R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 11:25

Na Donovaloch su urcite vacsie dopravne problemy ako pod Strecnom. Pod Strecnom je problem len pri dopr. nehode, inak sa tu da v pohode prejst 60 km/h aj v piatok popoludni. Ked vymaknes plny kamion na Soroske alebo na Donovaloch v beznej dennej premavke, tak je problem zakazdym.
Mne neprekaza ani tak preplnena cesta s plynulou premavkou, ale ovela viac hoc aj prazdna cesta, ale bez moznosti predbiehania a terigania sa 10 km/h


teraz sa nechcem zastavat ani jednej strany ale aka je bezna priemerna rychlost na donovaloch, a aka bude po dostavbe predbiehacich pruhov ? podla mna tiez nebude klesat pod 60 km/h.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 11:25

Akurát že ja som to už ohľadne F varianty písal, že vovaliť vysokokapacitnú cestu s vysokým podielom kamiónovej dopravy do úzkeho priestoru Revúc, je podobná blbosť, ako ťahať D1 od PB rajeckou dolinou na Martin. Skratka do panenskej prírody. Čo je to podľa teba celospoločenský osoh? To čo vyhovuje tebe? Ja jazdím takisto po celom Slovensku a už som ti to niekoľkokrát písal-rozšíriť cestu cez Donovaly na tri pruhy je najefektívnejší a najrýchlejší spôsob, ako tam urobiť premávku plynulou. To na Strečne neurobíš a to sú tam niekoľkonásobné intenzity. Píšeš , že nemám argumenty, ale to je blábol, mne sa ich nechce len donekonečna opakovať. Peniaze na nejakú virtuálnu skratku je škoda, radšej by som ich dal na Sorošku, to sa vôbec divím, že si si na ňu okrem Donovál spomenul, alebo na ťah od ZV na Košice, kde to najviac horí.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 11:29

devil, len je rozdiel ked ma problem ist 50-60kmh 5-6 tisic aut a ked ma ten isty problem 24-26 tisic aut .. nemyslis ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 11:32

centrom nebola nikdy BB, ale banska stiavnica alebo kremnica. BB mala po vojne zopar tisic obyvatelov.

povazsky priemysel nebol vybudovany umelo, ale bol pri elektrarnach. devil, vsetko so vsetkym suvisi. bola tam dvojkolajova zeleznica, boli tam elektrarne a povazie vzdy bolo priemyselne. to proste nezmenis.

to su fakty, ze v ZA sa preinaju hlavne tahy sever juh a vychod zapad. v ponimani ceskoslovenska samozrejme. ale to neznamena ze zilina tym uzlom neostala :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 11:36

Ten príspevok hore bol na Kaviaristu.

Devil: Zbrojovky v PB a Dubnici boli postavené za I. ČSR, boli len zneužité za II. svetovej. Ja nie som historik, ani štetistik, ale ty máš skutočné medzery. Myslím, že ako skúsený užívateľ internetu si príslušné informácie dohľadáš aj sám. Ja som tu schválne nepísal o absolútnych číslach, lebo faktom je, že všetky tieto mestá mali niekoľkonásobný rast obyvateľstva. Až nato, že BB neprodukovala, ale ako úradnícke mesto žila z daní, napr. aj považských miest. Jedna vec je kde sa zbrane vyrábali a druhá kto a kam ich predával. A to nie si snáď taký naivný, že o tom rozhodoval niekto v PB, MT, Dubnici, ale aj v Detve, ktorú si vynechal :lol: .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 11:47

devil, len je rozdiel ked ma problem ist 50-60kmh 5-6 tisic aut a ked ma ten isty problem 24-26 tisic aut .. nemyslis ?


to je pravda. to potom zalezi kolko prostriedkov treba na riesenie problemu preinvestovat. preto by som tunely nechal na koniec aj pri budovani D1 aj na R3 aj v pripade sorosky.

fh, ale to je jedno ze ci boli postavene za I. CSR a kto o tom rozhodoval. pre mna je vyroba a ich export taky isty neefektivny pocin ako uradnici. zbrojarina zila z inej casti hospodarstva a bola dobra na to ako urady alebo JRD - len aby bola zamestnanost. vyrabali na dlh, ktory casto dodnes nie je splateny. a ano bola tam aj detva. mozem vymenovat x-podnikov ktore prezili 1989 a funguju dodnes alebo padli na obet az meciarovej rabovake.

aquila, zeleznicu myslis trat bohumin-KE, avsak ta bola postavena na spojenie sev. moravy a vychodu, nie kvoli povazskym mestam. co sa tyka elekrarni, najvacsie su 2 atomky, z. kostolany a vojany, potom gabcikovo. kolko % dava do sustavy vazska kaskada ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 12:05

devil napísal:

fh, ale to je jedno ze ci boli postavene za I. CSR a kto o tom rozhodoval. pre mna je vyroba a ich export taky isty neefektivny pocin ako uradnici. zbrojarina zila z inej casti hospodarstva a bola dobra na to ako urady alebo JRD - len aby bola zamestnanost. vyrabali na dlh, ktory casto dodnes nie je splateny. a ano bola tam aj detva. mozem vymenovat x-podnikov ktore prezili 1989 a funguju dodnes alebo padli na obet az meciarovej rabovake.



