Stránka 28 z 43

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2007 18:51
od JJ
vyzera to tak, ze vitazi kremnicky variant, o ktoreho realizacii je uz zrejme rozhodnute. :-(

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2007 22:26
od aquila
kremnicky variant nepovazujem za najstastnejsi ... :roll:

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2007 16:30
od johhan
JJ napísal:vyzera to tak, ze vitazi kremnicky variant, o ktoreho realizacii je uz zrejme rozhodnute. :-(


No to nie som si istý :-)

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:35
od Dialniciar
JJ napísal:vyzera to tak, ze vitazi kremnicky variant, o ktoreho realizacii je uz zrejme rozhodnute. :-(


To máš odkiaľ :?: :?: :shock: :?

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 11:27
od JJ
vyjadril sa tak predseda BBSK Milan Murgas, ze R3 obide BB. Pricom jeho slova nepriamo potvrdil aj minister Vazny, s tym, ze dialnice a R-ky sa planuju na urovni statu, teda nie je mozne vzdy zohladnovat poziadavky regionov. Teda ak R3 ma obist BB, jediny mozny variant vidim Kremnicu.

Napriek tomu, mozno ta moja informacia bola podana dost prehnane za co sa ospravedlnujem. Boli to len vyjadrenia jednotlivych regionalnych politikov a Vazneho, pricom samotny Vazny zase jednoznacne nepovedal, ze by R3 BB mala obist. Je tiez mozne, ze sa spravi R3 v podobe BB - Turcianska kotlina. Ale Hiadelske sedlo ako R3 uz vylucil. Tiez ale uviedli, ze Hiadelske sedlo by sa malo realizovat v podobe cesty I.triedy, ako pokracovanie obchvatu BB.

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 15:37
od aquila
JJ, o tom sa tu uz diskutovalo resp tak nejako prezentovalo, ze donovaly sa budu riesit prelozkou cesty I. triedy v pribliznom trasovani ako R3 varianty D1/2 (preto uz je aj obchvat BB nie R1 ale len prelozka cesty I/66)

aj ked nic neni 100% iste :)

kazdopadne, R3 pojde s velkou pravdepodobnostou na turiec.. a zrejme nie cez ziar ...

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2007 21:34
od Tinko
Dnes vecer som na Exprese v spravach pocul, ze R3 sa bude stavat definitivne na Ziar... Je to ozaj pravda, alebo im to dufam len uletelo...???

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2007 21:47
od Dialniciar
Tinko napísal:Dnes vecer som na Exprese v spravach pocul, ze R3 sa bude stavat definitivne na Ziar... Je to ozaj pravda, alebo im to dufam len uletelo...???


Má sa stavať na ZH, ale zase sa má stavať nová cesta I. triedy cez Donovaly.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2007 21:54
od mapman
Jeeej.. A padá definitívne aj variant s tunelom Ráztočno?

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2007 23:38
od johhan
Aj tak až v polovici roka budú hotové štúdie prepojenia R1 R2 R3 :-) potom sa bude rozhodovať :-)

Druhá vec je že celá situácia sa vrátila k roku 1978 - 1985 - 1994 :-) teda preložka cesty cez Donovaly + RC cez Turiec. Nové je len to že preložka sa naprojektuje ako 4 pruhová a zatial postaví v polovičnom profile a ak si to situacia vyžiada tak sa potom o 30 rokov dostavia.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2007 23:56
od mapman
Je logické že sa RC plánujú popri cestách prvej triedy, aj v súčasnosti to tak stále. U tej R3 ten posun do Turca chápem, ale vedenie cez Kremnicu mi príde naozaj dosť nešťastné.

Zaujímalo by ma porovnanie z hľadiska jak cenového tak aj dopravne technického súčasného riešenia s takým mojím fiktívnym, kde by sa postavil tunel Ráztočno aj variant popod Malý Šturec a nestavala by sa Kremnická trasa. Teoreticky može dojsť k odlahčniu Žiarskeho lieviku, BB bude mať priame napojenie na TN a ZA resp. MT...

Problém vidím v tom že je tu naozaj ťažký terén čo prináša obrovské náklady...

No počkáme si na štúdie, hádam nám napovedia viac! :)

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 11:33
od johhan
mapman úsek cez Ráztočno je odhadovane o 50-60% lacnejší. Ono za cenu úseku Horná Štubňa - Kremnica - Šášovské podhradie sa dá postaviť aj úsek Horná Štubňa - Handlová - ZH (R1)

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 13:15
od mapman
Já som do toho započítal aj úsek z Turca do BB, lebo k tomu komplexne podľa mňa patrí. Inak by sa R3 príliš pokrútila....

