Moderátor: Moderátori
sergej napísal:V tom pripade si nezabudni 29.10. pozriet priamy prenos TV DK
sergej napísal:V MsZ DK bol tesnou vacsinou bol schvaleny zeleny variant, EIA podla panov z NDS a Ekojetu odporuci variant cerveny, co spomali pripravu tohto useku pravdepodobne o niekolko rokov.
anonymDK napísal:Ľudia z NDS sa snažili silou mocou presadiť červenú alternatývu to bolo do očí bijúce!!!
sergej napísal: Ja byt NDS, zacnem uvazovat o tunelovom variante.
anonymDK napísal:...ale po diskusii som sa priklonil k zelenej trase.
Informácia o schválenom variante teraz putuje do Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá by s magistrátom mala viesť rozhovory už len o zelenom variante. Podľa jej zástupcov, spoločnosť začne vybavovať pre zvolenú trasu územné rozhodnutie.
rado napísal:Osobne, ak si predstavím kamiónový tranzit ktorý bude smerovať od MT na TS (a PL) tak z Kraľovian to je do DK cca 17km, a ak by mali teda ísť iba po budúcej D1 a R3 tak musia zájsť až do Švošova (nejakých 7km, po plánovanej D1 zrejme menej) a potom po zelenom variante, tak nepôjdu radšej skratkou po starej ceste cez Kraľovany?
sergej napísal:Poslanci schválili šetrnejší, no nákladnejší variant R3
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=12626
----------------------anonymDK napísal:Ľudia z NDS sa snažili silou mocou presadiť červenú alternatývu to bolo do očí bijúce!!!
No a? Co ta na tom tak rozculilo? Teraz odhliadnime od toho, ktory variant je subjektivne vyhodnejsi - co je zle na fakte, ze NDS presadzuje nejaky variant?
Porovnanie jednotlivých variantov
Zelený variant - schválený
Cesta obíde Dolný Kubín zo severnej strany cez Mokraď popri Záskalí, medzi Beňovou Lehotou a Malým Bystercom bude pokračovať mimo obývaných zón. Stočí sa ku železnici, ktorú bude kopírovať cez Veličiansku roveň až po Istebné. Tam zatočí, pomedzi Oravskú Porubu a Žaškov cez Trsteník a Hôrku, obíde by Komjatnú. Na diaľnicu D1 sa napojí pri Švošove.
Dĺžka 23 350,0 m
Náklady 11,5 mld Sk
Počet mostov: 37
Výhody:
- Súlad s platným ÚPD DK
- obchádza existujúce obytné zóny
Nevýhody:
- najdlhší variant
- najdrahší variant
- náročné mostné konštrukcie - cca 50 m vysoký most ponad údolie pri Malom Bysterci.
- náročné technické riešenie cez priemyselnú zónu (asanácie)
- územný plán uvažuje s novou rodinnou a rekreačnou zástavbou, do ktorých zelený variant zasahuje (zamietnutie žiadostí iných investorov - k.ú. M. Bysterec, Beňová Lehota, Mokraď )
- v údolí km 13-17 je veľmi nestabilné geologické prostredie s množstvom zosuvov, ktorým prechádza aj biokoridor regionálneho významu
- oproti červenému variantu sa predlžuje trasa o približne 5,65 km
Červený variant - neschválený
Prechádzal by ponad sídlisko Brezovec, odkiaľ by sa stočil pomedzi Matuškovu a Janoškovu ulicu ponad súčasný obchvat a pokračoval by smerom na Komjatnú a Švošov.
Dĺžka 17 779, 0 m
Náklady 7,8 mld Sk
Počet mostov: 36
Výhody:
- najkratší variant
- najlacnejší variant
- optimálne riešenie z hľadiska napojenia komunikácii a územia
- bez nutnosti riešiť súbežné komunikácie
- menší zásah do mestských častí DK, v porovnaní s V2
- variant bez tunelov
- bez zásadnejších konfliktov s EIA
Nevýhody:
- vedie v blízkosti sídliska Brezovec
- zasahuje do záhradkárskej lokality pri Brezovci
- predpoklad asanácii (sklad nábytku a jeden rodinný dom)
- čiastočný súlad s platným ÚPD
anonymDK napísal:Ich prezentácia vyznela tak, že ak sa nebude stavať ten červený tak sa nebude stavať žiadny.Načo potom prezentovali, že si môžeme vybrať z dvoch možností?
Andrej napísal:Nevidim jediny dovod, preco by sa mal stavat zeleny variant. Fakt je to trapas, ze o tom rozhodovali zahradkari
anonymDK napísal:Ako tu všetci píšete že zelená je nezmysel.Ale kto taký nezmysel dal ako návrh? Je jasne že poslanci nie sú odborníci na stavanie ciest a zastávajú len záujmy ľudí a tak to má predsa byť. Kto vie taký nezmysel navrhnúť tak nech si berie za to aj zodpovednosť.
lubos napísal:Andrej napísal:Nevidim jediny dovod, preco by sa mal stavat zeleny variant. Fakt je to trapas, ze o tom rozhodovali zahradkari
No ja síce nie som z tejto lokality okolo DK, ale preboha... stačí sa pozrieť na trasovanie obidvoch variantov a je mi hneď jasné, že červený variant je jednoznačne lepší z ponúkaných riešení, aj vzhľadom na to, aký zložitý terén v okolí DK je - na ortomape to je pekne vidieť. Veď ten zelený variant sa odkláňa kdesi úplne mimo aby sa potom tak či tak vrátil k červenému. Ešte by sa to dalo ako tak pochopiť (niekto to už spomenul), ak by ten zelený variant smeroval ďalej na Kraľovany, no to by bolo asi ešte drahšie. A v našich slovenských pomeroch, bohužiaľ, neobstojí argument jedného z poslancov MZ DK, že cesty vo Švajčiarsku či Rakúsku sú prešpikované ako ementál hoci to stojí oveľa viac peňazí. Ako keby nevedel, ako to s financovaním infraštruktúry na Slovensku chodí. Prosto a jasno...finančný a časový faktor hovorí JASNE pre červený variant. Pretože v prípade realizovania zeleného variantu si na plnohodnotný obchvat občania z DK asi poriadne dlho počkajú. A prípadné dobudovanie R3 v budúcnosti na plný profil...tá istá pesnička. Howgh
anonymDK napísal:Keď sa tunel Branisko a neviem koľko ciest ostatných mohlo postaviť viacnásobne drahšie ako sa predpokladalo
anonymDK napísal:Budem sa opakovať ale prečo ľudia z NDS dávali návrh hlasovania o zelenej trase keď je taká nevýhodná a nedá sa postaviť?
anonymDK napísal:podľa mňa peniaze nehrajú ani takú veľkú rolu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.