Keď je ti to jedno tak prečo posúvaš, že to bolo za vojny? Že boli umelo vybudované? To ani náhodou. I. ČSR tak riešila svoje obranné kapacity. Mohol by si napísať z ktorej časti hospodárstva žili? Z predaja motoriek a ložísk z PB, z predaja stavebných strojov z DCA a Detvy, alebo z predaja traktorov z Martina? Alebo z čoho teda? Podstatné je, že technické zázemie, vzdelanie, infraštuktúra tam ostala a to je dôvod, prečo investori z oblasti strojárstava tam idú. Aj do DCA aj do MT aj do PB aj do Žiliny. Vedia prečo.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 12:21

Podstatné je, že technické zázemie, vzdelanie, infraštuktúra tam ostala a to je dôvod, prečo investori z oblasti strojárstava tam idú. Aj do DCA aj do MT aj do PB aj do Žiliny. Vedia prečo.


zbrojarina tam bola pred komunistami, a ani komunisti to nezrusili. ved prave...malo to taky zmysel ako nejake JRD aj tie vyrabali na dlh. nechci mi tvrdit ze to malo take opodstatnenie ako ja neviem vzs, slovnaft (predtym apollo) alebo chces aby som vypisoval vsetky podniky ktore ma napadnu ze aj po 1990 funguju lebo maju svoje trhy. a tiez ze vsetky dnes krajske mesta ktore mali v medzivojnovom obdobi nieco cez 10.000 obyvatelov a dnes hodne cez 50.000 su umelo nafuknute, a ZA k nim nesporne patri tak ako aj BB.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 12:30

devil napísal:
Podstatné je, že technické zázemie, vzdelanie, infraštuktúra tam ostala a to je dôvod, prečo investori z oblasti strojárstava tam idú. Aj do DCA aj do MT aj do PB aj do Žiliny. Vedia prečo.


zbrojarina tam bola pred komunistami, a ani komunisti to nezrusili. ved prave...malo to taky zmysel ako nejake JRD aj tie vyrabali na dlh. nechci mi tvrdit ze to malo take opodstatnenie ako ja neviem vzs, slovnaft (predtym apollo) alebo chces aby som vypisoval vsetky podniky ktore ma napadnu ze aj po 1990 funguju lebo maju svoje trhy. a tiez ze vsetky dnes krajske mesta ktore mali v medzivojnovom obdobi nieco cez 10.000 obyvatelov a dnes hodne cez 50.000 su umelo nafuknute, a ZA k nim nesporne patri tak ako aj BB.


Ja nikde netvrdím, že zbrojarina tam mala za boľševika zmysel. Poukazujem na to, že sa tam vyrábali aj iné výrobky a tie už zmysel mali. Napr. podiel zbrojariny v PB bol len cca 10%. Zvyšok farebná metalurgia, obrábacie stroje, ložiská, motorky, to do zbrojariny nerátaj a neignoruj. V ZA zbrojársky priemysel nebol, ale drevospracujúci, chemický, textilný, strojársky. Takže nie umelé nafúknutie, ale prirodzený rozvoj. V BB umelý úradnicky rozvoj súdruženkov, ktorí tam bašujú doteraz :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 12:35

A doložím, že v DCA strojarina pokračuje stále, dokonca je už aj nedostatok odborných profesií, Detto PB - stále farebná metalurgia, obrábacie stroje, ložiská, motovýroba s talianmi, hydraulika atď. Takže neviem, prečo píšeš, ako keby nevyrábali ďalej. Len sa zbavili hovadín diktovaných centrálnym plánovaním a zásahov z krajských centrál, akou bola aj BB.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 12:51

