R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod sergej » 21. Okt 2009 21:55

V tom pripade si nezabudni 29.10. pozriet priamy prenos TV DK ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod rado » 22. Okt 2009 19:25

sergej napísal:V tom pripade si nezabudni 29.10. pozriet priamy prenos TV DK ;)

Bohužiaľ doma "nechytám" TV DK... Škoda, že nemajú live vysielanie aj na webstránke, iba archív spravodajstva.

Dnes som na túto tému pridal do monitoringu novú správu:

IVAN BUDIAK: Najhoršie by bolo neschváliť žiadny variant
:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12605
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod sergej » 29. Okt 2009 16:37

V MsZ DK bol tesnou vacsinou bol schvaleny zeleny variant, EIA podla panov z NDS a Ekojetu odporuci variant cerveny, co spomali pripravu tohto useku pravdepodobne o niekolko rokov.

Myslim, ze to tu este neodznelo: cesta sa projektuje v parametroch R22,5/100(80).
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod rado » 29. Okt 2009 16:57

sergej napísal:V MsZ DK bol tesnou vacsinou bol schvaleny zeleny variant, EIA podla panov z NDS a Ekojetu odporuci variant cerveny, co spomali pripravu tohto useku pravdepodobne o niekolko rokov.


Uff. To teda znamená, že ak EIA doporučí iný variant (červený), nič nie je definitívne a bude sa to musieť schvaľovať znova?

Ja osobne som nebol zástancom ani jedného variantu, ani jeden u mňa výraznejšie neprevažoval. Obyvatelia Brezovca sú pochopiteľne proti červenému - naruší rekreačnú zónu, ide pomerne blízko zástavby... tak už som (ako obyvateľ Bysterca) bol aj zmierený s tým, že zelený (ponad Bysterec) bude pre mesto ako celok lepší - aj keď samozrejme tento zase narúša inú rekreačnú zónu a inú záhradkársku oblasť.

Keď som ale videl celkové zakreslenie variantov na mape od Švošova po DK, tak mi ten zelený pripadá nezmyselný - najdrahší, ale hlavne je to veľká obchádzka, keďže je o cca 5km dlhší než červený - na mape je to vidno ako sa kľukatí. Osobne, ak si predstavím kamiónový tranzit ktorý bude smerovať od MT na TS (a PL) tak z Kraľovian to je do DK cca 17km, a ak by mali teda ísť iba po budúcej D1 a R3 tak musia zájsť až do Švošova (nejakých 7km, po plánovanej D1 zrejme menej) a potom po zelenom variante, tak nepôjdu radšej skratkou po starej ceste cez Kraľovany?

Neviem. Sú to len otázky. Zaujímali by ma názory ostatných, prípadne neviem či je tu aj niekto priamo z DK? (okrem mňa) :)
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod sergej » 29. Okt 2009 17:53

  1. ked sa na tie varianty pozrieme bez toho, aby sme uvazovali dotyk so zastavbou, zeleny je totalna divocina a priznam sa, nenapada ma horsie vedenie D/R na Slovensku ako je toto (naviac predlzuje trasu o 5,5 km a predrazuje trasu o 3,6 mld SKK). Odporucam si danu trasu prejst po vlastnych. Cerveny je tiez divoky, ale toto je extrem.
  2. ked sa na to pozrieme z pohladu existujucej:
    - obytnej zastavby: zeleny sa priamo nedotyka ziadnej, v pripade cerveneho je tam jeden panelovy dom, ktory by skoncil na styl PB. Vo vyske najvyssieho poschodia by sla vo vzdialenosti 50m rychlostna cesta
    - priemyselnych budov: pri cervenej trase by musel ist dole jeden plechovy sklad, pri zelenej bude treba asanovat niekolko budov v priemyselnej zone
  3. paradoxne najvacsim problemom pri rozhodovani nebol ani spominany obytny dom, ani dlzka, ani cena, ani casova narocnost, ani zasah do obytnej zastavby ani ziadne podobne racionalne dovody, ale zahradkari. Obidva varianty vedu cez zahradkarske osady a cele sa to zvrhlo na boj zahradkari na Brezovci vs. zahradkari na Bysterci. A kedze Brezovec ma viac poslancov, "odnesu" si to zahradkari na Bysterci. Ja respektujem sukr. vlastnictvo, pravo na oddych a pod., ale nie je možné predsa možné, aby v tomto štáte o trasovaní ciest rozhodovali krumple a kaleraby. A nech to stojí čo to stojí, nehladiac na dosledky.
  4. takisto to nevidim ruzovo s odklonenim dopravy z mesta, tento variant na seba zdaleka nestiahne tolko dopravy, kolko by stiahol cerveny. Okrem zapornej uspory v pocte km tam bude mimo spiciek aj zaporna casova uspora, znali situacie pojdu cez mesto. Nehovoriac o psychologickom efekte pre tranzitakov - nech uz prichadzam z ktorehokolvek smeru, vidim kam sa chcem dostat - a R3 ma vsak odvedie niekde uplne inam. Ja byt NDS, zacnem uvazovat o tunelovom variante.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod anonymDK » 29. Okt 2009 18:38

