemusí byť.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 06. Dec 2023 17:26

pri tych nakladoch tam nema zmysel ziadna RC. donovaly su v strede ale pri tych intenzitach aj potencialnom naraste je to malo. na sturci takmer nic nie je cize odtial sa neda nic stiahnut. certovica funguje ako obchadzka. namiesto betonky je konecne normalna cesta a tam intenzity poskocili. blizsie k MT tak aj o 5000 pri TR o nejakych 2000. dalej este menej. pribudlo cca 1000 NA. to je cele. to su v podstate intenzity ako na R2 len v daleko tazsom terene.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Dec 2023 01:37

Písali sme len o tom, že úvahy o R3 cez Turiec majú väčšie rácio, ako úvahy o R1 cez Donovaly, nie že sa to má začať stavať. Na to tam naozaj ešte nie sú intenzity, okrem úseku od D1 po Príbovce.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod okorec » 07. Dec 2023 19:45

7 rokov dozadu som to vravel, že R3 od D1 po Rakovo je niečo, čo už dávno malo ísť do prípravy. Že to je jeden z top 4 úsekov podľa intenzít, kde D nie je ešte v prevádzke alebo realizácii... 7 rokov prešlo a z tých 4 úsekov sa pohol iba jeden (severný obchvat Prešova). R3 okolo Martina je stále v nedohľadne aj keď intenzity naďalej výrazne stúpajú, denne je cesta upchatá a dochádza k dopravným nehodám na križovatkách, cez ktoré je často problém prejsť... Ale Martinčania/Turčania si môžu za to sami. Čo si volia, to majú.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod aquila » 08. Dec 2023 15:25

ja si osobne myslim ze obchvat martina by nemusela byt ani R3, ale stacil by klasicky obchvat ala jednicka len s MUK po rakovo

keby sa urobil tunel remeta aj ako cestny by to stacilo..

R1 dalej po brezno je hlupost, ozaj staci riesit len par bodovych zavad ako teraz cez MUK a to tym padom hasne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod mrcheef » 09. Dec 2023 12:45

Úsek D1-Rakovo, ak by to bola len jednička miesto Rky, tak aj tak ju určite spraviť ako 2+2 s MÚK, tam na to sú intenzity. Nasledovať by mal spomenutý tunel Remata a obchvat Handlovej a tým by bola stredná časť S-J spojenia stredným Slovenskom na dlhú dobu poriešená. Kamiónový tranzit od R1 by bol smerovaný na R2, obchvat Handlovej, tunelom na Turiec a obchvatom Martina smerom na D1. Uľavi sa odklonom tranzitu Turčeku aj Kremnickým Baniam s Kremnicou.

Súčasne by to pomohlo aj Hornej Nitre, ktorej by sa zlepšil prístup smerom na Liptov a aj na R1. Dva smery by sa poriešili súčasne.
mrcheef
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 10. Okt 2020 07:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Pacho » 09. Dec 2023 13:44

no veď hej, MUK Turčianska teplice je vystavený na 2+2, tam by to bolo jednoduché spraviť hoc aj jednotku 2+2, https://www.google.com/maps/@48.8636128 ... &entry=ttu no len mám taký pocit že smerom na MT voľný priestor pre druhý pruh už naši "plánovačí" zastavali.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Lorenc » 11. Dec 2023 16:40

Už by mohlo konečne niekomu svitnúť a prestať projektovať predražené R - Ky aj I/65 má niekoľko úsekov kde by stačilo túto cestu rozšíriť o ďalšie dva pruhy a časom tu doriešiť MUK. MT Turčianske teplice jednoduchá 1 tka. Načo tam pôjde polovyťažená 1 tka aj R?

Čertovica a Donovaly sú spojité, čo už nepotiahli Donovaly pretieklo na Čertovicu. R1 tka pri Budči má tiež významný nárast intenzít.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 11. Dec 2023 17:12

Lorenc, cez Turier postačuje jednotka 2+2 no cez Donovaly bude treba Rku, však?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Lorenc » 12. Dec 2023 12:22

Nie to isté. Oba by som riešil postupným odstraňovaním bodových závad s víziou na upgrade. 110 km/h cesty 1.triedy.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Predchádzajúca

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.