lenze to uz nie je ono a sam vies aky krik sme tu mali po 1990. pozri sa take podniky o ktorych pises mas aj inde, loziska a proste strojarstvo tiez je len jedno odvetvie z mnohych. npr. biotika pri BB (ucast v top-trend zozname, vysoka pridana hodnota). to tiez neodovodnuje ze ako sa stane z 10.000 mesta 80.000-ove. sa mi vsak zda ze pouzivas 2aky meter, rozvoj na povazi je vzdy prirodzeny, kym na strednom SK je to vzdy akoze umele, nehladiac na taky vazny fakt ako je vychodiskovy pocet obyvatelov sidiel. z toho potom vyplyvaju mylne zavery...to mi ani jeden z tych grekov nevedel oponovat ze ako moze koridor V. na UA ist cez ZA...a zmohol sa len na invektivy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 13:07

devil napísal:lenze to uz nie je ono a sam vies aky krik sme tu mali po 1990. pozri sa take podniky o ktorych pises mas aj inde, loziska a proste strojarstvo tiez je len jedno odvetvie z mnohych. npr. biotika pri BB (ucast v top-trend zozname, vysoka pridana hodnota). to tiez neodovodnuje ze ako sa stane z 10.000 mesta 80.000-ove. sa mi vsak zda ze pouzivas 2aky meter, rozvoj na povazi je vzdy prirodzeny, kym na strednom SK je to vzdy akoze umele, nehladiac na taky vazny fakt ako je vychodiskovy pocet obyvatelov sidiel. z toho potom vyplyvaju mylne zavery...to mi ani jeden z tych grekov nevedel oponovat ze ako moze koridor V. na UA ist cez ZA...a zmohol sa len na invektivy.


Devil, normálne si ma rozveselil, že moji Gréci :D :lol: , ja mám rád Grécko ako krajinu,ale to je o inom. Rozvoj na Považí je prirodzený, lebo sú tam na to prirodzene dobré podmienky. Rozvoju Stredného Slovenska pomáha R1 a pomôže R2, južná časť R3, ale čo s tým majú Donovaly? Biotika je aj v Martine a čo? Tá nezamoruje Váh ako Ľupčianska Hron. Vždy keď som tu napísal, že podstatnejšie je stavať od ZV na LC, ste na mňa s kaviaristom vyskočili, až mi to je divnô :wink: , od teba som vždy skôr čakal, že R2 je pre teba priorita, od Kaviaristu ako košičana, že sa tu bude biť za Sorošku, pokračovanie na MI, R4 na Miškolc, ale vás trápia Donovaly, varianta F, ako by toto malo Slovensku a oblastiam odkiaľ ste pomôcť viac. Jedna smiešna skratka, ktorá sa skôr hodí západoslovákovi od BA, NR, keď ide do Tatier. Alebo tureckému, poľskému kamionistovi. Tomu spravíme o pár km dlhšiu cestu, nepôjde 1020 km, ale 1050. No a čo?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 13:08

devil napísal:to je pravda. to potom zalezi kolko prostriedkov treba na riesenie problemu preinvestovat. preto by som tunely nechal na koniec aj pri budovani D1 aj na R3 aj v pripade sorosky.


ale problem pri visnovom je uz velky. lebo je rozdiel mat problem na ceste s 5-6 tisic autami a kde je 5x tolko aut. to musi uznat. visnove skratka treba a uz dneska bolo neskoro

devil napísal:aquila, zeleznicu myslis trat bohumin-KE, avsak ta bola postavena na spojenie sev. moravy a vychodu, nie kvoli povazskym mestam. co sa tyka elekrarni, najvacsie su 2 atomky, z. kostolany a vojany, potom gabcikovo. kolko % dava do sustavy vazska kaskada ?

myslim aj zeleznicu bratislava - zilina - CR/polsko

ohladne elektrarni to snad ani nemyslis vazne. atomovky za prvej republiky, alebo kostolany, alebo nebodaj gabcikovo.

treba vychadzat z faktu ze v danych dobach to boli obrovske elektrarne poskytujuce obrovske mnoztvo "lacnej" energie. o to sa presne jedna, preco bolo priemyselne povazia, tak ako bolo priemyselne porynie, alebo pozdlz dunaja v rakusku ...

devil, povazujem ta za rozumneho cloveka a dufam, ze nebudes tunak fakt trepat blbosti. ale pred 100 rokmi, alebo aj pred 50timi rokmi boli rieky najvacsim zdrojom energie a lacnej moznosti dopravy .. to bol aj problem celeho stredneho slovenka pred 100 rokmi aj dnes. nema infrastrukturu. vtedy poriadne rieky, zeleznice, teraz dialnice.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 13:45

fh, ako myslis, urcite je R2 ovela dolezitejsia ako R3, je pravda ze sme odbocili, islo mi len o to ze aj na povazi bol rozvoj silne dotovany a v mnohom ako boli zbrojarske zavody sa ukazalo ze to nebolo spravne. to iste pri naraste poctu obyvatelov v pripade ZA, ktory bol tiez vdaka komunistom ako pri BB. to su nevyvratitelne fakty, podobne ako ze dialnica je surne treba avsak nikdy nebude mat vyznam koridoru TEM, len na papieri. ale pri zeleznici mate ciastocne pravdu, aj BA-ZA bola zdvojkolajena medzi prvymi nielen Bohumin-KE. to je vsetko co som chcel vysvetlit.

