Stránka 16 z 16

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2020 15:47
od mike007
kazda sprava ciest ma svoje lokalne stredisko udrzby (aj RK), a oni dobre vedia, ktora cesta v akom stave je...

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2021 10:42
od svaco
Na základe informácie z tohto príspevku viewtopic.php?f=10&t=19078&start=50#p241674 a mapy na tomto linku, bude asi potrebné časom premenovať názov vlákna z "R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín" na "R3 Likavka/Ružomberok(diaľnica D1) – Dolný Kubín", ono aj na stránke NDS v sekcii príprava stavieb https://www.ndsas.sk/stavby/priprava-stavieb, tam pod hlavičkou R3 je už len úsek bez konkrétneho označenia konca na D1, je tam tento názov úseku: "Dolný Kubín, Juh - Križovatka D1".

Ale na Slovensku je aj možné, že to nakoniec skončí naspäť v Hubovej. Chcelo by to nejaké kuloárne informácie z NDS alebo z MD, možno tam vedia viac, aspoň by mali vedieť.

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2021 18:23
od okorec
Na NDS stránke to je preto napísané, že križovatka D1, lebo asi nie je jasný finál. Ak premenovať, tak v zmysle názvu na NDS na križovatke D1.

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2021 06:47
od rastislav5
svaco napísal:Na základe informácie z tohto príspevku viewtopic.php?f=10&t=19078&start=50#p241674 a mapy na tomto linku, bude asi potrebné časom premenovať názov vlákna z "R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín" na "R3 Likavka/Ružomberok(diaľnica D1) – Dolný Kubín", ono aj na stránke NDS v sekcii príprava stavieb https://www.ndsas.sk/stavby/priprava-stavieb, tam pod hlavičkou R3 je už len úsek bez konkrétneho označenia konca na D1, je tam tento názov úseku: "Dolný Kubín, Juh - Križovatka D1".

Ale na Slovensku je aj možné, že to nakoniec skončí naspäť v Hubovej. Chcelo by to nejaké kuloárne informácie z NDS alebo z MD, možno tam vedia viac, aspoň by mali vedieť.

Netreba sa s premenovavanim unahlovat, lebo trasovanie cez Likavku je z pohladu NATURA2000 najhorsie https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 14#p234514 a tazko dostane EIA, ked existuje ohladuplnejsi variant cez Hubovu

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2021 09:36
od Lorenc
Ohladuplnejsi? Rozbit celu uzinu, kde nikdy nepresiel kamion?
Rozsirit existujucu cestu je urcite lepsie a tadeto potiahnut cestu 1. Triedy do privadzaca Hubova. Taktiez obyvatelia komjatnej by boli neumerne zatazeny hlukom. Radsej spravit vrcholovy tunel pod Brestovou ak riesit natura 2000.

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2021 13:44
od rastislav5
Ked mas take jasne nazory, preco sa neprihlasis ako riesitel studii realizovatelnosti pre NDS? :-)
Amberg Engineering v 222 stranovej Studii realizovatelnosti https://www.ndsas.sk:8443/StRe%20R3%20T ... a%20D1.zip, ktora stala NDS 200 tis. eur https://www.crz.gov.sk/1677015/ vidi vhodnost rozsirenia existujucej cesty (variant v8, tzn. peaz s I/59 Likavka - Dolny Kubin) versus tunelovy variant V7a do Hubovej uplne opacne ako Ty: " 11.1.4 Priechodnosť územím z hľadiska životného prostredia ...Na základe vyhodnotenia vplyvov na územia Natura 2000 boli významné negatívne vplyvy identifikované v prípade realizácie povrchového variantu V8 na III. úseku R3, realizácia tohto variantu sa neodporúča vzhľadom na významný bariérny účinok trasy V8 pre migráciu veľkých šeliem, integritu území sústavy Natura 2000. ... Pre realizáciu sú najviac odporúčané tunelové varianty V1 na I. úseku R3, variant V3 na II. úseku R3, a variant V7a na III. úseku R3. "

A doplnim aj ekonomicky pohlad studie: "Variant V8 nie je ani v polovičnom profile ekonomicky rentabilný, prináša veľmi málo pozitív pre vozidlá a ich posádky. Výsledné parametre nákladovo-výnosovej analýzy sú: stupeň výnosnosti IRR je -3,49 % a čistá súčasná hodnota je záporná -205,02 mil.€. Index rentability BCR je menší ako 1 a doba návratnosti bez diskontovania je väčšia ako sledovaných 30 rokov."

