R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod johhan » 08. Apr 2006 16:19

Kaviarista,

takéto riešenia, ako navrhuješ že musia zniesť sú pre mňa neprijateľné, nemám rád teoriu že pre niekoho pohodlie musia ostatný držať hubu a krok - myslím tým Jakub. Nič nemusia. Tí ludia majú tiež svoje hranice. Ak chceš pohodlie ( dialnicu ) nebude ti robiť problém nabehnúť 20 km viac.

Ale to je jasné že akékoľvek riešenie bude s tunelom, či cestným alebo dialničným. Tunel Malá Fatra cez Moštenicu má 5 160 m takže prejdeš od Sl. Ľupče ku Koritnici - to je tiež čiastočné riešenie. Problém s vodou tam bude vždy ale je rádovo o 70 % menší pri stavbe cesty I triedy ako pri RC ( parametre cesty a RC sú iné ). Severný obchat BB nie je podmienka ale bonus .. teda riešenie problemu naviac Kým tvojím F variantom iba problémy budeš spôsobovať ( Jakub, Uľanka, Liptovské Revúce )

Čo stratíš ?? Nákladná doprava stratí možno 2 litre nafty.

Podla toho tvojho variantu F by si s tunela vyšiel rovno do Liptovských revúc ktoré sú roztiahnuté asi na 7 km teda 7 km pomalej jazdy cez obec predpokladám že by tam bola 40 km/h a tým ľuďom by intenzita vzrástla z 200 aut/24h na tvojích prezentovaných 12 000 aut/24 hodín ( tiež to musia vydržať vo verejnom záujme ?? )

No je jednoduchá matematika je to o tom čo získaš a čo stratíš ja ti napíšem čo si ja myslím dľžka je približne rovnaká.

Variant F: BB - Liptovská Osada ( cca 6 km tunel popod Veľký Šturec )

+ použijú sa niektoré úseky terajšej cesty - po Jelenec
- zhoršenie situácie Kostiviarska
- zhoršenie situácie Jakub
- zhoršenie situácie Uľanka
- zhoršenie situácie Staré Hory
- zhoršenie situácie Liptovských Revúcoch ( Vyšná, Stredná, Nižná )
- znehodnotenie živ prostredia v Revúckej doline -myslím že sa doslova zničí

Variant D : BB - Liptovská osada ( 5 160 m tunel Nízke Tatry + 1 200 m tunel Moštenica )
+ severný obchvat BB - odľahčí sa nábrežie Hrona od dopravy na Brezno
+ použujú sa terajšie úseky BB- Sl. Ľubča, Koritnica - Liptovská osada
- ovplyvnia sa podzemné vody
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod kaviarista » 08. Apr 2006 21:09

Ale johhan a preco ti to v pripade obyvatelov Jakuba tak prekaza, ale napr. v pripade PB si uplne ticho. Dvojaky meter tu praveze zavadzas ty.
20 km navyse na 40 km useku problem nabehnut robi (pricom to samozrejme nie je 20 km ale viac). Cele to skonci tak, ze osobna doprava bude Donovaly vo velkom vyuzivat aj popri paralelnej rychloceste cez TR a k masivnemu odlahceniu na priechode nedojde.

Zo Sl.Lupce do Korytnice nie je 5160 m, tolko bude merat len jeden z tunelov. Este raz opakujem. Z akeho dovodu chces uprednostnovat obyvatelov Ulanky alebo Jakuba? Ty si myslis, ze ked trasa povedie cez Mostenicu, tak ten narast na 12000 aut/den uz nenastane napr. v Sl.Lupci ? V Lupci su uz nejaki druhoradi obcania? Nehovoriac o tom, ze sa tu bude kumulovat aj preprava od BR.
Severny obchvat BB moze byt bonusom aj pri variante F. Ale len tak mimochodom, cez BB prechadzam casto, ale problemy zdrzania pri jej prejazde som nemal nikdy. BB potrebuje riesit skor mestsku premavku a nie tranzit. Obchvat v BB by nemal byt prioritou, v tomto ohlade je tam situacia unosna.

Podla mojho variantu F by som navrhoval rychlocestu z Jelenca az po Lipt.Osadu , do L.Revuc by mal viest len samotny tunel, to si zle pochopil.

No a teraz ti predvediem argumentaciu v tvojom style (vypocty + a - ):

Variant F:
+ lacnejsi
+ kratsi
+ postupne vylepsovanie celej trasy po kratkych usekoch podla financnych moznosti
+ absolutne zlepsenie zivotneho prostredia na Donovaloch
+ pozitivny efekt pre rozvoj turistiky
+ nenarusenie zasob podzemnych vod
+ nevynucuje si potrebu stavat severny obchvat BB
- presun dopravy do Revuckej doliny, ktora je prirodne unikatnejsia ako Korytnicka

Variant D:
+ ziadny
- znasobenie intenzit na BR
- zhorsenie situacie Mostenica
- zhorsenie situacie Sl.Lupca
- zhorsenie situacie Lucatin
- zhorsenie situacie Selce
- zhorsenie situacie Salkova
- zhorsenie situacie Korytnica

Nie, samozrejme , ze teraz prehanam.

Cela pointa je v tom, ze medzi tymito variantami az taky rozdiel nie je , ked uz budu dokoncene uplne na plny profil. Ale krasa variantu F je v tom, ze radikalne riesi situaciu aj s obmedzenymi zdrojmi. S 10 mld. sa tu uz da skakat poriadne vysoko.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Ludo » 08. Apr 2006 22:52

Najbližších 30 rokov nebude medzi BB a RK ani meter štvorprúdovej cesty, štvorprúdovej R alebo štvorprúdovej D (s výnimkou za KNV BB postavenej štvorprúdovky z BB po Uľanku). Ani cez Donovaly, ani cez Moštenicu, ani "variant F". Ale v diskusii sa fantázii medze nekladú... :)
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod johhan » 08. Apr 2006 23:29

Kaviarista,

pre upresnenie mne estakádny variant v PB tak isto prekáža, len bohužiaľ s tým už ja nič nespravím. Aj keď bola snaha.

Nehnevaj sa ale čítal si si niečo o doprave v oblati BB a RK ? Keby ano tak takúto blbosť netrepneš, E77 má zostať zachovaná pre osobnú dopravu sever-juh, nákladný tranzit má ísť po R3. Je to celé popísané v dokumentoch ohladom BB. Preto má byť E77 preložená.

Ak náhodou si nepochopil ( prípadne nechcel - aby si mal argument ) som hovoril o tuneli 5160m dlhom ktorý by stačil ako čiastkové riešenie.

Ak si si nevšimol cesta I/66 obchádza všetky tebou spomenuté obce ide súbežne s traťou ŽSR. Obchvat BB nie je potrebný ? išiel si viac než 2 krát po nábreží Hrona v dopravnej špičke ?? Asi nie keď toto tvrdíš.

Ak chceš viesť novú cestu Jelenec L.Osada tak zabudni že bude ten tvoj variant lacnejší, pretože tých 7 km okolo Revúc budeš musieť viesť v ťažkom teréne estakáda zárez + predpokladám tunel ešte. A už to je 15 km novostavby.

Ja som chcel aby si doplnil moje body podľa teba - ale vidím že to bereš úplne osobne a iný názor nepripúšťaš, si si zaumienil že F je najsamlepší variant na svete aj keby si mali ostatný pohoršiť.

F:

lacnejší - bohužiaľ nie +- milion rovnako ... budeš stavať 6 km tunel + 8 km cesty v ťažkom teréne
kratší - tiež nie - pozri si mapu BB- L.Osada je na pár metrov rovnaká vzdialenosť
postupné vylepšovanie - z BB po Jelenec je to 15 km budeš tam potrebovať 4 km tunelov to je cca 5mld len na tunely - takže konečný dôsledok - veľa peňazí
zlepšenie ZP v Donovaloch - to je pozitívum aj variantu D
rozvoj turistiky ? - kde ? v Revúcoch ? keď tam bude intenzita niekoľko tisíc áut ?
obchvat R1 - ano to máš pravdu - ale ked to vezmem podla teba ale pri Moštenici ho netreba musia v BB vydržať
presun dopravy do Revuckej doliny - to máš pravdu je unikátnejšia

D:

znasobenie intenzity na BR - ano cez BB by išlo viac aut ak by sa nestaval obchvat BB ( 5 km )
ohľadom obcí - Sl. Ľupča, Lučatín, Selce, Šalková, Koritnica ťa musím sklamať cesta I/66 neprechádza týmito obcami takže zvýšenie záťaže by sa ich nedotklo. A D variant obchádza Moštenicu.

---

F - treba stavať 15 km Jelenec - Osada + 15 km BB - Jelenec - všetko ťažký terén a tunely
D - treba stavať 15 km S.Ľupča - Korytnica + 11 km BB - S.Ľupča s obchvatom BB - prvý úsek ťažký terén a tunely, druhý úsek ľahký terén

a D variantom sa zárovaň rieši aj obchvat BB

Toto bolo posledne už sa mi nechce to omieľať do okolo.

Takže záver je taký že variant Feroslav je najsamlepšie riešenie a ja priznávam že som blbec a nevyznám sa do toho a ani dopravní inžinieri v mesta BB a aj dopravný odbor VUC BB a samozrejme aj dopravný riešitelia z 80 rokov zo Stredoslovenského kraja aj VUD boli absolútni blbci a nevyznajú sa.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 08. Apr 2006 23:33

Ešte som zabudol spomenúť aj tupcov z Prahy Tí to tiež odporučili a schválili.

A samozrejme som pripravený prispieť sumou 100 korún československých do fondu na budovanie variantu F
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 09. Apr 2006 03:27

Ludo napísal:Najbližších 30 rokov nebude medzi BB a RK ani meter štvorprúdovej cesty, štvorprúdovej R alebo štvorprúdovej D (s výnimkou za KNV BB postavenej štvorprúdovky z BB po Uľanku). Ani cez Donovaly, ani cez Moštenicu, ani "variant F". Ale v diskusii sa fantázii medze nekladú... :)


A ked ma nahnevas ta budu a nebudu na Turci. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod fh » 09. Apr 2006 08:12

Chodievam do BB veľmi často, domáci vodiči majú isto svoje skúsenosti, ale myslím, že sa nepomýlim, keď poviem, že severný obchvat BB veľmi pomôže. Neverím na jednoduché a lacné riešenia, ako by mal byť variant "F", toto skutočne treba nechať na odborníkov, oblasť Revúc som prešiel nie raz, bola by to partizánčina v mene nejakej skratky a "akože lacného riešenia" ničiť prírodu v tejto oblasti.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Jarda » 09. Apr 2006 10:13

Proč má vést R3 přes Donovaly? Myslím, že od Národního parku Nízké Tatry by měla vést co nejdál, ne po jeho okraji. Nebylo by nejrozumnější vést R3 od Zvolenu peážně s R2 až mezi Handlovou a Prievidzu a odtud odbočit do tunelu k Dubovému a na Martin podle Turce?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod fh » 09. Apr 2006 10:22

Jaroslav Štemberk napísal:Proč má vést R3 přes Donovaly? Myslím, že od Národního parku Nízké Tatry by měla vést co nejdál, ne po jeho okraji. Nebylo by nejrozumnější vést R3 od Zvolenu peážně s R2 až mezi Handlovou a Prievidzu a odtud odbočit do tunelu k Dubovému a na Martin podle Turce?


Mne to príde logické, neviem, či existuje oficiálna varianta takéhoto trasovania.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod johhan » 09. Apr 2006 14:03

Pozorovateľ napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Proč má vést R3 přes Donovaly? Myslím, že od Národního parku Nízké Tatry by měla vést co nejdál, ne po jeho okraji. Nebylo by nejrozumnější vést R3 od Zvolenu peážně s R2 až mezi Handlovou a Prievidzu a odtud odbočit do tunelu k Dubovému a na Martin podle Turce?


Mne to príde logické, neviem, či existuje oficiálna varianta takéhoto trasovania.


Už existuje, od terajšieho trasovnia R3 by sa odpájal za obchvatom Hornej Štubne išiel by popri Sklenom, tunelom popod Horeňovo by sa pri Rástočne napojil na R2
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod fh » 09. Apr 2006 18:24

Johhan,

dík za info. Uvažovalo by sa v tomto prípade aj s pokračovaním RC na Martin?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2006 21:02

Ludo napísal:Najbližších 30 rokov nebude medzi BB a RK ani meter štvorprúdovej cesty, štvorprúdovej R alebo štvorprúdovej D (s výnimkou za KNV BB postavenej štvorprúdovky z BB po Uľanku). Ani cez Donovaly, ani cez Moštenicu, ani "variant F". Ale v diskusii sa fantázii medze nekladú... :)


... nechajme kaviaristu v tom ... :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 10. Apr 2006 08:54