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 20:28
od Dialniciar
johhan napísal:Aj tak až v polovici roka budú hotové štúdie prepojenia R1 R2 R3 :-) potom sa bude rozhodovať :-)

Druhá vec je že celá situácia sa vrátila k roku 1978 - 1985 - 1994 :-) teda preložka cesty cez Donovaly + RC cez Turiec. Nové je len to že preložka sa naprojektuje ako 4 pruhová a zatial postaví v polovičnom profile a ak si to situacia vyžiada tak sa potom o 30 rokov dostavia.


Štúdie budú hotové neskôr, možno v r. 2007, ale neskôr ako v polroku, nie sú komplexné, min. jedna z nich.

Preložka sa naprojektuje ako 4 pruhová, postaví sa ako dvojpruhová, ... to je všetko kozmetická úprava, zrejme aby zdržala ... ale ja sa pýtam, bude s stavať R3 okrem Hornej Štubne ?

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 22:40
od johhan
Dialniciar napísal: ... ale ja sa pýtam, bude s stavať R3 okrem Hornej Štubne ?


No ono vlastne R3 v turci je postavená v polprofile a to úsek Ďanová - Turčianske Teplice

Jediné problematické úseky sú Turčianske Teplice kde medzitým už zástavba postúpila a mesto sa rozrástlo a terajšia trasa R3 prechádza pomaly stredom mesta, a Karlová kde by trasa R3 mala obchádzať obec o 50 m východnejšie.

Realne je treba cestu zrekonštruovať - inak je postavená v parametroch polprofilu D 24,5

Nepostavené úseky sú Ďanová - východný obchvat MT - Dialnica D1, R3 Šturec - križovatka a R3 obchvat Hornej Štubne

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 22:42
od Dialniciar
johhan napísal:
Dialniciar napísal: ... ale ja sa pýtam, bude s stavať R3 okrem Hornej Štubne ?


No ono vlastne R3 v turci je postavená v polprofile a to úsek Ďanová - Turčianske Teplice

Jediné problematické úseky sú Turčianske Teplice kde medzitým už zástavba postúpila a mesto sa rozrástlo a terajšia trasa R3 prechádza pomaly stredom mesta, a Karlová kde by trasa R3 mala obchádzať obec o 50 m východnejšie.

Realne je treba cestu zrekonštruovať - inak je postavená v parametroch polprofilu D 24,5

Nepostavené úseky sú Ďanová - východný obchvat MT - Dialnica D1, R3 Šturec - križovatka a R3 obchvat Hornej Štubne


To som nevedel. Ale to by zase znamenalo, aká tam bude paralelná cesta :?:

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 22:46
od johhan
Dialniciar napísal: To som nevedel. Ale to by zase znamenalo, aká tam bude paralelná cesta :?:


Žiadna - realne v súčastnosti sú tam 2 cesty paralelné, jedna ide po výhodnej strane turca druhá po západnej a sú ešte 4 krát poprepájané, cesty II a III triedy

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 23:07
od Dialniciar
johhan napísal:
Dialniciar napísal: To som nevedel. Ale to by zase znamenalo, aká tam bude paralelná cesta :?:


Žiadna - realne v súčastnosti sú tam 2 cesty paralelné, jedna ide po výhodnej strane turca druhá po západnej a sú ešte 4 krát poprepájané, cesty II a III triedy


Prosím ťa, kde tam je cesta II. triedy (asi mám už starú mapu) ... tam len jediná cesta I. triedy prepája cestu I/64 s I/65 a všetko ostatné sú cesty III. triedy a tých tam je dosť, to ano.

Ale máš pravdu, paralelná cesta I. alebo II. triedy tam v takom prípade, že sa ponechajú niektoré dnešné úseky, jednoducho nie je.

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 23:18
od johhan
Dialničiar to je tá cesta medzi PD a MT II/519 :-)

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 23:36
od Dialniciar
johhan napísal:Dialničiar to je tá cesta medzi PD a MT II/519 :-)


Ano, to je ona, mám tam chybu v tom svojom predchádzajucom príspevku, ale ty si inteligentný a pochopil si to presne. 8)

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 17:37
od Honda
kaviarista napísal:dialniciar, uprimne povedz , co zapricinilo, ze si akekolvek zmienky o R3 uplne vypustil zo svojho pisomneho prejavu ? Co sa dialo v brandzi za posledny polrok ohladom R3 ? Mam iste tusenia ...


R3 cez Donovaly je logický variant. Lacnejší než BB-Martin ale drahší než cez Kremnicu. Ale je lacnejší aj pri variante cez Kremnicu keby sa muselo stavať aj Kraľovany - Dolný Kubín a ešte nie je jasná trasa s D1.

Proti Donovalom stojí životné prostredie a ďalší rozvoj. Životné prostredie v Kremniciach už je narušené a rozvoj v Turčianskej kotline možný je narozdiel od oblasti na Donovaloch.

