R3 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 07. Máj 2007 08:46

Mirkobb: nejde rovno o peáže, chcel som len naznačiť, že je podľa mňa hlúpe, ak stojí jedna RC a papierovo sú dve-čo je 2+2 pruhy, lepšie mať cez ZH, boli by to dve RC a hneď sú 4+4 pruhy...


toto som vobec nepochopil, ake 4+4 :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jurislav » 07. Máj 2007 12:43

Noo, že by do BB viedla len R1- to sú 2+2, a cez ZH R3 hore to sú ďalšie 2+2.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod devil » 07. Máj 2007 13:51

uz chapem. lenze to sa neda porovnat, lebo R1 v BB konci. a to je prave to co sa by malo vyuzit. porovnat (cena, intenzity) treba nie ZH-MT s BB-RK(MT) ale so ZV-RK(MT). pritom nejde o to ci BB je alebo nie je uzol (podla mna nie je), ale aby sme tu nemali R3 a paralelne slepu R1. R3 by bola aj obchadzka pre tranzit a zaroven by to nebolo kompenzovane obsluhou uzemia (ZH-Kremnica-MT vs. ZV-BB-RK(MT) takze argumenty o rozvoji uzemia neobstoja. pocet obyvatelov v SR ma za dalsie desatrocia v ramci celoeuropskeho trendu klesat. cize ani medzi ZH a MT ziadny velky rozvoj nebude.

druha vec je uz spomenuta nevyvazenost 3 tras sever-juh.

tretia vec je ta peaz. ani nie je tom zmysle ze R1_R2_R3 (to je len take nase hranie sa z cisielkami), ale ako E58_E77_E572. ZH-ZV je uplne najhorsi postaveny usek R1, bez existencie nejakej slusnej paralelnej cesty s obmedzenim rychlosti 90/110, uz teraz s 20.000 intenzitami. co bude ak bude hotova R1, a ak bude R2 bez bodovych zavad velmi dobre priepustna, neskor dostavana cela a k tomu pride aj tranzit sever-juh po R3 :?: si dovolim tvrdit ze tam budu porovnatelne ak nie vacsie intenzity ako cez Visnove (ten bude mat stale paralelnu I/18 ). oproti tomu mame ZV-BB so 130 km/h a so sirokym stredovym pruhom alebo kopou miesta dookola.

za jednu z najvacsich somarin povazujem kompenzacie typu prelozka cesty cez donovaly popri R3. dokonca prelozku v parametroch RC. premavku ma prebrat R3 a nie nejaka dalsia prelozka. naco a pre koho je taka R3 popri ktorej este treba vselijake prelozky :?: R3 bud Trstena-DK-RK-BB-ZV-Sahy alebo prinajhorsom Trstena-DK-MT-BB-ZV-Sahy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jurislav » 07. Máj 2007 13:58

devil napísal:ZH-ZV je uplne najhorsi postaveny usek R1
Presne si to vystihol.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 07. Máj 2007 14:53

s velkej casti s devilom suhlasim.

inak BB su fakt hlupaci v tomto, uz to davno mohli mat kompromisne vyrieseny, keby tlacili napriklad na variant A2/C ako "kompromis" .. islo by to cez BB a uz by to mali a aj severny obchvat by si pri tom poriesili ...

neviem, preco nekompromisne chcu to rvat cez donovaly ? vsak aj pri inych variantoch by to islo cez BB ..

tiez si myslim, ze kvoli dost blbemu rieseniu useku benadikt - ZV (schvalne pisem cely ten usek, lebo ten usek bol podla mna zle rieseny cely) je blbost vsetko tam tlacit.

R3 by mala ist na BB a pokracovat dalej cez zvolen dalej na juh ...

btw. cpat R3 cez ZH - kremnicu je blbost ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 07. Máj 2007 15:27

aquila napísal:R3 by mala ist na BB a pokracovat dalej cez zvolen dalej na juh ...
Inak tu ma napadlo- tento usek ZV-BB ze by bol len R3, a R1 by koncila v ZH, tak by aj ten ZH-ZV bol len R2.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 07. Máj 2007 15:46

R1 by sa mala podla mna predlzit az po kosice .. R2 by mala byt len po ZH .. R3 by sla dalaj na juh ... a le nie na ZH :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 07. Máj 2007 15:49

Alebo aj tak, ja som dal len jednu z nepeazovych moznosti.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 07. Máj 2007 17:45

Jurislav napísal:Alebo aj tak, ja som dal len jednu z nepeazovych moznosti.


Peáž ale nie je v princípe problém. Sú krajiny, kde je viacej peáží a nič sa nedeje, len adekvátne rastie počet pruhov napr. až na 12+2+12 v mnohých mestách USA, Kanady, ale aj menšie počty v Thajsku, Mexiku, Brazílii, Francúzsku atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 07. Máj 2007 18:11

12+2+12 ako jedna dialnica?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 07. Máj 2007 19:08

Jurislav napísal:12+2+12 ako jedna dialnica?


