od vladik67 » 09. Apr 2023 09:28
Vlados, ja sa domnievam, že nechcú vynechať z trasy R2 Šacu a preto to realizujú asi takto.
Nad verziami v minulosti mohli uvažovať aj takto, ale dnes už je neskoro, lebo by to malo veľké zdržanie ale aj dôsledky v území, ktoré sa prispôsobili dnešnej EIA.
1. Ak bude pri Šaci MUK, tak načo by bola pri Ľudvíkovom dvore, keď na Šacu môže viesť cesta južne popri terajšej ceste a koľajniciach, potom sa napojí na MUK Šaca. Len v takomto prípade sú vyvolané ďalšie investície také, aké sa realizovali pri stavbe D1 pri Sverebci a Považskej Bystrice, a to by muselo byť zrušené parkovisko pri Valcovniach alebo presunuté ďalej od vstupnej brány č.3 U.S.Steelu a navyše stavby MUK na Pereši a Poľove, čím by bolo poriešené aj letisko. To by však museli byť združené finančné prostriedky aj mesta aj KSK, nielen čisto z dani štátu alebo eurofondov. To by mohlo byť uskutočnené aj v súčasnosti po etapách.
2. Ak by bola zjednodušená MUK Ľudvikov Dvor, resp. či by to bola len MUK slúžiaca len na zjazd a výjazd z R2 pre Košičanov a nespoplatnený úsek od Šace po Ľudvíkov Dvor, čím by bola zanechaná doprava do fabriky od Košíc, gro premávky pri nástupe a ukončení pracovných smien. Zvyšok minimálnej premávky pre tranzit by bol presunutý na MUK Haniska a MUK Šaca. Lokálna doprava ostane na pôvodných cestách a v menšom množstve cez MUK Haniska na cieľovú destináciu do Šace. Tu by bol aj výstupný bod pre priemyselné body Centrálne prekladisko rúd (CPR) a priemyselný park Bočiar, hoci aj tu by bola vyvolaná dodatočná investícia a to prístupová cesta pre nákladnú dopravu od CPR po Bočiar, čím by boli od kamiónovej dopravy odľahčené obce Sokoľany, Bočiar od zblúdilých poľských kamiónov, ako aj obec Veľká Ida, odkiaľ je oficiálny jediný prístup pre NAD do PR Bočiar.
3. Už z hľadiska EIA vôbec neriešiteľné (fantasmagória) no v minulosti snáď do určitého času áno, a to:
Ak by to šlo južne od fabriky ako to spomínaš, tak by k Šaci mal viesť privádzač podobný ako naplánovaný pri Moldave (a možno ani nie - podľa cieľovej dopravy v Šaci, možno MUK ku priemyselnému parku Veľká Ida), čím by bola zanechaná doprava do fabriky od Košíc, gro premávky pri nástupe a ukončení pracovných smien. Zvyšok minimálnej premávky pre tranzit by bol presunutý na MUK Haniska, a ďalej až po Moldavu. Lokálna doprava opäť ostane na pôvodných cestách a v menšom množstve cez MUK Haniska na cieľovú destináciu do Šace. Tu by bol aj výstupný bod pre priemyselné body Centrálne prekladisko rúd (CPR) a priemyselný park Bočiar, hoci aj tu by bola vyvolaná dodatočná investícia a to prístupová cesta pre nákladnú dopravu od CPR po Bočiar, čím by boli od kamiónovej dopravy odľahčené obce Sokoľany, Bočiar od zblúdilých poľských kamiónov, ako aj obec Veľká Ida, odkiaľ je oficiálny jediný prístup pre NAD do PR Bočiar.
Možno ma teraz niekto napadne, že som snílek alebo sa tvárim ako odborník na všetko aj teplú vodu, ale vychádzal som len z dostupných informácii, ktoré sú dosť obmedzené mňa občana SR vo vzťahu k plánovaniu v tomto okolí a to subjektov: mesta Košice, KSK alebo štátu.
Ale ako som zachytil posledné informácie, tak rozširovanie priemyselného parku Valaliky plánované štátom aby siahalo až do katastra Šace na kopce bývalej vinice severne nad fabrikou U.S.Steel blízko MUK Šaca, čo je dokázateľné záujmom štátu o tieto pozemky a už písomne štátom oslovených vlastníkov o strpenie vstupu na pozemky pre archeológicke prieskumy, tak to len potvrdzuje moje obmedzené informácie k plánovaniu do budúcnosti.