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 04:16
od Lorenc
S tou rentabilitou by som bol opatrny. Posuvanie tohto useku od kralovian cez hubovu po likavku trvalo 25 rokov. Dnes je usek RK-Dk pekne vytazeny a po dokonceni D1 stiahne dopravu z Kralovian. V podstate to bude privadzac pre DK.
Cesta uz dnes splna parametre ake maju poloprofily r3. Napr. Obchadza obce, ma stupaci pruh. Este treba doriesit variant rozsirenia a uprav cesty a urcite bude najrentabilnejsi. Pre oravcov je dost strategicky tah na rk a dk. Je velke riziko ze by si cestu v tomto smere skracovali po vystavbe komjatanskej r3 starou cestou. Takze tie ocakavane intenzity su nepodlozene.

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 04:41
od 110mat110
Splna ako splna... je uzka, je tam par zlych zakrut a hlavne urovnove krizenia. + vysny kubin

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 10:11
od rastislav5
V studii realizovatelnosti uvadzaju, ze nepriaznive vynosy a zvysene prevadzkove naklady vozidiel su "spôsobené predovšetkým veľkými pozdĺžnymi sklonmi tohto variantu"

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 10:21
od Lorenc
No sak nech reznu tunel :-)

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 11:57
od rastislav5
Tunel je urcite riesenim, ale z Kubina do Likavky su chranene uzemia NATURA 2000 ovela rozlahlejsie ako z Kubina do Hubovej. Tunel do Likavky by teda musel byt vyrazne dlhsi a teda aj drahsi ako do Hubovej, aby dostal EIA. download/file.php?id=94 . Preto je Hubova realnejsia, aj asi nie skor ako o 30 rokov.

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 15:24
od aspektxxx
takze nakoniec uprava smerovych parametrov sucasnej cesty medzi Valaskou a RK bude najlepsie a najrychlejsie riesenie. Ani sa to nemusi volat R3, staci ze to bude normalna cesta 1. triedy na urovni.
Mimochodom, viete niekto kolko stala takato uprave na opacnej strane kopca, tzn stupanie od Jasenovej na Brestovu?

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 16:53
od Ister

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2021 19:55
od rastislav5
aspektxxx napísal:takze nakoniec uprava smerovych parametrov sucasnej cesty medzi Valaskou a RK bude najlepsie a najrychlejsie riesenie. Ani sa to nemusi volat R3, staci ze to bude normalna cesta 1. triedy na urovni.

Ano, na rozsirenie cesty 1. triedy do 5 km stavebnej dlzky netreba ani zistovanie konanie a do 10 km netreba povinne hodnotenie. Pri rychlostnych cestach treba povinne hodnotenie vzdy https://www.enviroportal.sk/uploads/201 ... zakona.pdf .
Takymto sposobom sa za zlomok nakladov na tunel daju zlepsit aj Donovaly.

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2021 17:59
od rado
EIA - RÝCHLOSTNÁ CESTA R3 ORAVSKÝ PODZÁMOK – DOLNÝ KUBÍN – DIAĽNICA D1
dátum: 22.12.2021
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... ialnica-d1

varianty v dvojpruhovom usporiadaní:
V1 modrý (tunelový)
V2 zelený (mestský)
V2a okrový (mestský subvariant)

Trasovanie všetkých je viac menej v trase súčasnej I/59 (okrem V1) a na juh cez Brestovú a Valaskú Dubovú ku MÚK Likavka.

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2021 13:28
od rastislav5
Asi bude potrebne prestudovat aj ine varianty, lebo podla dokumentu R3_Hodnotenie významnosti vplyvov projektu na územia sústavy NATURA 2000 str. : "Navrhovaná činnosť „Rýchlostná cesta R3 Oravský Podzámok – Dolný Kubín - Diaľnica D1 v dvojpruhovom šírkovom usporiadaní“ bude mať pravdepodobne významný negatívny vplyv na integritu a predmet ochrany území Natura 2000." (str. 63) a "významný negatívny vplyv vylučuje schválenie projektu" (str. 8 ). Konkretne: "Vplyv výstavby a predovšetkým prevádzky tejto komunikácie na vlka dravého, rysa ostrovida a medveďa hnedého možno preto
považovať za významný negatívny (-2) vo všetkých variantoch" (str. 54) a "výstavba a prevádzka bude mať pravdepodobne významný negatívny vplyv (-2) na distribúciu vydry riečnej v predmetnom území vo všetkých variantoch" (str. 48)

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2022 10:32
od Lorenc
Pozeral som ten modrý návrh. Vyzerá to celkom úsporne. Medzi RK a Valaskou Dubovou nechali sucasnu cestu a poslali ju cez Valasku a pokračuje po intravilanoch až do jasenovej zrejme ako dnesna cesta I triedy. Ostatná cesta od Valaskej po DK už je upgradeovana na r3.

Ak by sa to však takto dorieši ako sa tu písalo, intenzity na tomto úseku môžu kludne dosiahnuť 16 tis. Pre Oravu by to bol v podstate jediný privádzač na D1. Takze úsek medzi Likavkou a Brestovou by som isto robil rovno na 4 pruhy ak nie po DK.