Jurislav, ... to je čo za otázku ? Nie, je to spoločný úsek pre 3 a viac diaľnic, predstav si, že aj také existuje, ale keď sme pri tom, tak maximá sú v USA bežné na 6+2+6 pruhov pre jednu diaľnicu a rozširujú sa aj na 8+2+8 ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 07. Máj 2007 20:55

Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Alebo aj tak, ja som dal len jednu z nepeazovych moznosti.


Peáž ale nie je v princípe problém. Sú krajiny, kde je viacej peáží a nič sa nedeje, len adekvátne rastie počet pruhov napr. až na 12+2+12 v mnohých mestách USA, Kanady, ale aj menšie počty v Thajsku, Mexiku, Brazílii, Francúzsku atď.


A u nas rastie pocet pruhov? Nerastie... takze "neni o com". Silne pochybujem, ze by sa vobec uvazovalo nad postavenim paralelneho useku ZH-ZV, ak by bola R3 vedena cez Ziar.

Debatovat o najspravnejsom smerovani R3 mozno do nekonecna, kedze rozmanity a narocny teren stredneho Slovenska ponuka skutocne more moznosti :) Ale bez toho, aby boli zname priblizne naklady na jednotlive varianty (nemyslim teraz JPP), je to len mlatenie prazdnej slamy. Podla mna :idea:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 07. Máj 2007 20:58

Naklady sa samozrejme odvijaju od poctu tunelov, estakad atd... a to su zatial pomerne nezname udaje.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod cernobb » 07. Máj 2007 21:28

Jurislav napísal:Keby neexistovala R1 a do BB by neviedla žiadna RC, tak nepoviem. To by som bol za BB všetkými desiatimi. Veď je to dosť veľké mesto, tak sa patrí mať aj nejaké normálne dopravné spojenie. Ale je podľa mňa zbytočné ťahať milión dialnic cez jedno mesto, a ešte k tomu keď sú v peáži. Vyjadril som názor, nevedel som kde koľko tunelov bude treba. Jednoducho mi pripadalo lepšie radšej cez ZH, ako popri nejakých krivých cestách 2. triedy.
Ešte takto: keby išlo o spojenie BB a MT, som za variant cez Malý Šturec. Keby išlo o spojenie BB a RK, som tiež sa variant Malý Šturec+D1, lebo som zásadne proti Donovalom. Ak však ide o spojenie severnej trasy (D1) a južnej (R1+R2/R7+R2), tak skôr za ten ZH.


Oprav ma ak sa mylim. vzhladom k tomu ze niekedy o "100 rokov" bude viest do BB jedna cesta dialnicneho typu je BB preplnena dialnicami a preto treba stavat dlhsi a drahsi variant?

Zda sa ti to byt ako logicke?
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod cernobb » 07. Máj 2007 21:36

aquila napísal:s velkej casti s devilom suhlasim.

inak BB su fakt hlupaci v tomto, uz to davno mohli mat kompromisne vyrieseny, keby tlacili napriklad na variant A2/C ako "kompromis" .. islo by to cez BB a uz by to mali a aj severny obchvat by si pri tom poriesili ...

neviem, preco nekompromisne chcu to rvat cez donovaly ? vsak aj pri inych variantoch by to islo cez BB ..

tiez si myslim, ze kvoli dost blbemu rieseniu useku benadikt - ZV (schvalne pisem cely ten usek, lebo ten usek bol podla mna zle rieseny cely) je blbost vsetko tam tlacit.

R3 by mala ist na BB a pokracovat dalej cez zvolen dalej na juh ...

btw. cpat R3 cez ZH - kremnicu je blbost ...


suhlasim s tebou ale taktiez nesuhlasim rvat to cez donovaly. podla mna by to malo ist cez hiadelske sedlo na BB a odtial na juh. neporusil by sa europske prepojenie S-J a taktiez je to najkratsia trasa a podla toho co som pocul aj lacnejsia ako MT-kremnica.
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod cernobb » 07. Máj 2007 21:39

Dialniciar napísal:Niekomu doma asi chýba zrkadlo. Alebo snáď súdiš druhých podľa seba. Toleruj iné názory. :idea:


mas pravdu toleruj nazory inych.
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod cernobb » 07. Máj 2007 21:43

Dialniciar napísal:R3 sa bude stavať cez Turiec. Pretože to nie je hlavná spojnica štátu a preto sa prihliada vzhľadom na rozpočet SR na to, aby bol aj rozvoj a ten na Turci je dynamickejší a aj viac možný, než kdekoľvek na trase BB-RK. Tranzitu to vadiť nebude, respektíve postupom času sa postaví nová cesta I. triedy s obchvatami a cestnými tunelmi aj na trase BB-RK.