Dy napísal:
Ludo napísal:Najbližších 30 rokov nebude medzi BB a RK ani meter štvorprúdovej cesty, štvorprúdovej R alebo štvorprúdovej D (s výnimkou za KNV BB postavenej štvorprúdovky z BB po Uľanku). Ani cez Donovaly, ani cez Moštenicu, ani "variant F". Ale v diskusii sa fantázii medze nekladú... :)


... nechajme kaviaristu v tom ... :lol:


ja viem, ze by zilincania boli najradsej , keby sa pri BB nepostavil ani kilometer cesty najblizsich 300 rokov
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 10. Apr 2006 09:19

Jaroslav Štemberk napísal:Proč má vést R3 přes Donovaly? Myslím, že od Národního parku Nízké Tatry by měla vést co nejdál, ne po jeho okraji. Nebylo by nejrozumnější vést R3 od Zvolenu peážně s R2 až mezi Handlovou a Prievidzu a odtud odbočit do tunelu k Dubovému a na Martin podle Turce?


Jaroslav, lebo Slovensko si geograficke podmienky vyberat nemoze, tie dostalo do vienka od maticky prirody. Od BB az po PO (KE) sa tahaju horske masivy, kde bude obrovsky problem najst vhodnu trasu buducej rychlocesty, ktora by spojila D1 s R2. Neviem si predstavit trasovat RC cez Certovicu alebo Vernar tak, aby nebol potrebny tunel kratsi ako 12 km. Preto je nezmyselne odklanat trasu R3 este viac na zapad. Zastancovia tohto variantu su ludia, ktori v zivote neboli a ani nebudu cestovat vychodnejsie od BB alebo samozrejme Zilincania, ktori citia nejaku nutkavu potrebu, aby sa vsetky cesta nezbiehali di Rima ale do Ziliny.

Turiec rychlocestu nepotrebuje tak surne, lebo bude do 4 rokov vzdialeny od najblizsej rychlocestnej siete (na severe D1 na juhu R1) 20 km. Tak nech mi nikto nehovori, ze toto moze odradit nejakeho investora, ked sa dnes v pohode zaplnaju priemyselne parky aj v Kechneci aj v Malom Krtisi aj v Poprade. Jednoducho ked budu TR len cakat na pozehnanie zhora , tak sa investorov nedockaju ani keby tam rovno viedli 3 rychlocesty.

Donovaly boli a budu vzdy dolezitou historickou trasou (a nie len v S-J smere) a zabranit vodicom vyberat si tuto trasu moze iba byrokraticke nariadenie "dolezitych" ludi s peciatkou v ruke a z mozolami na riti, ktori v zivote nevysli na slovensku dalej ako po bratislavske humna.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Jarda » 10. Apr 2006 10:25

kaviarista napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Proč má vést R3 přes Donovaly? Myslím, že od Národního parku Nízké Tatry by měla vést co nejdál, ne po jeho okraji. Nebylo by nejrozumnější vést R3 od Zvolenu peážně s R2 až mezi Handlovou a Prievidzu a odtud odbočit do tunelu k Dubovému a na Martin podle Turce?


Jaroslav, lebo Slovensko si geograficke podmienky vyberat nemoze, tie dostalo do vienka od maticky prirody. Od BB az po PO (KE) sa tahaju horske masivy, kde bude obrovsky problem najst vhodnu trasu buducej rychlocesty, ktora by spojila D1 s R2. Neviem si predstavit trasovat RC cez Certovicu alebo Vernar tak, aby nebol potrebny tunel kratsi ako 12 km. Preto je nezmyselne odklanat trasu R3 este viac na zapad. Zastancovia tohto variantu su ludia, ktori v zivote neboli a ani nebudu cestovat vychodnejsie od BB alebo samozrejme Zilincania, ktori citia nejaku nutkavu potrebu, aby sa vsetky cesta nezbiehali di Rima ale do Ziliny.

Turiec rychlocestu nepotrebuje tak surne, lebo bude do 4 rokov vzdialeny od najblizsej rychlocestnej siete (na severe D1 na juhu R1) 20 km. Tak nech mi nikto nehovori, ze toto moze odradit nejakeho investora, ked sa dnes v pohode zaplnaju priemyselne parky aj v Kechneci aj v Malom Krtisi aj v Poprade. Jednoducho ked budu TR len cakat na pozehnanie zhora , tak sa investorov nedockaju ani keby tam rovno viedli 3 rychlocesty.

