R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod sergej » 17. Dec 2006 00:12

TA3: Ochranári odmietajú preloženie trasy R3 :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=32666#32666
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 19. Dec 2006 21:38

EU paniaze na Donovaly nedá - taký je verdikt - nepriaznivé vplyvy na ŽP a turizmus neprevážia spoločenský úžitok. Rozvojový účinok na dotknuté územie je nulový. Ak, tak si to SR bude musieť vybudovať celé sama aj zafinancovať.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod JJ » 19. Dec 2006 22:31

johhan napísal:EU paniaze na Donovaly nedá - taký je verdikt - nepriaznivé vplyvy na ŽP a turizmus neprevážia spoločenský úžitok. Rozvojový účinok na dotknuté územie je nulový. Ak, tak si to SR bude musieť vybudovať celé sama aj zafinancovať.


mozes sem prosim uviest aj zdroj tvojich informacii?
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod JJ » 20. Dec 2006 12:23

aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5664

zda sa, ze do hry vstupuju aj skutocni ochranari a nie len lokalpatrioti typu mesik :)

zaujimave je, ze sa proti tomuto ozyva aj lukac z VLKu, ktory je silne napojeny na ekopolis. (aby nedoslo zase k nedorozumieniu, lukac je jeden z mala ochranarov, ktoreho do istej miery uznavam, ale ma to prekvapilo)



takito "ekologovia - ochranari" su tiez nad zlato. Kde boli ekologovia a ochranari, ked sa v BB rusila trolejbusova doprava???? - ani jeden nepovedal pol slova. Jednoducho trolejbusy - to je nezaujimava tema, ktora tak maximalne trapi Bystricanov, ale ostatne Slovensko o tom ani netusi... Nie som presvedceny, ze v tomto pripade (R3) ide o zlepsenie zivotneho prostredia, o zdrave zivotne prostredie pre ludi, ale dobre skoncipovanu hru s mediami, ktore sa vzdy radi chytia.

Ja to vidim tak, ze sa vzdy hladaju iba megaprojekty, kde su dobre viditelni. V tomto pripade, snaha o zlepsenie zivotneho prostredia je popri inych ekologickych problemoch a rozporuplnych rozhodnutiach statnych a samospravnych organov v neprospech ekologie (ktorym sa absolutne nebrania), je len v mojich ociach zamienka. Ak sa nezacnu zaoberat aj "mensimi-vacsimi" ekologickymi problemami, ktore su naozaj najblizsie k ludom a najviac ich poskodzuju a aj ich zdravie, tak nemam dovod prikladat vahu takymto vystrednym prehlaseniam.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2006 12:37

JJ napísal:
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5664

zda sa, ze do hry vstupuju aj skutocni ochranari a nie len lokalpatrioti typu mesik :)

zaujimave je, ze sa proti tomuto ozyva aj lukac z VLKu, ktory je silne napojeny na ekopolis. (aby nedoslo zase k nedorozumieniu, lukac je jeden z mala ochranarov, ktoreho do istej miery uznavam, ale ma to prekvapilo)



takito "ekologovia - ochranari" su tiez nad zlato. Kde boli ekologovia a ochranari, ked sa v BB rusila trolejbusova doprava???? - ani jeden nepovedal pol slova. Jednoducho trolejbusy - to je nezaujimava tema, ktora tak maximalne trapi Bystricanov, ale ostatne Slovensko o tom ani netusi... Nie som presvedceny, ze v tomto pripade (R3) ide o zlepsenie zivotneho prostredia, o zdrave zivotne prostredie pre ludi, ale dobre skoncipovanu hru s mediami, ktore sa vzdy radi chytia.

Ja to vidim tak, ze sa vzdy hladaju iba megaprojekty, kde su dobre viditelni. V tomto pripade, snaha o zlepsenie zivotneho prostredia je popri inych ekologickych problemoch a rozporuplnych rozhodnutiach statnych a samospravnych organov v neprospech ekologie (ktorym sa absolutne nebrania), je len v mojich ociach zamienka. Ak sa nezacnu zaoberat aj "mensimi-vacsimi" ekologickymi problemami, ktore su naozaj najblizsie k ludom a najviac ich poskodzuju a aj ich zdravie, tak nemam dovod prikladat vahu takymto vystrednym prehlaseniam.