Riadim alebo neriadim tento štát ? A čo to má vlastne spoločné s názorom na diaľničnú problematiku a problematiku trasovania ?

SR nemá 100 mld. SKK aj na Turiec aj na BB-RK, ale nájde postupne 30 mld. SKK na Turiec a 1 mld. SKK na BB-RK. Podstatné však je, že nájde 70 mld. SKK na úseky na D1 po RK. :wink:


ok slovensko mozne nema 100 mld. SKK(neboj ma ale to by najprv nesmeli rozmyslat ako sa to neda ale ako sa to da) ale o tom som nechcel. Chcel som o tom ok nech si to vedu do MT ale vysvetli mi preco na kremnicu.viem ze si s kremnice a sorry za to ale viem aj to ze sa im tam bude lahsie vrtat tunel(vzhladom k banskym dialniciam pod kremnicou). tomuto proste nechapem.
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod Rio13.zm » 07. Máj 2007 22:33

cernobb: mam pocit, ze toto si trafil dost mimo
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod aquila » 07. Máj 2007 22:37

cernobb napísal:suhlasim s tebou ale taktiez nesuhlasim rvat to cez donovaly. podla mna by to malo ist cez hiadelske sedlo na BB a odtial na juh. neporusil by sa europske prepojenie S-J a taktiez je to najkratsia trasa a podla toho co som pocul aj lacnejsia ako MT-kremnica.


A2/C su varianty,ktore nejdu na donovaly, ale do turcianskej doliny a odpajali by sa smerom na zapad v miesta kde sa bude odpajat severny obcvhat na vychod ...

na donovaly a ani prelozka cez hiadelsku/mostenecku dolinu nema moju podporu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod cernobb » 07. Máj 2007 23:06

aquila napísal:
A2/C su varianty,ktore nejdu na donovaly, ale do turcianskej doliny a odpajali by sa smerom na zapad v miesta kde sa bude odpajat severny obcvhat na vychod ...

na donovaly a ani prelozka cez hiadelsku/mostenecku dolinu nema moju podporu ..


preco si proti hiadelskemu sedlu.
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod aquila » 08. Máj 2007 08:02

preto, ze keby ho BB nepresadzovala tak bezrozmyslu a ultimativne, uz davno mohla mat obchvat a aj R3 by bola blizsie vystavbe ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod carlos » 08. Máj 2007 09:46

cernobb napísal:
aquila napísal:
A2/C su varianty,ktore nejdu na donovaly, ale do turcianskej doliny a odpajali by sa smerom na zapad v miesta kde sa bude odpajat severny obcvhat na vychod ...

na donovaly a ani prelozka cez hiadelsku/mostenecku dolinu nema moju podporu ..


preco si proti hiadelskemu sedlu.


Mna by zajimalo preco tak urputne bojujete o R3 cez Nizke Tatry ? Ved na variante BB-MT by sa mohli dohodnut obe VUCky, kedze ide cez Turiec (splnena poziadavka ZA VUC) a cez BB (splnena poziadavka BB VUC). Potom uz iba spolocne lobovat na MDPaT. Verim, ze by to bola uspesna aktivita so spokojnostou na oboch stranach. ;)
Obrázok
Obrázok používateľa
carlos
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 2
Založený: 27. Aug 2005 21:35
Bydlisko: Žilina - Sillein - Zsolna - Żylina - Solna

Odoslaťod Jurislav » 08. Máj 2007 10:03

Vies, carlos, su tu ludia, ktori maju ine nazory ako ini. Mozno preto, ze E77 ide cez BB-RK.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod cernobb » 08. Máj 2007 10:49

carlos napísal:Mna by zajimalo preco tak urputne bojujete o R3 cez Nizke Tatry ? Ved na variante BB-MT by sa mohli dohodnut obe VUCky, kedze ide cez Turiec (splnena poziadavka ZA VUC) a cez BB (splnena poziadavka BB VUC). Potom uz iba spolocne lobovat na MDPaT. Verim, ze by to bola uspesna aktivita so spokojnostou na oboch stranach. ;)


ok zober si to takto. je to najkratsi variant S-J, je historicky aj europsky dana ako cesta, a ver mi ci nie do LM sa mi nexe chodit cez MT. tak to rovno mozu spravit cez KE. Cim dlhsie tym lepsie, nie? :lol:
cernobb
návštevník
 
Príspevky: 29
Obrázky: 3
Založený: 30. Jan 2007 19:20
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod aquila » 08. Máj 2007 11:07

cernobb, zober si tot ak ... je to najkratsi variant, ale najmenej riesiaci variant ...

tych historicky danych ciest sa uz pomenilo kvantum :) a do LM nebudes chodit ani cez donovaly :) ale certovicu :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.