Dnes som sledoval pozorne mestské zastupiteľstvo. Spočiatku som sa neprikláňal k žadnej alternatýve aj keď R3 má ísť blizko mojho paneláku ale po diskusii som sa priklonil k zelenej trase.Je pravda ze je najnákladnejšia ale keby sme sa mali pozerať len na náklady tak nič nepostavíme. Ľudia z NDS sa snažili silou mocou presadiť červenú alternatývu to bolo do očí bijúce!!! Nakoniec však došlo k podľa mňa dobrému rozhodnutiu a to schválenie zelenej trasy v pomere hlasov 9-ano ku 8-nie a to ešte jadna poslankyňa ktorá zastupuje oblasť Brezovec hlasovala proti nej čiže to kľudne mohlo skončiť aj vyžším rozdielom. S trasov ktorá bola schválena sa dá ešte hýbať +-100metrov čo by v prípade opačenej trasy nebolo skoro vobec možné.
anonymDK
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 29. Okt 2009 18:28

Odoslaťod sergej » 29. Okt 2009 19:30

Poslanci schválili šetrnejší, no nákladnejší variant R3 :arrow:
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=12626

----------------------

anonymDK napísal:Ľudia z NDS sa snažili silou mocou presadiť červenú alternatývu to bolo do očí bijúce!!!

No a? Co ta na tom tak rozculilo? Teraz odhliadnime od toho, ktory variant je subjektivne vyhodnejsi - co je zle na fakte, ze NDS presadzuje nejaky variant?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 29. Okt 2009 19:37

sergej napísal: Ja byt NDS, zacnem uvazovat o tunelovom variante.

Hm, kym sa zacne vobec realne stavat v tejto oblasti, mozno dospeju aj k tunelovym rieseniam v takychto usekoch :) .

Btw, nebol by tunel popod vrch Brezovec dokonca lacnejsi, ako zeleny variant?

Osobne mi pridu chore oba terajsie varianty, kedze kazdy narusa nejaku cast mesta a oba obsahuju prudke klesania/stupania -> z ktorych bude mozno aj viac vyfukovych splodin ako dnes. Menej chory mi vsak pride cerveny variant, aj pre argumenty, ktore uviedol Sergej.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod rado » 29. Okt 2009 20:49

anonymDK napísal:...ale po diskusii som sa priklonil k zelenej trase.

Čo človek, to názor - vitaj na fóre. :)

Ja naopak, čím viac sa o trasovanie R3 zaujímam, tým viac sa prikláňam k tomu čo napísal Andrej - že červený variant je z tých existujúcich takpovediac najmenej "chorý". A ďakujem Sergejovi za jeho 4-bodový sumár - pekne napísané.

Cena je samozrejme tiež dôležité kritérium... ale aj samotná logika trasovania: zelený variant naozaj vyzerá ako drahá cesta pre nikoho, pretože pri tých prevýšeniach a dĺžke neprinesie úsporu ani na vzdialenosti (a spotrebe), a zrejme ani časovú?
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod rado » 29. Okt 2009 20:56

Ešte otázka, v článku na orava.sme.sk sa píše:
Informácia o schválenom variante teraz putuje do Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá by s magistrátom mala viesť rozhovory už len o zelenom variante. Podľa jej zástupcov, spoločnosť začne vybavovať pre zvolenú trasu územné rozhodnutie.

T.j. hodnotí sa to ako hotová vec? Je úplne jedno aký bude záver EIA?
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod aquila » 29. Okt 2009 21:50

odkedy bola EIA zavazna ? ;) vid PB, variant co sa realne stavia je podla EIA najhorsi, alebo variant C pre R7.. tiez je horsi.. EIA nie je zavazna ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod rado » 29. Okt 2009 22:24

Aquila - ďakujem. Pýtal som sa preto, lebo som vôbec nevedel či je záväzná, ak nie, tak či má aspoň nejakú váhu, alebo či je to len bezcenný zdrap papiera. :)
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod rastislav5 » 30. Okt 2009 09:05

rado napísal:Osobne, ak si predstavím kamiónový tranzit ktorý bude smerovať od MT na TS (a PL) tak z Kraľovian to je do DK cca 17km, a ak by mali teda ísť iba po budúcej D1 a R3 tak musia zájsť až do Švošova (nejakých 7km, po plánovanej D1 zrejme menej) a potom po zelenom variante, tak nepôjdu radšej skratkou po starej ceste cez Kraľovany?