ohladne elektrarni to snad ani nemyslis vazne. atomovky za prvej republiky, alebo kostolany, alebo nebodaj gabcikovo.


lenze aka bola spotreba energie pred 50 rokmi oproti tomu co je dnes(?) preto som prilis nepochopil preco sa sem tema energetiky dostala. taketo argumenty som ja sem nikdy netahal. pritom by som mohol...cez ktore casti SR vedie ropovod, plynovod ku nam a dalej na zapad ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 14:13

ibaze devil, vtedy ani plynovody ani ropovody neboli. ide tu o 30te a 50te roky minuleho storocia. a vazska kaskada bola jedna z mala veci co nebola vojnou znicena a bola ready na dodavanie energie. cize, toto presne odraza to ze netreba si mylist priciny a dosledky.

povazie skratka malo dostatok energie a to bol zaklad pre energeticky narocny priemysel. a prave preto som hovoril o tych VE, ktore pri vtedajsej spotrebe boli obrovskym zdrojom energie.

a devil, vyznam koriduru tam ta dialnica ma, inak by tam neboli tie intezity :)

a co su teraz dialnice, boli vtedy zeleznice.

dokonca, devil, trat BA - ZA - jablunkov bola za RU vyrazne dolezitejsia ako bohuminska. vsak po jablunkov bola trat zdvojkolajena uz pred vyse 100 rokmi (este pred I. svetovou vojnou) , kym bohuminska magistrala len pred nejakymi 50timi rokmi...

cize vyznam povazia bol vzdy velmi velky...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 14:16

Devil na tom sa kľudne zhodneme, že tá zbrojarina nemusela byť a dôsledky pocítili práve na Považí, tie problémy by tam boli ďaleko menšie.

Nesúhlasím s umelým nárastom Žiliny. Tam zbrojársky preimysel nebol, ale silne spotebný, a byty sa stavali pre ľudí zamestnaných v tomto priemysle na tom nie je nič umelé na rozdiel od BB. Rovnako aj Zvolen potreboval pre takýchto ľudí byty ale prednosť mala BB, takže o tomto ja píšem.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Počet obyvateľov

Odoslaťod Ludo » 18. Jún 2007 14:43

Nechcem sa tu pliesť do vašich debát, ale pre zaujímavosť sem dám počet obyvateľov vo vybraných mestách Slovenska v roku 1940 :

Detva 8079
Martin 11308
Zvolen 12817
Banská Bystrica 13045
Piešťany 13352
Trenčín 13647
Ružomberok 15560
Žilina 18813
Prešov 24394
Trnava 25819
Bratislava 138988

Zdroj :
Lexikón obcí Slovenskej republiky, Štátny štatistický úrad, Bratislava 1942
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 15:10

OT: chybali mi tam kosice, nez som si uvedomil historicke suvislosti ... ma len prekvapilo, ze trnava bola svojho casu druhe najvacsie slovenske mesto :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 15:16

Mňa prekvapila Detva, ale tam zrejme je zahrnuté okolité osídlenie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 15:24

Ludo, vdaka, potvrdil si co som pisal. dnesne okresne mesta boli v tom case porovnatelne s dnesnymi krajskymi mestami. okrem BA a KE samozrejme.

Nesúhlasím s umelým nárastom Žiliny. Tam zbrojársky preimysel nebol, ale silne spotebný, a byty sa stavali pre ľudí zamestnaných v tomto priemysle na tom nie je nič umelé na rozdiel od BB


a to si vazne myslis ze to nebolo prepojene. ze nikto nepovedal v UV KCS ze "sudruhovia aj tu v ZA postavime sidlisko pre x-y ludi". ti isty sudruhovia rozhodovali o vyrobnych prevadzkach. fakt si myslis ze po 1948 je mozne hovorit o prirodzenom vyvoji ked vydime taky selektivny narast poctu obyvatelov pri jednotlivych mestach :?: rozhodoval trh alebo UV KSC :?:

takze som nasiel pocet obyvatelov ZA

1921 - 12 255
1950 - 19 633
1970 - 37 795
1995 - 86 685

cize je uplne jasne rast poctu obyvatelov bol za socializmu po 1948 a v ramci neho medzi 1970 az 1995, tj. v case najvacsieho "utlaku". takze by bolo dobre prestat popierat nepopieratelne. :idea:


http://www.sopk.sk/cd_sopk/html/sopk-sk/ZA/ZA_2_7_1.htm

ide tu o 30te a 50te roky minuleho storocia. a vazska kaskada bola jedna z mala veci co nebola vojnou znicena a bola ready na dodavanie energie. cize, toto presne odraza to ze netreba si mylist priciny a dosledky.