Donovaly boli a budu vzdy dolezitou historickou trasou (a nie len v S-J smere) a zabranit vodicom vyberat si tuto trasu moze iba byrokraticke nariadenie "dolezitych" ludi s peciatkou v ruke a z mozolami na riti, ktori v zivote nevysli na slovensku dalej ako po bratislavske humna.


Banské Bystrici podle mého názoru postačí, když bude dostavena R1 do Bratislavy a ve směrech Martin a Ružomberok kvalitní silnice I. třídy, ale netahat tudy tranzit. B. Bystrica by se měla soustředit hlavně na rozvoj turistického ruchu a nabízet vedle svého půvabu historického horního města zachovalou přírodu Nízkých Tater, Poľany a Kremnických vrchů, ne se snažit být mezinárodní dopravní křižovatkou a průmyslovým centrem. K tomu má Žilina opravdu lepší předpoklady.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Adaios » 10. Apr 2006 11:36

kaviarista napísal:ja viem, ze by zilincania boli najradsej , keby sa pri BB nepostavil ani kilometer cesty najblizsich 300 rokov


A kde su tvoje slova ze ty s ZA nemas ziadny problem :?:

Podnecujes prave tieto "regionalne boje" kaviarista aj ked tvrdis ze si z KE. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod sezbrzni » 11. Apr 2006 16:58

Banské Bystrici podle mého názoru postačí, když bude dostavena R1 do Bratislavy a ve směrech Martin a Ružomberok kvalitní silnice I. třídy, ale netahat tudy tranzit. B. Bystrica by se měla soustředit hlavně na rozvoj turistického ruchu a nabízet vedle svého půvabu historického horního města zachovalou přírodu Nízkých Tater, Poľany a Kremnických vrchů, ne se snažit být mezinárodní dopravní křižovatkou a průmyslovým centrem. K tomu má Žilina opravdu lepší předpoklady.


uplne suhlasim s dodatkom, ze severny obchvat mesto naozaj potrebuje. dalej uz je postacujuca cesta I.triedy.
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

R3

Odoslaťod mapman » 13. Máj 2006 07:08

Následujúci text som vytiahol z rozvojového dokumentu ŽSK. Myslím, že sú tam zaujímave body k diskusii, ktorá tu sice už prebehla, ale stále je aktuálna :roll: :

Problematiku uprednostnenia lokalizácie rýchlostnej cesty R3 v neurbanizovanom koridore Turčianske Teplice - Bánska Bystrica pred BB krajom preferovaným variantom preferovaným neurbanizovaným koridorom Ružomberok - Bánska Bystrica dostatočne vysvetľuje zhrnutie vyššie uvedených statí:
    V európskych súvislostiach ide o jasnú prioritu dopravného koridoru Katowice/Ostrava - Budapest pred koridorom Kraków - Budapest.

    V dopravných záťažiach aditívny účinok spojenia záťaží z dvoch smerov Katowice/Ostrava a Kraków do jedného koridoru Turčianske Teplice - Bánska Bystrica.

    Morfológia a charakter dotknutého územia koridoru cesty I/12 v priestore Veľkej Fatry, v ktorom rýchlostná cesta nemože iniciovať sekundárnu urbanizáciu priestoru ako v prípade koridoru cesty I/59 v Národných parkoch Nízke Tatry a Veľká Fatra.

    Približne polovičná vzdialenosť prepojenia rýchlostnej cesty Turčianske Teplice - Bánska Bystrica v neurbanizovanom prostredí - 24 km - v porovnaní s prepojením rýchlostnej cesty Ružomberok - Bánska Bystrica v neurbanizovanom prostredí - 51 km.

    Z hľadiska predĺženia celej línie E77 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Budapest ide o dĺžkovo zanedbatelnú hodnotu približne 44 km.


Zdroj:
ÚPN VÚC ŽSK - zmeny a doplnky (8,3MB)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod mapman » 13. Máj 2006 08:08

Uvítal by som, keby niekto zhrnul aj argumenty pre výstavbu R3 pod Donovalmi, popr. ktorá varianta sa dnes javí ako naoptimálnejšia pre trasovanie cez Donovaly a ktorá pre TT...