1. Celé Slovensko vie o BB a MHD, lebo to bolo pravidelne od TV Markíza cez TV JOJ až po STV1. :shock: K tomu aj denníky a napr. aj fóra tak toto ako aj stránky www.mestskadoprava.sk , tak si nemysli, že celé Slovensko "kašle" na BB.

2. A nie je to o trolejbusoch. Verejná doprava je celkovo nezaujímavá pre ekológov. To potom v BA neviem čo by mali robiť. Ona totiž verejná doprava aj bez trolejbusov je ekologickejšia ako IAD.

3. Ekológ je všade tam, kde sa točia peniaze a stavia sa. Či nová fabrika alebo diaľnica alebo elektráreň.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 10:54

V r. 2007 sa definitívne rozhodne o strednej variante trasovania R3 s napojením na severnú aj južnú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tinko » 02. Jan 2007 22:28

Dialniciar napísal:V r. 2007 sa definitívne rozhodne o strednej variante trasovania R3 s napojením na severnú aj južnú.


Kedy sa bude o trasovani rozhodovat??? A je to uz potom zavazne? Kedy sa ma zacat usek stavat?
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2007 11:29

Tinko napísal:
Dialniciar napísal:V r. 2007 sa definitívne rozhodne o strednej variante trasovania R3 s napojením na severnú aj južnú.


Kedy sa bude o trasovani rozhodovat??? A je to uz potom zavazne? Kedy sa ma zacat usek stavat?


O trasovanie prejavilo záujem MDPT. Stredná varianta tak ako je navrhnutá dnes, nerieši nič (Martin-Turčianske Teplice-Žiar nad Hronom).

Kedy sa začne stavať ? - nie som veštec.

Je to záväzné do chvíle, kedy sa zmení trasovanie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod eucitizen » 03. Jan 2007 11:33

No ale na stranke NDS pisu ze sa zacne stavat usek R3 okolo Hornej Stubne tak potom asi uz je rozhodnute, nie?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2007 11:36

eucitizen napísal:No ale na stranke NDS pisu ze sa zacne stavat usek R3 okolo Hornej Stubne tak potom asi uz je rozhodnute, nie?


Musím si to overiť. Ale Horná Štubňa bude len riešiť prepojenie Turca a BB, to nie je záväzné, že kadiaľ sa bude stavať, lebo kľudne sa môže aj Turiec-ZH.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 03. Jan 2007 12:33

Obchvat Hornej Štubne je sice stavba R3 ale v podstate je to preložka I/65 - riešenie bodovej závady. Ak trasa nebude nebude realizovaná ako RC bude cesta preradená do SSC.

Tento úsek je aj v trase TR - ZH aj v trase na TR - PD
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2007 12:36

johhan napísal:Obchvat Hornej Štubne je sice stavba R3 ale v podstate je to preložka I/65 - riešenie bodovej závady. Ak trasa nebude nebude realizovaná ako RC bude cesta preradená do SSC.

Tento úsek je aj v trase TR - ZH aj v trase na TR - PD


Hlavne Horná Štubňa aj v prípade trasy BB-MT bude riešiť možný vznik lievika z trasy MT-ZH, takže môže byť súčasťou NDS, a.s. úplne bez problémov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tinko » 03. Jan 2007 13:19

Dialniciar napísal:
johhan napísal:Obchvat Hornej Štubne je sice stavba R3 ale v podstate je to preložka I/65 - riešenie bodovej závady. Ak trasa nebude nebude realizovaná ako RC bude cesta preradená do SSC.

Tento úsek je aj v trase TR - ZH aj v trase na TR - PD


Hlavne Horná Štubňa aj v prípade trasy BB-MT bude riešiť možný vznik lievika z trasy MT-ZH, takže môže byť súčasťou NDS, a.s. úplne bez problémov.