by ma zaujimalo ze kolko energeticky narocneho priemyslu tu bolo v 30-50-ich rokoch minuleho storocia. ake bola spotreba elekriny...vsak ludia svitili petrolejekami...a ci vazska kaskada nebola nahodou prvotne protipovodnove opatrenie...na ktore sa skladali samozrejme vsetci...

vyznam koriduru tam ta dialnica ma, inak by tam neboli tie intezity


to som nepochopil, som predsa nehovoril ze dialnicu netreba, ale ze tadial tranzit nepojde. uz definicii koridoru V. - tj. Balkan-UA dialnica protireci, odkedy je BA na balkane :?: :) ale vazne...myslis ze tranzit od Viedne ci BA na UA pojde po D1 :lol: teraz nehovorim o intenzitach ktore tvori hlavne miestna a regionalna doprava.

dobre, 2kolajena zeleznica isla pred 100 rokmi cez povazie...ale do KE sa z BA pokial viem necestovalo cez ZA.

a skus si kliknut www.cp.sk kadial chodia dialkove autobusove linky na vychod...8 az 9 z 10 liniek ide spodom...pritom pri autobusoch by som skor cakal obsluhovaciu funkciu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 15:33

Devil, čo mi tu podsúvaš? Aký je rozdiel, že BA na rastie z 138 000 na 430 000, KE z 50 000 na 230 000, ZA z 18 000 na 86 000, PO z 20 000 na 90 000, TT 25 00 na 70 000 atď? Akurát že BB rástla počtom úradníkov to je umelé. Tie ostatné mestá narástli násobkom, ale aj priemyslom. Takže aký nevyvráteľný fakt?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kvalitná dialnica » 18. Jún 2007 15:55

S tým súhlasím s fh....
Keď sa jedná o počet obyvaľov jednoducho rástli tie ktoré mali priemysel a tie ktoré mali polohu..... nemyslím si že na SR bolo umelo narábané z počtom ob. miest....je to tak na celom svete...
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod kaviarista » 18. Jún 2007 15:58

ja ako nezainteresovany a nezavisly clovek (ohladom stredoslovenskeho regionu) mozem zodpovedne vyhlasit, ze tak ako sa Zilina dnes rozvija, rozvija sa aj BB. V pripade ZA to samozrejme KIA trochu urychlila, ale hore idu badatelne obe mesta. Mozno tym, co tam ziju to tak nepride, ale ja ked sa tam zastavim cca raz rocne, tak rozvoj vidno aj volnym okom.
Neviem posudit, nakolko bolo stare vedenie BB schopne alebo neschopne, ale na to, aby som posudil, ze bol Slota zmrd, nemusim vidiet ani do kuchyne mesta. On sa z toho usvedcuje sam a dobrovolne
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 18. Jún 2007 16:00

aquila napísal:OT: chybali mi tam kosice, nez som si uvedomil historicke suvislosti ... ma len prekvapilo, ze trnava bola svojho casu druhe najvacsie slovenske mesto :)


a sak my sme tu f kosicoch huni z indie, co prisli na somarikoch
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 18. Jún 2007 16:01

no jasne...nepoznam strukturu obyvatelstva do detailov, skus dat nejaky link....lebo tomu ze v ZA neboli urady, skoly a ine institucie neverim ani nahodou. to by som musel vidiet upne detailne statistiky, takto nieco tvrdit nie je korektne.

Aký je rozdiel, že BA na rastie z 138 000 na 430 000, KE z 50 000 na 230 000, ZA z 18 000 na 86 000, PO z 20 000 na 90 000, TT 25 00 na 70 000 atď?


velky, velmi velky. ked ruzomberok, zvolen ci ine mesta ktore tu ani nemame uvedene rastli omnoho pomalsie. a mat 50 ci 100 tisic obyvatelov pred 100 rokmi je urcite pozoruhodnejsie ako 10 ci 20.000. pretoze takych tu bolo ako maku....len sa niektore selektivne uprednostnovali...a to su povacsinou nase terajsie 50-100.000 mesta :idea:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.