Tiez sa priklanam k nazoru, ze zeleny variant tak ako je navrhnuty je nezmysel. Jednym z dovodom vyberu trasovania cez Svosov bolo to, ze je to kompromis medzi trasovanim na Kralovany a na Ruzomberok a nebude potrebne stavat z Kubina 2 rychlostne komunikacie tymito smermi (o com sa uvazovalo a na fore spominalo). Sucasny variant ale ziadnym kompromisom nie je, lebo jeho trasa sa vyrazne predlzila a kamiony aj osobne auta budu skor uprednostnovat stare cesty z Kralovian resp. z Ruzomberka. Tiez netreba zabudat, ze po D1 do Svosova sa z kazdej strany bude dat dostat len cez dlhe tunely (Havran, Rojkov, Cebrad), kde bude znizena mpr. Treti pruh na starej ceste z RK do DK a mozno exit pri Velicnej z R3 budu stare cesty este viac preferovat.

Dalsim dosledkom rozhodnutia Kubinskych poslancov je to, ze preferencia severo-juzneho prepojenia cez Slovensko sa presunula viac k trasovaniu cez MT ako trasovaniu cez RK. Totiz severna R3 sa tymto rozhodnutim na niekolko rokov pozastavi ako avizuje NDS, pricom D3 cez Skalite pokracuje a logicky kamiony budu preferovat viac dokoncenu trasu.

Zo sucasnej situacie vidim 2 vychodiska:
1. Zmenit rozhodnutie poslancov DK na cerveny variant (neviem ako je to realne a kedy sa k hlasovaniu mozu vratit)
2. Uvazovat o povodnom zelenom variante (s napojenim na D1 v Kralovanoch), cim by sa R3 (aj v peazi) a spojenie Oravy s Bratislavou skratili o odhadujem 10 km + este dalsie rozsirovanie starej cesty RK DK
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod anonymDK » 30. Okt 2009 09:36

sergej napísal:Poslanci schválili šetrnejší, no nákladnejší variant R3 :arrow:
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=12626

----------------------

anonymDK napísal:Ľudia z NDS sa snažili silou mocou presadiť červenú alternatývu to bolo do očí bijúce!!!

No a? Co ta na tom tak rozculilo? Teraz odhliadnime od toho, ktory variant je subjektivne vyhodnejsi - co je zle na fakte, ze NDS presadzuje nejaky variant?

Ich prezentácia vyznela tak, že ak sa nebude stavať ten červený tak sa nebude stavať žiadny.Načo potom prezentovali, že si môžeme vybrať z dvoch možností? A nebol som to len ja pre koho to tak vyznelo :wink:
anonymDK
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 29. Okt 2009 18:28

Odoslaťod anonymDK » 30. Okt 2009 09:41

Ako tu všetci píšete že zelená je nezmysel.Ale kto taký nezmysel dal ako návrh? Je jasne že poslanci nie sú odborníci na stavanie ciest a zastávajú len záujmy ľudí a tak to má predsa byť. Kto vie taký nezmysel navrhnúť tak nech si berie za to aj zodpovednosť.
anonymDK
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 29. Okt 2009 18:28

Odoslaťod rado » 30. Okt 2009 09:46

Pridal som do monitoringu reportáž z včerajšieho hlasovania od M. Paveleka z Novín Orava, je rozsiahla a obsahuje aj ortofotomapy variantov:

Obchvat Dolného Kubína nepôjde cez Brezovec
:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12628
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2009 10:02

Porovnanie jednotlivých variantov
Zelený variant - schválený
Cesta obíde Dolný Kubín zo severnej strany cez Mokraď popri Záskalí, medzi Beňovou Lehotou a Malým Bystercom bude pokračovať mimo obývaných zón. Stočí sa ku železnici, ktorú bude kopírovať cez Veličiansku roveň až po Istebné. Tam zatočí, pomedzi Oravskú Porubu a Žaškov cez Trsteník a Hôrku, obíde by Komjatnú. Na diaľnicu D1 sa napojí pri Švošove.
Dĺžka 23 350,0 m
Náklady 11,5 mld Sk
Počet mostov: 37
Výhody:
- Súlad s platným ÚPD DK
- obchádza existujúce obytné zóny
Nevýhody:
- najdlhší variant
- najdrahší variant
- náročné mostné konštrukcie - cca 50 m vysoký most ponad údolie pri Malom Bysterci.
- náročné technické riešenie cez priemyselnú zónu (asanácie)
- územný plán uvažuje s novou rodinnou a rekreačnou zástavbou, do ktorých zelený variant zasahuje (zamietnutie žiadostí iných investorov - k.ú. M. Bysterec, Beňová Lehota, Mokraď )
- v údolí km 13-17 je veľmi nestabilné geologické prostredie s množstvom zosuvov, ktorým prechádza aj biokoridor regionálneho významu
- oproti červenému variantu sa predlžuje trasa o približne 5,65 km

Červený variant - neschválený
Prechádzal by ponad sídlisko Brezovec, odkiaľ by sa stočil pomedzi Matuškovu a Janoškovu ulicu ponad súčasný obchvat a pokračoval by smerom na Komjatnú a Švošov.
Dĺžka 17 779, 0 m
Náklady 7,8 mld Sk
Počet mostov: 36
Výhody:
- najkratší variant
- najlacnejší variant
- optimálne riešenie z hľadiska napojenia komunikácii a územia
- bez nutnosti riešiť súbežné komunikácie
- menší zásah do mestských častí DK, v porovnaní s V2
- variant bez tunelov
- bez zásadnejších konfliktov s EIA
Nevýhody:
- vedie v blízkosti sídliska Brezovec
- zasahuje do záhradkárskej lokality pri Brezovci
- predpoklad asanácii (sklad nábytku a jeden rodinný dom)
- čiastočný súlad s platným ÚPD


Nevidim jediny dovod, preco by sa mal stavat zeleny variant. Fakt je to trapas, ze o tom rozhodovali zahradkari :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Milos » 30. Okt 2009 10:24

anonymDK napísal:Ich prezentácia vyznela tak, že ak sa nebude stavať ten červený tak sa nebude stavať žiadny.Načo potom prezentovali, že si môžeme vybrať z dvoch možností?

Je dosť možné, že to tak aj bude.. Aj v iných prípadoch rozhodovania o vedení trasy D/RC v problémovom území sú určité varianty len pro-forma. Čudoval by som sa, ak by ten zelený variant v tejto podobe išiel do výstavby, ale ako sme sa už párkrát mali možnosť presvedčiť, na Slovensku je žiaľ možné všetko :roll: Chýbali mi tam návrhy s využitím časti súčasného "obchvatu" (to je ale zrejme nepriechodné kvôli nesúhlasu mesta) a tunelový popod masív Brezovca, prípadne ich kombinácie. Potom sa sa v NDS čudujú, že ľudia nesúhlasia a vyberú si tie z dopravného hľadiska a z pohľadu parametrov zlé riešenia
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod LubosG » 30. Okt 2009 11:25

Andrej napísal:
Nevidim jediny dovod, preco by sa mal stavat zeleny variant. Fakt je to trapas, ze o tom rozhodovali zahradkari :roll:


No ja síce nie som z tejto lokality okolo DK, ale preboha... stačí sa pozrieť na trasovanie obidvoch variantov a je mi hneď jasné, že červený variant je jednoznačne lepší z ponúkaných riešení, aj vzhľadom na to, aký zložitý terén v okolí DK je - na ortomape to je pekne vidieť. Veď ten zelený variant sa odkláňa kdesi úplne mimo aby sa potom tak či tak vrátil k červenému. Ešte by sa to dalo ako tak pochopiť (niekto to už spomenul), ak by ten zelený variant smeroval ďalej na Kraľovany, no to by bolo asi ešte drahšie. A v našich slovenských pomeroch, bohužiaľ, neobstojí argument jedného z poslancov MZ DK, že cesty vo Švajčiarsku či Rakúsku sú prešpikované ako ementál hoci to stojí oveľa viac peňazí. Ako keby nevedel, ako to s financovaním infraštruktúry na Slovensku chodí. Prosto a jasno...finančný a časový faktor hovorí JASNE pre červený variant. Pretože v prípade realizovania zeleného variantu si na plnohodnotný obchvat občania z DK asi poriadne dlho počkajú. A prípadné dobudovanie R3 v budúcnosti na plný profil...tá istá pesnička. Howgh
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod sergej » 30. Okt 2009 11:26

Sucasny obchvat sice je v parametroch Rky, ale dnes sa to uz neda rozsirit. Teda vsetko sa da, ale za vela obeti. A tak ci tak by bolo treba stavat novu paralelnu cestu.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 30. Okt 2009 11:38

anonymDK napísal:Ako tu všetci píšete že zelená je nezmysel.Ale kto taký nezmysel dal ako návrh? Je jasne že poslanci nie sú odborníci na stavanie ciest a zastávajú len záujmy ľudí a tak to má predsa byť. Kto vie taký nezmysel navrhnúť tak nech si berie za to aj zodpovednosť.

