Stránka 43 z 43

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2015 20:23
od Andyf
Dobrý vecer som úplný Lajk na tuto tému ale zaujíma ma to vidím ze je tu vela skúsených odborníkov. Mam chatu na Donovaloch. Preto som sa chcela opýtať v akom je to stave nakoľko ma znepokojili ked som dnes počula o tuneli cez donovaly. Ako je to aktuálne? Viem ze sa o tom dlho diskutuje. Je to este vôbec aktuálne? Myslim aj do budúcnosti. Ak áno kadiaľ by mal ten tunel presne ist? Myslim Bystricku stranu pred vrcholom Donovalov. Dakujem

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2015 21:22
od Peterman
Nemusíš sa báť, ak by sa aj ťahala R-ka, tak cez hliadelske sedlo, to je východne od Donoval a pokračovala by na Ružomberok v doline so súčasnou cestou od odbočky na Korytnicu

Ak by sa aj robil vrcholový (kratší) tunel, tak to je hudba ďalekej budúcnosti a poloha je este nie jasná

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2016 20:16
od rastislav5
Lobbing v prospech R3 z Martina pokracuje:
viewtopic.php?f=35&t=21301#p179943

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2016 08:56
od aquila
inak fakt, toto asi nepotesi kopu ludi, ale kedze mindop ma siet citaj hrnciar a zrejme aj lobby okolo turca, tak sa to moze za 4 roky preklopit. staci ked schvalia pretrasovanie a spojku cez sklenne na R2.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2016 10:11
od esteen
Mna prave naopak tato informacia potesila. R3 cez Turiec je prirodzený dopravný koridor a vždy preferovaný variant v smere S-J. Len v poslednych rokoch sa nejakou zahadou ako najvyhodnejšie S-J prepojenie spomina R1 cez Hliadelske sedlo. Donovaly R-ku nepotrebujú, rozumné je ťahať R3 cez širokú Turčiansku kotlinu. Navyše, ako tu už bolo spomínané, v rámci šetrenia stačí opraviť súčasnu I/65, dobudovať MUK, v kritických miestach spraviť preložky a preklasifikovať na R3. Samozrejme, variant cez Kremnicke Bane je hluposť, prepojiť cez Sklené na R2 Raztočno. V dalekej buducnosti možno rozmýšlať nad tunelom popod Šturec na BB, ale to určite nie je momentálne potrebné a aktuálne.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2016 12:55
od ANDi
Kiezby sa to pohlo tym spravnym smerom... Ale obavam sa, ze to zacne aj skonci len vyhadzovanim penazi na nove studie...

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2016 20:52
od eric987
Nie je to len prvoaprilovy zart ? :D To by bola pekna haluz - SMER ako najsilnejsia vladna strana by najradsej stavala R1 BB-RK (najlepsie samozrejme cez PPP), SIET ako strana s MinDop R4 a teraz obchodne komory V4 idu lobovat za R3 MT-TR ktoru s trochou nadsazky mozno povazovat za konkurenta oboch :D

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2016 07:15
od rastislav5
Obchodne komory zasadali 31.3. V programovych prioritach koalicie sa R1 nespomina (ale spomina sa R3 aj R4). Ked vynechaju R1, tak R4 a R3 si az tak konkurovat nebudu, vzdialenost medzi nimi je 200 km.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2016 10:43
od jarino
Priorita by mala byť oprava betónky, potom R3 MT - TR. Do výstavby teoreticky dva úseky na Orave, strednú R3 zatiaľ pripravovať, veď nemá ani ÚR a zrušiť to trasovanie cez Kremnicu.
Na R4 toho zatiaľ k výstavbe tiež nie je veľa plus SO PO vzhľadom na cenu tiež nie je zatiaľ blízky realite, ale za 4 roky sa to môže zmeniť.
Smer zrejme Donovaly pretláča ako biznis, to je jediné zmysluplné vysvetlenie.
Sieť má tam lobbing z MT, čo je lepšie ako pokračovanie R1 a taktiež R3 a R4 idú cez Oravu a Šariš, čo treba vnímať už ako politiku.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2016 11:39
od okorec
Mohli by pripraviť PPP na kombináciu R3 MT - Rakovo + D1 Turany - Hubová (- Likavka) + R3 Tvrdošín - Sedliacka Dubová