OK, ale aj keď je to RC, tak sa predpokladám uvažuje len polovičný profil, alebo nebodaj plný - 2+2???
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2007 13:25

Tinko napísal:
Dialniciar napísal:
johhan napísal:Obchvat Hornej Štubne je sice stavba R3 ale v podstate je to preložka I/65 - riešenie bodovej závady. Ak trasa nebude nebude realizovaná ako RC bude cesta preradená do SSC.

Tento úsek je aj v trase TR - ZH aj v trase na TR - PD


Hlavne Horná Štubňa aj v prípade trasy BB-MT bude riešiť možný vznik lievika z trasy MT-ZH, takže môže byť súčasťou NDS, a.s. úplne bez problémov.


OK, ale aj keď je to RC, tak sa predpokladám uvažuje len polovičný profil, alebo nebodaj plný - 2+2???


1/2 profil
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tinko » 03. Jan 2007 21:59

Kto okrem NDS a.s. poskytuje hodnoverne udaje o vystavbe napr. aj R3?

Lebo na ich stranke sa vela toho neaktualizovalo a stale je na ZH vedena...
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod Adamko » 04. Jan 2007 09:21

Dialniciar napísal:O trasovanie prejavilo záujem MDPT. Stredná varianta tak ako je navrhnutá dnes, nerieši nič (Martin-Turčianske Teplice-Žiar nad Hronom).


Dost nezmysel, tvrdit, ze RC MT-TR-ZH neriesi nic.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod johhan » 04. Jan 2007 10:22

Adamko napísal: Dost nezmysel, tvrdit, ze RC MT-TR-ZH neriesi nic.


Z terajšej konfigurácie a dopravného významu nerieši nič iba je to vyhadzovanie peňazí - najmä ak vo švorci 30*30 km idú súbežne vedľa seba v smere sever -juh 3 RC. Preto sa aj namiesto trasy TR - ZH zvažuje trasa TR - Ráztočno na R2 jednak sa ušetria prostriedky a jednak vznikne kvalitné spojenie medzi Turcom a Horným Ponitrím ( náhrada za horský priechod Vyšehradné ). A ak by sa vybudovalo aj spojenie R3 TR-BB tak vznikne kvalitná spojnica BB na ZA a zároveň aj na PD a TN.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Tinko » 04. Jan 2007 10:26

johhan napísal:
Adamko napísal: Dost nezmysel, tvrdit, ze RC MT-TR-ZH neriesi nic.


Z terajšej konfigurácie a dopravného významu nerieši nič iba je to vyhadzovanie peňazí - najmä ak vo švorci 30*30 km idú súbežne vedľa seba v smere sever -juh 3 RC. Preto sa aj namiesto trasy TR - ZH zvažuje trasa TR - Ráztočno na R2 jednak sa ušetria prostriedky a jednak vznikne kvalitné spojenie medzi Turcom a Horným Ponitrím ( náhrada za horský priechod Vyšehradné ). A ak by sa vybudovalo aj spojenie R3 TR-BB tak vznikne kvalitná spojnica BB na ZA a zároveň aj na PD a TN.


Presne to je to, čo som chcel povedať pri problematike s Donovalmi... Že aspoň Zilina je pre BB vyriešená...
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 11:17

Adamko napísal:
Dialniciar napísal:O trasovanie prejavilo záujem MDPT. Stredná varianta tak ako je navrhnutá dnes, nerieši nič (Martin-Turčianske Teplice-Žiar nad Hronom).


Dost nezmysel, tvrdit, ze RC MT-TR-ZH neriesi nic.


A čo rieši podľa teba :?:

1. Nesystematicky pretne Kremnicu.
2. Nijako nenapojí BB.
3. Výrazne zhorší dopravnú situáciu v ZH, lebo sa tam stretnú R1, R2 aj R3.
4. Je to najdlhšia varianta na strednej variante R3, čo zhoršuje tranzitný charakter na RC R3 v SR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Horná Štubňa

Odoslaťod B; » 04. Jan 2007 11:45

Mam doma autoatlas z roku 2003 - vku harmanec
a v nom je zakreslena trasa obchvatu Horná Štubňa zo zapadu.
Takze je to uz starsia ( dlhsie planovana) akcia.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adamko » 04. Jan 2007 13:34

Dialniciar napísal:
Adamko napísal:
Dialniciar napísal:O trasovanie prejavilo záujem MDPT. Stredná varianta tak ako je navrhnutá dnes, nerieši nič (Martin-Turčianske Teplice-Žiar nad Hronom).