A posledná otázka, od búrlivej diskusie v Októbri uplynulo už pol roka... Sú od tej doby nejaké nové hmatateľné poznatky? Pre mňa je tým napr. to, že sa opäť upresnilo trasovanie D1 cez VF, a to v trase cez Kraľovany, to by malo podľa niektorych predchádzajúcich príspevkov podporiť trasovanie cez Turiec...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod aquila » 13. Máj 2006 13:24

o tom trasovani D1 este uvidime ako dopadne vlada :)

kazdopadne si dovolim tvrdit, ze ked sa dokonci D1 v useku vazec-janovce, tak to bude viest k dalsej zatazi donovalov a certovice, kedze kopu ludi sa bude chciet vyhnut strecnu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 13. Máj 2006 13:33

aquila napísal:o tom trasovani D1 este uvidime ako dopadne vlada :)

kazdopadne si dovolim tvrdit, ze ked sa dokonci D1 v useku vazec-janovce, tak to bude viest k dalsej zatazi donovalov a certovice, kedze kopu ludi sa bude chciet vyhnut strecnu.


Avšak to bude len dočasného charakteru, pretože D1 sa o niekoľko roko dostavia aj v tejto oblasti, kým Donovaly ani Čerovica ani naplánované dnes nie sú. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 13. Máj 2006 17:51

No to som skepticky a suvisle od HP nebude D1 po ivachovu najskor 2015. Kym uz behom 2-3 rokov bude spominany usek hotovy.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mapman » 13. Máj 2006 18:05

aquila napísal:kazdopadne si dovolim tvrdit, ze ked sa dokonci D1 v useku vazec-janovce, tak to bude viest k dalsej zatazi donovalov a certovice, kedze kopu ludi sa bude chciet vyhnut strecnu.


A nemože podobný efekt nastať v prípade sprevádzkovania D1 až po Žilinu? Úsek ZA - RK už potom nebude predstavovať až tak veľkú stratu; aj keď Vrútky, Turany či Ružomberok, to je pri silnej premávke vážne silná káva :? ... A trocha nechápem aký bude mať úsek Važec Jánovce vplyv na intenzity na Čertovici a Donovaloch? Kto tade bude jazdiť, resp. odkiaľ sa sem presunie?
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 13. Máj 2006 18:10

aquila napísal:No to som skepticky a suvisle od HP nebude D1 po ivachovu najskor 2015. Kym uz behom 2-3 rokov bude spominany usek hotovy.


aquila, skeptický ?

Tak inak. Čo SR čakala od komunistov ? Že postaví kvalitnú dopravnú infraštruktúru ? To snáď nie. Cesty dnes nevyhovujú, boli len masovo postavené, ale nevyhovujú. Železnice sú rozšírené, ale bez modernizácie koridorov a postupne aj ďalších častí jednoducho nebudú konkurencieschopné. A to je základ dopravy v SR.

Ja rátam SR od roku 1989, respektíve od roku 1993, kedy sa dá hovoriť o SR. Dnes je rok 2006. A jednoducho dopravná infraštruktúra ako celok nebola nikdy "na programe dňa", pretože sa riešili politicko-hospodárske otázky v SR a tieto sa ešte dlho riešiť budú, kým SR politicky a demokraticky dospeje.

A výstavba diaľničnej infraštruktúry, to sú plány na 30-50 rokov v každej krajine. To len SR má oficiálne plány na 10-15 rokov, ale aj tak ich takmer nikdy nesplní.

Takže D1 bude po KE v r. 2015, na Ukrajine možno až v r. 2025. R1 bude aj s obchvatami NR a BB tak okolo roku 2015. A ešte je tu snaha o D3 a D4 tieto by mohli byť skončené medzi r. 2015-2025.

Všetko ostatné ako R2, R3, R4, R7 nebude súvisle na plný profil skôr ako po roku 2040.

Takže "slovný zvrat" o niekoľko rokov znamená, že ani Donovaly ani Čertovica ani Turiec ani nič ďalšie sever-juh okrem D1 v SR postavené nebude a teda rok 2015 je oveľa lepší ako Donovaly roku 2040. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 14. Máj 2006 17:24

mapman,
to su neskutocne zvasty, to ani nema vyzam komentovat. najprv sa vytyci konecny ciel , vyhovujuci uzkej zaujmovej skupine a az potom sa zacnu hladat argumenty. malomestiacky postup, ale slovensko je prepchate malomestiakmi na vsetkych postoch.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.