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2016 13:36
od rastislav5
jarino napísal:Priorita by mala byť oprava betónky, potom R3 MT - TR

Usek R3 MT-Rakovo nadvazuje na betonku (nie je to paralelna trasa k betonke), zabezpeci obchvat Martina, ale tiez Vrutok pre kamiony z Budapesti do Katowic (privedie tuto dopravu na D1 a nie pred Vrutky), takze tu si nie som isty, co je prioritou. Zvysne useky R3 (Rakovo-TR) suhlasim.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2016 16:34
od jarino
Podľa mňa najskôr oprava betónky, potom následne obchvat MT, keď už je to slepé črevo z D1 urobené, ale to ešte môže počkať pár rokov.
Ale neviem, ako sa teraz uvažuje s R3 pri TR. Spomínalo sa možné prerobenie a využitie betónky, čo by bolo možno najlepšie. Stavať paralelnú R3 k betónke by bolo zbytočné mrhanie zdrojmi. Potom sa spomínal aj západný obchvat TR.
Pritom vzhľadom na zdroje sa môže uvažovať o trasovaní ešte x rokov, medzi tým čo najskôr treba opraviť betónku, či už bude súčasť R3 alebo nie a pripraviť najmä východný obchvat MT. Očakávať viac je asi zbytočné.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 11:10
od aquila
sak tender opravy betonky mal bezat nie ? ci to tiez stopli a do pripravy mal ist prave usek R3 martin - rakovo, plus rakovo - turcianske malo byt ako som pisal zrekonstruovane, cize v pohode

tam by bolo treba uz len poriesit kremnicke bane/kremnicu, ale to je na dlhe lakte, kedze by sa muselo urobit raztocno, co neni ani len medzi projektami na pripravu

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 12:38
od ANDi
Aj keby sa hned spravilo Raztocno, chyba R2 v okoli Handlovej... Tu sa suvisleho tahu od MT po ZH asi ani nedozijeme.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 14:08
od aquila
tak hej, tam by bol najvacsi provblem v samotnej handlovej, aj ked tie "kopanice" az po lovcicu tiez nie su uplne idealne, ale urcite je to lepsie ako cez kremnicke bane.

nicmenej tunel cez sklenne polda mna nebude na programe dna do 2030 .. bohuzial .. budeme radi, ak do 2030 bude zrekonstruovana betonka, a urobena cast aspon martin - rakovo

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 19:06
od jarino
aquila napísal:sak tender opravy betonky mal bezat nie ?

Má byť vypísaný v prvom polroku tohto roka. Aj to je už pokrok... :)
Ráztočno je ďaleká budúcnosť. Zatiaľ sa treba orientovať na to realistickejšie. Len nechápem tú obchodnú komoru, že treba postaviť R3 paralelne k betónke, aby sa dala betónka obísť. Divná logika.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 19:11
od ANDi
Jedina sanca je, zeby na to o par rokov zatlacila EU nejakym novyvmi fondami abo balickom (Juncker spi, ci co robi?). Ale uz som tu pisal, ze R3 je podcenovany tah a keby bol suvisly, tak su tam ovela vyssie intenzity a stiahlo by to velku cast tranzitu zo susednych tahov.

Co sa trasovania tyka, som za tunel Sklene a maximalne vyuzitie sucasnej I/65, ma takmer idealne trasovanie, paralenych ciest je tam dostatok a este aj MUK v TT ma rezervu na druhy profil.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 22:43
od johhan
jarino napísal:
aquila napísal:sak tender opravy betonky mal bezat nie ?