Dost nezmysel, tvrdit, ze RC MT-TR-ZH neriesi nic.


A čo rieši podľa teba :?:

1. Nesystematicky pretne Kremnicu.
2. Nijako nenapojí BB.
3. Výrazne zhorší dopravnú situáciu v ZH, lebo sa tam stretnú R1, R2 aj R3.
4. Je to najdlhšia varianta na strednej variante R3, čo zhoršuje tranzitný charakter na RC R3 v SR.


Nie cez Kremnicu, ale Sklene a Raztocno. Riesi prepojenie Turca a Nitry (Dolnej aj Hornej). Podla mna aj pre BB ma vacsi vyznam cesta na zapad, teda prepojit BB s Turcom a Hornou Nitrou ako prepojenie na Liptov.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod Tinko » 04. Jan 2007 13:37

Adamko napísal:
Nie cez Kremnicu, ale Sklene a Raztocno. Riesi prepojenie Turca a Nitry (Dolnej aj Hornej). Podla mna aj pre BB ma vacsi vyznam cesta na zapad, teda prepojit BB s Turcom a Hornou Nitrou ako prepojenie na Liptov.


Prečo si to myslíš, že väčší význam je smerom na Hornú Nitru? Smerom na RK a ZA je to teraz úplna katastrófa...
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 13:43

Adamko napísal:
Dialniciar napísal:
Adamko napísal:
Dialniciar napísal:O trasovanie prejavilo záujem MDPT. Stredná varianta tak ako je navrhnutá dnes, nerieši nič (Martin-Turčianske Teplice-Žiar nad Hronom).


Dost nezmysel, tvrdit, ze RC MT-TR-ZH neriesi nic.


A čo rieši podľa teba :?:

1. Nesystematicky pretne Kremnicu.
2. Nijako nenapojí BB.
3. Výrazne zhorší dopravnú situáciu v ZH, lebo sa tam stretnú R1, R2 aj R3.
4. Je to najdlhšia varianta na strednej variante R3, čo zhoršuje tranzitný charakter na RC R3 v SR.


Nie cez Kremnicu, ale Sklene a Raztocno. Riesi prepojenie Turca a Nitry (Dolnej aj Hornej). Podla mna aj pre BB ma vacsi vyznam cesta na zapad, teda prepojit BB s Turcom a Hornou Nitrou ako prepojenie na Liptov.


A ešte mi prosím ťa vysvetli, že kde ja píšem o prepájaní BB s Liptovom :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adamko » 04. Jan 2007 13:57

Dialniciar napísal:
A ešte mi prosím ťa vysvetli, že kde ja píšem o prepájaní BB s Liptovom :?: :roll:


Tak prepac, zle som to pochopil. Len sa mi zda, ze usek BB-Turiec je dost narocny a je silny lobbing za prepojenie BB-Liptov, ktory je este narocnejsi, ale lobbing dokaze vselico.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod Adamko » 04. Jan 2007 14:12

Tinko napísal:
Adamko napísal:
Nie cez Kremnicu, ale Sklene a Raztocno. Riesi prepojenie Turca a Nitry (Dolnej aj Hornej). Podla mna aj pre BB ma vacsi vyznam cesta na zapad, teda prepojit BB s Turcom a Hornou Nitrou ako prepojenie na Liptov.


Prečo si to myslíš, že väčší význam je smerom na Hornú Nitru? Smerom na RK a ZA je to teraz úplna katastrófa...


Prepojila by sa oblast Nitry a Turca zhruba 10 km prepojkou. Potom by bolo lahsie presadit zhruba 20 km prepojenie BB-Turiec.

Celkovy vyznam: Prepojenie oblasti Nitry - Turca a BB. Odlahcenie R1 Sas. Podhradie - Budca - BB.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.

cron