Navrhnutych bolo ±12 variantov, kto ich zoskrtal az zostali 2? Existuje niekolko variantov, ktore boli lepsie ako oba terajsie. Mesto si za to bohuzial ciastocne moze samo.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 30. Okt 2009 11:51

Situácia dopravy v DK sa nechá vyhniť do situácie že časom budú súhlasiť zo všetkým - tak ako vždy a vymyslí sa nejaký modifikovaný červený variant. Aj tak na to nemajú prachy :?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2009 12:36

Cize doslova dalsia PB. Len v tomto pripade nie su v takej casovej tiesni a zatial je situacia v DK pomerne znesitelna.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod anonymDK » 30. Okt 2009 17:20

lubos napísal:
Andrej napísal:
Nevidim jediny dovod, preco by sa mal stavat zeleny variant. Fakt je to trapas, ze o tom rozhodovali zahradkari :roll:


No ja síce nie som z tejto lokality okolo DK, ale preboha... stačí sa pozrieť na trasovanie obidvoch variantov a je mi hneď jasné, že červený variant je jednoznačne lepší z ponúkaných riešení, aj vzhľadom na to, aký zložitý terén v okolí DK je - na ortomape to je pekne vidieť. Veď ten zelený variant sa odkláňa kdesi úplne mimo aby sa potom tak či tak vrátil k červenému. Ešte by sa to dalo ako tak pochopiť (niekto to už spomenul), ak by ten zelený variant smeroval ďalej na Kraľovany, no to by bolo asi ešte drahšie. A v našich slovenských pomeroch, bohužiaľ, neobstojí argument jedného z poslancov MZ DK, že cesty vo Švajčiarsku či Rakúsku sú prešpikované ako ementál hoci to stojí oveľa viac peňazí. Ako keby nevedel, ako to s financovaním infraštruktúry na Slovensku chodí. Prosto a jasno...finančný a časový faktor hovorí JASNE pre červený variant. Pretože v prípade realizovania zeleného variantu si na plnohodnotný obchvat občania z DK asi poriadne dlho počkajú. A prípadné dobudovanie R3 v budúcnosti na plný profil...tá istá pesnička. Howgh

Keď sa tunel Branisko a neviem koľko ciest ostatných mohlo postaviť viacnásobne drahšie ako sa predpokladalo tak podľa mňa peniaze nehrajú ani takú veľkú rolu. A myslím že ani o 20 rokov by žiadny človek nebol spokojný keby mu rýchlostná cesta išla 50m od domu. Budem sa opakovať ale prečo ľudia z NDS dávali návrh hlasovania o zelenej trase keď je taká nevýhodná a nedá sa postaviť?
anonymDK
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 29. Okt 2009 18:28

Odoslaťod sergej » 30. Okt 2009 18:11

anonymDK napísal:Keď sa tunel Branisko a neviem koľko ciest ostatných mohlo postaviť viacnásobne drahšie ako sa predpokladalo

Mozes uviest zoznam tychto ciest spolu s nasobkami predrazenia? Kedze uvadzas "viacnasobne drahsie ako sa predpokladalo", staci uviest kazdy usek, ktoreho celkovy stavebny naklad bol predrazeny viac ako jednonasobne. Dakujem.

anonymDK napísal:Budem sa opakovať ale prečo ľudia z NDS dávali návrh hlasovania o zelenej trase keď je taká nevýhodná a nedá sa postaviť?

Kto tu povedal, ze sa to neda postavit? Naprojektovat a postavit sa da naozaj vsetko...

anonymDK napísal:podľa mňa peniaze nehrajú ani takú veľkú rolu.

Na Slovensku je planovanych cca 900 km rychlostnych ciest, postavenych je cca 200 km. Rocne ideme platit 700 mil. € na splatky PPP, co je viac cely rocny rozpocet MDPT na vystavbu dialnic. Hadaj, ake useky z tych 700 zvysnych km sa budu stavat?

Prid sem aj o takych 10 rokov, porozpravame sa o doprave v DK a o tom, co s tym ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.