Má byť vypísaný v prvom polroku tohto roka. Aj to je už pokrok... :)

No čo ja viem tak úsek mešká z celkom objektívnych dôvodov - zdržanie mala spôsobiť jedna obec ktorá mala prísť o jeden výjazd a jediný výjazd z tejto obce mal viesť cez most v havarijnom stave. Pánom z SSC zjavne niečo uniklo. Další problém majú byť pozemky zistilo sa že pozemky pod časťami I/65 nie sú v majetku SSC - podmienka financovanie z fondov EU - momentálne sa vykupuje - šťastie je že skoro všetky sú v majetku obcí, VUC alebo štátnych organizácií. Taktiež SSC pozabudla na vypílienie nejakých drevín - kde momentálne žiadajú o povolenie. Taktiež vznikol problem s umiestnením zástaviek SAD.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 23:02
od johhan
úsek R3 Martin-Rakovo sa plánuje na 2017-2019 podľa toho koľko zostane v PO2 - pretože ak zostanú nejaké financie bude to málo na väčšie úseky core TEN-T a tento by mal byť pripravený a aj relatívne lacný. V dobe stavby tohoto úseku by mala byť I/65 už zrekonštruovaná a pokračovať by sa malo západným obchvatom Turč.Teplíc napojením na existujúci obchvat Hornej štubne a prechod do Handlovej - predpoklad je polprofil.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 23:30
od okorec
Nemyslím, že SOPK presadzuje R3 paralelne k betonke. Myslím, že to tak presadzujú Mošovce, čo je dosť krátkozraké teda.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 10:03
od aquila
johhan napísal:úsek R3 Martin-Rakovo sa plánuje na 2017-2019 podľa toho koľko zostane v PO2 - pretože ak zostanú nejaké financie bude to málo na väčšie úseky core TEN-T a tento by mal byť pripravený a aj relatívne lacný. V dobe stavby tohoto úseku by mala byť I/65 už zrekonštruovaná a pokračovať by sa malo západným obchvatom Turč.Teplíc napojením na existujúci obchvat Hornej štubne a prechod do Handlovej - predpoklad je polprofil.


a uz je konecne ustalena poloha obchvatu martin - rakovo ? lebo sak to nebolo este uplne presne zaznacene a boli tri varianty.

dalsia vec, zapadny obchvat turcianskych teplic si nejako neviem predstavit, lebo vsak nebol ani len zvazovany, boli len tri rozne varianty vychodneho obchvatu, vid napriklad v nasej galerke, alebo je nieco nove ?

5632

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 18:34
od ANDi
Najhorsi scenar je, ze sa ponecha I/65 a v novom trasovani spravia polprofil R3...

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 19:17
od rastislav5
aquila napísal:a uz je konecne ustalena poloha obchvatu martin - rakovo ? lebo sak to nebolo este uplne presne zaznacene a boli tri varianty.

dalsia vec, zapadny obchvat turcianskych teplic si nejako neviem predstavit, lebo vsak nebol ani len zvazovany, boli len tri rozne varianty vychodneho obchvatu, vid napriklad v nasej galerke, alebo je nieco nove ?



EIA z roku 2011 odporucila pre usek Martin-Rakovo modry (A) variant http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... rna-stubna

EIA pre zapadny obchvat Turcianskych Teplic este neprebehla.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 20:58
od Miro
ANDi napísal:Najhorsi scenar je, ze sa ponecha I/65 a v novom trasovani spravia polprofil R3...


Tak by sa mohla z I/65 urobiť jednosmerka jedným smerom a z polprofilu R3 druhým smerom a mali by sme 2+2.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2016 21:05
od rastislav5
Dva clanky o preferencii R3 pred R1:

viewtopic.php?f=35&t=21362
viewtopic.php?f=35&t=21363