Za Donovaly hovorí cena lepšia o 7-18 miliárd Sk podla toho ako by sa stavalo cez Turiec a podla toho aký profil by sa staval. Za Donovaly hovorí aj dĺžka cesty. Ale aj tu je proste fakt že tranzit ked bude donútený ísť cez Turiec tak pojde a nejaká dĺžka pojde bokom.

Otázka je či cena za ktorú sa dajú Donovaly postavit nie je rovná cene ktorá by priniesla rozvoj na Turci a pri pol profile ani nie je kde diskutovať.

To boli názory dedka tak pol roka dozadu. Nové nepoznám a nechce sa mi čítať celá téma.

Moj názor je taký že Turiec je na dve časti rozdelený. V severnej je priemysel a tam treba dialnicu teda privádzač na D1 a juh je turistický ruch a ten nutne dialnicu nepotrebuje lebo nie sme Chorvátsko a nejde tam tolko turistov aby to hlavná cesta nepotiahla.

Ja by som staval R3 cez Donovaly. Za to som hlasoval. Najkratšie, najlacnejšie a jasne cez BB. A určite je tu životné prostredie postihnuté viac keď tu dialnica nestojí lebo sa tu minie viac paliva a ide do vzduchu viac splodín. To by pri dialnici odpadlo. Dialnica v tomto prípade aj rýchlostná cesta. :wink: Donovaly nie sú človekom nedotknuté narozdiel napríklad od Rajca. A aj D1 pretne Nízke a Vysoké Tatry. Slovensko je hornatá krajina a aj pri variantoch cez Kremnicu alebo Šturec vidím len hory a tunely.

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 21:44
od Honda
Tak som si prečítal aj čosi odborné .. :arrow:

Variant BB - RK by si vyžiadal viac peňazí na začiatku lebo by bolo nutné stavať tunely a to prakticky len tunely alebo náročné viadukty ..

Variant cez Turiec a je jedno ktorý si na začiatku vyžiada menej peňazí lebo by sa začalo stavat tam kde tunel nie je treba .. a potom po dostavbe by to bol dopravný tlak na výstavbu tak jako dnes je medzi PB a ZA a medzi ZA a Martinom.

A sú ludia ktorí radi vidia že na začiatok treba menej .. a ono by sa staval aj tak najprv len pol profil a tam tie rozdiely v cenách sú potom fakt iné aj na začiatku výstavby.

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 22:04
od konstrukt
Teraz sa na Donovaloch rozbieha jedna stavebná akcia-núdzový závil Jelenec. Bude sa tam rozširovať komunikácia na 3 pruhy.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 14:31
od johhan
Honda napísal: Ja by som staval R3 cez Donovaly. Za to som hlasoval. Najkratšie, najlacnejšie a jasne cez BB. A určite je tu životné prostredie postihnuté viac keď tu dialnica nestojí lebo sa tu minie viac paliva a ide do vzduchu viac splodín. To by pri dialnici odpadlo. Dialnica v tomto prípade aj rýchlostná cesta. :wink: Donovaly nie sú človekom nedotknuté narozdiel napríklad od Rajca. A aj D1 pretne Nízke a Vysoké Tatry. Slovensko je hornatá krajina a aj pri variantoch cez Kremnicu alebo Šturec vidím len hory a tunely.


Omyl R3 R24,5/100 cez Donovaly sú najdrahším variantom cena za km predstavuje 1,6 - 2,2 mld SKK. Naproti tomu prekládka cesty v parametroch C 11,5/80 stojí približne 300 - 600 mil za km
.
Ako som už kedysi hore písal R3 BB - RK(D1) sa rovná (+- 5%) cene R3 BB - MT(D1) pri rovnakých parametroch.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 15:02
od Honda
johhan napísal:
Honda napísal: Ja by som staval R3 cez Donovaly. Za to som hlasoval. Najkratšie, najlacnejšie a jasne cez BB. A určite je tu životné prostredie postihnuté viac keď tu dialnica nestojí lebo sa tu minie viac paliva a ide do vzduchu viac splodín. To by pri dialnici odpadlo. Dialnica v tomto prípade aj rýchlostná cesta. :wink: Donovaly nie sú človekom nedotknuté narozdiel napríklad od Rajca. A aj D1 pretne Nízke a Vysoké Tatry. Slovensko je hornatá krajina a aj pri variantoch cez Kremnicu alebo Šturec vidím len hory a tunely.


Omyl R3 R24,5/100 cez Donovaly sú najdrahším variantom cena za km predstavuje 1,6 - 2,2 mld SKK. Naproti tomu prekládka cesty v parametroch C 11,5/80 stojí približne 300 - 600 mil za km
.
Ako som už kedysi hore písal R3 BB - RK(D1) sa rovná (+- 5%) cene R3 BB - MT(D1) pri rovnakých parametroch.


Neni to omyl. Pretože až by bola trasa cez Turiec tak neni doriešené prepojenie D1 a R3. :wink: